Brasilian GP 2018 - Jälkihöyryt

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3912
Ongelmahan alkoi muodostua siinä kun Max aloitti sen taistelun peittämällä sen helpoimman ohituksen, ilmoittamalla sen liikkeen tehdessään että ei aijo päästää helpolla Oconia ohi. Siinä vaiheessa Oconin päässä oli se että hänellä on kiire ja ohi on näköjään ihan mentävä ohittamalla kerta Max haluaa alkaa vääntämään tästä.
Niin että kun ohitus näytti hankalalta ja riskialttiilta niin Ocon hyökkää silti vaikka ohitus pitäisi tehdä siististi ja taistelematta, varsinkin kun vastuu on Oconilla, missä logiikka? Linja mutkaan on ihan kisan johtajan päätettävissä, ei kierroksen jäljessä olevan.
 

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Niin että kun ohitus näytti hankalalta ja riskialttiilta niin Ocon hyökkää silti vaikka ohitus pitäisi tehdä siististi ja taistelematta, varsinkin kun vastuu on Oconilla, missä logiikka? Linja mutkaan on ihan kisan johtajan päätettävissä, ei kierroksen jäljessä olevan.
Ei se kyllä ole, missään sääntökirjassa ei ole mainintaa että johtaja on jotenkin etuoikeutettu kierroksella jääneisiin tilanteissa missä mennään rinnakkain. Vaan aina pitää jättää tilaa sen auton verran, mitä nyt Max ei jättänyt. Samoin tuota Charlien juttua siitä että unlappaaminen pitää tehdä ilman taistelua, ei löydy sääntökirjasta. Eikä siitä melko varmasti ole puhuttu ennen tätä tapausta.

Niin ja ne Logiikat?

Oconin oletettu logiikka:
Mulla on nyt uudet renkaat, minun kilpakumppani on 25s edellä ja on menossa kohta varikkolle jossa menee 23s, nyt pitää mennä eikä meinata. Tuo Redbull tuossa edessä jarruttaa, vaikka olen kierroksella jäänyt niin se hidastaa minua. Minulla on DRS käytössä, joten toivottavasti tämä käy helposti ja en häviä enää aikaa. Miksi ihmeessä se peittää, eihän me kisata toisiamme vastaan. Noh, jos tämä ei käy helpolla niin mennään sitten ohi ihan yrittämällä kerta pääsen edelle jo ykkösen jarrutuksessa niin olen rinnalla ja sillä tuossa kakkosmutkassa, näinhän se on tehty jo kymmenien vuosien ajan tässä, easy money.


Entäs Verstappenin oletettu logiikka?

Olen tullut ohi ajamalla kaikista minun kilpakumppaneista, ja olen ylivoimaisesti nopein. Minulla on 3 sekunnin johto ja tuoreimmat renkaat kaikista kilpakumppneista, ja minun renkaat kesti pisimpää edellisellä stintillä. Takaa tulee joku Force india joka on yli minuutin minua perässä jo tässä vaiheessa mutta näyttää olevan nopea ja tulevan lähelle ja ohikin, prkl nyt pitää peitää tuota sisälinjaa, ei hitto se menee ulkoa ohi ja on jo edellä nyt pitää jarruttaa älyttömän myöhään että pysyn rinnalla koska on tärkeää pitää tämä kierroksella jäänyt kaveri takana koska?. Se on tuossa rinnalla vieläkin ja sisäpuolella seuraavaan mutkaan mutta jos leikkaan vaan kylmästi apexiin niin se kyllä katoaa sieltä.


Kumpiko näistä oletetuista logiikoista käy enemmän järkeen? Voi myös kertoa jotkut toiset logiikat ja motiivit mitkä selittää tuon Maxi tarpeen vääntää tuosta olemattomasta sijasta?


Onhan se tiedossa että maailma on täynnä näitä Joel Hallikaisia ja Max Verstappeneita jotka suojatielle astuessaan näkevät että auto on lähellä ja tulee kovasti, mutta silti astuvat tielle koska heillä on siihen oikeus. Sitten kun sairaalassa pötkötellään jalka ja käsi poikki, niin silti vaan hoetaan että minulla oli oikeus ja uskotellaan että ollaan tilanteen voittaja kerta se toinen kaveri sai 150€:n sakonkin.

