BMW-Williams FW26

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Sammypiru:
No huhhuh, tulee joku merenelävä kala mieleen, en nyt tiedä oiekeen mikä laji, mutta kuitenkin. Mä oon sitä mieltä, että tolla keulalla ei montaa kisaa huristella.
Monni kenties. Jollekín karppi voi tulla mieleen. Romantikolle pusukala on ehkä lähinnä. Mulle henk.koht mieleen tulee liejuryömijä, luvassa on siis aikamoista matelua. :)
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
jusban:
Veikkaanpa että suunnittelija jolle maksetaan miljoonia asiasta minkä mies osaa parhaiten ei lähde autoa tekemään tuumien:

-"Tullitunnelissa toimii ihan kivasti, mutta eipä jaksais nyt miettiä kuinka radalla menee. Kattoo sitten ja saas nähä."

Helppohan se on meidän maallikoiden heti huomata, ettei tuo radalla toimi, koska auton näkee valokuvasta valmiina. Suunnittelija raukka on joutunut miettimään ilman valokuvan tuomaa apua.
Miljoonia maksettiin varmasti sillekkin herralle, joka aikoinaan suunnitteli McLarenin kammotukset kaudelle 1995. :p

Minusta Williams oli tosi tyylikäs ilmestys heti paketista vedettynä vuosi sitten. Tämä on aivan päinvastainen tapaus. Ruma kuin mikä. No, mikäs siinä, jos se sitten toimii radalla, mutta epäilen. Kai aina epäillä saa. :p
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
No eipä tuo keula nyt niin rumalta näytä, kun sitä vähän aikaa katsoo, ihan OK, kuten koko ajokki näyttäisi olevan. Tässäkö on sitten Williamsin tuleva voittaja-auto, jolla ne mestaruudet voitettaisiin, kuka tietää, toivotaan että olisi näin..
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
Karpow:
Miljoonia maksettiin varmasti sillekkin herralle, joka aikoinaan suunnitteli McLarenin kammotukset kaudelle 1995. :p
Maksettiin varmasti. Mutta nykyään kenties pystytään todentamaan laskennallisesti se, mikä silloin huomattiin vasta radalla.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
hehee, siinähän on kaksoiskölikin jo :)
niin joo, karmeen näkönen toi keula... yuck

<small>[ 05-01-2004, 16:45: Message edited by: FO110K ]</small>
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
No ohhoh eek! olihan järkytys kun näki uuden auton. Williams ja McLaren todellakin vaihtavat tyyliä taydellisesti, eikä perinteisiin ratkaisuihin enää tyydytä. Saa nähdä miten Ferrarilla reagoidaan. Toivotaan että tuolla autolla Montoya antaa hyvän läksiäislahjan Williamsille taistellen Kimin kanssa mestaruudesta loppuun saakka. Mutta eiköhän selvää ole ainakin se että McLarenin kaudfen 2005 auto kantaa nokassaan numeroita 1 ja 2. :)
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Harmillista että nykyään autoihin pitää jättää katteen takayläosaan tuo mainosalue, niin kuin näistä kahdesta uudesta huomaa. Muutoin autot varmasti näyttäisivät paljon kompaktimmilta ja "aerodynaamisemmilta", niin kuin tuosta yläkerran kuvastakin voi päätellä. Siellon eräälainen evä joka on pakko olla jotta mainoaluevaatimukset täyttyvät. Laitetaan saman tien erilliset 1mx1m mainoskyltit sivuille niin johan saa kapitalistit vastinetta rahoilleen. yuck
 

oltzu

Todella hidas
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
2170
Sijainti
Oulu
Jo ovat kehitelleet ovelan keulan Williamsin insinöörit. Saas nähdä miten tollanen ratkaisu oikein toimii radalla. Noin äkkiseltään ajateltuna suoralla toi vois toimia, mutta pitkissä mutkissa tuntuis tulevan ongelmia etupään pidon kanssa.

Takasiivestä on myös tehty erilainen kuin ennen. Tollanen sivusta katsottuna neliön muotoinen. Ja nyky suuntauksen mukaan muutenkin näyttäis olevan vähän matalampi auto kyseessä..

Jännäksi käy millaisen auton Ferrari pukkaa seuraavaksi.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Koko auton etuosa on kamalan näköinen "mohlonokka". Aivan kuin koko auto oli käynyt läpi lihotuskuurin. Samoin takasiipi on iso ja ruma. yuck

Minusta se kaikein ensimmäinen BWM-Williams oli kaikista kaunein, sitten 2003, 2001, 2002 ja viimeiseksi tämä kammotus. Tämä on kyllä ylivoimaisesti rumin... Muut mallit ovat olleet kyllä melkoisia kaunottaria tähän verrattuna.

<small>[ 05-01-2004, 18:14: Message edited by: Karpow ]</small>
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Näin ensinäkemältä vaikuttaa toiselta tavalta tehdä Mclaren-tyyppinen minimalistinen keula. Mclaren teki keulasta lyhyen ja taittoi sen alas, kun taas Williams teki keulasta korkean, lyhyen ja pisti sitten pitkät sivukappaleet "lumekeulaksi" jotta saadaan etusiiveke johonkin kiinni. Älykäs ratkaisu. Williamsin luottaa yhä korkeaan keulaan kun taas Mclaren matalaan.

Saa nähdä mitä maranellon pojat tekevät omasta autostaan. Epäilen ettei läheskään yhtä radikaalia kuin Fw26 tai Mp19.
 

Vanha kettu

Banned
Liittynyt
26.11.2003
Viestit
88
Sijainti
koti
No olipahan kerrassaan mukava huomata ja yllättyä, jotakin vähän konkreettista uudistumista tuossa muodossa. En nyt sanoisi, että tuo on sen rumempi kuin McLaren - ja eiväthän nämä ole mitkään kauneus-, vaan autokilpailut! Eli tämän tarkemmin on maallikon turha lähteä tuon aerodynaamisia ominaisuuksia arvioimaan, mutta arvatenkin tuohon ratkaisuun ei olla päädytty esteettisista syistä, ja sehän tässä vähäsen pelottaa, mutta vain vähän.

<small>[ 05-01-2004, 18:24: Message edited by: Vanha kettu ]</small>
 

rob-ro

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
93


Ferrarilla on ollut jo monta vuotta tasaisen leveä keula ja nyt williams on kopioinnut keulan muodon.
tosin williamsilla on oma jykevämpi kiinnitys systeemi. (ties mitä varten?)
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
rob-ro:

Ferrarilla on ollut jo monta vuotta tasaisen leveä keula ja nyt williams on kopioinnut keulan muodon.
tosin williamsilla on oma jykevämpi kiinnitys systeemi. (ties mitä varten?)
No tietysti Barrichelloa varten. Nyt Montoyan keula kestää huomattavasti paremmin, eikä Iso Paha Schumi pääse karkuun. Jospa Williamsilla on keskitytty törmäystesteihin...?
 
Ylös