Ja vielä vuodet 1991-2017 viime aikojen viestien päätteeksi:
1991 Suzuka: Nigel Mansell keskeytti jolloin Ayrton Senna oli maailmanmestari (Mansellin oli pakko voittaa Suzukassa jotta mestaruus olisi vielä siirtynyt kauden päätöskisaan Australian Adelaideen. Jollakin muulla tavalla toteutuneen historian mennessä kuten meni tässä tapauksessa Mansellin onnistuessakin Suzukassa olisi Adelaiden kaatosateessa tullut kolari, keskeytys ja loukkaantuminen ja Sennan mestaruus.)
1992 Hungaroring: Nigel Mansell ajoi toiseksi ja maailmanmestariksi (Kolmas sijakin olisi riittänyt Mansellille kun Riccardo Patrese oli ulkona kisasta. Mansell varmisti mestaruutensa jo viisi kisaa ennen kauden päätöstä.)
1993 Estoril: Michael Schumacher voitti kisan jolloin Alain Prost oli maailmanmestari (Neljän auton ollessa enää samalla kierroksella enintään Damon Hill olisi voinut enää mahdollisessa tasapelitilanteessakin saada enää kolme pistettä kun taas mestaruustaistoa jatkaakseen olisi tarvittu kahteen viimeiseen kisaan ainakin neljä pistettä.)
1994 Adelaide: Damon Hill kolaroi Michael Schumacherin kanssa jolloin molemmat keskeyttivät Schumacherin ollessa maailmanmestari (Hillin olisi tarvinnut vain saada piste tai pisteitä jolloin Hill olisi ollut itse maailmanmestari.
15.11.1994-20.11.1994 välisen ajan verran tuomaristo tutki Schumacherin syyllisyyttä, mutta myöskään 31.12.1994 mennessä Williams-talli ei tehnyt valitusta minkä johdosta 1.1.1995 mennessä Schumacher oli vuoden 1994 maailmanmestari lopullisesti.
Erittäin mielenkiintoisesti jälkikäteen vuonna 2004 erillisessä Adelaiden 1994 lisätutkimuksessa Schumacher todettiin syylliseksi ja maailmanmestaruus vietiin saksalaiselta, mutta se säilyi saksalaisella koska koko Adelaiden 1994 kisan lopullinen valitustutkimus oli siihen mennessä erittäin vanhentunut.
Kaikki valitusasiat olisi oikeasti pitänyt käsitellä 31.12.1994 mennessä johon asti vuoden 1994 F1-kauden ongelmista olisi ollut lupa valittaa.)
1995 TI Circuit Aida: Michael Schumacher voitti kisan ja maailmanmestaruuden (Voitto riitti mestaruuden saavuttamiseen riippumatta siitä, että miten muut kuljettajat ajoivat. Kautta olisi ollut vielä pari kisaa tämän jälkeen jäljellä.)
1996 Suzuka: Jacques Villeneuve keskeytti jolloin Damon Hill oli maailmanmestari (Villeneuve tarvitsi pakkovoiton ollakseen maailmanmestari kauden päätösosakilpailussa.)
1997 Jerez: Jacques Villeneuve ajoi kolmanneksi ja maailmanmestariksi (Villeneuvelle riitti kuutostilan yksi ainoa pistekin kun Michael Schumacher oli jo ulkona kisasta ja mestaruudesta. Villeneuve myös veljeili sijojen suhteen McLarenin kanssa minkä seurauksena lopulta Mika Häkkinen voitti kilpailun. Veljeilystä ei pidetty tuomariston ja lajin päättäjien kesken.
Lisäksi mestaruus ei olisi ollut muutenkaan vielä varma kun mahdollisesta Portugalin Estorilin kisasta käytiin vielä keskustelua lajin sittenkin olevana sen vuoden päätöskisana minkä Villeneuve ja Williams-talli olivat monen muun tallin tapaan valmiit ajamaan.
Michael Schumacheria odotti Jerezin kolariyrityksestä johtuen kilpailukielto mahdolliseen Estorilin kisaan minkä vuoksi Ferrari ja Sauber kieltäytyivät ylimääräisen kisan oikeuttavaa paperia.