Jotkut kasvaa siitä, ja ottavat opikseen jotkut ei. Aika näyttää miten Maxin kanssa. Max on sanonut itse monesti että häntä ei kiinnosta mestaruus taistelun tilanne kiinnosta, siitä taistelevilla on enemmän hävittävää kuin hänellä joten hän voi pelata kovempaa niitä kavereita vastaan. Karma piruilainen laittaa nuo jutut vähän jännään valoon nyt.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4079
Ei se kyllä ole, missään sääntökirjassa ei ole mainintaa että johtaja on jotenkin etuoikeutettu kierroksella jääneisiin tilanteissa missä mennään rinnakkain. Vaan aina pitää jättää tilaa sen auton verran, mitä nyt Max ei jättänyt. Samoin tuota Charlien juttua siitä että unlappaaminen pitää tehdä ilman taistelua, ei löydy sääntökirjasta. Eikä siitä melko varmasti ole puhuttu ennen tätä tapausta.

Niin ja ne Logiikat?

Oconin oletettu logiikka:
Mulla on nyt uudet renkaat, minun kilpakumppani on 25s edellä ja on menossa kohta varikkolle jossa menee 23s, nyt pitää mennä eikä meinata. Tuo Redbull tuossa edessä jarruttaa, vaikka olen kierroksella jäänyt niin se hidastaa minua. Minulla on DRS käytössä, joten toivottavasti tämä käy helposti ja en häviä enää aikaa. Miksi ihmeessä se peittää, eihän me kisata toisiamme vastaan. Noh, jos tämä ei käy helpolla niin mennään sitten ohi ihan yrittämällä kerta pääsen edelle jo ykkösen jarrutuksessa niin olen rinnalla ja sillä tuossa kakkosmutkassa, näinhän se on tehty jo kymmenien vuosien ajan tässä, easy money.


Entäs Verstappenin oletettu logiikka?

Olen tullut ohi ajamalla kaikista minun kilpakumppaneista, ja olen ylivoimaisesti nopein. Minulla on 3 sekunnin johto ja tuoreimmat renkaat kaikista kilpakumppneista, ja minun renkaat kesti pisimpää edellisellä stintillä. Takaa tulee joku Force india joka on yli minuutin minua perässä jo tässä vaiheessa mutta näyttää olevan nopea ja tulevan lähelle ja ohikin, prkl nyt pitää peitää tuota sisälinjaa, ei hitto se menee ulkoa ohi ja on jo edellä nyt pitää jarruttaa älyttömän myöhään että pysyn rinnalla koska on tärkeää pitää tämä kierroksella jäänyt kaveri takana koska?. Se on tuossa rinnalla vieläkin ja sisäpuolella seuraavaan mutkaan mutta jos leikkaan vaan kylmästi apexiin niin se kyllä katoaa sieltä.


Kumpiko näistä oletetuista logiikoista käy enemmän järkeen? Voi myös kertoa jotkut toiset logiikat ja motiivit mitkä selittää tuon Maxi tarpeen vääntää tuosta olemattomasta sijasta?


Onhan se tiedossa että maailma on täynnä näitä Joel Hallikaisia ja Max Verstappeneita jotka suojatielle astuessaan näkevät että auto on lähellä ja tulee kovasti, mutta silti astuvat tielle koska heillä on siihen oikeus. Sitten kun sairaalassa pötkötellään jalka ja käsi poikki, niin silti vaan hoetaan että minulla oli oikeus ja uskotellaan että ollaan tilanteen voittaja kerta se toinen kaveri sai 150€:n sakonkin.

Jotkut kasvaa siitä, ja ottavat opikseen jotkut ei. Aika näyttää miten Maxin kanssa. Max on sanonut itse monesti että häntä ei kiinnosta mestaruus taistelun tilanne kiinnosta, siitä taistelevilla on enemmän hävittävää kuin hänellä joten hän voi pelata kovempaa niitä kavereita vastaan. Karma piruilainen laittaa nuo jutut vähän jännään valoon nyt.

No kyllä nyt ovat nämä logiikat sen luokan höpöhöpö-juttuja, että satuiluksi menee.

Jos ajaa kärkitallin autolla kierroksella ohitetun edessä, mikä on suurimman osan kisasta huomattavasti hitaampi, niin ei kai oikein ole olettaa että se kierroksella ohitettu yrittää ohitusta missään kovinkaan tiukassa paikassa. Olisin ymmärtänyt ohitusyrityksen jos olisivat kamppailleet samasta sijasta.

