Niinkuin vähän arvelinkin :jaska: :jaska:Bobakki sanoi:Mielestäni Klien ei kyllä missään tapauksessa edes yritä ohitusta, vaan vain väistää osuman.
Red Bullin Christian Klien yritti ahmaista aivan liian suurta suupalaa ja ohittaa kertarysäyksellä molemmat McLarenit.
- Sain hyvän startin. Kun näin Räikkösen taistelevan Juan Pablo Montoyan kanssa, huomasin mahdollisuuden ohittaa heidät kääntyessämme nelosmutkaan.
- Menin sisäkurviin, kun havaitsin McLarenien vetävän takaisin. Lopulta automme osuivat yhteen Kimin kanssa. Minulta hajosi eturipustus, Kimiltä takaripustus.
- Se oli puhtaasti kilpailukolari, mutta näin tilaisuuteni ja yritin käyttää sitä. Myös minä hävisin siinä kenties hyvän pistesijan, ei vain Kimi, Klien puolusteli Turun Sanomille.
Turun Sanomat, Kuala Lumpur
Hmh, jos Klien tosiaan näki tilanteen noin niin täytyy kyllä itsekin olla hieman kriittisempi häntä kohtaan. Olette oikeassa.mh_84 sanoi:Niinkuin vähän arvelinkin :jaska: :jaska:
No niin, sittenhän meillä olisi sivussa kahden ensimmäisen kilpailun jälkeen Rosberg, Heidfeld ja Klien sekä se toistaiseksi tuntematon törppö, joka osui Trullin autoon. Speedinkin voisi pistää jäähylle kun ei osaa väistää kierroksellaoihttajia ja Saton kun uskalsi taistella sijoituksesta samalla kierroksella olevien kanssa hitaammalla autolla. Toivottavasti varakuskit ovat vireessä.Matxi sanoi:Olen yhä sitä mieltä, että tuommoisista idioottimaisuuksista pitää banjon heilua.
Olkiukko, Klien yritti efektiivisesti oikomalla ohittaa Räikkösen täysin toivottomassa paikassa. Auto on välillä kokonaisuudessaan nurtsilla tai kanttikivillä elikkä radan ulkopuolella, kukaan ei painostanut Klieniä vaan hän pani täysin omaehtoisesti autonsa paikkaan, josta törmäys oli miltei väistämätön. Vastaavista on jaettu rangaistuksia. Avoimempi linja ulos tuskin ois pelastanut Kimiä, Klien olisi pomppinut kylkeen suunnilleen, joka tapauksessa.Bobakki sanoi:No niin, sittenhän meillä olisi sivussa kahden ensimmäisen kilpailun jälkeen Rosberg, Heidfeld ja Klien sekä se toistaiseksi tuntematon törppö, joka osui Trullin autoon. Speedinkin voisi pistää jäähylle kun ei osaa väistää kierroksellaoihttajia ja Saton kun uskalsi taistella sijoituksesta samalla kierroksella olevien kanssa hitaammalla autolla. Toivottavasti varakuskit ovat vireessä.
Bobakki sanoi:No niin, sittenhän meillä olisi sivussa kahden ensimmäisen kilpailun jälkeen Rosberg, Heidfeld ja Klien sekä se toistaiseksi tuntematon törppö, joka osui Trullin autoon. Speedinkin voisi pistää jäähylle kun ei osaa väistää kierroksellaoihttajia ja Saton kun uskalsi taistella sijoituksesta samalla kierroksella olevien kanssa hitaammalla autolla. Toivottavasti varakuskit ovat vireessä.
Onko? Rosbergin ja etenkin Heidfeldin tapaukset olivat aika lailla vastaavia, Heidfeldin DC:n pihalle puskeminen jopa pahempi (Nick toki saikin varoituksen). Loppu on toki liioittelua, mutta sen ei pitäisi keneltäkään jäädä tajuamatta.Oho sanoi:Olkiukko, Klien yritti efektiivisesti oikomalla ohittaa Räikkösen täysin toivottomassa paikassa. Auto on välillä kokonaisuudessaan nurtsilla tai kanttikivillä elikkä radan ulkopuolella, kukaan ei painostanut Klieniä vaan hän pani täysin omaehtoisesti autonsa paikkaan, josta törmäys oli miltei väistämätön. Vastaavista on jaettu rangaistuksia. Avoimempi linja ulos tuskin ois pelastanut Kimiä, Klien olisi pomppinut kylkeen suunnilleen, joka tapauksessa.
Mä en sitä Rosbergin tapausta niin tarkkaan nähnyt että osaisin mitään sanoa mutta Heidfeldin ja Coulthardin tilanne ei ollut analoginen. Siis Heidfeldhän nimenomaan painosti Coulthardin ulos radalta, ja sai siitä muikkarin, Coulthardille kuitenkin jäi keino välttää kontakti.Bobakki sanoi:Onko? Rosbergin ja etenkin Heidfeldin tapaukset olivat aika lailla vastaavia, Heidfeldin DC:n pihalle puskeminen jopa pahempi (Nick toki saikin varoituksen).
Nämä eivät osuneet Räikkösen autoonBobakki sanoi:No niin, sittenhän meillä olisi sivussa kahden ensimmäisen kilpailun jälkeen Rosberg, Heidfeld ja Klien sekä se toistaiseksi tuntematon törppö, joka osui Trullin autoon.
Niin kuin monet ovat jo todenneet: Klien ei tuolla vauhdilla ja tuosta paikasta olisi millään saanut autoaan taittumaan apexissa ja törmäys edellä ajavaan oli väistämätön. Tokihan ahnas ajo ja pyrkimys edelle on kannatettavaa, mutta välillä järki tuntuu tippuvan kyydistä. Klieniltä petti tuossa kiihkeässä kilpailutilanteessa harkinta. Vähemmästäkin on rangaistu, mutta eipä tuolla niin väliä ole.Hurmurisija sanoi:Typeryyksiin en laske ahnasta ajoa ja pyrkimystä päästä edelle. Se on minusta juuri kilpailemisen suola.
Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että jos noista aletaan antaa rangaistuksia, on seurauksena ylivarovaisuus. Ohittaminen erityisesti lähtötilanteissa kun vaatii riskien ottamista ja linjojen sulkemista. Joskus sen vuoksi rytisee.Mr Natural sanoi:Niin kuin monet ovat jo todenneet: Klien ei tuolla vauhdilla ja tuosta paikasta olisi millään saanut autoaan taittumaan apexissa ja törmäys edellä ajavaan oli väistämätön.
Eri mieltä tuosta rangaistusten seurauksesta. On siellä sellaisiakin kuskeja, jotka parantelevat usein reippaasti sijoitustaan ensimmäisellä kierroksella, mutta harvemmin, jos koskaan, aiheuttavat kolareita. Toiset kuskit ovat vain kolariherkempiä kuin toiset, olivat seuraamukset mitä tahansa. Kylmähermoisia kuskeja ensimmäisellä kierroksella ovat minusta mm. Coulthard, Alonso, Villeneuve ja Kimi, ja kolariherkkiä mm. Ralf, Rubens, Montoya ja Nick Heidfeld.Hurmurisija sanoi:Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että jos noista aletaan antaa rangaistuksia, on seurauksena ylivarovaisuus. Ohittaminen erityisesti lähtötilanteissa kun vaatii riskien ottamista ja linjojen sulkemista. Joskus sen vuoksi rytisee.
Briatore muuten sanoi, että "olemme parhaita ja onnekkaita ja otamme riskejä". Joillakin tuo toimii, mutta Kimillä ei.
Silti näillekin kuljettajille voi sattua virhearvioita. Voin vain kuvitella sen tilanteen, että kisoja on jäljellä kaksi, Alonso ja Kimi ovat tasapisteissä ja sitten lähtöhässäkässä Kimi työntää nokkansa liian ahtaaseen rakoon.Mr Natural sanoi:Eri mieltä tuosta rangaistusten seurauksesta. On siellä sellaisiakin kuskeja, jotka parantelevat usein reippaasti sijoitustaan ensimmäisellä kierroksella
Tuo Turun Sanomien juttu taas vaikuttaa olevan Heikki Kullan toiseen suuntaan värittämää propagandaa."The start was okay, I was in a good place, then in turn four there were three cars (me and the two McLarens) going into it. I was right on the inside, already over the kerbs. I couldn't go further to the right and mine and Kimi's cars touched. I broke my front suspension and that was basically it. I went to the pits and we tried to fix it just to get some more mileage on the car. We went out once more, but then we had a hydraulics failure and that was the end of the race. It's very disappointing, if you look at the race pace I think we could have been right up there."