Välillä Ferrari ja Sauber olivat valmiita allekirjoittamaan paperin sillä ehdolla, että he myös takasivat Schumacherin kunnollisen käytöksen päätöskisaan niin McLaren ja Ron Dennis eivät lopulta yllättäen halunneetkaan allekirjoittaa paperia ylimääräisestä ajettavasta kisasta vielä niinkin myöhään kauden jälkeen mikä sinetöi Villeneuven mestaruuden.)
1998 Suzuka: Michael Schumacher keskeytti jolloin Mika Häkkinen oli maailmanmestari (Schumacherin oli pakko saada riittävästi pisteitä ja mieluiten pakkovoitto Häkkisestä ollakseen maailmanmestari kauden päätöskisassa kun Malesian Sepangia ei enää ajettu Suzukaa ennen tai sen jälkeen kauden päätöskisana sen ollessa lykätty vuoteen 1999.)
1999 Suzuka: Mika Häkkinen voitti kisan ja maailmanmestaruuden (Voitto riitti mestaruuden saavuttamiseen riippumatta siitä, että miten muut kuljettajat ajoivat päätöskisassa.)
2000 Suzuka: Michael Schumacher voitti kisan ja maailmanmestaruuden (Voitto riitti mestaruuden saavuttamiseen riippumatta siitä, että miten muut kuljettajat ajoivat ja kun kautta oli enää yksi kisa jäljellä.)
2001 Hungaroring: Michael Schumacher voitti kisan ja maailmanmestaruuden (Voitto riitti mestaruuden saavuttamiseen riippumatta siitä, että miten muut kuljettajat ajoivat ja kautta oli vielä jäljellä neljä kisaa.)
2002 Magny-Cours: Kimi Räikkönen ajoi toiseksi jolloin Michael Schumacher oli maailmanmestari (Juan Pablo Montoya olisi tarvinnut pakotetusti ainakin toisen sijan jotta mestaruuskamppailu olisi voinut vielä jatkua edes yhden kisan ajan ja kautta oli vielä jäljellä 6 kisaa mestaruuden varmistuessa saksalaiselle.)
2003 Suzuka: Rubens Barrichello voitti kisan jolloin Michael Schumacher oli maailmanmestari (Kimi Räikkönen tarvitsi pakkovoiton ollakseen maailmanmestari kauden päätöskisassa.
Räikkönen oli menettänyt aiemmin kaudella epäselvän Brasilian Interlagosin kisan voiton eikä Räikkönen tai McLaren tehnyt lopulta erillisvalitusta vielä myöhemmin jälkikäteen kun aikaa olisi ollut Giancarlo Fisichellan ja Jordan-tallin voittoon päättyneestä kisasta aikaa tehdä erillisvalitus 31.12.2003 mennessä ja kun näin ei tehty oli 1.1.2004 eteenpäin Michael Schumacher lopullisen varmasti maailmanmestari.)
2004 Spa-Francorchamps: Michael Schumacher ajoi toiseksi ja maailmanmestariksi (Olemalla Rubens Barrichellon edellä ainakin kahden pisteen turvin riitti Schumacherille varmistamaan mestaruuden kun kautta oli vielä neljä kisaa jäljellä.)
2005 Interlagos: Fernando Alonso ajoi kolmanneksi ja maailmanmestariksi (Alonso tarvitsi vähintään viidennen tilan ja alimmillaan seitsemännen tilan, mutta vain jos Räikkönen ei voittaisi ja kun kautta olisi ollut vielä kaksi kisaa jäljellä Suzukassa ja Shanghaissa.)
2006 Interlagos: Felipe Massa voitti kisan jolloin Fernando Alonso oli maailmanmestari (Michael Schumacher tarvitsi pakkovoiton päätöskisassa ollakseen maailmanmestari ja Massa olisi varmasti Schumin ollessa toinen antanut kyllä voiton saksalaiselle, mutta välissä oli kuitenkin Alonso ja Jenson Button joten voiton luovutus ei ollut mahdollista Schumin uran ensimmäiseen oletettuun lopettamiseen nähden.)
2007 Interlagos: Kimi Räikkönen voitti kisan ja maailmanmestaruuden Felipe Massan luopuessa kotikisan voitosta suomalaisen eduksi kakkostilalla (Fernando Alonso tarvitsi kauden päätöskisasta pakosti kakkostilan kun Lewis Hamilton oli jo ulkona maailmanmestaruuden suhteen kierrosta Räikköstä ja Massaa jäljessä jolloin hän ei olisi muutenkaan voinut enää olla seitsemättä tilaa parempana kierrosten vain loppuessa kesken.)