Jos kerran Ocon oli niin pirusti Verstappenia nopeampi, niin olisi mennyt sitten DRS-pätkillä heittämällä ohi, niin ei olisi vaaratilannetta syntynyt.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3912
Ei se kyllä ole, missään sääntökirjassa ei ole mainintaa että johtaja on jotenkin etuoikeutettu kierroksella jääneisiin tilanteissa missä mennään rinnakkain. Vaan aina pitää jättää tilaa sen auton verran, mitä nyt Max ei jättänyt. Samoin tuota Charlien juttua siitä että unlappaaminen pitää tehdä ilman taistelua, ei löydy sääntökirjasta. Eikä siitä melko varmasti ole puhuttu ennen tätä tapausta.

Niin ja ne Logiikat?

Oconin oletettu logiikka:
Mulla on nyt uudet renkaat, minun kilpakumppani on 25s edellä ja on menossa kohta varikkolle jossa menee 23s, nyt pitää mennä eikä meinata. Tuo Redbull tuossa edessä jarruttaa, vaikka olen kierroksella jäänyt niin se hidastaa minua. Minulla on DRS käytössä, joten toivottavasti tämä käy helposti ja en häviä enää aikaa. Miksi ihmeessä se peittää, eihän me kisata toisiamme vastaan. Noh, jos tämä ei käy helpolla niin mennään sitten ohi ihan yrittämällä kerta pääsen edelle jo ykkösen jarrutuksessa niin olen rinnalla ja sillä tuossa kakkosmutkassa, näinhän se on tehty jo kymmenien vuosien ajan tässä, easy money.


Entäs Verstappenin oletettu logiikka?

Olen tullut ohi ajamalla kaikista minun kilpakumppaneista, ja olen ylivoimaisesti nopein. Minulla on 3 sekunnin johto ja tuoreimmat renkaat kaikista kilpakumppneista, ja minun renkaat kesti pisimpää edellisellä stintillä. Takaa tulee joku Force india joka on yli minuutin minua perässä jo tässä vaiheessa mutta näyttää olevan nopea ja tulevan lähelle ja ohikin, prkl nyt pitää peitää tuota sisälinjaa, ei hitto se menee ulkoa ohi ja on jo edellä nyt pitää jarruttaa älyttömän myöhään että pysyn rinnalla koska on tärkeää pitää tämä kierroksella jäänyt kaveri takana koska?. Se on tuossa rinnalla vieläkin ja sisäpuolella seuraavaan mutkaan mutta jos leikkaan vaan kylmästi apexiin niin se kyllä katoaa sieltä.


Kumpiko näistä oletetuista logiikoista käy enemmän järkeen? Voi myös kertoa jotkut toiset logiikat ja motiivit mitkä selittää tuon Maxi tarpeen vääntää tuosta olemattomasta sijasta?


Onhan se tiedossa että maailma on täynnä näitä Joel Hallikaisia ja Max Verstappeneita jotka suojatielle astuessaan näkevät että auto on lähellä ja tulee kovasti, mutta silti astuvat tielle koska heillä on siihen oikeus. Sitten kun sairaalassa pötkötellään jalka ja käsi poikki, niin silti vaan hoetaan että minulla oli oikeus ja uskotellaan että ollaan tilanteen voittaja kerta se toinen kaveri sai 150€:n sakonkin.

Jotkut kasvaa siitä, ja ottavat opikseen jotkut ei. Aika näyttää miten Maxin kanssa. Max on sanonut itse monesti että häntä ei kiinnosta mestaruus taistelun tilanne kiinnosta, siitä taistelevilla on enemmän hävittävää kuin hänellä joten hän voi pelata kovempaa niitä kavereita vastaan. Karma piruilainen laittaa nuo jutut vähän jännään valoon nyt.
Yritä tässä nyt palikoilla ja rautalangoilla selittää tuommoiselle joka nostaa jämäpisteiden metsästäjät voittotaistelua ylemmäksi tärkeydessä vaikka heillä ollut koko ajan mahdollisuus pysyä samalla kierroksella.

