11. Talli: Super Aguri F1

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Bobakki sanoi:
Sakon Yamamotolla tosin olisi aavistuksen verran F1-kokemusta, mutta varsin heikko vaihtoehto olisi sekin.
No juu no joo. Yamamoto tosin on mun mielestä hitaampi kaveri kuin Ide, eikä sillä yhdellä perjantaitestillä varmaan juurikaan merkitystä ole... etenkin kun tuota ajokokemusta muuten on vähemmän.

Formula Nipponista tosin löytyisi yksi kaveri, jolla on Yamamotoa selvästi enemmän F1-kokemusta. Takagin Tiikeri nimittäin jaksaa puurtaa vielä.

Torankin F1-kisoista alkaa tosin olemaan sen verran pitkä aika, että niiden hyötyä testityössä voi ihan vapaasti epäillä.
 

V8-90

New member
Liittynyt
9.3.2006
Viestit
4
Super Aguri on selvästi väärässä sarjassa, sillä sen nopeus ja luotettavuus eivät riitä F1-tasolle. Epäilen, että Super Agurin historia F1:ssä jää lyhyeksi, koska tallin tappiot nousevat niin suuriksi, että varoja ei enää jää auton ja tallin kehittämiseen. Uudet tallit ovat aina kiinnostavia tullessaan F1:n, mutta sitä kiinnostusta ei kestä kauan, ellei kyseessä ole poikkeustapaus kuten entisen huippukuljettajan omistama talli.

Mielestäni F1-tallien määrä voidaan supistaa kymmeneen talliin, eikä siitä olisi mitään haittaa.
 

niki

positiivari
Liittynyt
30.7.2005
Viestit
155
Sijainti
Rollo
V8-90 sanoi:
Super Aguri on selvästi väärässä sarjassa, sillä sen nopeus ja luotettavuus eivät riitä F1-tasolle. Epäilen, että Super Agurin historia F1:ssä jää lyhyeksi, koska tallin tappiot nousevat niin suuriksi, että varoja ei enää jää auton ja tallin kehittämiseen. Uudet tallit ovat aina kiinnostavia tullessaan F1:n, mutta sitä kiinnostusta ei kestä kauan, ellei kyseessä ole poikkeustapaus kuten entisen huippukuljettajan omistama talli.

Mielestäni F1-tallien määrä voidaan supistaa kymmeneen talliin, eikä siitä olisi mitään haittaa.
No ei se taso nyt huonoa ole ollut jos on ajettu vasta 2. ekaa kisaa kaudesta, 4-vuotta vanhalla arrowsilla. Formula 1:n kuluja ollaan lähivuosina karsimassa huomattavasti, joka mahdollistaa myös pienten tallien pysymisen sarjassa. uskoisin että kaudella 2008 on mukana ainakin ne maksimit 12 tallia (ellei sääntöä/varikoita muuteta isommalle määrälle!). Minun mielestä on mielenkiintoista katsoa myös häntäpään taisteluja kärjen ohella. Satohan pisti hyvin kampoihin esim. toro rossoa vastaan. :tongue:
 

niki

positiivari
Liittynyt
30.7.2005
Viestit
155
Sijainti
Rollo
Otto Hokkanen sanoi:
No juu no joo. Yamamoto tosin on mun mielestä hitaampi kaveri kuin Ide, eikä sillä yhdellä perjantaitestillä varmaan juurikaan merkitystä ole... etenkin kun tuota ajokokemusta muuten on vähemmän.

Formula Nipponista tosin löytyisi yksi kaveri, jolla on Yamamotoa selvästi enemmän F1-kokemusta. Takagin Tiikeri nimittäin jaksaa puurtaa vielä.

