Black Leopard
Pantera negra
Sporttila - Urheilujournalismin ykköslipunkantaja :ahem:
Teidän kaikkien iloksi pistin tämän videon sivuilleni. PorttilaMaranelloRed sanoi:Kyllähän tuo Porttila melko legendaarinen jätkä on. Muistatteko sitä jalkapallo ottelua Suomi vs. Turkki kun tapahtumaan tuli pieni keskeytys mielenosoittajien toimesta ? Ei mennyt kauaa kun Jari Porttila ruskeine nahkatakkeineen ilmestyi kentälle ja tietenkin keskiympyrään pelaajilta komenttia tivaamaan. Häkkinen taisi kerran tokaista JP:lle että olet sinä aika sitkas sissi kun Jarska juoksi Häkän mesen vierellä vissiin elämänsä pisimmän lenkin ja eikun mikrofonia Häkkisen kitarisoihin heti kun ikkuna raottui. Osansa ovat aikojen saatoissa saanneet myös norskit.
Hyvä Jartsa. :alppu:
Renault'n puolelta on ainakin useampaan kertaan sanottu, että vuoden 2007 jälkeen saattavat vetäytyä, jossei lajista koeta saatavan enää merkittävää hyötyä. Mitenkähän se nyt yhtäkkiä olisi aikaistunut vuodella, varsinkin kun varotusaikaa ei ole enää edes 12 kuukautta, kun huhujen mukaan tilanneraportti saadaan helmikuussa.azai sanoi:Itseasiassa vetäytymis vuotta pidetään 2006.
Hyvä, ja jotkut kehtaavat vielä väittää, että "Autonvalmistajissa on ykkösten tulevaisuus" Väärin; autonvalmistajat käyttäytyvät juuri niin kuin Renault, eli tulevat kun huvittaa ja lähtevät kun huvittaa! Silsi Bernie on aina puhunut yksityistallien puolesta, koska ne sitoutuvat lajiin paremmin!verge sanoi:Renault'n puolelta on ainakin useampaan kertaan sanottu, että vuoden 2007 jälkeen saattavat vetäytyä, jossei lajista koeta saatavan enää merkittävää hyötyä. Mitenkähän se nyt yhtäkkiä olisi aikaistunut vuodella, varsinkin kun varotusaikaa ei ole enää edes 12 kuukautta, kun huhujen mukaan tilanneraportti saadaan helmikuussa.
Niin.... Näin puhuu mies joka on nähnyt McLarenin tulevaisuuden suunnitelman Paragonin tehtaalla. Kyllä Ron on pelimiesTurun Sanomat/F1 sanoi:- Tärkeintä on päästä ajamaan McLarenilla. Talli on nopein ja sen suunnitelmat sekä kehitysnäkymät ovat hämmästyttävät, Alonso korostaa.
Olen ollut aina siinä käsityksessä, ettei Neweyn lähtö Mclarenilta ollut ikinä kiinni rahasta vaan Dennisin ja Neweyn välisestä ystävyydestä ja keskinäisestä arvostuksesta. Lähtö suunnilleen siinä 00-02 olisi jättänyt Mclarenin kai kokonaan ilman selvää johtavaa suunnittelijaa ja Paragonin "sisäänajon" heikkoihin kantimiin, mutta nyt kun uusi lukaali on käytössä ja siihen liittyvät henkilöstähankinnat ja pitkän tähtäimen kehityssuunnitelmat tehty on Neweyn työ Mclarenilla päätöksessä. Ei tuossa mitään sen ihmeellisempää, ihmeellistä olisi sen sijaan se jos ystävät toimisivat toinen toisiaan kohtaan jollain toisella tavalla, toinen lähtisi lätkimään muutaman minuutin varoitusajalla tai muuta vastaavaa. Ei kaikkien työsuhteiden loppumisen tarvitse olla hampaiden kiristelyä tai riitelyä :wink:azai sanoi:En usko että Tombazis olisi lähdössä pois. Eiköhän Ron Dennisilläkin olisi ollut varaa pitää Adrian Newey tallissa, jos Dennis olisi halunnut niin, niinhän Denniskin teki aikanaan Jaguar aikoina. Ja eiköhän tuo sama päde myös Tombaziin. Adrianhan itse on sanonut olevansa kyllästynyt autojen suunnitteluun, joten tiedä häntä jos motivaatio on nolla niin kiinnostaako siinä suurella paineella rakentaa voittaja-autoa.
