11. Talli: Super Aguri F1

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
J.Heldenview sanoi:
Pääasia että Heikki Kulta oli väärässä ;)
Ai tykkäät lukea paskaa lehdestä? Kyllä mun mielestä olis pääasia, että faktat otetaan selville ennen kuin ruvetaan julistamaan huhuja totuuksina... Kyllähän Heikki Kultakin toisinaan ihan oikeassa on - ja hyvä niin. Valitettavan usein vaan tuntuu kyseinen hahmo vuodattavan lehden sivuille sellaisia satuja, että kaikkiin kyseisen toimittajan tuotoksiin on syytä suhtautua varauksella.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Otto Hokkanen sanoi:
Ai tykkäät lukea paskaa lehdestä? Kyllä mun mielestä olis pääasia, että faktat otetaan selville ennen kuin ruvetaan julistamaan huhuja totuuksina... Kyllähän Heikki Kultakin toisinaan ihan oikeassa on - ja hyvä niin. Valitettavan usein vaan tuntuu kyseinen hahmo vuodattavan lehden sivuille sellaisia satuja, että kaikkiin kyseisen toimittajan tuotoksiin on syytä suhtautua varauksella.
Turun Sanomat on hieman kevyempi lehti kuin eräät muut. Tärkeämpää on iloinen uutisointi kuin kivenvakava faktojen tuijottelu. Ei Heikki silti keksi uutisia omasta päästään tyyliin iltapäivälehdet. Virheitä eit tietenkään pitäisi olla mutta mun mielestä sun kommenteista paistaa läpi kateus Heikin formulajournalistin asemaa kohtaan. Kyllä se Heikki jotain osaakin kun sen tarinat ihmisiä kiinostaa ja toisinaan on ensimmäisen käden tietoakin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
J.Heldenview sanoi:
Turun Sanomat on hieman kevyempi lehti kuin eräät muut. Tärkeämpää on iloinen uutisointi kuin kivenvakava faktojen tuijottelu. Ei Heikki silti keksi uutisia omasta päästään tyyliin iltapäivälehdet. Virheitä eit tietenkään pitäisi olla mutta mun mielestä sun kommenteista paistaa läpi kateus Heikin formulajournalistin asemaa kohtaan. Kyllä se Heikki jotain osaakin kun sen tarinat ihmisiä kiinostaa ja toisinaan on ensimmäisen käden tietoakin.
Vastaanpa tähän kun Otto ei ollut innokas. En usko, että kukaan on kiistämässä, etteikö Heikillä olisi varsin kunnioitettava määrä suhteita F1-maailmassa ja etteikö hänen jutuistaan olisi joskus löydettävissä varsin mielenkiintoistakin informaatiota. Tuo iloinen uutisointi kuulostaa taas mielestäni juurikin siltä iltapäivälehtien touhulta ja Heikillä on kyllä tapana värittää joitain tarinoitaan vahvasti. Käsittääkseni hänkin kuitenkin pyrkii olemaan vakavasti otettava toimittaja, eikä repimään lööppejä tyhjästä. Siihen nähden on kummallista, ettei hän ole perillä asioista, jotka kuka tahansa voi FIA:n sivuilta tarkistaa. Aika voimakasta lähdekritiikkiä noiden juttujen kanssa saa kuitenkin käyttää - ongelmaa vielä korostaa se, että monet uskovat ne kertalukaisulla Heikin aseman takia.

Kateellisuudesta voi kai vain todeta, että niin pitkälle kun kukaan meistä ei tästä vakavissaan oikeaa ammattia yritä tehdä, ei siihen varmaan ole syytä. Ihan niinkuin missä tahansa muussakin ammatissa olevalta, myös toimittajalta voinee (?) odottaa, että tämä tekisi työnsä kunnolla. Heikki Kullalta ihan kuin Erkki Mustakariltakin luulisi tuolla kokemuksella kuitenkin voivan odottaa hieman eri tason ammattitaitoa.
 
Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Joo itseäni on vaan alkanut nyppimään tuo jatkuva Kullan naljailu. Ei siinä mitään.

Mustakari nyt on ihan kisaturisti.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
J.Heldenview sanoi:
Joo itseäni on vaan alkanut nyppimään tuo jatkuva Kullan naljailu. Ei siinä mitään.

Mustakari nyt on ihan kisaturisti.

Jahas! Taidatkin vain itse olla kateellinen Ekin f1-tietämykselle.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
NiPzyyZ sanoi:
Toi kuva näyttäis kyllä olevan "muokkaamattomasta" autosta(en oo kyllä 100% varma). Toisinku tämä:
Tuo melko iso tunneli löytyy edelleen nokan alta, ei mahtane olla nykysääntöjen mukainen? :doubtful:
-Noin muuten, veikkaan parempia esityksiä Agurille kuin Minardilla aikanaan oli.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
petrolhead sanoi:
Tuo melko iso tunneli löytyy edelleen nokan alta, ei mahtane olla nykysääntöjen mukainen? :doubtful:
Kai se on kun se on tuohon jätetty, eiköhän se ole nyt loppuun asti syynätty. Sääntö taitaa mennä niin, että rungon alin kohta saa olla yhtä alhaalla kuin ennenkin joltain tietyltä leveydeltä (voi tarkistaa etusiiven "pokkauksesta"), jonka sisälle tuokin kai mahtuu.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Juzo sanoi:
Jahas! Taidatkin vain itse olla kateellinen Ekin f1-tietämykselle.
Ehken tietämykselle, vaan turistiekille. Eki pääsee kaikkiin kisoihin, kunhan antaa muutamat kommentit viikonlopun aikana, ja raapustelee kokemuksia kisasta :eek:
 

YoNzZu

Well-known member
Liittynyt
19.12.2005
Viestit
62
Eipä oikein Super Aguri vakuuttanut ekoissa testeissä.. Autosta lenteli palasia (ainakin kahteen otteeseen) ja ajassa jäätiin kauaksi taakse. Jälkimmäinen tosin nyt ei niin suuri yllätys ollut. Toivottavasti löytävät edes vähän enemmän vauhtia, muuten ei tuu kisasta mukavaa.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Eihän se Sato jäänyt Winkelhockin ajoista sen 0,3s. Toisaalta jäivät esim. Massasta ja Montoyasta vain 4,5s mikä on verrattaen hyvin.

Viime vuonna ensimmäisissä ilman säälottoa ajetuissa aika-ajoissa Minardit jäi sitten sen 6,7 sekuntia; nyt Sato oli 6 sekuntia hitaampi kuin Kubica
 

formulaX

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
248
Ponttoonien etusivuissa olevat levyset väpättää suorilla siihen malliin, että lähtevät lentoradalla aika pitkälti melko todennäköisesti. Ekassa harkassa lähti ainakin yksi.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
lähde:mtv3.fi

- En tiedä, mitä voisin tehdä saadakseni autostani paremman. Tiedän, että mekaanikot ovat tehneet kovasti töitä, joten olen harmissani kokemattomuudestani, Ide pahoitteli.

Iden kisa päättyi 36. kierroksella.
- Halusin kovasti päästä maaliin asti, mutta moottorini vain pysähtyi. Minulla oli sama ongelma perjantaina, Ide sanoi.

- Hänen täytyy parantaa askel askeleelta, joten jokainen kisa on mahtava oppitunti hänelle. Hän tarvitsee lisää kokemusta, tallipäällikkö Aguri Suzuki kuittasi Iden suorituksen.

Takuma Sato toi toisen Super Aguri -auton maaliin neljä kierrosta kärjelle hävinneenä.

