I'm Batman
MayorDutch
Kyllä on sanottava että minun silmääni ainakin tuo BMW on helvetin ruma. Toivottavasti eivät sentään ihan tuollasiks palikoiksi jää. Riippuu kyllä vähän mistä kulmasta sitä katsoo.
Ei ne ainakaan isommaksi siitä muutuEniten mikä pistää silmään näissä uusissa viritelmissä on tuo takasiipi. Jos ne tuollaisiks jää niin kyllä hetki menee ennen kuin silmä tottuu tuohon. Tällä hetkellä noi autot aiheuttaa lähinssä saman tunteen mikä oli sunnuntai aamuna pikkujoulujen jäljiltä.
Aika jännä että vuosien varrella on säännönlaatijoiden toimesta takasiipeä madallettu ja etusiipeä korotettu. Nyt mennään kertaheitolla takasin vanhaan ja mielestäni oikeaan suuntaan.Mitä korotetulla takasiivellä haetaan?
Niinhän sitä luulisi, mutta toisaalta formuloissa mikä tahansa on mahdollista. En tiedä miksi, mutta minulle tulee mieleen noista autoista... lada.Ei ne ainakaan isommaksi siitä muutu
Moon haveitsevinani ristiriidan. Jos kerran matala siipi menettää perässä ajaessa vähemmän down forcea kuin korkea, niin miten sitten vakaampaa käytöstä voi hakea siipeä nostamalla? Entä miten se siipi (matala), jonka käytös muuttuu vähemmän, johtaa levottomaan balanssiin?Korotetulla etusiivellä haettiin vakaampia ajo-ominaisuuksia toisen perässä ajaessa. Matala etusiipi menettää vähemmän pitoa toisen perässä ajaessa, joten auton käytös muuttuu silloin levottomaksi balanssi yliohjaavaksi.
Moon samaa mieltä tuosta ristiriidasta, sillä etusiipeä kun korotettiin niin ei ajateltu perässäajon vaikutuksia. Muutenhan Zaikomi puhuu asiaa, jos tämä yks asiavirhe jätetään pois tai vaihdetaan parempaan..Moon haveitsevinani ristiriidan. Jos kerran matala siipi menettää perässä ajaessa vähemmän down forcea kuin korkea, niin miten sitten vakaampaa käytöstä voi hakea siipeä nostamalla? Entä miten se siipi (matala), jonka käytös muuttuu vähemmän, johtaa levottomaan balanssiin?
Mä muistelisin, että etusiiven korottamista perusteltiin turvallisuudella (vähemmän pitoa -> nopeudet mutkissa laskee).
Jos etusiipi viistää maasta, se toimii toisen perässä ajellessa paremmin. Balanssi menee, kun takasiipi menettää enemmän pitoa suhteessa etusiipeen.Moon haveitsevinani ristiriidan. Jos kerran matala siipi menettää perässä ajaessa vähemmän down forcea kuin korkea, niin miten sitten vakaampaa käytöstä voi hakea siipeä nostamalla? Entä miten se siipi (matala), jonka käytös muuttuu vähemmän, johtaa levottomaan balanssiin?
Se kai oli se tärkein syy nostaa etusiipeä ja laskea takasiipeä lähemmäs runkoa. Onnistuivat vähentämään downforcea ja vaikeuttamaan lähekkäistä kilpa-ajoa samalla.Mä muistelisin, että etusiiven korottamista perusteltiin turvallisuudella (vähemmän pitoa -> nopeudet mutkissa laskee).