Puhut kuin he olisivat olleet samalla kierroksella ja ohi oli päästävä keinolla millä hyvänsä. Ocon ohitellut sitä ennen takarivin Ladoja ja luuli sen käyvän yhtä helposti. Johtokuskilla on vapaus valita ajaako puhtaassa ilmassa vai säätääkö sekundakilpailijan kanssa hitaissa sektoreissa sinisien lippujen kanssa. Ocon oli se jonka olisi pitänyt nostaa kaasua ennen 2 mutkaa, koska ohituksessa ei ollut kyse sijoituksesta.

Voimia rangaistuksen sulattelemiseen ja toivotaan Oconille ohitusrikkaita kisoja jatkossakin päästäkseen näyttämään kaapin paikkaa oman tasoisille autoilleen eikä myöskään jäisi ajamalla kierroksella kärjen kyydistä. Rauhallista Joulun odotusta.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Niin, turha tästä on vääntää, kun sinäkään Hallikainen et halua ymmärtää etkä myöntää kultapojusi tekevän virheitä ja olevan ylimielinen. Juu, Ocon teki väärin ja virheen ja sai siitä rangaistuksen, kyllä. Ei sitä yritäkään kukaan kiistää ja vierittää syytä tyystin Maxin niskaan. Pointti on se, että MYÖS Max ajoi typerästi ja on osasyyllinen tilanteeseen eikä yksin Ocon. Ymmärrätkö Hallikainen? Pystytkö myöntämään tämän Hallikainen?

Niin kuin on jo aiemmin sanottu, on todella vaikea kuvitella esimerkiksi Kimiä Verstappenin asemaan. Kukaan ei ole täydellinen ja kaikilla on heikko kohtansa. Maxilla se taitaa olla tämä ylimielinen koheltaminen, josta saa sitten maksaa oman hintansa. Olkoon se tässä kisassa sitten ykköspaikan menetys. Verstappen sai mitä ansaitsi.

Muuten kisan rangaistuspolitiikkaan nähden Ocon tuomio oli kyllä kova, mutta siinähän ei tietysti ole sinänsä ihmeellistä, kun muut törttöilijät viikonloppuna olivat kärkikuljettajia, joita ei osata rangaista
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3912
Niin, turha tästä on vääntää, kun sinäkään Hallikainen et halua ymmärtää etkä myöntää kultapojusi tekevän virheitä ja olevan ylimielinen. Juu, Ocon teki väärin ja virheen ja sai siitä rangaistuksen, kyllä. Ei sitä yritäkään kukaan kiistää ja vierittää syytä tyystin Maxin niskaan. Pointti on se, että MYÖS Max ajoi typerästi ja on osasyyllinen tilanteeseen eikä yksin Ocon. Ymmärrätkö Hallikainen? Pystytkö myöntämään tämän Hallikainen?

Niin kuin on jo aiemmin sanottu, on todella vaikea kuvitella esimerkiksi Kimiä Verstappenin asemaan. Kukaan ei ole täydellinen ja kaikilla on heikko kohtansa. Maxilla se taitaa olla tämä ylimielinen koheltaminen, josta saa sitten maksaa oman hintansa. Olkoon se tässä kisassa sitten ykköspaikan menetys. Verstappen sai mitä ansaitsi.

Muuten kisan rangaistuspolitiikkaan nähden Ocon tuomio oli kyllä kova, mutta siinähän ei tietysti ole sinänsä ihmeellistä, kun muut törttöilijät viikonloppuna olivat kärkikuljettajia, joita ei osata rangaista
Tietenkin jälkiviisas on helppo olla että väistämällä mitään ei olisi tapahtunut. Yllätyksenä se Verstappenillekin tuli ettei Ocon höllää kaasua vaikka oli jo puoli auton mittaa jäljessä ennen 2 mutkaa kun kyse oli kierroksen jäljessä olevasta. Ocon tästä tekikin päivityksen Instagramiin (josta jälkikäteen kommentointi estetty ilmeisesti runsaan kritiikin takia) jossa vertaili Alonson ja Verstappenin ohitusta, kuvastahan näkee selvästi miten 2 mutkaan tultaessa Verstappen oli Oconin edellä kun taas Alonso jäljessä niin onko se ihme että sujui ohitukset vähän helpommin jämäautoille kuin Red Bullille. Kovin perustellaan Oconin kiireydellään mutta kiire se oli Verstappenillakin varsinkin kun Hamilton roikkui kannoilla ja olisi varmasti ottanut kiinnikin jos Ocon olisi tullut tänttäröimään tulpaksi eteen.
 