Torankin F1-kisoista alkaa tosin olemaan sen verran pitkä aika, että niiden hyötyä testityössä voi ihan vapaasti epäillä.
En tiennytkään että Takagi on mukana kuvioissa vielä? Niin no eipä se silti ole vasta ku 32-vuotias, ikä ei ole ainakaan vielä este! Olis aika hyvä paluu f1:siin 7-vuoden tauon jälkeen! :rolleyes:
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
niki sanoi:
En tiennytkään että Takagi on mukana kuvioissa vielä? Niin no eipä se silti ole vasta ku 32-vuotias, ikä ei ole ainakaan vielä este! Olis aika hyvä paluu f1:siin 7-vuoden tauon jälkeen! :rolleyes:
Voisi 3 vuoden päästä laittaa uusiksi Jan Lammersin ennätyksen.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
niki sanoi:
No ei se taso nyt huonoa ole ollut jos on ajettu vasta 2. ekaa kisaa kaudesta, 4-vuotta vanhalla arrowsilla.
Ja lisätään vielä, että kertaakaan agurit eivät ole molemmat olleet takarivissä eivätkä kertaakaan lähteneet viimesenä... :alppu:
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
910
Aguri on sellainen talli, joka kerää kyllä mun symbatiat. Seuraan sen tekemisiä suuremmalla mielenkiinnolla kuin MF1 tai edes BMW. Viime kisas ei ollut mitään muuta hyvää kuin Saton taistelut muiden kans.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
niki sanoi:
En tiennytkään että Takagi on mukana kuvioissa vielä? Niin no eipä se silti ole vasta ku 32-vuotias, ikä ei ole ainakaan vielä este! Olis aika hyvä paluu f1:siin 7-vuoden tauon jälkeen! :rolleyes:
Vastahan se siirty takasin japaniin, perusti vissiin oman tallin Nipponiin.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
V8-90 sanoi:
Super Aguri on selvästi väärässä sarjassa, sillä sen nopeus ja luotettavuus eivät riitä F1-tasolle. Epäilen, että Super Agurin historia F1:ssä jää lyhyeksi, koska tallin tappiot nousevat niin suuriksi, että varoja ei enää jää auton ja tallin kehittämiseen. Uudet tallit ovat aina kiinnostavia tullessaan F1:n, mutta sitä kiinnostusta ei kestä kauan, ellei kyseessä ole poikkeustapaus kuten entisen huippukuljettajan omistama talli.

Mielestäni F1-tallien määrä voidaan supistaa kymmeneen talliin, eikä siitä olisi mitään haittaa.
Ei se Agurin niin onnettoman hidas ole. Minardi on ollut hitaampikin tässä ihan lähivuosina ;)

Mietityttää mitä Honda meinaa kun Satoa varten piti perustaa kakkostiimi, ja Saton korvaaja Barrichellokaan ei ole oikein vakuuttanut toistaiseksi. Jos tiimi on vaan Saton suojatyöpaikka, sen taru voi jäädä lyhkäiseksikin :eek:
 

Albert Park

Well-known member
Liittynyt
27.2.2001
Viestit
798
Sijainti
Täällä!
V8-90 sanoi:
Super Aguri on selvästi väärässä sarjassa, sillä sen nopeus ja luotettavuus eivät riitä F1-tasolle. Epäilen, että Super Agurin historia F1:ssä jää lyhyeksi, koska tallin tappiot nousevat niin suuriksi, että varoja ei enää jää auton ja tallin kehittämiseen. Uudet tallit ovat aina kiinnostavia tullessaan F1:n, mutta sitä kiinnostusta ei kestä kauan, ellei kyseessä ole poikkeustapaus kuten entisen huippukuljettajan omistama talli.

Mielestäni F1-tallien määrä voidaan supistaa kymmeneen talliin, eikä siitä olisi mitään haittaa.

Moon ihan eri mieltä. Musta Sutsukin tiimi on suoriutunut kerrassaan erinomaisesti ottaen huomioon autojen iän ja minimaaliset testimäärät ennen kauden alkua. 4 sekkaa kärkeä jäljessä kierroksella ja kisassa vain 4 kiekkaa takkiin voittajalle on kuitenkin enemmän, kuin ainakaan mä odotin. Muistetaanpa vaan, että esim. Minardi loppuaikoinaan saattoi olla reilustikin hitaampi. Ja Colonista, Lifestä ja Lolasta vm-97 ei tarvi Agurin kanssa edes samassa lauseessa puhua...

Aatelkaapa muuten, että vielä 10-15 vuotta sitten oli arkipäivää, että aika-ajoissa jotkut fondmetalit ja aageeässät jäi kärjelle helposti 10 sekkaa ja pääsi silti ruudukkoon.
 

