pmv
Well-known member
Olipa mainot sivut tuolla Dallaralla. Tuosta näkee konkreettisesti miten se suunnittelu etenee. Vaikka Dallara ei enää f1-autoja tee, niin kyllä kilpa-autojen suunnittelu aina etenee samalla periaatteella.
Se on selvää, että CFD:llä voidaan tehdä vain suurten linjojen suunnittlua ja mitä yksityiskohtaisemmaksi homma menee, sen enemmän pitää käyttää tuulitunnelia ja testejä. Luulisi että nykyisten simulointiohjelmien kehittyessä tuo CFD tekniikka nousisi yhä merkittävämpään asemaan. Niinhän ne tuolla Dallaralla meinaakin.
Se on selvää, että CFD:llä voidaan tehdä vain suurten linjojen suunnittlua ja mitä yksityiskohtaisemmaksi homma menee, sen enemmän pitää käyttää tuulitunnelia ja testejä. Luulisi että nykyisten simulointiohjelmien kehittyessä tuo CFD tekniikka nousisi yhä merkittävämpään asemaan. Niinhän ne tuolla Dallaralla meinaakin.