Mosleyn työ ei ole uhattuna tällä haavaa.Ei. Mosley taistelee työstään. Muuta ei ole.
Kyseinen sopimus on sarjan kannalta häpeällinen, ja on vain hyvä, että se nyt purkautuu. En kuitenkaan usko M.Webberin viitanneen siihen. Oli miten oli, nyt ei enää puhuta eriarvoisuudesta, vaan kaikki asetetaan samalle viivalle. No, ainakin näillä näkymin.Täydennän. Autotehtaiden oman sarjan estääkseet tämä sama hemmo teki omaaetuaan tavoittelevan sopimuksen Ferrarin kanssa. Siis Mosley.
Sopimusta ei ole koskaan käytetty ja se on nyt todistettu mahoksi. Veto on muka olemassa mutta ei sillä ole vaikutusta?
Onko Mosley parasta muutakuin Böönille?Mosleyn työ ei ole uhattuna tällä haavaa.
Kyseinen sopimus on sarjan kannalta häpeällinen, ja on vain hyvä, että se nyt purkautuu. En kuitenkaan usko M.Webberin viitanneen siihen. Oli miten oli, nyt ei enää puhuta eriarvoisuudesta, vaan kaikki asetetaan samalle viivalle. No, ainakin näillä näkymin.
Käyttikö Ferrari veto-oikeuttaan on arvailujen varassa.
Olipa erikoinen kysymys. Mosley luultavasti ei ole parasta kuin itselleen, mutta niinhän se meillä tavallisillakin pulliaisilla menee.Onko Mosley parasta muutakuin Böönille?
Ei kai se sopimus mihinkään purkaannu (tai ehkä sitten jos Ferrari lähtee) - oikeuskin totesi tämän sopimuksen olemassaolon ja sen että Ferrarilla on ko. sopimuksen mukaan veto-oikeus. Ferrari ei vaan käyttänyt veto-oikeuttaan silloin kun olisi pitänyt...Kyseinen sopimus on sarjan kannalta häpeällinen, ja on vain hyvä, että se nyt purkautuu.
Tämä minullakin oli ajatuksissa.FIA:n asema riippumattomana, lajin etua ajavana kattojärjestönä joutuu hieman outoon valoon tällaisten sopimusten myötä.
Onko missään ollut selitystä mitä seuraamuksia tulee mikäli kulukaton ylittää? Onko siis odotettavissa ylivarovaista kisailua koska pelätän tuhoja? Joutuuko tiimi jättämään kauden kesken jos parin sadekisan kolarointien jälkeen ei ole kulukaton takia mahdollisuutta rakentaa uusia autoja? Ikävää mikäli nuoret nälkäiset kuskit joudutaan jättämään muihin sarjoihin koska halutaan palkata "varmoja vanhuksia".Q: You were criticized for keeping Rubens and not signing Bruno Senna, but the results prove you right…
RB: Bruno was a very exciting prospect and I like him a lot. He has a good attitude and approach. The difficulty was that the team couldn’t take any risks, unfortunately. We have a very low budget for this year, we can’t afford to have too many parts damaged and we have no testing due to the regulations. Bruno unfortunately was a too high risk for the team in that situation.
Jep, satoja työntekijöitä potkitaan pihalle aika monesta tallista, vaikka usealla tallilla ei tällä hetkellä ole ns. akuuttia hengenhätää. Mielestäni jos jollain tallilla ei rahat riitä niin sitten vähennetään itse kustannuksia.Kaikista eniten nyt ehdotettua kulukattoa vastaan puhuu sen toteuttamisen rajuus. Toteuttamisen kannalta olisi ymmärrettävää asteittaisuus eli vaikka 250 - 200 - 150 - 100 jne. Jos ajettalee vaikkapa Ferraria ja McLadaa, niin yritykset ovat rakentuneet monen vuoden aikana nykyiseen formuunsa. On epätodennäköistä, että ne voisivat about vuodessa muuttaa rakenteitaan MadMaxin ehdottamalla tavalla.
Valitettavasti tehtaiden johtokunnissa ei ajatella näin, vaan siellä mietitään nimenomaan vieläkö ollaan mukana vai lähdetäänkö. Ainakin Renaultilla, Toyotalla ja Mercedeksellä.Jep, satoja työntekijöitä potkitaan pihalle aika monesta tallista, vaikka usealla tallilla ei tällä hetkellä ole ns. akuuttia hengenhätää. Mielestäni jos jollain tallilla ei rahat riitä niin sitten vähennetään itse kustannuksia.