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
DFiaA sanoi:
Ei se Agurin niin onnettoman hidas ole. Minardi on ollut hitaampikin tässä ihan lähivuosina ;)

Mietityttää mitä Honda meinaa kun Satoa varten piti perustaa kakkostiimi, ja Saton korvaaja Barrichellokaan ei ole oikein vakuuttanut toistaiseksi. Jos tiimi on vaan Saton suojatyöpaikka, sen taru voi jäädä lyhkäiseksikin :eek:
Mutta Minardi oli legendaarinen symppis talli...Super aguri ei mielestäni ole tälläinen vaikka pojilla kova yritys onkin... ja Minardilla oli myös "hyviä" kausia ykkösissä..
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Ei se arrows sitten kait mikaan hidas auto ollut aikanaankaan. Muistelen etta pistetiloja ottivat harvakseltaan. Pyyhki persausta muilla pikkutalleilla. Ja Nyt siina on kunnon kone kiinni :ahem:
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
V8-90 sanoi:
Super Aguri on selvästi väärässä sarjassa, sillä sen nopeus ja luotettavuus eivät riitä F1-tasolle. Epäilen, että Super Agurin historia F1:ssä jää lyhyeksi, koska tallin tappiot nousevat niin suuriksi, että varoja ei enää jää auton ja tallin kehittämiseen. Uudet tallit ovat aina kiinnostavia tullessaan F1:n, mutta sitä kiinnostusta ei kestä kauan, ellei kyseessä ole poikkeustapaus kuten entisen huippukuljettajan omistama talli.

Mielestäni F1-tallien määrä voidaan supistaa kymmeneen talliin, eikä siitä olisi mitään haittaa.
Kyllä mun mielestä F1:siin kuuluu myös näitä pikkutiimejä. Meillä on jo yksi DTM (ei se yökerho, vaan siluettiluokka) jossa pari autonvalmistajaa leikkii kilpa-autoilukua, eikä toista todellakaan kaivata.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mitenkäs muuten noitten huippunopeuksien suhteen ollut vauhtia? Aikanaanhan Arrowsilla vedettiin ihan kärjessä noissa mittauksissa, vaikka muuten ei vauhti riittänytkään keskikastia korkeammalle. Nyt ei ainakaan kärkeä olla hätyytelty, vaikka moottori onkin parempi reippaasti.
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
butterfly sanoi:
Ei se arrows sitten kait mikaan hidas auto ollut aikanaankaan. Muistelen etta pistetiloja ottivat harvakseltaan. Pyyhki persausta muilla pikkutalleilla. Ja Nyt siina on kunnon kone kiinni :ahem:
Ei se tainnu 2002 kovin menestyksekäs vuosi Arrowsille olla. 2000 olivat aika kovia luita...
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Jone sanoi:
Ei se tainnu 2002 kovin menestyksekäs vuosi Arrowsille olla. 2000 olivat aika kovia luita...
Kyl se kauden 2002 auto ihan samaa luokkaa oli kuin 2000 auto. Pistesijoista taisteltiin ja Jaguar samalla moottorilla rämpi jossain takana. Kausi vaan loppui Arrowsin osalta melkein alkuunsa.

Muutenkin Arrows oli aina ihan hyvä keskitason auto, jos vaan peräkonttiin löytyi kunnon voimanpesä. Perää pitivät silloin kun piti pysyä omaviritteisissä liian kauan ... kausi 1999 oli surkeaa ...
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Super Agurillahan on vauhti kohdallaan. Kaksi ekaa GP:tä mennyt ihan hyvin. Jos talli pysyy pystyssä ja saavat uuden auton radalle niin hyvällä säkällä menevät Midlandista ohi. (Eikö niiden runko ole 2004 tjsp..)
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
V8-90 sanoi:
Super Aguri on selvästi väärässä sarjassa, sillä sen nopeus ja luotettavuus eivät riitä F1-tasolle. Epäilen, että Super Agurin historia F1:ssä jää lyhyeksi, koska tallin tappiot nousevat niin suuriksi, että varoja ei enää jää auton ja tallin kehittämiseen. Uudet tallit ovat aina kiinnostavia tullessaan F1:n, mutta sitä kiinnostusta ei kestä kauan, ellei kyseessä ole poikkeustapaus kuten entisen huippukuljettajan omistama talli.

Mielestäni F1-tallien määrä voidaan supistaa kymmeneen talliin, eikä siitä olisi mitään haittaa.
epäilenpäs tätä väitettä yhdessä Albert Parkin kanssa koska ota huomijoon se seikka että Agurit ajavat 4 vuotta vanhoilla autoilla joita vaan muunneltiin tämän kauden sääntöjä vastaaviksi. Ja eiköhän ne sieltä sitten nouse lähemmäs muita kun saavat kokonaan itserakentaman autonsa radoille, luultavasti neljännessä osakilpailussa, eli San Marinon GP:ssä joten älä aliarvioi Super Aguria (no ton Super:in oisivat kyllä voineet jättää poiskin tosta, mutta mikä moon sanomaan...)
 
Ylös