Bobakki
@f1hog
Varmaan tuo yhden kisan koneet -viittaus meni hyvinkin siihen suuntaan.mn97 sanoi:Iltalehden F1 erikoislehden mukaan ainakin Cossusta pitäisi löytyä eniten tehoja. Tiedä sitten
Varmaan tuo yhden kisan koneet -viittaus meni hyvinkin siihen suuntaan.mn97 sanoi:Iltalehden F1 erikoislehden mukaan ainakin Cossusta pitäisi löytyä eniten tehoja. Tiedä sitten
Valitettava kilpailutilanne. :nope: Silti, ihmeellistä survomista noin tiukassa kurvissa. Ilmeisesti Kimi oli hitaampi raskaan bensalastin takia. Tämähän laittaa raskaan lastin taktiikaan uuteen harkintaan. Ehkä ei kannata olla hidas sijoilla 6-10, jos takaa kaverit tulevat kevyemmillä autoilla niskaan.Bobakki sanoi:En tiedä oliko se niin tuon asian tajuamisesta kiinni, mielestäni Kimi joutuu hidastamaan normaalia enemmän Montoyan mennessä edelle ja se saattoi hyvinkin yllättää.
Klien kolarista: Minulle ei jäänyt tilaa
19.03.2006 12:24
Red Bull -kuljettaja Christian Klien sanoi, ettei hänelle jäänyt tilaa väistää törmäystä Kimi Räikkösen autoon Malesian GP:n ensimmäisellä kierroksella.
Klienin kevyen peräänajon seurauksena Räikkösen McLaren-autosta petti takajousitus ja suomalainen ajautui ulos.
- Neljänteen mutkaan meitä meni kolme autoa rinnakkain, minä ja kaksi McLarenia. Olin aivan sisäreunassa reunakiveyksen päällä. En voinut mennä enää enempää oikealle. Niinpä minun ja Kimin autot osuivat toisiinsa. Minulta rikkoutui eturipustus ja kisani oli käytännössä siinä, Klien kertasi yhteenottoa.
Klien palasi vielä pitkän varikkovierailun jälkeen radalle, mutta keskeytti lopulta hydrauliikkaongelmaan. Myös toisen Red Bull -kuljettajan David Coulthardin kisa jäi kesken hydrauliikkaongelman takia.
(MTV3)
HöpsisMatxi sanoi:Täysin selvä toi Klien - Räikkönen tilanne. Ainoa oikea ratkaisu on antaa Klienille ajokieltoa tuollaisesta kamikazeliikkeestä. Mitään mahdollisuutta ohitukseen tuossa tilanteessa ei ollut.
- Neljänteen mutkaan meitä meni kolme autoa rinnakkain, minä ja kaksi McLarenia. Olin aivan sisäreunassa reunakiveyksen päällä. En voinut mennä enää enempää oikealle. Niinpä minun ja Kimin autot osuivat toisiinsa. Minulta rikkoutui eturipustus ja kisani oli käytännössä siinä, Klien kertasi yhteenottoa.
Samalla logiikalla Kimille voisi antaa ajokieltoa siitä kun se leikkaa mutkan apexiin varsin terävästi, eikä anna tilaaMatxi sanoi:Täysin selvä toi Klien - Räikkönen tilanne. Ainoa oikea ratkaisu on antaa Klienille ajokieltoa tuollaisesta kamikazeliikkeestä. Mitään mahdollisuutta ohitukseen tuossa tilanteessa ei ollut.
Odotettu kommentti Kimiltä. Montyn tärinäongelma oli taas harmittava (selittelyä hitaudesta? ). Mistäköhän tämä johtuu? Säädöistä? Huonosta rengassetistä? Lukkojarrutuksesta?Räikkönen: Klien teki perusteellisen virheen
19.03. 13:53
Kimi Räikkönen keskeytti Malesian F1-kilpailussa jo ensimmäisellä kierroksella Christian Klienin törmättyä hänen autonsa takaosaan. Törmäyksessä Räikkösen takaripustus rikkoutui ja kisa oli saman tien ohitse. McLarenin tiedotteessa Räikkönen arveli Klienin tehneen perusteellisen virheen, mikä oli hyvin turhauttavaa, koska McLarenin säädöt olivat kohdallaan ja taktiikkakin olisi varmasti ollut toimiva. Positiivisenä asiana Räikkönen näki McLarenin luotettavuuden, mistä todisteena oli Juan Pablo Montoyan nelostila.
