ALONSO MCLARENILLE

Dnada21

Well-known member
Liittynyt
14.3.2004
Viestit
68
Sijainti
Nargothrond
Pyrys sanoi:
Tallilla ei ole järkeä pitää kahta huippukuskia? Mites sitten hra:t Prost ja Senna sattuivat molemmat samaan aikaan Mclarenille?
Ei siinä mitään järkeä ollutkaan. Eihän ne muistaakseni edes puhuneet toisilleen. Ainakaan 2*Suzukan jälkeen. :tongue:
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Matxi sanoi:
Itse olen sitä mieltä että Ferrarilla on tarjota parempi paketti kuin McLarenilla kaudeksi 2007. Ihan puhdasta spekulaatiota nämä tietysti on mutta tämän hetkiset kortit siihen osoittavat.
Niin. Toisaalta Ferrarihan oli reippaasti parempi kuin McLaren tai kukaan muu talli 2001-2004. Mutta, onko oletettavaa että Ferrarin tahti jatkuu enää voitokkaana; viime kauden epäonnistuminen ei johtunut kuskeista, vaan siitä ettei Ferrari pärjännyt enää muille, yksinkertaisesti muut menivät ohi kehityksessä.

Pystyykö Ferrari enää vastamaan muita talleja vastaan? Ferrarin ongelmana on se etteivät he pysty vastaamaan nopeasti sääntömuutoksiin, vaikka huhutaan Ferrarin ajavan FIA:n kanssa sääntömuutokset läpi, ja vaikka Mika Salo puhuukin siitä että Ferrarilla tiedetään sääntömuutokset jo monta vuotta aikaisemmin. Kaudella 2003 kävi paljon sääntömuutoksia ja Ferrari voittikin mestaruuden vain parin pisteen turvin. Kausi 2005 oli myös täynnä muutoksia, eikä Ferrari kyennyt vastaamaan muihin kilpailijoihin enää.

Turun Sanomat kirjoitti V8:n luotettavuus testeistä ja Ferrari ei aivan ollut siinä tahdissa missä sinä luulet heidän olevan. Japanilaiset olivat kehityskisan kärjessä, tosin Toyota on pienoisessa erikoisasemassa sen suhteen että nyt he testaavatkin jo seuraavan kauden autoa, jonka runko on jo rakenettu V8:n pohjalle, joten kestävyyttä tulisikin odottaa.

Turun Sanomat/F1 sanoi:
Ferrari on ajanut testejä jo lokakuun lopusta lähtien. Ensimmäistä kertaa sitten 1960-luvun Ferrarilla on käytössään V8-moottori. Toistaiseksi tämä 056 -malli ei ole vielä kärkijoukossa.

Michael Schumacher vetäisi huippuaikoja Jerezin testissä, mutta pystyi niihin vain aika-ajosäädöissä. Ferrari on hevosvoimien lisäksi japanilaisia perässä myös luotettavuudessa.
Jottei aivan saksalaisia unohdeta:

Turun Sanomat/F1 sanoi:
Saksalaiset Mercedes ja BMW tulevat V8-kehityksessä lähes rinnakkain.

McLarenilla uudella V8:lla on jo 6000 kilometriä mittarissa, mutta erilaisia ongelmia on matkan varrella aika liuta. On ilmeistä, että teknisen johtajan Mario Illienin panosta tässä vaiheessa kaivattaisiin edelleen.

BMW on jatkanut entistä Sauberin linjaa ja käyttänyt vain yhtä autoa testijaksoilla. Niin uuden moottorin kierrosmäärätkin ovat jääneet puoleen kilpailijoiden vastaavista.
Näillähän testeillä ei vielä ole niin suurta painoarvoa ole, mutta Ferrari ei ole ylivoimaisin, toisaalta ei myöskään McLarenin moottorivalmistaja Mercedes. Mutta jos asiaa katsotaan näin, Ferrari : Keskiverto aerodynamiikka + Keskiverto moottori vai Mclaren: Erinomainen aerodynamiikka + Keskiverto moottori? Tässä vaiheessa minä pitäisi McLarenin kortteja parempana, mutta ensi kauteen on aikaa! Mitään päätelmiä ei voida tehdä.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
motorsport networkin ja Haugin mukaan Kimille on paikka auki edelleen mäkillä
Email this article
Printer friendly page
(GMMf1NET -- Dec.20) Mercedes' Norbert Haug has admitted that Kimi Raikkonen would be the preferred teammate for Fernando Alonso in 2007.