Viimeksi muokattu:

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
No kyllä nyt ovat nämä logiikat sen luokan höpöhöpö-juttuja, että satuiluksi menee.

Jos ajaa kärkitallin autolla kierroksella ohitetun edessä, mikä on suurimman osan kisasta huomattavasti hitaampi, niin ei kai oikein ole olettaa että se kierroksella ohitettu yrittää ohitusta missään kovinkaan tiukassa paikassa. Olisin ymmärtänyt ohitusyrityksen jos olisivat kamppailleet samasta sijasta.

Jos kerran Ocon oli niin pirusti Verstappenia nopeampi, niin olisi mennyt sitten DRS-pätkillä heittämällä ohi, niin ei olisi vaaratilannetta syntynyt.
Kuten sanoin, ne olivat oletettuja Logiikoita, ja ihan yleisesti on ajateltu että Oconin motiivi ja logiikka toimia kuten toimi on nuo tuossa minunnkin kuvailemat syyt.

Mutta taas Maxin toimintaa on tosiaan vähän hankala keksiä syitä.

Alla vielä kuva tuosta mutkaan menosta, sen jälkeen kun Ocon on mennyt DRS:llä ohi ihan niiinkuin sinun mielestä olisi pitänyt tehdä.
 

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Yritä tässä nyt palikoilla ja rautalangoilla selittää tuommoiselle joka nostaa jämäpisteiden metsästäjät voittotaistelua ylemmäksi tärkeydessä vaikka heillä ollut koko ajan mahdollisuus pysyä samalla kierroksella.

Puhut kuin he olisivat olleet samalla kierroksella ja ohi oli päästävä keinolla millä hyvänsä. Ocon ohitellut sitä ennen takarivin Ladoja ja luuli sen käyvän yhtä helposti. Johtokuskilla on vapaus valita ajaako puhtaassa ilmassa vai säätääkö sekundakilpailijan kanssa hitaissa sektoreissa sinisien lippujen kanssa. Ocon oli se jonka olisi pitänyt nostaa kaasua ennen 2 mutkaa, koska ohituksessa ei ollut kyse sijoituksesta.

Voimia rangaistuksen sulattelemiseen ja toivotaan Oconille ohitusrikkaita kisoja jatkossakin päästäkseen näyttämään kaapin paikkaa oman tasoisille autoilleen eikä myöskään jäisi ajamalla kierroksella kärjen kyydistä. Rauhallista Joulun odotusta.
Ainoa järjellinen syy Maxilla tosiaan oli vältellä tuota likaista ilmaa, mutta siinäkin olisi vaan kannattanut luottaa systeemiin, koska jos Oconista olisi ollut haittaa, olisi hän saanu siniset liput taas ja homma olisi ollut kontrollissa.
Mitä Oconiin tulee niin minä en kyllä hänen faninsa ole millään lailla, ei sillä varmaan lahjakas kaveri mutta en ole hänen otteitaan seurannut, ja mielummin näkisin Kubican ensi vuonna Williamsilla kuin Oconin.

Mitä tulee Oconin rangaistukseen, niin siinä ei ole oikein mitään sulattelemista edes Oconilla. Kun annetaan rangaistus joka ei vaikuta juurikaan mihinkään niin en oikein tiedä onko se rangaistus.
Sinälläänhän tuo on kovin rangaistus mustanlipun jälkeen mitä kisassa voi antaa, mutta tässä tapauksessa se vaikuttanut juurikaan mihinkään, niin ainakin minä mietin että miten vakavana rikkeenä tuota siellä tuomaristossa pidettiin.

Mitä taas Maxiin tulee niin olen ehdottomasti sen kannalla että hän on jossain määrin parasta mitä Formuloille on tapahtunut viime vuosina. Tämäkin vääntö on yksi kiivaimista keskusteluista mitä faneilla on viime vuosina ollut.
Formulat tarvitsee taistelupareja, vihan pitoa, tunnetta , vastakkain asettelua jne. Siitä syntyy draamaa mikä pitää ihmiset otteessaan niinkuin meidä pöljät tässä keskustelussa. Liian sliipatut kohteliaat, robottimaiset ja täydellisesti suorittavat urheilijat jotka pitävät tunteet kurissa eivät lopulta ole se mikä ihmisiä kiinnostaa. Max on tulta ja tappuraa, nuoren miehen kiukkua ja kusipäisyyttä, mikä aiheuttaa faneissa ihastelua ja vihastelua. Ja sitä tarvitaan.

