Autot vm. 2009

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Brawnin kun saisi Ferrarin väreissä... Siinä olisi upea luomus.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Brawnin kun saisi Ferrarin väreissä... Siinä olisi upea luomus.
:yuck:

Yksi Ferrari riittää. Sille italianpunainen sopii ja kuuluu, muut olisivat vain halpoja jäljitelmiä. Tiimien tulisi näyttää itseltään, eikä joltain toiselta.
 

gin

Aikuisten leikisti
Liittynyt
17.3.2008
Viestit
580
Sijainti
JJ:n pelihousut
En osaa valita, kumpi on Miss Formula 1 2009: Brawnin auto vai Ferrarin...

Brawn on sulavampi, Ferrari on sirompi. Ferrarin keula on meikäläisen mielestä nätein. Brawn näyttää nopeimmalta.

No, ainakin Mäcin ja Tojon kyhäelmät ovat rumimpia. Toyotan nokka... :yuck:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
:yuck:

Yksi Ferrari riittää. Sille italianpunainen sopii ja kuuluu, muut olisivat vain halpoja jäljitelmiä. Tiimien tulisi näyttää itseltään, eikä joltain toiselta.
:yuck:

WebSlave, etkai tahallaan ymmärtänyt väärin?

Kyse luultavasti oli upeasta yksittäisestä autosta. Ei NiPzyyZ tainnut tarkoittaa, että lähtöviivalla pitäisi olla kaksi Ferrarin väristä autoa, vaan että jos Ferrarilla olisi Brawnin muotoinen auto omassa värissään, niin kyseinen auto olisi upea luomus.

Samalla voisi ajatella, että Larenin muoto Ferrarin värityksellä olisi kaiketi ruma rullatuoli, mutta se ei tosiaan tarkoita, että haluaisin 4 Ferrarin väristä autoa radalle enkä yhtään Larenin muotoista.

Eli yhistelemällä voisi kuvitella mikä olisi paras väri/muoto yhdistelmä, ilman että haluaisi useimpien autojen olevan sen näköisiä.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Mun mielestä Toyota on noista rumin.

Hainevä, notkoselkä ja takasiiven päätylevy saa aikaan painavan näköisen takaosan ja aivan kuin auto oli taittunut kuljettajan kohdalta.

Vähän samaa vikaa Red Rossossa ja Toro Bullissa. Nokko sojottaa taivaaseen.:thumbfh:
Totta. Hainevä: mahdollinen luustosairaus, Notkoselkä: Quasimodo, Takasiipi: Roikkuva peräsin (Saa vaihtaa "jaffaan", vähän nussittu).
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
WebSlave, etkai tahallaan ymmärtänyt väärin?

Kyse luultavasti oli upeasta yksittäisestä autosta. Ei NiPzyyZ tainnut tarkoittaa, että lähtöviivalla pitäisi olla kaksi Ferrarin väristä autoa, vaan että jos Ferrarilla olisi Brawnin muotoinen auto omassa värissään, niin kyseinen auto olisi upea luomus.
En pidä punaisesta auton värinä tai muutenkaan, mutta Ferrarille se kuuluu ja sopii. Yuck siis pysyy, vaikka kyse olisi pelkästään Brawnin autosta.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Diffuusoreista kun nyt on ollut puhetta, niin joku asiaatunteva voisi pistää tiivistelmää aiheesta.

Kuvia, ne normaalit eli sääntöjen mukaiset ratkaisut:




Ja sit ne "sääntöjen mukaiset" ratkaisut:



Näyttää tuo BGP:nkin diffu olevan hieman keskeltä korkeampi kuin muualta, mutta ei niin kuin Tojolla tai Williamsilla.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kolmannen tyypin diffuratkasu näyttää olevan Red Bullilla.. Hyvää kuvaa en juts löydä, mutta RB:llä näyttäs keskikanava olevan taas matalampi, takatörmäyssuoja näyttäis tulevan diffun läpi, ja takasiiven päätylevyt on vedetty maahan asti muodostaan diffun reunat....

-edit-
Ihan höpöjä juttelin...
Ei se taida sen matalampi olla kuin muillakaan... Kuva hämäs.
Paras kuva minkä löysin:
 
Viimeksi muokattu:

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675


Williamsin perä sulta jäi tuohon ylemmäs laittamatta.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Hainevät kieltoon niin nuohan olisivat erittäinkin kauniita. Onneksi kaikki eivät ole lähteneet käyttämään niitä - ainakaan vielä.
Sekin luo eroja autojen ulkonäköön muuten kuin värityken osalta, joten itse pidän niistä kunhan ei kaikki käytä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Williamsin perä sulta jäi tuohon ylemmäs laittamatta.
Juu kun ei hyvää kuvaa osunu silmiin.. :)
Mutta sehän on aika sama kuin Tojotankin...