Montoya harmitteli kisan alussa renkaissa esiintynyttä tärinäongelmaa, jonka takia hän ei kyennyt haastamaan tasapäisesti esim. Jenson Buttonia. Tärinästä päästiin eroon, mutta Button oli jo liian kaukana. Lopussa Montoya tyytyi säästelemään moottoriaan.
Sportti.com
Räikkönen ajoi optimaalista ajolinjaa. Eikö ekana tuleva saa valita vapaasti ajolinjojaan?Bobakki sanoi:Samalla logiikalla Kimille voisi antaa ajokieltoa siitä kun se leikkaa mutkan apexiin varsin terävästi, eikä anna tilaa
No kyllähän sitä miljoona kertaaa mielummin kuulisi tämän Marseljeen kuin jonkun ällöttävän "God save the Queen", jota on saanut kuulla 90-alusta saakka jo muutama sata kertaa f1-kisan päätteksi, toivottavasti ei tarvis kuulla pitkiin aikoihin uudestaan.Teemu-84 sanoi:Ennen alkoi kyllästyä Saksan ja Italian kansallislauluihin, nyt myös Marseljeesiin. :nope:
Saa toki, tosin Kimi ei kyllä taida ihan optimaalista linjaa tuohon tulla. Idea oli, että Kimi olisi voinut leveämmällä linjavalinnanna tuon välttää, aika pienestähän se oli kiinni, että ylipäätään osui. Vaan jos tuollaisista ruvetaan jakelemaan ajokieltoa, niin olen hämmentynyt jos kuskit ohittaa enää missään muualla kuin varikolla.Miguel sanoi:Räikkönen ajoi optimaalista ajolinjaa. Eikö ekana tuleva saa valita vapaasti ajolinjojaan?
Bobakki sanoi:Saa toki, tosin Kimi ei kyllä taida ihan optimaalista linjaa tuohon tulla. Idea oli, että Kimi olisi voinut leveämmällä linjavalinnanna tuon välttää, aika pienestähän se oli kiinni, että ylipäätään osui. Vaan jos tuollaisista ruvetaan jakelemaan ajokieltoa, niin olen hämmentynyt jos kuskit ohittaa enää missään muualla kuin varikolla.
Ensinnäkin tukivarsi ei ole euron osa ja toisekseen mikään tämän päivän f1-auto ei kestä tuollaista iskua, kuten ehkä saatoit huomata myös Klien joutui keskeyttämään ripustuksen hajoamiseen.markot sanoi:Nyt kun Mursun motti tuntuu vihdoin kestävän niin sitten nämä euron osat pettää, tukivarsi napsahti kyllä liian helposti poikki. Klieniellä ei ollut vauhtiakaan tuossa paljoa... Jahka euron osat saadaan kestämään niin rupee moottori paukkumaan viimekauden tyyliin. Onkohan tämä jatkuva huono tuuri jonkin jortin jatkumo Kimin junnuvuosilta, pelit ja vehkee levis vähän väliä kartingluokissa kun ei ollut varaa ostaa viimesintä osaa ja tarpeeksi varamoottoreita ym. sitten kun peli kesti maaliin niin tuli ihan uskomattomia ylisuorituksia, keskijoukosta voittoo.
No ruben on ruben ja sai vielä 10sekan stop and gon varikon ylinopeudestabutterfly sanoi:Ja sitten mita tapahtui barikellolle? Oli taas 10 huonommalla puolella!!??
triniemi sanoi:No ruben on ruben ja sai vielä 10sekan stop and gon varikon ylinopeudesta
Sattuuko kukaan muistamaan tollasta tapausta? Rubens tais Nyrrellä voittaa kerran, mutta oliko se Sumin edellä jo aika-ajossa.markoj sanoi:Millon viimeksi Sumi on hävinny tallikaverille suht puhtaassa kisassa lähdettyään tämän edeltä?