Hyvää joulun odotusta kaikille, minä taidan jättää tämän tähän. Olen käyttänyt varmaan kolme tuntia työaikaa tähän vääntöön eri paikoissa, ja se jos joku on tyhmää:D
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7514
Formulat tarvitsee taistelupareja, vihan pitoa, tunnetta , vastakkain asettelua jne. Siitä syntyy draamaa mikä pitää ihmiset otteessaan niinkuin meidä pöljät tässä keskustelussa. Liian sliipatut kohteliaat, robottimaiset ja täydellisesti suorittavat urheilijat jotka pitävät tunteet kurissa eivät lopulta ole se mikä ihmisiä kiinnostaa. Max on tulta ja tappuraa, nuoren miehen kiukkua ja kusipäisyyttä, mikä aiheuttaa faneissa ihastelua ja vihastelua. Ja sitä tarvitaan.

Hyvää joulun odotusta kaikille, minä taidan jättää tämän tähän. Olen käyttänyt varmaan kolme tuntia työaikaa tähän vääntöön eri paikoissa, ja se jos joku on tyhmää:D
Komp. Ja ei ole tyhmää. Hyvin perusteltua vääntöä on mukava seurata.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4079
Alla vielä kuva tuosta mutkaan menosta, sen jälkeen kun Ocon on mennyt DRS:llä ohi ihan niiinkuin sinun mielestä olisi pitänyt tehdä.
Ei. Ei näin.

Katsopa YouTubesta uusintana se tilanne; Ocon ei missään nimessä ole mutkaan mentäessä edellä. Ei Maxin kisan johtajana tarvitse jarrutella tai ajaa pois ajolinjalta jos joku kierroksen jäänyt jämäpistetaistelija yrittää häntä unlapata.

Kuten aiemmin kirjoitin, olisi se ohitus pitänyt tehdä puhtaasti ja jossain järkevämmässä paikassa.
 

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Ei. Ei näin.

Katsopa YouTubesta uusintana se tilanne; Ocon ei missään nimessä ole mutkaan mentäessä edellä. Ei Maxin kisan johtajana tarvitse jarrutella tai ajaa pois ajolinjalta jos joku kierroksen jäänyt jämäpistetaistelija yrittää häntä unlapata.

Kuten aiemmin kirjoitin, olisi se ohitus pitänyt tehdä puhtaasti ja jossain järkevämmässä paikassa.
Olen katsonut ne videot erittäin tarkasti molemmista autoista moneen kertaan ennenkuin kirjoitin kommentiakaan tästä. Tässä on kuvakaappaus siitä videosta Oconin autossa, muistaakseni lisäsin sen ensimmäiseen viestiin jonka laitoin tähän ketjuun, mutta tässä se on uudelleen. Ocon on niin paljon edellä kun mennään ykkösmutkaan että Maxia ei näy koko kuvassa.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4079
Olen katsonut ne videot erittäin tarkasti molemmista autoista moneen kertaan ennenkuin kirjoitin kommentiakaan tästä. Tässä on kuvakaappaus siitä videosta Oconin autossa, muistaakseni lisäsin sen ensimmäiseen viestiin jonka laitoin tähän ketjuun, mutta tässä se on uudelleen. Ocon on niin paljon edellä kun mennään ykkösmutkaan että Maxia ei näy koko kuvassa.
Kuvasi ei juuri ykkösmutkan asetelmista kerro. Katsoppas Verstappenin onbordista mutkaan meneminen. Kumpi on edellä?

RBR:llä pystyy jarruttamaan pikkuisen paljon myöhempään kuin FI:llä.
 

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Kuvasi ei juuri ykkösmutkan asetelmista kerro. Katsoppas Verstappenin onbordista mutkaan meneminen. Kumpi on edellä?

RBR:llä pystyy jarruttamaan pikkuisen paljon myöhempään kuin FI:llä.
Mitä ihmettä? Mutkaan meneminen tarkoittaa minusta sitä kun mutkaan käännetään sisään, Oconilla on tuossa jo reilusti kulmaa ratissa ja hän ajaa jo mutkaa. Mietippä jos Ocon leikkaisi tuossa apexiin samalla tavalla kuin Verstappen tekee kakkosmutkassa.

