Hieno kuva tuosta koko nokasta ja siitä F1 aeroinsinöörit melko tarkasti osaisivat halutessaan kertoa toiminnan. Mun veikkaus on, että sillä saatiin enemmän DownForcea halutulla nopeudella, eli todennäköisesti mutkissa ja jarrutuksissa, mutta kovassa suoravauhdissa se vastaavasti tuotti suhteessa vähemmän vastusta.
F1:ssä on jo todella pitkään pyritty hakemaan parasta kompromissia virtausta säätämällä, karkeasti ilmaistuna laminaarisesta turbulenttiseen, nopeuden mukaan, kaikissa auton pinnoissa. Todennäköisesti DF on onnistuttu saamaan merkittävästi suuremmaksi, eturenkaat poikkeutettuna mutkassa, kuin samalla nopeudella suoraan ajettaessa. Tähän on todennäköisesti vaikutettu eturenkaiden kääntämisen aiheuttaman virtauksen hyödyntämisellä, jota on tehostettu "pölykapseleilla", että myös radiaalinopeuden aiheuttaman "sivutuulen" vaikutuksella. Ja varmasti jarrutuksessa tapahtuva keulan painuminenkin on yritetty optimoida, jotta virtaus "tarttuisi" takaisin lisäten DF:ää ja juuri siinä reikäkeula on saattanut olla tehokas.