Tsekkien Aston Martin sitten vei Euroopan Le Mans - sarjan kauden 2009 mestaruuden. Ei mitenkään yllättävä tulos, mutta siitä huolimatta Silverstonessa nähtiin erittäin viihdyttävä ja tapahtumarikas kauden päätöskilpailu.
Kilpailun voiton vei Nurburgringin kisasta pois ollut Oreca Matmut kuljettajinaan Olivier Panis ja Nicolas Lapierre. Ranskalaiset lähtivät tähän kilpailuun ainoana tavoitteenaan voittaa Aston Martin ja testata vielä kerran ennen kuin tiimi kohtaa Acuran Petit Le Mansissa.
Ray Mallockin painajaismaiselle LMP2-kaudelle Silverstone oli loistava päätös. Talli kärsi koko kauden luotettavuusongelmista Mazda-AER:n moottorin kanssa ja vain kerran aikaisemmin tällä kaudella he olivat päässeet maaliin. Nyt RML:n kotikisasta irtosi toinen sija, mikä tarkoitti sitä, ettei talli jäänyt tämän vuoden pistetaulukossa ainakaan miinuksen puolelle. RML sai useita pisterangaistuksia, koska heidän moottoritoimittajansa joutui joko avaamaan moottorin sinettejä kilpailujen välillä tai vaihtamaan kokonaan uuden voimanlähteen Lola Coupeen. Silverstonen kahdeksan pisteen jälkeen RML:n pistesaldo tältä kaudelta on hämmentävästi nolla pistettä.
Portugalilainen Quifel ASM Team oli varmistanut Ginettalle sen ensimmäisen LMP2-luokan mestaruuden jo aikaisemmin ja Silverstonessa luokkavoittoa juhlikin Speedy Racing Team Sebah. Kyseessä oli yhden sarjan hienoimmista autoista eli Lola Coupen toinen voitto. Ensi vuonna sveitsiläisranskalainen tiimi aikoo ajaa kahdella LMP1-luokan autolla. Speedy Racing Team Sebah oli jo tänä vuonna mukana pääprototyyppiluokassa, mutta vain yhdellä Lola-Aston Martinilla. Ensi vuonna molemmat autot ovat näillä näkymin Lola-Juddeja.
GT2-mestaruus meni lopulta vaivaisella pisteen erolla Team Felbermayr-Protonille, Ferrarin unelmakaksikon Gianmaria Brunin ja Rob Bellin yritettyä kaikkensa tänä viikonloppuna JMW Motorsportin tiimille. JMW:n joukot saivat juhlia Silverstonessa luokkavoittoa, mutta se ei riittänyt Marc Lieb ja Richard Lietz sekä Horst Felbermayr vanhemmalla vahvistetun autokunnan tultua vaikeuksien jälkeen maaliin kahdeksantena. Paalupaikan tuomat kaksi sarjapistettä osoittautuivat Porsche-tiimille kullan arvoisiksi ja niiden ansiosta tiimin tilille tipahti ensimmäinen luokkamestaruus LM-sarjassa.
Jotenkin yllättävästi Markus Palttala päätyi ajamaan autokuntansa ajovuoroista yli puolet sijottuen lopulta ajotovereidensa Paul Danielsin ja Martin Richin kanssa yleiskilpailun sijalle 32 ja GT2-luokassa kymmenenksi.
Näin saatiin siis Auditon ja Peugeot'ton LMS-kausi päätökseen ja nyt Aston Martinia lukuunottamatta tehdastiimien katseet onkin jo suunnattu Petit Le Mansiin, josta on luvassa lähes 24 tunnin arvoinen klassikkokilpailu. Kaksi Audia, kaksi Peugeot'ta, kaksi Acuraa, yksi Oreca ja monta mielenkiintoista ja nopeaa yksityistiimiä on silloin siis mukana. Kuten myös ECO Racingin Radical, Risin kolmoskuljettaja Mika Salo ja LMGT2-debyyttinsä tekevä maailmanmestari Andy Priaulx.