Adding to Ron Dennis' claim on Monday that the Woking team is 'in discussions' with both the Finn and current teammate Juan Pablo Montoya, Haug revealed that if Kimi, 26, wants to sign a 2007 contract, 'he can do that'.

McLaren's Alonso coup has reinvigorated speculation that Finn Raikkonen has already committed to the Ferrari team for the period beyond next year.

But Haug, sporting director for McLaren's works engine partner, said the battle for the second seat between Kimi and Montoya is still 'completely open'.

Raikkonen, meanwhile, has kept fairly quiet since his F1 employer unveiled the Monday shocker, but he did tell Germany's 'Bild' newspaper that he was 'informed' about the signing.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Mclaren uskovaiset missaa nyt koko tämän ihmettelyn pointin: jos vaikka ollaankin hakemassa Alonso-Räikkönen parivaljakkoa talliin niin miksi sopimus tehtiin nyt? Ilmeisesti Rellu on selvästi lähtemässä sarjasta tai pienentämässä panostusta koska Alonso käy neuvotteluja Briatoren ohi. Ei siis olisi ollut kiire ja hintaa olisi voinut vähän tingata. Toisaalta jos Ronin puheisiin yhtään voi luottaa niin Kimi on tallin ykkösvaihtoehto niin miksi silloin Alonson kanssa tehdään ensin sopimus? Aika tuplaa ja kuittia pelataan jos meinataan Räikkösen kanssa vakavasti neuvotella kun kaveria on viety väkisin koko syssy Ferrarille ja nyt kotitallissa on tarjolla tasavertainen kohtelu Alonson kanssa ja Senna-Prost matsin lämmittely. Ferrarilla tai missä muualla tahansa on todennäköisesti tarjolla kokonaan Kimin ympärille rakennettu paketti, jolla tähdätään maailmanmestaruuteen.

vieläkö muuten Kimi ajaa Mersalla siviilissä? :thumbup:
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Rapu-70 sanoi:
vieläkö muuten Kimi ajaa Mersalla siviilissä? :thumbup:
Tiedä häntä.

http://www3.mercedes-benz.com/webspecials/tvspots/1284.swf?lan=en&head=Seize the moment.&subhead=Film location: Teneriffa, January 2004&mov1=http://www3.mercedes-benz.com/webspecials/tvspots/en/tvspot_cclass/swf/1277.swf&link=images/16139.jpg&size=0 MB&dwn=&refer=tvspot_cclass&mov2=http://www3.mercedes-benz.com/webspecials/tvspots/en/tvspot_cclass/swf/1279.swf

Ilmeisesti sensaatiolehden huhut Kimin pettämisestä pitävät paikkaansa, kun Jenniäkään ei rohjeta ottaa mainokseen :D :rolleyes:

PS: Eikö McLarenin ideologia ole aina ollut että kuskit saavat tasapuolista kohtelua?
 
Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
azai sanoi:
Niin. Toisaalta Ferrarihan oli reippaasti parempi kuin McLaren tai kukaan muu talli 2001-2004. Mutta, onko oletettavaa että Ferrarin tahti jatkuu enää voitokkaana; viime kauden epäonnistuminen ei johtunut kuskeista, vaan siitä ettei Ferrari pärjännyt enää muille, yksinkertaisesti muut menivät ohi kehityksessä.
Toki muut ajoivat Ferrarin etumatkan kiinni. Tosin mikä on taas tilanne kun mennään takaisin yhteen rengastoimittajaan ja se toimittaja on BS. Ferrari on ollut pisimpään BS:n kanssa (huipputiimeistä) ja menestystä on tullut. Vaikka mitä sanotaan ulospäin niin jotain tiimiä siellä eniten kuunnellaan kun renkaita tehdään. Ja en oikein jaksa uskoa että se tiimi tulee saarivaltakunnasta.