Ja kyllä, Redbull on vahva jarrutuksessa, siksi ja Maxin upean jarrutuksen takia tämä kakkosmutkan kolari oli ylipäätään mahdollinen. Mutta minun jankkaamisen pointti onkin ollut alusta alkean siinä että miksi Max halusi taistella tuosta olemattomasta sijasta kaikilla kyvyillään niin kovasti?
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4079
Mitä ihmettä? Mutkaan meneminen tarkoittaa minusta sitä kun mutkaan käännetään sisään, Oconilla on tuossa jo reilusti kulmaa ratissa ja hän ajaa jo mutkaa. Mietippä jos Ocon leikkaisi tuossa apexiin samalla tavalla kuin Verstappen tekee kakkosmutkassa.

Ja kyllä, Redbull on vahva jarrutuksessa, siksi ja Maxin upean jarrutuksen takia tämä kakkosmutkan kolari oli ylipäätään mahdollinen. Mutta minun jankkaamisen pointti onkin ollut alusta alkean siinä että miksi Max halusi taistella tuosta olemattomasta sijasta kaikilla kyvyillään niin kovasti?
https://youtu.be/6LSAaVq4Dsw?t=11

Verstappen = ei rangaistusta
Ocon = Stop & go rangaistus
 

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Tässä vielä Maxin kyydistä ja Oconin kyydistä, ellei molemmat lämmitä renkaita niin oletan että mutkassa ovat kun ratit on käännetty. Ja totta Max tulee mutkan jatkuessa edellä, Ocon jättää hänelle siihen tilaa niinkuin kuuluu koska tietää että osat vaihtuvat kohta ja hän on sitten sisällä ja pääsee edelle. Seuraavassa mutkassa Max ei vaan jätä sitä tilaa sisälle minkä Ocon jättää ykkös mutkassa.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Ei. Ei näin.

Katsopa YouTubesta uusintana se tilanne; Ocon ei missään nimessä ole mutkaan mentäessä edellä. Ei Maxin kisan johtajana tarvitse jarrutella tai ajaa pois ajolinjalta jos joku kierroksen jäänyt jämäpistetaistelija yrittää häntä unlapata.

Kuten aiemmin kirjoitin, olisi se ohitus pitänyt tehdä puhtaasti ja jossain järkevämmässä paikassa.
Juu, ei tartte ajaa pois ajolinjalta. No, miksi hän sitten ajaa pois ajolinjalta ja vetää pääsuoralla likelle radan sisäreunaan estäen oconin ohituksen ja pakottaen oconin ulkoreunaan ensimmäiseen mutkaan tultaessa? Näkyy hyvin edellisen viestin kuvissa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Juu, ei tartte ajaa pois ajolinjalta. No, miksi hän sitten ajaa pois ajolinjalta ja vetää pääsuoralla likelle radan sisäreunaan estäen oconin ohituksen ja pakottaen oconin ulkoreunaan ensimmäiseen mutkaan tultaessa? Näkyy hyvin edellisen viestin kuvissa.
Voi edelläajavana valita ajolinjansa.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Voi edelläajavana valita ajolinjansa.
No höh. Kas kun en sitä aiemmin hokannu... maxi-poika vaan halusi käydä radan sisäreunassa tuhlaamassa aikaa, vaikka Hamilton hengitti niskaan. Sattumalta vain ocon-parka oli radalla samaan aikaan. Tyhmä ocon. Menis kotiinsa ajelemaan...

Eli toisin sanoen selitykseksi ontuu pahoin. Ei max muillakaan kierroksilla sisään vetänyt kuin puolustustilanteissa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No höh. Kas kun en sitä aiemmin hokannu... maxi-poika vaan halusi käydä radan sisäreunassa tuhlaamassa aikaa, vaikka Hamilton hengitti niskaan. Sattumalta vain ocon-parka oli radalla samaan aikaan. Tyhmä ocon. Menis kotiinsa ajelemaan...

Eli toisin sanoen selitykseksi ontuu pahoin. Ei max muillakaan kierroksilla sisään vetänyt kuin puolustustilanteissa.
Max oli kierroksen edellä. Eli edelläajava. Kuten tuomaristo totesi, unlappaaminen pitää tehdä turvallisesti, asettamatta vaaraan kilpailun johtaja.

Disclaimer: Tuntuu sairaalle puolustaa Verstappenia. :D
 
Ylös