Tuo RB:n perän runko on itseasissa taivutettu ja nostettu hieman samaan tapaan kuin Tojotan ja Williamsin. Eivät vaan oo hyödyntäny sitä diffuuserin kanssa...ainakaan vielä.. :)
 
Viimeksi muokattu:

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
No tuossapa tuo Williamsin:

 
Viimeksi muokattu:

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
En pidä tuosta Brawnin keulasta, se putoaa maata kohti, kuin löysä kulli. Eipä ole kyllä Force Indiankaan keulassa hurraamista.

Ferrarilla tyylikkään suoraselkäinen moottorinkate, monet muut näyttävät suorastaan massiivisilta sen rinnalla.

Red Bullin keula kokonaisuudessaan on ehkä hienoin kaikista. Takasiipien järkälemäiset päätypalat ovat sen sijaan hirveät. Rikkovat kokonaisuutta pahasti.

Kaiken kaikkiaan aika hienoja pelejä kuitenkin. Suoraan edestä katsottuna etusiiven leveys häiritseee vielä vähän, mutta muuten on silmä tottunut hyvin. Kaikista ylä- sekä takavinkkeleistä selvästi hienompia, kuin aiempien vuosien autot.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Reuters sanoi:
MILAN (Reuters) - Three Formula One teams have not respected the rules on car diffusers, Renault boss Flavio Briatore said on Wednesday.

FIA President Max Mosley said last month that the rear diffusers on the new Toyota and Williams were innovative and did not break the rules despite criticism they breached a maximum height limit.

"It seems that there are two rules: one that allows some teams to have a diffuser done in a certain way, while for the others it is banned because it is considered illegal," Briatore told www.gazzetta.it.

"It is not what we expected. We want black and white rules for everyone."

The Italian is considering making an official protest.

"Now, we will see. I'm sorry because the spirit of the rules has not been respected by three teams," he said, without naming names.

Media reports last month said another team was attempting to copy the new diffuser design.

Teams can try out whatever designs they like in testing and the legality of a car part would only become an issue at the season-opening race in Australia on March 29.

Briatore also said it was wrong that some teams will use the new kinetic energy recovery system (KERS) in Melbourne while others have decided against it.

F1Way.com sanoi:
New rules 'disadvantaged' Ferrari - boss

Mar.14 (GMM) Ferrari is facing "a slight disadvantage" heading into the 2009 season, its team boss Stefano Domenicali has admitted.

First, reigning world champion Lewis Hamilton's employer McLaren this week admitted its new MP4-24 is not ready to win races, and now the 2008 constructors' title winner has spoken with a similarly cautionary tone.

"Who, like us and our main competitors, was working until the last moment on the development of the 2008 car, might have a slight disadvantage compared to those who gave up last year and dedicated themselves and their resources to a new project," Domenicali said.

Maranello based Ferrari was believed to hold a slight edge on a close group of rivals this winter, but Domenicali admits last week's Barcelona test - remarkably dominated by the former Honda team Brawn - has blurred the picture.

Asked where Ferrari stands, Domenicali answered: "I don't want you to think that I'm avoiding an answer, but it's more difficult than ever to say anything about the levels on the track.

"Until a couple of days ago there was a great equilibrium between the different teams - some expected and some a bit less - and then there was Brawn GP's exploit. Their performance was incredibly surprising and they have to be watched with care.

"We think that we're part of the more competitive teams, but there are still many unknown factors to consider; we have to wait for Melbourne to get the answers," the Italian added.

Domenicali also commented on Flavio Briatore's assertion that up to three teams may be circumventing the new aerodynamic regulations in the area of the rear diffuser.

"We think that we've applied the modified regulations - after the works done by the OWG (overtaking working group) together with the FIA - to the letter," he said.

"It might be that others took a different approach; the FIA has to dissipate any doubt; let's hope they'll do if fast and clear."

Kyllähän tässä jo sellaiset ainekset on, että Australiassa käytetään mittanauhaa ja etsitään "referenssitasoja", josta tuo 175mm lasketaan. Diffuusereiden sääntöjenmukaisuus ratkaistaan vasta Australian kisan jälkeen. Varmasti Briatore ja Dominicali keskustelee asiasta myös keskenään ja painostaa omilla tahoillaan FIAa. Ja tuskin McLarenkaan hiljaa on. Tehtailla taas koneet käy kuumana kun kehitellään malleja ja simuloidaan miten tuo saataisiin omaan autoon mukaan ja millaisia hyötyjä tuosta saataisiin. Aikeisemmat esihyväksynnät on ennenkin hylätty (esim. polkimia on poistettu jne.), joten odotettavaa on että tässäkin tullaan näkemään vastaavaa.

Onko missään selitetty hyvin rautalangasta vääntäen kuinka tässä tuota sääntöä oikeasti kierretään. Jotain voi nähdä kuvista paljain silmin, mutta jotain konkreettista olisi kiva saada, mihin tämä innovaatio perustuu.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös