ALONSO MCLARENILLE

-Hai-

keio
Liittynyt
20.6.2004
Viestit
155
Sijainti
Oulu
MaranelloRed sanoi:
Kyllähän tuo Porttila melko legendaarinen jätkä on. Muistatteko sitä jalkapallo ottelua Suomi vs. Turkki kun tapahtumaan tuli pieni keskeytys mielenosoittajien toimesta ? Ei mennyt kauaa kun Jari Porttila ruskeine nahkatakkeineen ilmestyi kentälle ja tietenkin keskiympyrään pelaajilta komenttia tivaamaan. Häkkinen taisi kerran tokaista JP:lle että olet sinä aika sitkas sissi kun Jarska juoksi Häkän mesen vierellä vissiin elämänsä pisimmän lenkin ja eikun mikrofonia Häkkisen kitarisoihin heti kun ikkuna raottui. Osansa ovat aikojen saatoissa saanneet myös norskit.

Hyvä Jartsa. :alppu:
Teidän kaikkien iloksi pistin tämän videon sivuilleni. Porttila
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
azai sanoi:
Itseasiassa vetäytymis vuotta pidetään 2006.
Renault'n puolelta on ainakin useampaan kertaan sanottu, että vuoden 2007 jälkeen saattavat vetäytyä, jossei lajista koeta saatavan enää merkittävää hyötyä. Mitenkähän se nyt yhtäkkiä olisi aikaistunut vuodella, varsinkin kun varotusaikaa ei ole enää edes 12 kuukautta, kun huhujen mukaan tilanneraportti saadaan helmikuussa.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
verge sanoi:
Renault'n puolelta on ainakin useampaan kertaan sanottu, että vuoden 2007 jälkeen saattavat vetäytyä, jossei lajista koeta saatavan enää merkittävää hyötyä. Mitenkähän se nyt yhtäkkiä olisi aikaistunut vuodella, varsinkin kun varotusaikaa ei ole enää edes 12 kuukautta, kun huhujen mukaan tilanneraportti saadaan helmikuussa.
Hyvä, ja jotkut kehtaavat vielä väittää, että "Autonvalmistajissa on ykkösten tulevaisuus" :D Väärin; autonvalmistajat käyttäytyvät juuri niin kuin Renault, eli tulevat kun huvittaa ja lähtevät kun huvittaa! Silsi Bernie on aina puhunut yksityistallien puolesta, koska ne sitoutuvat lajiin paremmin!

Mitähän se WC-sarja ajattelee tuosta Renaultin politiikasta :nope:
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Tässä vaiheessa tästä aiheesta on jo vissiin kaikki mahdollinen sanottu, mutta sanotaan nyt se, että kun monet ovat "pelänneet" Fiatin rahojen loppumista, niin käsittääkseni Fiat-auton tulos on parantunut jo. Asialla nyt tuskin on mitään suurempaa merkitystä Kimin Ferrari pestiin, uusia sponsoreitakin lienee jo koputtelemassa Marenellon ovia. Hesarissa kolumnisti piti (21.12) Kimin Ferrari pestiä täysin varmana, saas nähdä. Toivon niin.

Ps. On tolla Alonsolla pokkaa ja pelisilmää myös ratojen ulkopuolella, rohkeasti vaan managerin ohi uutta sopparia kilpailevaan talliin, mahdollisesti jopa pahimman kilpakumppanin tallitoveriksi. Siinä kaveri pelasi taitavasti peliä sekä Briatoren, että Räikkösen suuntaan.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Turun Sanomat/F1 sanoi:
- Tärkeintä on päästä ajamaan McLarenilla. Talli on nopein ja sen suunnitelmat sekä kehitysnäkymät ovat hämmästyttävät, Alonso korostaa.
Niin.... Näin puhuu mies joka on nähnyt McLarenin tulevaisuuden suunnitelman Paragonin tehtaalla. Kyllä Ron on pelimies
 
Viimeksi muokattu:

Jurva

Well-known member
Liittynyt
6.10.2000
Viestit
69
Sijainti
Hämeenlinna
Tässä Kimin menemisessä vaikuttaa myös Shumin päätös lopettaako vai ei.
Veikkaan että Shumi katsoo tämän kauden jälkeen, miten nämä suuresti uudistetut autot toimivat, ja sen jälkeen päättää jatkaako vai ei. Jos 2006 autot ovat "susia" voi lopettamispäätös olla selvempi.

Mutta se ainakin on 100% "varmaa" :) että Kimi ei mene Ferrarille 2007, jos Shumi siellä ajaa. Tai mistäs sitä tietää. :rolleyes: Kaikkee voi tapahtua.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Kyllä tähän kuvioon liittyy myös se että Schumi lopettaa ensi kauden jälkeen.
Se on meille Suomalaisillekin niin monet katkerat kalkit juottanut että kaikki ajattelee etukäteen että ei se kuitenkaan lopeta. Mutta jos vähänlin järkevästi asioita käy läpi niin kyllä se lopettaa.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
Täytyyhän sen joskus lopettaa, ei kukaan voi ikuisesti ajaa. Kyllä minulla vähän sellainen kutina on, että Kimi lähtee. Kimi ja Alonso, voiko kaksi niin kovaa kuljettajaa mahtua samaan talliin? Ainakin tallimestaruustaistelua ajatellen ehdottomasti optimi valinnat, mutta.. Sen verran kovaa kamaa että palkkoja ajatellen, mahtuisivatkohan samaan talliin.
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
azai sanoi:
En usko että Tombazis olisi lähdössä pois. Eiköhän Ron Dennisilläkin olisi ollut varaa pitää Adrian Newey tallissa, jos Dennis olisi halunnut niin, niinhän Denniskin teki aikanaan Jaguar aikoina. Ja eiköhän tuo sama päde myös Tombaziin. Adrianhan itse on sanonut olevansa kyllästynyt autojen suunnitteluun, joten tiedä häntä jos motivaatio on nolla niin kiinnostaako siinä suurella paineella rakentaa voittaja-autoa.
Olen ollut aina siinä käsityksessä, ettei Neweyn lähtö Mclarenilta ollut ikinä kiinni rahasta vaan Dennisin ja Neweyn välisestä ystävyydestä ja keskinäisestä arvostuksesta. Lähtö suunnilleen siinä 00-02 olisi jättänyt Mclarenin kai kokonaan ilman selvää johtavaa suunnittelijaa ja Paragonin "sisäänajon" heikkoihin kantimiin, mutta nyt kun uusi lukaali on käytössä ja siihen liittyvät henkilöstähankinnat ja pitkän tähtäimen kehityssuunnitelmat tehty on Neweyn työ Mclarenilla päätöksessä. Ei tuossa mitään sen ihmeellisempää, ihmeellistä olisi sen sijaan se jos ystävät toimisivat toinen toisiaan kohtaan jollain toisella tavalla, toinen lähtisi lätkimään muutaman minuutin varoitusajalla tai muuta vastaavaa. Ei kaikkien työsuhteiden loppumisen tarvitse olla hampaiden kiristelyä tai riitelyä :wink:
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
miika sanoi:
Ps. On tolla Alonsolla pokkaa ja pelisilmää myös ratojen ulkopuolella, rohkeasti vaan managerin ohi uutta sopparia kilpailevaan talliin, mahdollisesti jopa pahimman kilpakumppanin tallitoveriksi. Siinä kaveri pelasi taitavasti peliä sekä Briatoren, että Räikkösen suuntaan.
Pöh, Briatore tiesi taatusti Alonson lähtösuunnitelmista, ei siis lähdöstä vaan lähtösuunnitelmista jo sen tähden, että miehen oma sopimus Renaultin kanssa umpeutuu kauden 2006 lopussa, ja pitäisin sitä todella epätodennäköisenä, etteivätkö Briatore ja Briatoren F1:siin kiikuttama Alonso olisi keskustelleet ja miettineet mitä Renaultilla tapahtuu 2007 vai tapahtuuko enää mitään. Katsokaa vaikka, ei Briatore tule olemaan tippaakaan epätoivoinen tai maansa myynyt uutisen johdosta, ja se kohtelu mitä tallista pois siirtyvä kuski yleensä osakseen saa tulee olemaan taatusti minimissään niin kauan kuin Briatore on vielä kaudella 2006 kiinni vallankahvassa, ukkelihan on lähdössä tallista pois, joten mitä väliä sillä on kuka mestaruuden voittaa ja minne mestari kauden jälkeen on lähdössä, vielä vähemmän silloin, kun se mestaruuden tavoittelija on oma suojatti.

