sooda sanoi:
Paskaa puhut. AKT-läisten palkat ovat nousseet viimeisen kymmenen vuoden aikana huomattavassa määrin. Jos jäsenet olisivat kaltaisiasi p-housuja, ajettaisiin edelleen talkoohengessä ja talkoopalkoilla. Onneksi kaltaisiasi on työelämässä jopa Et5elä-Pohjanmaalla häviävän pieni osa. Siivellä eläjiä.
Olen kirjoituksissani tuonut esille oman näkemykseni asiassa ja olen täysin sanojeni takana sinun henkilökohtaisuuksiin menevien herjausten uhallakin.
Olen ollut työelämässä tarpeeksi kauan ja minulla on laaja kokemus tämän kaltaisista asioista. Olen toiminut myös työelämän työnantajapuolen edustajana. Aina olen törmännyt työntekijäpuolelta nimenomaan AKT:n lakkointoiluun ja haluun ilmaista asiansa lähes aina juuri lakkouhkailulla, ei juuri koskaan sovittelevassa ilmapiirissä.
Työntekijänä olen myös ammattini puolesta ollut oikeutettu kuulumaan AKT:hen mutta minua ei pelkkä lakkoasioiden ajaminen kiinnosta, joten katsoin järkeväksi pysyä erossa kyseisestä liitosta.
Toki AKT on paljon ajanut asiaansa myös työntekijöiden kannalta suotuisaan suuntaan mm. pekkasvapaiden, työaikojen ja monen muunkin asian puolesta ja saanut sillä saralla paljon hyvääkin aikaan. Kuitenkin tämä nykyinen tilanne on laiton lakko ja tämän kaltaisiin työtaisteluihin en katso AKT:n puolelta olevan mitään muuta syytä kuin vain ja ainoastaan haitata tuponeuvotteluja sekä aiheuttaa närää ja eripuraa juuri työnantajapuolen ja työntekijäpuolen välille haitaten vakavasti myös muuta maamme elinkeinoelämää ja tavallisten ihmisten, tavallisten duunareiden, jokapäiväistä elämää.
Kehottaisin sinuakin katsomaan asiaa realistisesti ja välttämään henkilökohtaiseen herjaukseen meneviä kannanottoja, annetaan asioiden riidellä, ei asioiden johdosta mielipiteensä ilmaisevien henkilöden. Tuodaan omat näkemyksemme esille ottaen huomioon kunkin oma vakaumus ja pyritään esittämään asiamme vain asioina.
Talkoisiinkin olen ottanut osaa ja ne ovat mukavaa vaihtelua arkiseen rytmiin.
Niin, ja itseni olen aina elättänyt, en toisten siivellä, vaan tekemällä jotain. Myös työttömänä ollessani olen saanut tutustua ajoittain pätkätöihin, onneksi, sillä niistäkin saatu korvaus on auttanut eteenpäin ja jaksamaan ja opettanut myös elämään säästeliäästi.
Siitä pohojanmaasta vielä, onneksi olen savolainen ja kotini on savossa, kuin myös työni ja elämäniloni.