Ahaa.Juhis sanoi:Ehdottaisin tälle toikille F1-forumin vuoden jarna -palkintoa. :ahem:
Ihan sanoinkuvaamattoman uskomatonta jarnaa! :eek!:
Jatkakaa... :ahem:
Olen ihmetellyt jo pitkän aikaa, miksi Schumacher piti pelata voittajaksi Itävallassa, kun varsin hyvin tiedettiin, että tiimin kalusto on ylivoimainen muihin talleihin verrattuna kyseisellä kaudella. Ei sellaista dominointia lopeteta muutaman kisan aikamarginaalilla. Vaikka aika-ajoissa Ferrarille kyettiinkin laittamaan kampoihin, kisassa punaiset autot olivat omaa luokkaansa. Valistakaa minua suuren punaisen perheen jäsenet.Ferrari 4ever sanoi:No mutta olkoot niin. Ero on siis tämä :
Ferrarin tarkoitus oli taata Schumacherille MM-titteli mahdollisimman nopeasti. He suorittivat siirron viimeisessä mutkassa, koska Rubens vitkutteli ohituksen kanssa ja antoi oman mielipiteensä kyseisellä tavalla. Mclarenin tarkoitus oli pönkittää Häkkisen asemaa tallissa ja he suorittivat siirron muutamaa kierrosta ennen maalia. Kas näin.
Minä kiitänoldez sanoi:hyvin sanottu leopard
Kuitenkin kaikista Schumacherin tallikavereista juuri Rubinho on päässyt lähimmäksi mestarin suoritustasoa, ja se on varmaan Ferrarillakin huomattu. Se, ettei sekään riittänyt voittoihin 2001 kertoo ehkä siitä, ettei auto ollutkaan niin hyvä kuin miltä Schumi sai sen näyttämään. Edellä jo todettiin, että Williams olisi ollut valmis Rubinhon palkkaamaan ensi kaudeksi, mutta Coulthard ei heille kelpaa sitten millään. Ennemminkin olisi syytä puntaroida, miten Coulthard on saanut ajaa 10 vuotta huipputallissa noilla esityksillä. Ja onhan sitä täälläkin monesti kummasteltu. Nyt sitten skotista onkin yhtäkkiä tullut kaikkien arvostama huippukuski, kun se sopii omiin tarkoitusperiin.Observer sanoi:Jotain tolkkua tuohon poskettomaan henkilöpalvontaan. Siinä vaiheessa kun kritiikki omaa idolia kohtaan hylätään niin perusteellisesti että kehdataan väittää että kuski joka vie n. 65% paalupaikoista, yli puolet voitoista ja kerää lähes kaksi kertaa enemmän pisteitä kuin seuraavaksi tullut ajaa samantasoista kalustoa tämä kahden voiton mies ollaan niin pahasti hakoteillä ettei mitään rajaa. Ferrari oli juuri niin hyvä kuin tilastot näyttävät, Barrichellon surkeat suoritukset eivät tehneet autolle oikeutta ja edelleen mistä tahansa muusta tiimistä Rubens olisi pistetty kilometritehtaalle. Ferrarin ja Schumacherin hegemoniaa Rubinhon kaltainen munaton suhari kakkoskuskina toki sopi kuin nenä päähän.
Tästä puuttuu sana ehkä Kovin on varmaa taas tieto Mäkkäristeillä...Black Leopard sanoi:Ei Itävalta vielä, joka nyt oli vielä jotenkin perusteltavissa.Mutta USA oli kaiken huippu :jaska: :jaska:
Ja perusteltavissa Itävalta oli Ferrarin arvojärjestystä ajatellen :dunno:
Hauska juttu muuten.Jos Häkä olisi nauttinut Mclarenilla ollessaan samanlaisesta asemasta kuin Schumi Ferrarilla, olisi miehellä tillillään vähintään 3 ylivoimaista mestaruutta ja mahdollisesti ura jatkuisi ykkösissä vieläkin....
Jos Häkkisen auto olisi valmisteltu kisoihin samalla pieteetillä kuin Schumacherin olisi hyvinkin saattanut riittää.JT sanoi:Eivätkä ne Coulthardilta mahdollisesti otettavissa olleet pisteet olisi muutenkaan riittäneet nostamaan Häkkistä mestariksi 2000, jos jossittelemaan lähdetään.