2008 Intelagos: Lewis Hamilton ajoi viidenneksi ja maailmanmestariksi (Vitostila oli juuri se mitä Hamilton tarvitsi kauden päätöskisassa dramaattiseen mestaruuteen kun 15 sekunnin ajan maailmanmestari oli kotikisavoittaja Felipe Massa.:frown
2009 Intelagos: Sebastian Vettel ajoi neljänneksi jolloin Jenson Button oli maailmanmestari (Vettelin oli pakko olla vähintään toinen ja Rubens Barrichellon oli pakko olla vähintään neljäs jotta mestaruus olisi voitu ratkaista Abu Dhabissa.)
2010 Abu Dhabi: Nico Rosberg ajoi neljänneksi jolloin Sebastian Vettel oli maailmanmestari (Fernando Alonson oli pakko olla vähintään neljäs mikäli Vettel voittaisi kauden päätöskisan ja sitä hän ei ollut kun ison osan kisaa kantona kaskessa oli Vitali Petrov lopuksi Rosbergin tietenkin ollessa hänen edellään ja Mark Webberin mestaruushaaveet murenivat Red Bullin järkyttävään varikkopaniikkiin osumasta joka ei loppupelissä ollut edes vakava jolloin aiheutettiin muutenkin vaikeaan kisaan se lopullinen mestaruuden meneminen.)
2011 Suzuka: Sebastian Vettel ajoi kolmanneksi ja maailmanmestariksi (Tässä vaiheessa Vettelille olisi riittänyt pelkkä 10:s tila ja pistekin mestaruuteen. Neljä kisaa olisi muutoin ollut vielä kautta jäljellä kaikkiaan mestaruuden vielä sittenkin lykkääntyessä jostakin syystä vaikka Jenson Button voitti tämänkin kisan aiempana Vettelin mestaruusjuhlien lykkääjänä.)
2012 Interlagos: Sebastian Vettel ajoi kuudenneksi ja maailmanmestariksi (Myös seitsemäs tila olisi riittänyt päätöskisassa mestaruuteen edellyttäen vain, että Fernando Alonso olisi ollut enintään toinen kuten olikin.)
2013 Buddh Circuit: Sebastian Vettel voitti kisan ja maailmanmestaruuden (Voitto riitti mestaruuden saavuttamiseen riippumatta siitä, että miten muut kuljettajat ajoivat. Kautta olisi ollut vielä jäljellä kolme kisaa.)
2014 Abu Dhabi: Lewis Hamilton voitti kisan ja maailmanmestaruuden (Voitto riitti mestaruuden saavuttamiseen riippumatta siitä, että miten muut kuljettajat ajoivat päätöskisassa.)
2015 Austin: Nico Rosberg ajoi toiseksi jolloin Lewis Hamilton oli maailmanmestari (Sebastian Vettel olisi pakolla tarvinnut ainakin toisen sijan ollakseen vielä mukana ja Rosbergin olisi ollut vielä Vetteliä takana MM-kilvassa olevana pakkovoiton jotta mestaruuskamppailu olisi voinut jatkua edes alustavasti Mexico Cityyn ja muutoin kisoja kaikkiaan Mexico Cityn jälkeen olisi vielä ollut Intelagos ja Abu Dhabi eli yhteensä kolme kisaa kun Hamiltonin mestaruus varmistui.)
2016 Abu Dhabi: Nico Rosberg ajoi toiseksi ja maailmanmestariksi (Kolmaskin sija olisi riittänyt kauden päätöskisassa mestaruuteen, mutta Lewis Hamilton yritti järjestellä temppuja Rosbergin pudottamiseksi nelospaikalle ja mestaruuden ulkopuolelle siinä onnistumatta vaikka voittikin päätöskisan.)
2017 Mexico City: Valtteri Bottas ajoi toiseksi jolloin Lewis Hamilton oli maailmanmestari (Sebastian Vettel tarvitsi pakolla ainakin toisen sijan ja mieluiten pakkovoiton kun kautta oli jäljellä tämän jälkeen enää kaksi kisaa.)