- Tämä oli meille fantastinen tulos. Varikkokäynneillä meillä oli hieman sekaannusta, koska radion ja tankkausjärjestelmän kanssa oli ongelmia, Sato totesi.
Heh, on tämäkin talli kuljettajineen :D

Toinen ei osaa kertoa yhtään mitään mekanikoille, mikä sopisi hänelle paremmin että autoa voisi ajaa hieman kovempaa ja toinen pitää neljä kierrosta kärjestä jäänyttä tulosta "fantastisena" :D

Miks tuollaiset kaverit, jotka tarvitsevat lisää kokemusta, ovat edes mukana kuninkuusluokassa? Tallin ymmärrän mut eikai sitä nyt väkisin jotain ihan turhanpäiväistä japanilaiskuljettajaa tarviis autoon laittaa?

Sitä paitsi luulis että japanista löytyis kovempiakin kuskeja?

Toki on hyvä että talli on mukana, tuomassa lisää väriä kisoihin ja toisaalta Saton hazardi menininki tuo myös hieman lisää jännitystä :)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Misa1 sanoi:
Toinen ei osaa kertoa yhtään mitään mekanikoille, mikä sopisi hänelle paremmin että autoa voisi ajaa hieman kovempaa ja toinen pitää neljä kierrosta kärjestä jäänyttä tulosta "fantastisena" :D

Miks tuollaiset kaverit, jotka tarvitsevat lisää kokemusta, ovat edes mukana kuninkuusluokassa? Tallin ymmärrän mut eikai sitä nyt väkisin jotain ihan turhanpäiväistä japanilaiskuljettajaa tarviis autoon laittaa?

Sitä paitsi luulis että japanista löytyis kovempiakin kuskeja?
No jos tuon tuloksen osaa mitenkään laittaa kontekstiin niin kyllä se on hyvinkin lähellä loistavaa. Siinä ja siinä, olisiko Sato ollut Monteiron kanssa samalla kierroksella ilman miljoonaa varikkokäyntiä. Tuolla valmistautumisajalla ja neljä vuotta vanhalla rungolla tulos on mielestäni juuri sitä, mitä Taku sanoo.

Iden tilanne taas ei ole tuolla testimäärällä helppo. Kyllä se formulaa on ajanut ihan tarpeeksi, mutta kyllä tähän asti on täälläkin riittänyt kovasti ymmärrystä kuljettajille, jotka ovat ajaneet autollaan yhteensä parikymmentä kierrosta.

Ja ei, niitä kovempia japsikuskeja ei tosiaan ole, varsinkaan tuossa tilanteessa ensiarvoisen tärkeää F1-kokemusta omaavia. Mielellään olisivat kolmoskuskiksi palkanneet jonkun, vaan joutuivat ainakin toistaiseksi tyytymään Montagnyyn. Sakon Yamamotolla tosin olisi aavistuksen verran F1-kokemusta, mutta varsin heikko vaihtoehto olisi sekin.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Misa1 sanoi:
Miks tuollaiset kaverit, jotka tarvitsevat lisää kokemusta, ovat edes mukana kuninkuusluokassa?
Siksi, koska sitä kokemusta ei oikein kertynyt talvitesteissä. Ja lisää kokemustahan rookiet aina tarvii. Rosbergin mokakin meni ihan kokemattomuuden piikkiin. Toivottavasti :thumbup:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Kokemus karttuu joo kun ajelee mut luulis nyt Iden ajaneen jollain muulla tasolla, että osaa edes vähän jotai sanoo millä auto istuisi hänen ajotyyliin paremmin?

Ja no tuolta kantilta Bobakki totesi, niin onhan se oikeastaan ihan hyvä tulos noiden testimäärien ja auton huomioon ottaen :)
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
J.Heldenview sanoi:
Siksi, koska sitä kokemusta ei oikein kertynyt talvitesteissä. Ja lisää kokemustahan rookiet aina tarvii. Rosbergin mokakin meni ihan kokemattomuuden piikkiin. Toivottavasti :thumbup:
Ihan vähän eriasia mut pointti tuokin :)
 
Ylös