Voin olla tietysti väärässäkin, se nähdään kauden mittaan paitsi Alonson nopeudessa niin myös siinä, jääkö vai lähteekö Briatore Renaultilta ja mitä tallin etuja hänellä olisi siten puolustettavanaan...
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Tämä nyt on todella typerä pohdinnan aihe, mutta miksi Alonso teki juuri McLarenin kanssa sopimuksen? Eiköhän käytännössä Alonsolle olisi ollut jopa helpompaa päästä Ferrarille?
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
arzipuppy sanoi:
Tämä nyt on todella typerä pohdinnan aihe, mutta miksi Alonso teki juuri McLarenin kanssa sopimuksen? Eiköhän käytännössä Alonsolle olisi ollut jopa helpompaa päästä Ferrarille?
Muutamat täällä puolustelee sen suhteen että Ferrari ei halua Alonsoa talliin, vaan Kimin. Kyllä se nyt vaan on niin että tuore mestari on haluttua tavaraa. Dennis vain onnistui tekemään sopimuksen Alonson kanssa.
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
jkjanne sanoi:
Pöh, Briatore tiesi taatusti Alonson lähtösuunnitelmista, ei siis lähdöstä vaan lähtösuunnitelmista jo sen tähden, että miehen oma sopimus Renaultin kanssa umpeutuu kauden 2006 lopussa, ja pitäisin sitä todella epätodennäköisenä, etteivätkö Briatore ja Briatoren F1:siin kiikuttama Alonso olisi keskustelleet ja miettineet mitä Renaultilla tapahtuu 2007 vai tapahtuuko enää mitään. Katsokaa vaikka, ei Briatore tule olemaan tippaakaan epätoivoinen tai maansa myynyt uutisen johdosta, ja se kohtelu mitä tallista pois siirtyvä kuski yleensä osakseen saa tulee olemaan taatusti minimissään niin kauan kuin Briatore on vielä kaudella 2006 kiinni vallankahvassa, ukkelihan on lähdössä tallista pois, joten mitä väliä sillä on kuka mestaruuden voittaa ja minne mestari kauden jälkeen on lähdössä, vielä vähemmän silloin, kun se mestaruuden tavoittelija on oma suojatti.

Voin olla tietysti väärässäkin, se nähdään kauden mittaan paitsi Alonson nopeudessa niin myös siinä, jääkö vai lähteekö Briatore Renaultilta ja mitä tallin etuja hänellä olisi siten puolustettavanaan...
Turun Sanomien (HK:n siis):

Turun Sanomien tietojen mukaan Alonso sanoo irti myös managerisopimuksen Flavio Briatoren kanssa samaan aikaan, kun jättää Renaultin kauden 2006 jälkeen.

Briatore nappasi Alonson managerifirmansa holhoukseen, kun espanjalainen ajoi vielä pikkuformuloissa. Sopimus - jolla Briatore kuittaa 40-50 prosenttia kuljettajan tuloista itselleen - laadittiin kymmeneksi vuodeksi joulukuun loppuun 2008 asti.

Alonso on kuitenkin joutunut kouriintuntuvalla tavalla kokemaan, että Briatoren kuljettajana hän ei ole ollut mieluinen neuvottelukumppani muutamille huipputalleille.

McLarenin Ron Dennis ja Ferrarin Jean Todt eivät ole peitelleet haluttomuuttaan tehdä kauppoja Briatoren kanssa, kun tämä samaan aikaan toimii kilpailevan Renaultin tallipäällikkönä.


Briatore ulkona neuvotteluista

Briatore lähetti tiistaina lehdistötiedotteen, jossa kiisti osallistuneensa millään tavalla Alonson sopimusneuvotteluihin McLarenin kanssa. Managerin mukaan kuljettaja hoiti itse koko prosessin päätettyään vaihtaa Renaultilta toiseen talliin....

... Maailmanmestarin täytyy maksaa managerinsa sopimus ulos ja McLarenilta saamillaan miljoonilla hän pystyy suoriutumaan 10-15 miljoonan dollarin korvaussummasta.

Briatore saa lisäksi vielä osuutensa Alonson ensi kauden 14 miljoonan dollarin palkasta Renaultilla.