McLarenin auto oli loistava tänä vuonna, Ferrarin ei niinkään. Mutta Newey lähtee pois, kuka jää jäljelle? Mike 'MP4-18' Coughlan? Joku uus tyyppi? Mihin McLaren ajautuu tuolla autopuolella ensi kauden jälkeen? 17D oli hyvä, 19B oli hyvä. Muut mallit oli huonoja. Ja eikös nämä menestyksekkäimmät mallit olleet nimenomaan niitä joissa Neweyllä oli enemmän kätensä pelissä. Ja Tombazis.

Niin tai näin. Pahoja pilviä pyörii McLareninkin yllä suunnittelupuolella. Varsinkin jos Tombazis lähtee pois, Newey on jo menetetty.

Toivoa sopii ettei Kimi ole sopimusta vielä tehnyt ja katsoo ihan rauhassa alkukauden ennenkuin nimensä kirjoittaa. Luulenpa vain että se nimi on jo kirjoitettu ja paperit on tallessa Italiassa.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Rapu-70 sanoi:
Mclaren uskovaiset missaa nyt koko tämän ihmettelyn pointin: jos vaikka ollaankin hakemassa Alonso-Räikkönen parivaljakkoa talliin niin miksi sopimus tehtiin nyt? Ilmeisesti Rellu on selvästi lähtemässä sarjasta tai pienentämässä panostusta koska Alonso käy neuvotteluja Briatoren ohi. Ei siis olisi ollut kiire ja hintaa olisi voinut vähän tingata. Toisaalta jos Ronin puheisiin yhtään voi luottaa niin Kimi on tallin ykkösvaihtoehto niin miksi silloin Alonson kanssa tehdään ensin sopimus? Aika tuplaa ja kuittia pelataan jos meinataan Räikkösen kanssa vakavasti neuvotella kun kaveria on viety väkisin koko syssy Ferrarille ja nyt kotitallissa on tarjolla tasavertainen kohtelu Alonson kanssa ja Senna-Prost matsin lämmittely. Ferrarilla tai missä muualla tahansa on todennäköisesti tarjolla kokonaan Kimin ympärille rakennettu paketti, jolla tähdätään maailmanmestaruuteen.

vieläkö muuten Kimi ajaa Mersalla siviilissä? :thumbup:
Hyvä kommentti näille Foorumin McLaren uskovaisille :D Olen samaa mieltä kuin kirjoittaja! Realismia kehiin hei :ahem:
 

Karhu

Well-known member
Liittynyt
28.1.2005
Viestit
51
McLaren tästä voittajana selviää jokatapauksessa. Robertson on saattanut pyytää tallilta 35-40 miljoonaa kaudelta Räikkösen palveluista. Nyt Denniksella on valttina mestarin kiinnitys jollain huhutulla 20 miljoonalla. Robertsonin on vaikea millään perustella miksi Kimille pitäisi maksaa enemmän kuin Alonsolle ja jos Kimi päättää jäädä on tallilla samalla rahalla kuljettajinaan Alonso ja Kimi, kun viikko sitten olisi ollut vain Kimi. Jos Räikkönen saa muualta paremman tarjouksen, niinkuin varmaan saakin on Montoya varmasti 2007 McLarenilla, koska tallilla on optio häneen. Räikkönen tässä luultavasti hävisi helvetin ison kasan rahaa. Montoyan tilanne on huonoin koska hän joutuu odottamaan Kimin päätöstä ja pääsee sitten vasta neuvottelemaan paikasta muualle. Ottajia luulisi kyllä hänellekin löytyvän. Kimi joutuu varmaan tekemään päätöksen ennen kuin Montoyan optio purkautuu. Koska se sitten päättyy olisi mukava tietää.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Matxi sanoi:
Toki muut ajoivat Ferrarin etumatkan kiinni. Tosin mikä on taas tilanne kun mennään takaisin yhteen rengastoimittajaan ja se toimittaja on BS. Ferrari on ollut pisimpään BS:n kanssa (huipputiimeistä) ja menestystä on tullut. Vaikka mitä sanotaan ulospäin niin jotain tiimiä siellä eniten kuunnellaan kun renkaita tehdään. Ja en oikein jaksa uskoa että se tiimi tulee saarivaltakunnasta.

