mn97 sanoi:Kuulostaa erittäin lupaavalta tämä uusi aika-ajo formaatti. Kannatetaan!:ahem:
Mitenköhän maikkari aikoo toteuttaa lähetykset?
lfb sanoi:Kuten olen todennutkin, mikä tahansa on parempi kuin nykyinen systeemi. Tämä uusi ehdotus on vallan mainio, kuskit joutuvat vetämään äärirajoilla ja molemmilla sessioilla on merkitystä lähtöruudun kannalta. Toivottavasti kukaan ei nyt vesitä tätä.
http://f1.racing-live.com/en/headlines/news/detail/040529124554.shtmlMusta Pekka sanoi:Jordan ja Minardihan ovat tätä uutta systeemiä vastaan. Eivät saa tarpeeksi näkyvyyttä. LOL sanon minä, itse en edes seuraa Minardien ajoa telkkarista, annan sen olla vain päällä jotta voin tulla sitten puolenvälin jälkeen katsomaan kunnon kuskit ja autot. Ei kiinnosta paljon Minardit kun ne ovat aina viimeisessä rivissä (Tosin kumpi on viimeinen ja kumpi toiseksi viimeinen, siinä vasta jännitettävää ). Mikseivät laita autoihinsa mainoslippuja. Siis ihan oikeita lippuja sieltä ilmanottoaukon päältä. Ainakin saisivat näkyvyyttä (/Naurua), ja eipä sellainen lippu voi paljoa niitten vauhtia enään hidastaa.
Tuohan on hyvä. Vielä FIAtin vahvistus ja sitten se on selvä :ahem:F1-aika-ajomuutos hyväksyttiin Silverstoneen
13.06.2004 13:00
Formula ykkösten aika-ajokäytäntö tulee muuttumaan heinäkuisesta Ison-Britannian GP:stä lähtien. Tallipäälliköt hyväksyivät muutoksen lauantai-iltana. Kansainvälisen autoliiton moottoriurheilun maailmanneuvoston pitää vielä vahvistaa muutos kokouksessaan 30. kesäkuuta.
Vanha " yksi auto kerrallaan radalla" aika-ajokäytäntö on voimassa vielä USA:n ja Ranskan GP-kisoissa. Sen jälkeen aika-ajot ajetaan kahdessa 25 minuutin jaksossa, joiden välissä on 10 minuutin tauko. Uudessa käytännössä kaikki autot ovat samanaikaisesti radalla.
Jokaisen kuljettajan on ajettava kuusi kierrosta kummallakin aika-ajojaksolla. Kuljettajan aika-ajotulos määräytyy laskemalla yhteen ensimmäisen ja toisen jakson nopeimmat kierrosajat.
Uuden järjestelmän myötä aika-ajot ajetaan kevyellä polttoainekuormalla. Kisabensat tankataan autoihin vasta aika-ajojen päättymisen jälkeen.
(MTV3)
No on se schumi aikaisemminkin ajanut ekalla nopealla parhaan kierroksen ja sitten vain säästellyt renkaita.Charlie sanoi:Tässä on nyt pientä viilailua suuntaan jos toiseenkin, mutta tämäkin versio on ihan hyvä. Tuohon "pakkoon" ajaa kuusi kierrosta en usko. Mutta toisaalta jos olosuhteet ovat kunnossa, niin miksi ihmeessä joku jättäisi ajamatta? Sadekaan ei tuhoa kumpaakaan jaksoa yhteenlaskun ansiosta.
Musta Pekka sanoi:Jordan ja Minardihan ovat tätä uutta systeemiä vastaan. Eivät saa tarpeeksi näkyvyyttä. LOL sanon minä, itse en edes seuraa Minardien ajoa telkkarista, annan sen olla vain päällä jotta voin tulla sitten puolenvälin jälkeen katsomaan kunnon kuskit ja autot. Ei kiinnosta paljon Minardit kun ne ovat aina viimeisessä rivissä (Tosin kumpi on viimeinen ja kumpi toiseksi viimeinen, siinä vasta jännitettävää ). Mikseivät laita autoihinsa mainoslippuja. Siis ihan oikeita lippuja sieltä ilmanottoaukon päältä. Ainakin saisivat näkyvyyttä (/Naurua), ja eipä sellainen lippu voi paljoa niitten vauhtia enään hidastaa.