Noin minäkin asian näen. Tulokastallit, eikä välttämättä kaikki entisetkään jälkikäteen tule hyväksymään suuria muutoksia niihin perusteisiin, joilla sitoutuivat sarjaan.En tiedä olenko nyt ihan kaffella, mutta näkisin asian niin, että jos Ferrari&Kump. eivät ilmoittaudu ajoissa, niin joko alentuvat sääntöihin ennemmin tai myöhemmin tai eivät yksinkertaisesti osallistu ensi kaudelle. Sääntöjen muuttaminen takarajan jälkeen Ferraria miellyttävään suuntaan on ajatuksena absurdi.
(Böönin touhua mitenkään muuten puolustelematta) johan se osuus kasvoi joskus 2005 - ennen sitä oli abouttirallaa 25% kun sen jälkeen 50%. Ja on maksettu vaikka Concorde-sopimusta ei ole edes ollut.Ihmetyttää sekin että Bernie pyytää radoilta suurenevia maksuja kisojen vastineeksi, uusia ratoja rakennetaan jo olemassaolevien syrjäyttämiseksi. Tallien kisamatkat pitenevät ja kulut kasvavat, kisoja lisätään, mutta talleille ei haluta maksaa isompaa osuutta FOM:in voitoista.
Bluffin, varmaankin? Mutta eihän tässä ole mahdollisesti bluffanneet kuin lähdöllä uhkailleet tallit. Taho, jota pyritään bluffaamaan katsoo sen, eli tässä tapauksessa FIA.Mielenkiitoiseksi tilanteen voi tehdä se, jos ns. suuret tallit katsovat flopin.
Pahimpien vastustajien poisjääminen on uusille hyvä asia. Mitä "kiiltävämpiä tähtiä" on vastassa, sitä vähemmän heille on luvassa media-aikaa.Olettaan että viime metreillä vain noin puolet uusista halukkaista ilmoittautuu, osan budjetit kaatuu jo ennen ilmoittautumista ja osien rahoittajien usko hiipuu, kun pelätään että sarja näivettyy "kiiltävimpien tähtien" jäädessä pois. Tällöin FIA:lle voi jäädä luu käteen.
Jos lähdöllä uhanneet kaikki lähtisivät (mihin en usko), jäljelle jää viisi tallia. Olettaen, että myös Toro Rosso lähtisi Red Bullin myötä. Siihen kaksi uutta, saadaan 7 tallia, eli 14 autoa. FIA voi toki turvautua - tallien suostumuksella - kolmeen autoon/talli gridin täyttääkseen. Samaten vähän heikompiakin hakemuksia voitaisiin hyväksyä. Lisäksi ilmeisesti myynnissä olisi näiden poisjättäytyneiden tallien raatoja, joten voitaisiin nähdä tapaus Honda uudelleen, mutta moninkertaisena.Ilmoittautuneita on kuitenkin vain määrä, jolla saadaan 5-7 rivillistä autoja, jolla ei saada kuin takapajulan mikroautokisan kokoinen megatapahtuma aikaiseksi. Ollaan tällöin lähellä pattitilannetta. Uudet tallit voivat helposti estää sääntömuutoksen ja vanhoja taas ei kiinnosta ko. säännöillä ilmoittautua, jolloin tuleeko FIA hattu kourassa anelemaan vai pitääkö tallien pokka ja otetaan vuoden aikalisä? Siinäpä vasta soappia... odotellaan päätöksiä.
Sponsseja luultavasti kiinnostaa se, että kuin moni ihminen näkee heidän tarransa/logonsa. Jos tyhjälle katsomolle näyttää 2 tuntia jotain niin tuskin lämmittää, vaikka media näkyvyys onkin huikeat 100%. Tätä kaiketi mustakaari haki takaa.Pahimpien vastustajien poisjääminen on uusille hyvä asia. Mitä "kiiltävämpiä tähtiä" on vastassa, sitä vähemmän heille on luvassa media-aikaa.
Hattu kourassa aneleminen "luultavasti" tarkoittaa sitä, että FIA perääntyy eli muuttaa sääntöjä joko yksin tai yhdessä tallien kanssa tms.. Eli voihan se FIA:kin anella, tarjottavana on toisenlainen sääntö, eli kulukatto pois tms..FIA:n hattu kourassa aneleminen ei ole edes mahdollista, jos kerran tallit eivät suostu ilmoittautumaan.