Oliko tuo "Tämä merkitsee ..." Heikki kullan oma johtopäätös? Taitaa olla ....Absolut sanoi:Mie tykkään hetkihetkeltä vähemmän tästä uudesta systeemistä...
Eiköhän se ekkelestoun halua vaan aika-ajoihin värikästä tulosliuskaa ja mahdollisimman monta eri paalupaikkamiestä.lfb sanoi:Mikä helvetin pakkomielle Berniellä on tuohon "kisabensat tankkiin ja auto huoltokieltoalueelle" -menetelmään?
J.Heldenview sanoi:Oliko tuo "Tämä merkitsee ..." Heikki kullan oma johtopäätös? Taitaa olla ....
Kai se tankkaus jossain välissä ennen kisaa voidaan suorittaa vaikka autot aika-ajon viimeiseltä rundilta ajetaankin FIA talliin ...
Periaate kuitenkin on että aika-ajot ajetaan kokonaisuudessaan kisasäädöissä, koska viimeisellä vedolla rata on parhaimmillaan ja muutoksia sen jälkeen ei saa tehdä ... nykyäänhän ei muutenkaan enää mitään aika-ajokoneita ole yhden moottorin säännön takia että näin ...
En kannata Kannatan DTM systeemiä !Black Leopard sanoi:Mielenkiintoista tässä on se, että kun systeemi muutettiin nykyiseen oli tarkoitus saada lähtöjärjestys yllätykselliseksi ja kyllähän tuo osittain on toiminutkin, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi.Nykysysteemiä voisi muuttaa mielestäni siten että aika-ajon kesto olisi edelleen tunti.Jokainen ajaisi vain yhden kierroksen ja se määräisi lähtöjärjestyksen.Harjoitukset puolestaan määräisivät ajojärjestyksen aika-ajoon.
Omat ideat ovat aina parhaat :thumbup:
Kuka kannattaa.....??
Aika-ajot nimenomaan niin että nopein olisi paalulla, siksi kisabensat ja säädöt vasta niiden jälkeen ja aika-ajossa vain yksi kierros.Perjantain tulosten huomiointi antaisi myös sille panosta ja samoin se avaisi uutta yritystä pikkutalleille.Flying Spin sanoi:Jos lähtöjärjestyksestä halutaan saada vähänkin yllätyksellinen, kannattaisi pysyä yhden kierroksen systeemissä. Otettaisiin vain ne esiaika-ajot ja kisabensat pois. Niiden ansiosta yhden kierroksen systeemistä lähti viehätys ja kaikki ovat alkaneet vihata sitä.
Toisaalta kaipaisin aika-ajoon myös tilannetta, jossa kaikki säheltävät radalla yhtäaikaa tai milloin huvittaa - siksi tuo jonkun mainitsema DTM-systeemi kuulostaa hyvältä. Se tarjoaa nämä molemmat. :thumbup:
Sekä aika-ajon! :mad_old: :jaska: :thumbdown :frown:J.Heldenview sanoi:Yhden kierroksen aika-ajo on jees, mutta tankkauskielto ennen kisaa pilaa itse kisan.