Pöh, Briatore tiesi taatusti Alonson lähtösuunnitelmista, ei siis lähdöstä vaan lähtösuunnitelmista jo sen tähden, että miehen oma sopimus Renaultin kanssa umpeutuu kauden 2006 lopussa, ja pitäisin sitä todella epätodennäköisenä, etteivätkö Briatore ja Briatoren F1:siin kiikuttama Alonso olisi keskustelleet ja miettineet mitä Renaultilla tapahtuu 2007 vai tapahtuuko enää mitään. Katsokaa vaikka, ei Briatore tule olemaan tippaakaan epätoivoinen tai maansa myynyt uutisen johdosta, ja se kohtelu mitä tallista pois siirtyvä kuski yleensä osakseen saa tulee olemaan taatusti minimissään niin kauan kuin Briatore on vielä kaudella 2006 kiinni vallankahvassa, ukkelihan on lähdössä tallista pois, joten mitä väliä sillä on kuka mestaruuden voittaa ja minne mestari kauden jälkeen on lähdössä, vielä vähemmän silloin, kun se mestaruuden tavoittelija on oma suojatti.miika sanoi:Ps. On tolla Alonsolla pokkaa ja pelisilmää myös ratojen ulkopuolella, rohkeasti vaan managerin ohi uutta sopparia kilpailevaan talliin, mahdollisesti jopa pahimman kilpakumppanin tallitoveriksi. Siinä kaveri pelasi taitavasti peliä sekä Briatoren, että Räikkösen suuntaan.
Muutamat täällä puolustelee sen suhteen että Ferrari ei halua Alonsoa talliin, vaan Kimin. Kyllä se nyt vaan on niin että tuore mestari on haluttua tavaraa. Dennis vain onnistui tekemään sopimuksen Alonson kanssa.arzipuppy sanoi:Tämä nyt on todella typerä pohdinnan aihe, mutta miksi Alonso teki juuri McLarenin kanssa sopimuksen? Eiköhän käytännössä Alonsolle olisi ollut jopa helpompaa päästä Ferrarille?
Turun Sanomien (HK:n siis):jkjanne sanoi:Pöh, Briatore tiesi taatusti Alonson lähtösuunnitelmista, ei siis lähdöstä vaan lähtösuunnitelmista jo sen tähden, että miehen oma sopimus Renaultin kanssa umpeutuu kauden 2006 lopussa, ja pitäisin sitä todella epätodennäköisenä, etteivätkö Briatore ja Briatoren F1:siin kiikuttama Alonso olisi keskustelleet ja miettineet mitä Renaultilla tapahtuu 2007 vai tapahtuuko enää mitään. Katsokaa vaikka, ei Briatore tule olemaan tippaakaan epätoivoinen tai maansa myynyt uutisen johdosta, ja se kohtelu mitä tallista pois siirtyvä kuski yleensä osakseen saa tulee olemaan taatusti minimissään niin kauan kuin Briatore on vielä kaudella 2006 kiinni vallankahvassa, ukkelihan on lähdössä tallista pois, joten mitä väliä sillä on kuka mestaruuden voittaa ja minne mestari kauden jälkeen on lähdössä, vielä vähemmän silloin, kun se mestaruuden tavoittelija on oma suojatti.
Voin olla tietysti väärässäkin, se nähdään kauden mittaan paitsi Alonson nopeudessa niin myös siinä, jääkö vai lähteekö Briatore Renaultilta ja mitä tallin etuja hänellä olisi siten puolustettavanaan...
Koska Alonso haluaa ajaa voitoista. Vaikka suomalaiset ovatkin pettyneitä siihen, että kalusto estii Kimin mestaruuden, niin McLaren joka tapauksessa vaikuttaa kaikista talleista vahvimmalta, kun ajatellaan lähitulevaisuutta. Sillä on taustat kunnossa ja se osoitti viime kaudella huikeaa nopeutta. Ferrarin notkahdus saattaa hyvin olla pitkä, vähintään useita vuosia. Eivät nuo ykkösten voimasuhteet ole yleensä hirvittävän nopeasti vaihdelleet, vaikka se nyt sääntömullistusten myötä onkin mahdollista.arzipuppy sanoi:Tämä nyt on todella typerä pohdinnan aihe, mutta miksi Alonso teki juuri McLarenin kanssa sopimuksen? Eiköhän käytännössä Alonsolle olisi ollut jopa helpompaa päästä Ferrarille?