McLarenin auto oli loistava tänä vuonna, Ferrarin ei niinkään. Mutta Newey lähtee pois, kuka jää jäljelle? Mike 'MP4-18' Coughlan? Joku uus tyyppi? Mihin McLaren ajautuu tuolla autopuolella ensi kauden jälkeen? 17D oli hyvä, 19B oli hyvä. Muut mallit oli huonoja. Ja eikös nämä menestyksekkäimmät mallit olleet nimenomaan niitä joissa Neweyllä oli enemmän kätensä pelissä. Ja Tombazis.

Niin tai näin. Pahoja pilviä pyörii McLareninkin yllä suunnittelupuolella. Varsinkin jos Tombazis lähtee pois, Newey on jo menetetty.

Toivoa sopii ettei Kimi ole sopimusta vielä tehnyt ja katsoo ihan rauhassa alkukauden ennenkuin nimensä kirjoittaa. Luulenpa vain että se nimi on jo kirjoitettu ja paperit on tallessa Italiassa.
En usko että Tombazis olisi lähdössä pois. Eiköhän Ron Dennisilläkin olisi ollut varaa pitää Adrian Newey tallissa, jos Dennis olisi halunnut niin, niinhän Denniskin teki aikanaan Jaguar aikoina. Ja eiköhän tuo sama päde myös Tombaziin. Adrianhan itse on sanonut olevansa kyllästynyt autojen suunnitteluun, joten tiedä häntä jos motivaatio on nolla niin kiinnostaako siinä suurella paineella rakentaa voittaja-autoa.

Jos Kimi tosissaan on kirjoittanut sopimuspaperit, pidän Kimiä ja Robertsonia tyhmänä. Eikö Kimi tosissaan ottanut opikseen Button-Williams seikkailusta? Ei Räikkönen niin tyhmä ole. Miehellä on kuitenkin niin hyvä markkina-arvo että Kimi saa kyllä valita rauhassa missä tallissa haluaa ajaa.

BS:neen hyppääminen on kyllä ihan mielenkiintoinen seikka, mutta jos McLaren oli paras auto kaudella 2005, jossa tapahtui aika kovia sääntömuutoksia renkaan kulumisen ja kestävyyden suhteen, niin eiköhän McLarenin kokoinen organisaatio saa BS:netkin toimimaan MP4-22:sessa.
 
Viimeksi muokattu:

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
PS: Eikö McLarenin ideologia ole aina ollut että kuskit saavat tasapuolista kohtelua?[/QUOTE]

Niinpä. Jos tarjolla nyt on tasavertaista kohtelua ungefär samaan liksaan tai kurkon kohtelua kovempaan liksaan niin kumpikohan painaa vaakakupissa? Autosta ei pysty sanomaan mitään, resursseista ja kyvystä palkata ja PITÄÄ niitä voi kukin vetää omat johtopäätöksensä esim allaolevan pohjalta.

McLaren defector Nicholas Tombazis looks set to return to Ferrari.

The aerodynamics chief, who also studied an offer to switch to BMW Sauber since rumours of his McLaren exit broke, may - reportedly - assume Ross Brawn's coveted 'technical director' post at Maranello based Ferrari in '07.

According to information of the German 'Auto Motor und Sport' publication, Greece-born Tombazis' re-arrival at Ferrari could ultimately follow the retirement of Jean Todt, and Brawn's assumption of the top job.

Although McLaren won't confirm it, allegedly Tombazis decided to leave Woking when Ron Dennis told him that Adrian Newey's vacant technical directorship office was not up for grabs.