Alonso on tehnyt selväksi, että haluaa oman isänsä Briatoren sijasta hoitamaan asioitaan. Lähde turunsanomat.fi/f1
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
arzipuppy sanoi:
Tämä nyt on todella typerä pohdinnan aihe, mutta miksi Alonso teki juuri McLarenin kanssa sopimuksen? Eiköhän käytännössä Alonsolle olisi ollut jopa helpompaa päästä Ferrarille?
Koska Alonso haluaa ajaa voitoista. Vaikka suomalaiset ovatkin pettyneitä siihen, että kalusto estii Kimin mestaruuden, niin McLaren joka tapauksessa vaikuttaa kaikista talleista vahvimmalta, kun ajatellaan lähitulevaisuutta. Sillä on taustat kunnossa ja se osoitti viime kaudella huikeaa nopeutta. Ferrarin notkahdus saattaa hyvin olla pitkä, vähintään useita vuosia. Eivät nuo ykkösten voimasuhteet ole yleensä hirvittävän nopeasti vaihdelleet, vaikka se nyt sääntömullistusten myötä onkin mahdollista.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Näissä Kimin Ferrari-spekulaatioissa on yksi vakava ongelma. Ei mielestäni ole kovin uskottavaa, että Schumacher olisi lopettamassa tähän vuoteen. Mies on itse kommenteissaan antanut ymmärtää päinvastaista puhuessaan ajohaluistaan ja jatkostaan. Tietysti jää mahdollisuudet, että Ferrari heittää Schumin ulos ja korvaa Räikkösellä tai sitten molemmat ajavat samaan aikaan Ferrarilla (mitä kylläkin epäilen vahvasti).

Kaiken kaikkiaan ei ole mitään erityisen vahvaa syytä uskoa, että Kimi olisi jo tehnyt sopimuksen Ferrarin tai jopnkun muun tiimin kanssa. Mtv:n väite, että Ronin olisi pitänyt informoida Kimiä, jos hän haluaisi pitää hänet, ei ole mitenkään aukoton oletus. Ron on yrittänyt saada Kimiä allekirjoittamaan monivuotista sopimusta pitkään ja on varmasti käärmeissään siitä, että Räikkönen ei ole halunnut sitoutua talliin pitkällä tähtäimellä. Tavallaan asia voi olla hyvin henkilökohtainen Dennikselle; Kimin ratkaisu ilmentää epäuskoa Ronin ja Mclarenin työtä kohtaan. Jos tässä kontekstissa Dennis on nähnyt, että markkinoilta on saatavissa täysin Kimin veroinen kuljettaja, niin miksi ihmeessä siitä pitäisi informoida siitä Kimiä? Näin Dennis pääsi näpäyttämään Kimiä. Tarkoittaako tämä sitä sitten, että Dennis ei ottaisi Kimiä joukkoihinsa, jos tuleva maailmanmestari haluaisi jatkaa nopeimmalla autolla? Tuskinpa.
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
312T4 sanoi:
Hyvä, ja jotkut kehtaavat vielä väittää, että "Autonvalmistajissa on ykkösten tulevaisuus" :D Väärin; autonvalmistajat käyttäytyvät juuri niin kuin Renault, eli tulevat kun huvittaa ja lähtevät kun huvittaa! Silsi Bernie on aina puhunut yksityistallien puolesta, koska ne sitoutuvat lajiin paremmin!
Täytyy muistaa se totuus, ettei nykyistä sarjaa edes ajettaisi näin "autorikkaasti" ilman autonvalmistajien läsnäoloa. Käytännössä jokainen yksityistalli tippui yksi yhteen sarjasta pois kustannusten nousun aikana, Arrows, Jordan ja mitä kaikkia niitä olikaan, vielä nyt niitä 90-luvun tusinatalleja luettelematta. Säännöt ovat olleet mitä ovat, rahaa on pystynyt polttamaan ties mihin ja miksei sitä poltettaisi jos sitä on ja sitä pystytään hankkimaan vielä lisää? Siinä täytyy katsoa Fia:ssa peiliin mitä sääntöjä tuli aikoinaan tehtyä ja miksei ilmiselvää kehitystä pystytty (tai haluttu ennakoida) ennakoimaan...

