Eikös Audi lopettanut rallit heti Portugalin onnettomuuden jälkeenMinkä takia muuten Audi ei lähtenyt B-ryhmäläisilla lainkaan -86 vuoden jyskälään? Osallistuiko paljon muihin ralleihin tuona vuonna? Monte Carlossa vielä ainakin olivat mukana
Audilla oli kalenterissa Monten ja Portugalin lisäksi ainakin Jyväskylä, San Remo ja RAC ja olikohan tarkoitus ajaa vielä Akropoliskin.Minkä takia muuten Audi ei lähtenyt B-ryhmäläisilla lainkaan -86 vuoden jyskälään? Osallistuiko paljon muihin ralleihin tuona vuonna? Monte Carlossa vielä ainakin olivat mukana
Audi lopetti oma-alotteisesti Korsikan jälkeen, Akropoliksen lähtöluettelostakin puuttuivat numerot 4 ja 7, koska Audi peruutti osallistumisensa viime hetkellä.Eikös Audi lopettanut rallit heti Portugalin onnettomuuden jälkeen
Mikäs kisa se oli, johon Harri Toivonen oli aikeissa osallistua Metrolla, mutta jätti kisan väliin saatuaan tiedon Henkan onnettomuudesta? Oliko se juuri tuo Walesin ralli?Ilmeisesti Audin lopullinen vetäytymis päätös tuli vasta Toivosen onnettomuuden jälkeen. Mikkola ajoi vielä Walesin rallin, joka ajettiin hieman Korsikan tapahtumien jälkeen.
Harri ajoi Suomen ja Englannin MM-rallit Unipart Metrolla.Mikäs kisa se oli, johon Harri Toivonen oli aikeissa osallistua Metrolla, mutta jätti kisan väliin saatuaan tiedon Henkan onnettomuudesta? Oliko se juuri tuo Walesin ralli?
Näin taisi olla.Mikäs kisa se oli, johon Harri Toivonen oli aikeissa osallistua Metrolla, mutta jätti kisan väliin saatuaan tiedon Henkan onnettomuudesta? Oliko se juuri tuo Walesin ralli?
Kysyin tätä asiaa suoraan Hannu Mikkolalta vuoden 2011 Jyväskylän MM-rallissa. Erinäisten syiden vuoksi oli ilo ja kunnia seurata Koukunmaalla rallia Mikkolan kanssa.Minkä takia muuten Audi ei lähtenyt B-ryhmäläisilla lainkaan -86 vuoden jyskälään? Osallistuiko paljon muihin ralleihin tuona vuonna? Monte Carlossa vielä ainakin olivat mukana
(UR-)Quattrohan on nimenomaan Coupe turbolla. Quattroa olisi vaan pitänyt tehdä a-ryhmän luokituksen tarvitsema määrä vuodessa.On totta, että Coupé Quattro turbolla ja tehtaan jatkuvalla kehityksellä olisi voinut olla voittaja-auto. 90-luvun alussahan Coupe S2:ssa oli turbo, mutta kun tehdas ei ollut kehittänyt autoa, ei se ollut enää muiden autojen kanssa kilpailukykyinen.
Saarenpää ja Teemu Tahko Esso Motorsport Finlandin sini-kulta-valkoisissa väreissä ja kolmas S2:n muistaakseni Mökkösellä. VAG konsernin hommat meni isossa A-ryhmässä muutoinkin reisille kun Rallye Golf G60 osoittautui sekin aivan sudeksi. Weber taisi olla ainoa kuljettaja joka edes pääsi joskus maaliin mainitulla Adolf-wagenilla. Jos G-ahdin olisi ollut edes jollain tapaa toimiva konsepti, niin ahdettu Corrado olisi ollu erittäin buenon näköinen rallipeli.Saarenpää taisi suomessa ajaa moista. Muistaakseni siinä oli 6-vaihteinen suorakytkentä, kori oli ainakin paperilla hyvä aihio ja tehoakin oli riittävästi. Moottorin iskutilavuus tosin oli hieman liian suuri, jonka takia autosta piti tehdä painavampi kuin 2-litraisista.
Minusta tuo rallye Golf oli menevän näköinen (muistutti Deltaa). Mekaaninen ahdin oli tosin aika outo valinta ja ilmeisesti epäluotettava.Saarenpää ja Teemu Tahko Esso Motorsport Finlandin sini-kulta-valkoisissa väreissä ja kolmas S2:n muistaakseni Mökkösellä. VAG konsernin hommat meni isossa A-ryhmässä muutoinkin reisille kun Rallye Golf G60 osoittautui sekin aivan sudeksi. Weber taisi olla ainoa kuljettaja joka edes pääsi joskus maaliin mainitulla Adolf-wagenilla. Jos G-ahdin olisi ollut edes jollain tapaa toimiva konsepti, niin ahdettu Corrado olisi ollu erittäin buenon näköinen rallipeli.
Mökkösen S2 oli N-ryhmäläinen, kuten Tahkonkin Jyskälässä (muualla A). Saarenpään oli aina A-ryhmää.ja kolmas S2:n muistaakseni Mökkösellä..
-84 Väärinmajan lähtö: Alen viivalla, 037:n tyhjäkäyntiääni römpöttää kuin 2-tahtikevari. Mutta lähtökiihdytyksessä Lancia kerää kierroksia kuin formulaykkönen.omakohtaisia kokemuksia/muistoja 84-86-vuosien Tampereen seudun Jyskälä-pätkistä
Vatasen Peugeot 205 T16. Miten pieneltä auto näytti ja vaarattomalta, kun se tuli siihen lähtö-AT:lle. Mahtava ääni kun antoi kierroksia. Ihmeteltiin sitä 10 cm paksua pakoputkenpäätä, joka sukelsi esiin sieltä takapäästä. Alenin Lancia 037:n tyhjäkäynti, kuten FG sanoikin jo, oli kyllä kummallinen, niinkuin mopon ääni! Blomqvistin pitkä kelta-sävyinen Quattro jäi mieleen. Sport-Audit eivät sinne asti päässeetkään...-84 Väärinmajan lähtö: Alen viivalla, 037:n tyhjäkäyntiääni römpöttää kuin 2-tahtikevari. Mutta lähtökiihdytyksessä Lancia kerää kierroksia kuin formulaykkönen.
-86 Väärinmaja 2:n lähtö: Alen odottaa siirtymistä lähtö-AT:lle, Delta S4:n moottori sammuksissa, auton ovi raollaan. Kiiki-Kivimäki viittoo AT:lta Alenille että voit tulla. Tämä ei huomaa, on niin ajatuksissaan aamuyön Rapsulan kaadon seurauksissa: siinä kun kaatui samalla tämän rallin voitto, ja mikä pahinta, todennäköisesti sekä henkilökohtainen että merkkikohtainen MM.
Alenin takana jonossa oleva Salonen huutaa, että "Markku hei, Kiiki viittoo sulle." Alen havahtuu synkistä mietteistään, murahtaa ja käynnistää Lancian.
Lähtöviivalta osittain katteeton S4 ampuu EK:lle sellaisella kiukulla, voimalla ja äänellä, että moista ei ole ennen nähty eikä nähdä enää koskaan!