Ton 1971 vuoden VM:t mulla onkin kaikki.makka sanoi:Semmonenkin rallisuuruus kuin Seppo Utriainen (jyväskyläläinen lääkäri) ajoi sinivalkoisella Saabilla ja oli ihan kärkivauhdissa. Aika tuntematon rallisuuruus, ainakin mun mielestä...
...ja Hyvinkäällä 2 liftarityttöä löytyi tapettuna. ...
Tää on kyllä totta ja muutenkin mielenkiintoista nähdä miten kirjoittaminen on muuttunut. Joskus vuosi-pari sitten kävin tutkimassa Eltsun historiaa mikrofilmeiltä (juurikin Jyväskylän kirjastossa) ja 50-60 lukujen Keskisuomalaisissa ollut kieli oli erilaista nykysuomeen verrattuna. Ikimuistoisin otsikko taisi olla 'Neekereitä kuljettanut laiva upposi ....' tai jotain tuon suuntaista. Uutisen luonteesta huolimatta kävi hymyilyttämään, kuinkahan suuri haloo nousisi jos vastaava olisi isolla Iltalehden lööpeissämakka sanoi:tosiaan kun tolla kirjastolla mikrofilmeiltä ettii eri vuosien ralliliitteitä tai kirjoitteluja suurajoista, huomaa samalla mitä maailmalla muuten on tapahtunut tai mistä on kirjoitettu. Täytyykin, JOS, sen kirjanjoskus saan aikaiseksi, laittaakin aina aikakauden uutisleikkaus. MItä sanottiin ulkomaansivuilla, mitä muta urheilussa oli jne... Tossa 1971 oliainakin yleisurheilun EM- kisat Helsingissä...
Ouni ja Urria on tullut joskus siviiliquattrolla ajettua.makka sanoi:Tänään ajeltiin perheen kanssa Jyväskylästä Jämsän kautta Hämeenlinnaan, ja matkalla näkyi useita Suurajoista tuttuja tienviittoja, kuten esm. Saakoski, Hassi, Torittu, ...
Yksi muistelukokemus voisi olla ottaa vaikka vuoden 1974 reittikartta, ja ajaa se läpi pätkä pätkältä. Mitenkähän sen voisi dokumentoida muille? Kas siinäpä pohtimista.
Oon usein käyny ajelemassa Humalamäen, Urrian ja Ouninpohjankin, mutta noita muita ei ole tullut ajettua, mutta otampa tavoitteeksi. Käytiin velipojan kanssa ajamassa tässä yks pyhä semmonen vanha Suurajolegenda kuin Ylä-kolkki, tuolla Pohjois-Hämeessä. Velipoika oli ollu siellä 1969-1974 kattomassa, se ajettiin aina aamuyöstä kun alkoi jo valkenemaan. Siinä on semmone parin kilsan mahtava osuus, jossa on hyppyä ja mutkaa melkein kuin Ouninpohjassa.
Ouninpohjaa suosittelen kaikille, jos ikinä on menoa sinne suunnalle. Siinä on semmonen legenda, että kylä riittää...Varsinkin kun se ajaa niin päin kun ne sen ajoi ennen vanhaan eli Jämsästä Länkipohjaan. Hämepohjan järvenlahtiristeys on viimenen kruunu. Siinä mää olin 1974, 1983, 1984 ja 1985.
Saab_99_rallye sanoi:Kävin myös eilen koiran kanssa "fiilistely" lenkillä kävelemässä Laajavuoren pätkän läpi, en muistanutkaan kuinka huima on s-alamäki kun aletaan laskeutua Laajavuoren päältä alaspäin, oliko Mikkolan paikka kun ajoi ulos Audillaan juuri tuon alamäkimutkan jälkeen?
Ja Urmo.Ammattikatsoja sanoi:Kyseisessä paikassa muuten Grönholm vetäs aika miehekkäällä linjalla viime vuoden NORF shakedownissa!