No niin, nyt kun ollaan jo lähes viimeisiä testejä vetämässä, ja BGP:kin on päässyt mukaan, sekä FI ja TR julkaisseet kärrynsä, niin tähän saumaan autoista pientä arviota.
Ferrari: Edelleen toiseksi tyylikkäin auto radalla. Nopeus tuntuu olevan suht kohillaan. Ei kuitenkaan mikään selkeä ennakkosuosikki. Luotettavuus voi olla pieni muotoinen ongelma. KERSistä ei tietoa ottavatko käyttöön.
McLaren: Ei tunnu pyyhkivän hyvin. Tallin pomot vakuuttelee, että kaikki kunnossa mutta kukaan muu ei taida pitää tallia vahvimpana tällä hetkellä? Ulkonäkö on suorastaan hirveä, pois lukien takasiipi, joka on joukon tyylikkäimpiä. Luotettavuus on myös hieman kysymysmerkki mutta KERSin oletetaan olevan kunnossa ja käytössä ensimmäisessä kisassa 99% varmuudella(jos on Heikkiä uskominen).
BMW: Aika pitkälti tuntuu olevan Ferrarin kanssa samalla viivalla. Vaikuttaisi siltä, että luotettavuus kunnossa. Ulkonäkö on mitä on, neutraali, jos ajattelee näiden nykysääntöjen sanelemia ehtoja. Keula hieman hirvee. KERS ilmeisesti kuitenkin alun huhuista huolimatta kysymysmerkki.
Renault: Karmeen näkönen vekotin mutta alun vikojen jälkeen ilmeisesti auto on saatu käyttäytymään johdonmukaisesti. Onko sitten riittävästi nopeutta haastamaan kärki muutoinkin kuin satunnaisilla Alonson hyvillä suorituksilla. Luultavasti ei. KERS myös kysymysmerkki mutta luotettavuus vaikuttaisi olevan ihan ok.
Williams: Yksi parhaimman näkösistä alkuun mutta menivätpä sitten keksimään hienon porsaanreiän ensimmäiselle härpäkeviritelmälle :nope: Vaikuttaa luotettavalta mutta nopeutta ei lopulta kuitenkaan taida löytyä kärkikahinoihin. Toyotan kans omanlainen perä, tuoko sitten paljonkin etua, hankala sanoa. Myös KERS on erilainen kuin muilla mutta eivät ilmeisesti ota alkuun sitä käyttöön.
Toyota: Yksi karsemmain oloisista keulavirityksistä. Yllättänyt kuitenkin vauhdillaan ja luotettavuudellaan. Voi hyvinkin pystyä alkuun haastamaan kärjen. Omaa myös erilaisen perän Williamsin tyyliin. KERS on tässäkin hieman kyssäri, ilmeisesti alottavat ilman.
TR & RB: Näiden ero tulee alkuun kuskeista ja koneesta. Ilmeisesti Renun kone saattaa nyt olla jopa sarjan paras, kun saivat kehittää sitä poikkeusluvalla. Joten RB on siltä osin luultavasti hieman edellä. Samoin auton kehityksessä RB on hieman edellä kun saivat uuden auton alle aikaisemmin. Erikoinen kärry, muihin nähden poikkeuksellinen keula sekä varsinkin perän jousitus/ripustusratkaisu. Newey voi yllättää uusien sääntöjen avulla mutta en usko nousevan haastamaan kärkeä. KERSin kohdalta en kyllä veikkaa mitään.
FI: Ruma ankanpoikanen josta tuskin joutsenta kasvaa. Mersun koneilla voi kulkea ihan hyvin, jopa emoaan kovempaa kun testejä katsoo. Luulen kuitenkin, että ottaa oman paikkansa hännänhuippuna ja siellä pysyy. Toivottavasti pysyvät kuitenkin jatkossa mukana.
BGP: Tämän takia tähän topicciin kirjoittelen. Tyylikkäin uusista ja hyvä, että pääsivät mukaan. Toivottavasti Brawnin hehkuttama "voittaja-auto" olisi edes vähän hehkutuksen arvoinen ja pesis siinä sivussa emotallin. Ei mulla tästä juuri muuta sanottavaa ole, vielä
Aika vähän siis sanottavaa yleensäkkään
Nytkun joku vielä jaksais laittaa nämä kaikki kärryt vierekkäin samaan kuvaan, niin vois vertailla ajan kuluks