Previously, he was chief aerodynamicist at Ferrari between 1998 and 2003.

http://www.homeofsport.com/f1/news/item.aspx?id=14025
 
Viimeksi muokattu:

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
Rapu-70 sanoi:
Mclaren uskovaiset missaa nyt koko tämän ihmettelyn pointin: jos vaikka ollaankin hakemassa Alonso-Räikkönen parivaljakkoa talliin niin miksi sopimus tehtiin nyt?
Räkä tekee sopparin parhaan mahdollisen tallin kanssa (ja tarjouksia varmaan riittää), eli aikoo odottaa ensi kauden puolen välin paikkeille. Alonsollakin oli useampi vaihtoehto (lehdistön mukaan): Ferrari, BMW, Toyota, Renault; joten oli tärkeää varmistaa Allun palvelukset jo nyt. Montoya varmasti pistää nimensä paperiin, jos vain Dennis sellaisen mahiksen Montoyalle antaa, joten näin on varmistettu kahden eliittikuskin jatko tallissa.

Jos oltaisiin odoteltu Räkän tilanteen selvenemistä, olis Alonsolla voinu jo olla soppari toisen tiimin kanssa, ja kenties Montoyakin olis paineiden alla jo sopinut siirrosta, joten tiimiltä olis menny kaks huippupilottia sivu suun. Ja jos joukon jatkona Räkä oliskin lähteny esim. Ferrarille sitten kuitenkin, niin oho oho, ei kuskeja. Tietysti tuo oli nyt se pessimistisin olettamus McLarenin mahdollisesta tilanteesta, ja vaihtoehtotodellisuuksia varmaan löytyy.

Montoyankin piti haastaa Kimi kovasti, ja hänetkin palkattiin jo 1,5 vuotta etuajassa, joten eikö Kimin tietysti olis pitäny siirtyä Ferrarille jo viime kaudeksi? Eikös asia nyt ollukaan niin?
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
verge sanoi:
Räkä tekee sopparin parhaan mahdollisen tallin kanssa (ja tarjouksia varmaan riittää), eli aikoo odottaa ensi kauden puolen välin paikkeille. Alonsollakin oli useampi vaihtoehto (lehdistön mukaan): Ferrari, BMW, Toyota, Renault; joten oli tärkeää varmistaa Allun palvelukset jo nyt. Montoya varmasti pistää nimensä paperiin, jos vain Dennis sellaisen mahiksen Montoyalle antaa, joten näin on varmistettu kahden eliittikuskin jatko tallissa.

Jos oltaisiin odoteltu Räkän tilanteen selvenemistä, olis Alonsolla voinu jo olla soppari toisen tiimin kanssa, ja kenties Montoyakin olis paineiden alla jo sopinut siirrosta, joten tiimiltä olis menny kaks huippupilottia sivu suun. Ja jos joukon jatkona Räkä oliskin lähteny esim. Ferrarille sitten kuitenkin, niin oho oho, ei kuskeja. Tietysti tuo oli nyt se pessimistisin olettamus McLarenin mahdollisesta tilanteesta, ja vaihtoehtotodellisuuksia varmaan löytyy.

Montoyankin piti haastaa Kimi kovasti, ja hänetkin palkattiin jo 1,5 vuotta etuajassa, joten eikö Kimin tietysti olis pitäny siirtyä Ferrarille jo viime kaudeksi? Eikös asia nyt ollukaan niin?
Eli summarumrum, vaikka Kimi voittaa ensi kaudella maailmanmestaruuden McLarenilla, tulee Kimistä silti suurin häviäjä tässä ruletissa. Ilmeisesti McLaren pelasi nyt asemansa siten niin että se hallitsee näitä keskusteluja, eikä Kimi. Nyt Kimin pitää puhua itsensä McLarenille jatkoksi, eikä McLarenin Kimiä. Ymmärrettävä teko Ron Dennisiltä.
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
azai sanoi:
Eli summarumrum, vaikka Kimi voittaa ensi kaudella maailmanmestaruuden McLarenilla, tulee Kimistä silti suurin häviäjä tässä ruletissa. Ilmeisesti McLaren pelasi nyt asemansa siten niin että se hallitsee näitä keskusteluja, eikä Kimi. Nyt Kimin pitää puhua itsensä McLarenille jatkoksi, eikä McLarenin Kimiä. Ymmärrettävä teko Ron Dennisiltä.

