no eihän olisBrawnin kun saisi Ferrarin väreissä... Siinä olisi upea luomus.
:yuck:Brawnin kun saisi Ferrarin väreissä... Siinä olisi upea luomus.
:yuck::yuck:
Yksi Ferrari riittää. Sille italianpunainen sopii ja kuuluu, muut olisivat vain halpoja jäljitelmiä. Tiimien tulisi näyttää itseltään, eikä joltain toiselta.
Totta. Hainevä: mahdollinen luustosairaus, Notkoselkä: Quasimodo, Takasiipi: Roikkuva peräsin (Saa vaihtaa "jaffaan", vähän nussittu).Mun mielestä Toyota on noista rumin.
Hainevä, notkoselkä ja takasiiven päätylevy saa aikaan painavan näköisen takaosan ja aivan kuin auto oli taittunut kuljettajan kohdalta.
Vähän samaa vikaa Red Rossossa ja Toro Bullissa. Nokko sojottaa taivaaseen.:thumbfh:
En pidä punaisesta auton värinä tai muutenkaan, mutta Ferrarille se kuuluu ja sopii. Yuck siis pysyy, vaikka kyse olisi pelkästään Brawnin autosta.WebSlave, etkai tahallaan ymmärtänyt väärin?
Kyse luultavasti oli upeasta yksittäisestä autosta. Ei NiPzyyZ tainnut tarkoittaa, että lähtöviivalla pitäisi olla kaksi Ferrarin väristä autoa, vaan että jos Ferrarilla olisi Brawnin muotoinen auto omassa värissään, niin kyseinen auto olisi upea luomus.
Sama. Jotenkin "räjähtäneen" näköinenMun mielestä Toyota on noista rumin.
Siellähän on jo, Räkä ja MasaEi NiPzyyZ tainnut tarkoittaa, että lähtöviivalla pitäisi olla kaksi Ferrarin väristä autoa
Sekin luo eroja autojen ulkonäköön muuten kuin värityken osalta, joten itse pidän niistä kunhan ei kaikki käytä.Hainevät kieltoon niin nuohan olisivat erittäinkin kauniita. Onneksi kaikki eivät ole lähteneet käyttämään niitä - ainakaan vielä.
Juu kun ei hyvää kuvaa osunu silmiin..Williamsin perä sulta jäi tuohon ylemmäs laittamatta.
Reuters sanoi:MILAN (Reuters) - Three Formula One teams have not respected the rules on car diffusers, Renault boss Flavio Briatore said on Wednesday.
FIA President Max Mosley said last month that the rear diffusers on the new Toyota and Williams were innovative and did not break the rules despite criticism they breached a maximum height limit.
"It seems that there are two rules: one that allows some teams to have a diffuser done in a certain way, while for the others it is banned because it is considered illegal," Briatore told www.gazzetta.it.
"It is not what we expected. We want black and white rules for everyone."
The Italian is considering making an official protest.
"Now, we will see. I'm sorry because the spirit of the rules has not been respected by three teams," he said, without naming names.
Media reports last month said another team was attempting to copy the new diffuser design.
Teams can try out whatever designs they like in testing and the legality of a car part would only become an issue at the season-opening race in Australia on March 29.
Briatore also said it was wrong that some teams will use the new kinetic energy recovery system (KERS) in Melbourne while others have decided against it.
F1Way.com sanoi:New rules 'disadvantaged' Ferrari - boss
Mar.14 (GMM) Ferrari is facing "a slight disadvantage" heading into the 2009 season, its team boss Stefano Domenicali has admitted.
First, reigning world champion Lewis Hamilton's employer McLaren this week admitted its new MP4-24 is not ready to win races, and now the 2008 constructors' title winner has spoken with a similarly cautionary tone.
"Who, like us and our main competitors, was working until the last moment on the development of the 2008 car, might have a slight disadvantage compared to those who gave up last year and dedicated themselves and their resources to a new project," Domenicali said.
Maranello based Ferrari was believed to hold a slight edge on a close group of rivals this winter, but Domenicali admits last week's Barcelona test - remarkably dominated by the former Honda team Brawn - has blurred the picture.
Asked where Ferrari stands, Domenicali answered: "I don't want you to think that I'm avoiding an answer, but it's more difficult than ever to say anything about the levels on the track.
"Until a couple of days ago there was a great equilibrium between the different teams - some expected and some a bit less - and then there was Brawn GP's exploit. Their performance was incredibly surprising and they have to be watched with care.
"We think that we're part of the more competitive teams, but there are still many unknown factors to consider; we have to wait for Melbourne to get the answers," the Italian added.
Domenicali also commented on Flavio Briatore's assertion that up to three teams may be circumventing the new aerodynamic regulations in the area of the rear diffuser.
"We think that we've applied the modified regulations - after the works done by the OWG (overtaking working group) together with the FIA - to the letter," he said.
"It might be that others took a different approach; the FIA has to dissipate any doubt; let's hope they'll do if fast and clear."
formula1.comissa on hyviä teknisiä artikkeleita melko selkeästi kirjoitettuna:Onko missään selitetty hyvin rautalangasta vääntäen kuinka tässä tuota sääntöä oikeasti kierretään. Jotain voi nähdä kuvista paljain silmin, mutta jotain konkreettista olisi kiva saada, mihin tämä innovaatio perustuu.