Tulikohan siinä Fia:llakin vähän liian suuria suunnitelmia ja visioita tulevaisuudesta maailman ykkösurheilulajina, jossa jokainen itseäänsä kunnioittava suuryritys olisi mukana vähintäänkin jonkun tallin pääsponsorina, ja mikä tulva autonvalmistajia ykkösiin tulikaan, massoittain laatumerkkejä kuten Lada, Volga ... :doubtful: :wink:

Se on aina hyvä puhua, mutta vielä vakuuttavampaa olisi jos myös tekisi jotain. Tai no miksi sitä tehdä mitään niin kauan kun voi tasapainoilla houkuttelemalla uusia suuryrityksiä lihottamaan hyvää bisnestä ja samalla seurata milloin on jäljellä vain muutama hassu yksityistalli. Tästähän siinä on kyse, vallasta ja rahasta, visoista joita ei ole haluttu romuttaa...
 

miika

Well-known member
Liittynyt
14.10.1999
Viestit
1141
Valde sanoi:
Kaiken kaikkiaan ei ole mitään erityisen vahvaa syytä uskoa, että Kimi olisi jo tehnyt sopimuksen Ferrarin tai jopnkun muun tiimin kanssa.
Bernie Ecclestone:

- McLaren, tietäessään Räikkösen menevän Ferrarille, teki oikein palkatessaan parhaan vapailla markkinoilla olleen kuljettajan, joka on Alonso.

On tietysti spekulaatiota tuo Bernien puhe, mutta varmasti jotain tietoa takana, "ehkä" enemmin kuin meillä...

Niin ja tuo ylistetty sponsorin kaappaus Ferrarilta on nyt helppo nähdä uudessa valossa:

"Vodafone pääsee samalla nappaamaan tähtikuskin pois Telefonican mainoksista". TS

Markkinoilla jossa Alonso on todella kova sana, on meneillään huima kilpailu markkinaosuuksista. Vodafone haluaa hyödyntää Alonson pärstää latinalaisissa maissa, kun se ei Ferrarilla onnistu, niin menivät sitten sinne missä se onnistuu. Kysymys kuuluukin saiko McLaren heidät yhdessä, ikäänkuin pakettina, vai tuliko Vodafone kuvaan vasta kun vihjaisivat Alonsosta? Ilmeisesti kuitenkin katsoivat Alonson markkina-arvon olevan tietyissä maissa Ferrarin arvoa suurempi?? ja tiesivät ettei Alonso Ferrarilla kurvaile edes tulevaisuudessa.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
miika sanoi:
Bernie Ecclestone:

- McLaren, tietäessään Räikkösen menevän Ferrarille, teki oikein palkatessaan parhaan vapailla markkinoilla olleen kuljettajan, joka on Alonso.

On tietysti spekulaatiota tuo Bernien puhe, mutta varmasti jotain tietoa takana, "ehkä" enemmin kuin meillä...

Niin ja tuo ylistetty sponsorin kaappaus Ferrarilta on nyt helppo nähdä uudessa valossa:

"Vodafone pääsee samalla nappaamaan tähtikuskin pois Telefonican mainoksista". TS

Markkinoilla jossa Alonso on todella kova sana, on meneillään huima kilpailu markkinaosuuksista. Vodafone haluaa hyödyntää Alonson pärstää latinalaisissa maissa, kun se ei Ferrarilla onnistu, niin menivät sitten sinne missä se onnistuu. Kysymys kuuluukin saiko McLaren heidät yhdessä, ikäänkuin pakettina, vai tuliko Vodafone kuvaan vasta kun vihjaisivat Alonsosta? Ilmeisesti kuitenkin katsoivat Alonson markkina-arvon olevan tietyissä maissa Ferrarin arvoa suurempi?? ja tiesivät ettei Alonso Ferrarilla kurvaile edes tulevaisuudessa.
Eikös se näin mennytkin että yhtä insinööriä kohden McLarenilla on kymmenen liiketoiminnan miestä ? Jos mietitään McLaren vs Williams, joka oli muutama vuosi sitten aika tasoissa, niin kumpikas se on onnistunut bisneksissään paremmin? Olisiko Frankin kannattanut suostua BMW:n ostotarjouksiin ja maksaa kuskeille hieman enemmän pätäkkää?
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
Ylen Sankia Priha sanoi:
No sepä justiin.. järki sanoo että Ferkku voisi ollakin hyvä paikka menestyksen kannalta, mutta en pahallakaan tahdolla näe itseäni juhlimassa Punikkien voittoa..
Ei ei, se ei ole mahdollista! :nope:

Ja kunnon musiikkia säestäisi tivolilurittelu.. :doubtful: :eek: :yuck:
Heh. Kyllä mä vaan luulen, että sirkusmusiikki muuttuu hyvin nopeaan tahtiin musiikiksi korville.. Pääasia, että homohypyt jää pois. :)
 
Ylös