General FUp
Well-known member
Katsoo WebSlaven perinpohjaisen selvityksen ylempää :ahem:Mickey sanoi:Ja mikä kohta tässä ei täsmää.......
Katsoo WebSlaven perinpohjaisen selvityksen ylempää :ahem:Mickey sanoi:Ja mikä kohta tässä ei täsmää.......
Paljon intoa ajella Toro Rossolla jos jo etukäteen määrätään häviämään kaikille......................................................................................General FUp sanoi:Katsoo WebSlaven perinpohjaisen selvityksen ylempää :ahem:
Heh, no hyvä huomio!General FUp sanoi:Viitaten Sakhirin testiin ja V10-mottiin
Tässä on vaan se ongelma, että tämä Toro Rosson auto on erittäin todennäköisesti puolitoista sekuntia nopeampi kuin Midland johtuen ihan muista tekijöistä kuin moottorista. FIA ei tule vähentämään V10 tehoja niin paljon että kaikki pääsisivät Rosson edelle, vaan juuri sen verran että kaikki hyvät V8:t on parempia kuin V10.....WebSlave sanoi:Lähde? En muista tuollaista nähneeni. Joka tapauksessa:
Ja...
http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=209387&FS=F1
Midland tiimi oli siinä tapauksessa hölmö kun ei ottanut V10 -motteja.J.Heldenview sanoi:Tässä on vaan se ongelma, että tämä Toro Rosson auto on erittäin todennäköisesti puolitoista sekuntia nopeampi kuin Midland johtuen ihan muista tekijöistä kuin moottorista. FIA ei tule vähentämään V10 tehoja niin paljon että kaikki pääsisivät Rosson edelle, vaan juuri sen verran että kaikki hyvät V8:t on parempia kuin V10.....
Sitä ei millään voi mennä määrittämään autojen nopeudesta radalla. Koska muut tekijät eivät ole equaaleja.
Enpä usko. Toyotoa V8 on varmaankin vähintään yhtä hyvä kuin kuristettu V10. Midlandin auto on paska, ei moottori! Ei Toro Rosson pidä ajamaan alitehoisella siksi että heillä on hyvä auto! Toro Rosson auto on hyvää keskikastia. Oli viime vuonna. Midland on onneton peränpitäjä.Mickey sanoi:Midland tiimi oli siinä tapauksessa hölmö kun ei ottanut V10 -motteja.
Enpä usko että Cosworthilta Toro Rossolle tuleva V10 on yhtä tehokas kuin esimerkiksi Williamsin V8 Cosworth tai vaikkapa Renaultin V8 ...Mitenkä SINÄ tulisit säätämään V10 moottorin tehoja juuri sen verran että KAIKKI HYVÄT?!? V8:t on parempia kuin V10................!
Näinpä. On tapahtunut paremmissakin piireissä. Tietysti FIA:n taannoiset kommentit siitä, ettei V10:llä kerkiä V8:n vauhtiin voi tulkita monella tavalla, ja siihen MF1 vetoaakin. Ja siihen, että Toro Rosso käyttää porsaanreikää jota ei heidän käyttöönsä varsinaisesti ajateltu (vaan Minardin - Miksei Jordaninkin, jos Midland olisi tajunnut sitä käyttää).J.Heldenview sanoi:Ei ne FIAlla ja Cosworthilla ole niin tyhmiä etteivät saisi kunnollista kaavaa aikaan. Midland vaan kitisee ja yrittää saada epäreilua kilpailuetua koska heidän auto on umpisurkea.
On tossa sellainen juttu, että se on myös aika ratakohtaista, kuinka hyvin V10 pärjää kaseja vastaan.Mickey sanoi:Mut olisi se aika kummallista jos sitä V10 motin tehoa säädettäisiin pitkin kautta, mahdotinta saada ketään sillä tyytyväiseksi.
Parempi jos rajotin on nyt siinä missä on ja muuten konetta saa hienosäätää.
MF1 Racing ajoi EJ15B:llä testejä, joissa kokeiltiin eroa rajoitetun Toyotan V10:n ja uuden Toyotan V8:n välillä. Ainakin tuolloin V10:llä saatiin 0,7s parempi kierros, joten ei se Toyon kasikone nyt niin hyvä taida olla.J.Heldenview sanoi:Enpä usko. Toyotoa V8 on varmaankin vähintään yhtä hyvä kuin kuristettu V10. Midlandin auto on paska, ei moottori!
Toro Rosson auto on hyvää keskikastia.
Niinpä niin. Vaan kyllä se on STR, joka saa epäreilua kilpailuetua käyttämällä RB1:stä muokattua autoa.Midland vaan kitisee ja yrittää saada epäreilua kilpailuetua koska heidän auto on umpisurkea.
Mä oon käsittänyt, että kyse ei varsinaisesti ole siitä, ettei sääntöä olisi tajuttu käyttää hyväksi, vaan siitä, ettei Toyota ollut halukas toimittamaan eri koneita asiakastallille. Uudesta moottorista kun halutaan saada mahdollisimman paljon testidataa.WebSlave sanoi:Ja siihen, että Toro Rosso käyttää porsaanreikää jota ei heidän käyttöönsä varsinaisesti ajateltu (vaan Minardin - Miksei Jordaninkin, jos Midland olisi tajunnut sitä käyttää).
Testi ajettiin koska? Marraskuussa?Otto Hokkanen sanoi:MF1 Racing ajoi EJ15B:llä testejä, joissa kokeiltiin eroa rajoitetun Toyotan V10:n ja uuden Toyotan V8:n välillä. Ainakin tuolloin V10:llä saatiin 0,7s parempi kierros, joten ei se Toyon kasikone nyt niin hyvä taida olla.
Niin no... EJ15B oli kai kuitenkin tehty V10:lle?? Eli lyhyemmästä, pienemmästä ja kevyemmästä niin ja enemmän täristävästä V8:sta tuskin saatiinOtto Hokkanen sanoi:MF1 Racing ajoi EJ15B:llä testejä, joissa kokeiltiin eroa rajoitetun Toyotan V10:n ja uuden Toyotan V8:n välillä. Ainakin tuolloin V10:llä saatiin 0,7s parempi kierros, joten ei se Toyon kasikone nyt niin hyvä taida olla.
KutenJoni sanoi:Noniin jotain "pieniä" uudistuksia autoon tullut: