Uutisten rajaus näemmä on edelleen MTV3:lla sydämenasia...
Autosportin kokopitkässä artikkelissa FOTA:n ja Toyotan John Howett väläyttää sitä samaa Le Mans - korttia, jota Luca di Montezemolo on jo aiemmin esitellyt. Toivon todella, että Mosleyn komentti "F1 ei kaipaa Ferraria" kääntyy vielä jossakin vaiheessa autonvalmistajien suussa muotoon "Me emme tarvitse F1 kilpaillaksemme moottoriurheilun huipulla."
FIA:n kannalta tilanne on sikäli kinkkinen, että mikäli yksikään nykyisistä talleista ei ilmottaudu ensi kauden MM-sarjaan, niin silloin paineet osoittaa, että nämä ehdokastallit kuten USGPE, Lola ja muut ovat todella olemassa ja valmiita kasvavat entisestään. Viimeksihän kun lähtöruudukon viimeistä paikkaa oltiin täyttämässä mukaan ilmoittautui monia ns. "paper-works teamejä", jotka olivat olemassa vain suunnitelmissa ja papereilla. Lisäksi voidaan kysyä mikä on näiden tallien taloudellinen vakaus, jos sen sijaan että ne kilpailisivatkin automaailman suurimpia nimien sijasta vain glorifioidussa GP2-sarjassa? Siinä ei ehkä enää sitten auta, että selitään, että "tämä on F1 F1 aina ja ikuisesti".
WebSlave sanoi:
Jep, mutta mitenkäs sitten luulet FIA:n suhtautuvan talleihin, jotka kieltäytyvät vapaaehtoisesti suostumasta ja päättävät noudattaa vapaampia sääntöjä? Tuskinpa mahtuvat lopputuloksiin.
Käännetään toisinpäin. Miten luulet Euroopan Unionin suhtautuvan, jos FIA vastoin sopimaansa käytäntöä lähteekin urheilujärjestönä asettamaan taloudellisia ja kaupallisia pakotteita vapaaseen kilpailuun? Ei FIA:kaan voi olla lakien ulkopuolella, kuten ei muutkaan eurooppalaiset urheiluorganisaatiot ja järjestöt. Jos ehdottamasi tempun FIA tekee, niin tällä kertaa ei riitä nöyristelyt ja "uudelleenjärjestelyt" vaan EU yksinkertaisesti repii Federaation kappaleiksi. Kuten Bobakki kirjoitti, halutessaan puuttua taloudellisesti F1:n kilpailuun FIA:n tulee toimia erittäin varovaisesti ja tallien tulee myöntyä
vapaaehtoisesti, mikäli niiden rahan kulutukseen halutaan asettaa rajoituksia. Euroopassa sijaitsevana urheilujärjestönä kun FIA:lla ei ole muutakaan vaihtoehtoa.