Miten Kimi voi hävitä missään olosuhteissa?? Ottajia varmaan löytyy...
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
azai sanoi:
Eli summarumrum, vaikka Kimi voittaa ensi kaudella maailmanmestaruuden McLarenilla, tulee Kimistä silti suurin häviäjä tässä ruletissa. Ilmeisesti McLaren pelasi nyt asemansa siten niin että se hallitsee näitä keskusteluja, eikä Kimi. Nyt Kimin pitää puhua itsensä McLarenille jatkoksi, eikä McLarenin Kimiä. Ymmärrettävä teko Ron Dennisiltä.
Niin sillä oletuksella, että Kimillä ei ole sopimusta vielä tehtynä. Noin 9 kv. lähdettä 10:stä kuitenkin väittää että sopimus on. Toisin kuin useat kommentit täällä, printtimedialla on jotain muutakin uutisoinnin takana kuin toivomuksia ja Häkkisen ajoilta periytyvä käsitys yksittäisen tallin kaikkivoipaisuudesta viisaudesta.

Toisaalta ei mielestäni Kimi tässä välttämättä ihan kamalasti häviä jos ajokunto säilyy. Jos Kimi pärjää ensikaudella edes samalla mallilla kuin viimekaudella, maksaa Ron Alonsolle 20-30 MEUR ja jos haluaa pitää Kimin ja JOS KIMI HALUAA LÄHTEÄ ALONSON TALLIKAVERIKSI TASAPÄISILLÄ EHDOILLA niin Ronin pitää yskiä 30-40MEUR tiskiin. Tämä siis sillä oletuksella että Kimiä pidetään edelleen sarjan parhaana kuskina. Väittäisin että kuskibudjetti kasvaa noin 100%. Siitä ne omistajat tykkää. (Rellun mestaruus tuli ilmeisesti 100 MEUR sijoituksella, Mäcille tulis siis pelkistä kuskien perusliksoista kulunkia 50-70 MEUR). Ymmärettävä teko Dennisiltä.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
azai sanoi:
En usko että Tombazis olisi lähdössä pois. Eiköhän Ron Dennisilläkin olisi ollut varaa pitää Adrian Newey tallissa, jos Dennis olisi halunnut niin, niinhän Denniskin teki aikanaan Jaguar aikoina. Ja eiköhän tuo sama päde myös Tombaziin. Adrianhan itse on sanonut olevansa kyllästynyt autojen suunnitteluun, joten tiedä häntä jos motivaatio on nolla niin kiinnostaako siinä suurella paineella rakentaa voittaja-autoa.
Kun se rahakaan ei aina kaikkea merkitse. Nuo huippumiehet tienaa tuolla sen verran että muukin merkitsee kuin se käteistukku.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Sellainenkin pointti tuossa Alonson siirtymisessä tosiaan voi olla että tietäen Alonson huhutun palkan Renaultilla vrt Kimin huhuttu palkka McLarenilla niin voi olla että Alonso on erittäin halpa kuljettaja McLarenille josta sitten johtui pikainen sopimus. Hyvinkin mahdollista että Alonso on 'tyytynyt' Montoyan tasoiseen palkkaan kun Kimin palkan on koko ajan huhuttu olevan ihan eri tasolla.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Dnada21 sanoi:
Ei siinä mitään järkeä ollutkaan. Eihän ne muistaakseni edes puhuneet toisilleen. Ainakaan 2*Suzukan jälkeen. :tongue:
Ja tämä järjetön vetohan ei tuonutkaan tallille kuin esim. 15 voittoa 16:sta kaudella 88. :thumbup:
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Matxi sanoi:
Kun se rahakaan ei aina kaikkea merkitse. Nuo huippumiehet tienaa tuolla sen verran että muukin merkitsee kuin se käteistukku.
Itseasiassa Adrian Newey tienasi McLarenilla 2 miljoonaa dollaria per vuosi, kun nyt uudessa Red Bull sopimuksessa palkka nousi 10 miljoonaan dollariin. Kyllä se raha vaan merkitsee paljon kun palkka on noin "pieni" suhteutettuna
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Vilperi sanoi:
Ja tämä järjetön vetohan ei tuonutkaan tallille kuin esim. 15 voittoa 16:sta kaudella 88. :thumbup:
Sen takana taisi kyllä suurimmalti osin olla eräs viisikirjaiminen yhdistelmä : H - O - N - D - A
 
Ylös