Täytyy muistaa se totuus, ettei nykyistä sarjaa edes ajettaisi näin "autorikkaasti" ilman autonvalmistajien läsnäoloa. Käytännössä jokainen yksityistalli tippui yksi yhteen sarjasta pois kustannusten nousun aikana, Arrows, Jordan ja mitä kaikkia niitä olikaan, vielä nyt niitä 90-luvun tusinatalleja luettelematta. Säännöt ovat olleet mitä ovat, rahaa on pystynyt polttamaan ties mihin ja miksei sitä poltettaisi jos sitä on ja sitä pystytään hankkimaan vielä lisää? Siinä täytyy katsoa Fia:ssa peiliin mitä sääntöjä tuli aikoinaan tehtyä ja miksei ilmiselvää kehitystä pystytty (tai haluttu ennakoida) ennakoimaan...312T4 sanoi:Hyvä, ja jotkut kehtaavat vielä väittää, että "Autonvalmistajissa on ykkösten tulevaisuus" Väärin; autonvalmistajat käyttäytyvät juuri niin kuin Renault, eli tulevat kun huvittaa ja lähtevät kun huvittaa! Silsi Bernie on aina puhunut yksityistallien puolesta, koska ne sitoutuvat lajiin paremmin!
Bernie Ecclestone:Valde sanoi:Kaiken kaikkiaan ei ole mitään erityisen vahvaa syytä uskoa, että Kimi olisi jo tehnyt sopimuksen Ferrarin tai jopnkun muun tiimin kanssa.
Eikös se näin mennytkin että yhtä insinööriä kohden McLarenilla on kymmenen liiketoiminnan miestä ? Jos mietitään McLaren vs Williams, joka oli muutama vuosi sitten aika tasoissa, niin kumpikas se on onnistunut bisneksissään paremmin? Olisiko Frankin kannattanut suostua BMW:n ostotarjouksiin ja maksaa kuskeille hieman enemmän pätäkkää?miika sanoi:Bernie Ecclestone:
- McLaren, tietäessään Räikkösen menevän Ferrarille, teki oikein palkatessaan parhaan vapailla markkinoilla olleen kuljettajan, joka on Alonso.
On tietysti spekulaatiota tuo Bernien puhe, mutta varmasti jotain tietoa takana, "ehkä" enemmin kuin meillä...
Niin ja tuo ylistetty sponsorin kaappaus Ferrarilta on nyt helppo nähdä uudessa valossa:
"Vodafone pääsee samalla nappaamaan tähtikuskin pois Telefonican mainoksista". TS
Markkinoilla jossa Alonso on todella kova sana, on meneillään huima kilpailu markkinaosuuksista. Vodafone haluaa hyödyntää Alonson pärstää latinalaisissa maissa, kun se ei Ferrarilla onnistu, niin menivät sitten sinne missä se onnistuu. Kysymys kuuluukin saiko McLaren heidät yhdessä, ikäänkuin pakettina, vai tuliko Vodafone kuvaan vasta kun vihjaisivat Alonsosta? Ilmeisesti kuitenkin katsoivat Alonson markkina-arvon olevan tietyissä maissa Ferrarin arvoa suurempi?? ja tiesivät ettei Alonso Ferrarilla kurvaile edes tulevaisuudessa.
Heh. Kyllä mä vaan luulen, että sirkusmusiikki muuttuu hyvin nopeaan tahtiin musiikiksi korville.. Pääasia, että homohypyt jää pois.Ylen Sankia Priha sanoi:No sepä justiin.. järki sanoo että Ferkku voisi ollakin hyvä paikka menestyksen kannalta, mutta en pahallakaan tahdolla näe itseäni juhlimassa Punikkien voittoa..
Ei ei, se ei ole mahdollista! :nope:
Ja kunnon musiikkia säestäisi tivolilurittelu.. :doubtful: :yuck: