Niinpä, tankkauskielto tylsistyttää kisan ensimmäisen stintin, koska autot ovat lähtöruudukossa kisanopeusjärjestyksessä. Jokainen ajaa niin pitkään kun bensaa riittää, eikä ohituksia juuri nähdä. Toki ruudukko voi olla yllätyksellisempi, mutta onhan se vähän keinotekoista. Ohituksia nähdään monesti vasta toisella stintillä, kun tallien taktiikat ovat selviämässä ja autoissa on selvempiä painoeroja.
Vanhassa ja nyt tässä uudessa järjestelmässä lähtöjärjestys on toki tylsempi. Mutta kisaan voidaan lähteä eri taktiikoilla, ja siten nähdä ohituksia kisan alkupuolellakin. Esim. paalumies voi lähteä kahden stopin ja kakkosruudun mies kolmen stopin taktiikalla.
Pääasia kuitenkin on, että naurettavasta tankkauskiellosta päästään eroon. Se pilasi aika-ajon arvostuksen.