Sen voisi tietysti ottaa huomioon, että kausi 1992 oli Schumacherille ensimmäinen kokonainen vuosi formula ykkösissä ja mm. suurin osa radoista oli hänelle uusia. Samana vuonna Häkkinen hävisi aika-ajovertailun Johnny Herbertille, jonka Schumi taas pieksi 1995 Benettonilla totaalisesti.Arcanum sanoi:Mitä Häkkisen ja Schumacherin tasoeroon tulee, niin omasta mielestäni kummatkin ovat aivan yhtä päteviä ratin takana. Mittarina voidaan käyttää vaikkapa Martin Brundlea. Kaudella 92 Brundle ajoi Schumin parina ja saavutti 14 pistettä vähemmän, kuin Schumi, saavuttaen 38 pistettä. Kaudella 94 Brundle taas ajoi Häkkisen parina ja jäi jälkeen 10 pistettä, saavuttaen 16 pistettä. eli prosentuaalisestä Häkkinen vei Brundlea kovemmalla kädellä pistetaistelussa. Mutta totuus lienee kuitenkin aika-ajoissa, jossa kummatkin miehet pieksivät Brundlen samalla tavalla 100-0.
Katsohan kauden -92 pisteitä, häkkinen 11 herbert 2. Herbert oli Benettonilla totaalisesti alistetussa asemassa, eikä saanut edes tutkia Schumacherin telemetriaa, Schumacherin käyttäessä hänen telemetriaansa hyväkseen halutessaan.JT sanoi:Sen voisi tietysti ottaa huomioon, että kausi 1992 oli Schumacherille ensimmäinen kokonainen vuosi formula ykkösissä ja mm. suurin osa radoista oli hänelle uusia. Samana vuonna Häkkinen hävisi aika-ajovertailun Johnny Herbertille, jonka Schumi taas pieksi 1995 Benettonilla totaalisesti.
Jep. Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan tjsp.Arcanum sanoi:Tästä on tullut melkoinen trollisota, kumpikin osapuoli huuta silmät sumeina metsään, eikä kuurona kuule mitä toinen osapuoli vastaa, vaikka kuulisikin, niin ei usko korviaan. Ainoa asia, joka tässä on varma, on se, että kumpikaan osapuoli ei omaa kantaansa muuta, niin se aina on. :tongue:
Pisteet kertovat lähinnä siitä, että Herbertillä oli enemmän epäonnea kilpailuissa.Arcanum sanoi:Katsohan kauden -92 pisteitä, häkkinen 11 herbert 2.
Senkin voi otta huomioon että Häkkisen tuolloin tallipäällikkö Collins ei pahemmin säästellyt eforttia Häkkisen uran tuhoamiseksi ja onnistuikin puolittain kariuttaessaan jo valmiiksi neuvotellun Williams sopimuksen. Herbertillä oli vielä selkeä ykköasema tallissa. Niinkin selkeä, että hän sai käyttöönsä uuden auton ja uudet moottoriversiot ennen Häkkistä.JT sanoi:Sen voisi tietysti ottaa huomioon, että kausi 1992 oli Schumacherille ensimmäinen kokonainen vuosi formula ykkösissä ja mm. suurin osa radoista oli hänelle uusia. Samana vuonna Häkkinen hävisi aika-ajovertailun Johnny Herbertille, jonka Schumi taas pieksi 1995 Benettonilla totaalisesti.
Aika rautanen muisti, täytyy olla jos tommosen vielä muistaa, vai onko se sittenkin päätelmä, keskeytys tilastot eivät tommosta tulkintaa kovinkaan vahvasti tue. Herbertillä 7 teknistä, Mikalla 5 ja yksi DNQ.JT sanoi:Pisteet kertovat lähinnä siitä, että Herbertillä oli enemmän epäonnea kilpailuissa.
mulla taas muistikuvan mukaan Mika oli vaan vahvempi kisoissa tuona vuonna, keskeytykset meni aika tasan...Oho sanoi:Aika rautanen muisti, täytyy olla jos tommosen vielä muistaa, vai onko se sittenkin päätelmä, keskeytys tilastot eivät tommosta tulkintaa kovinkaan vahvasti tue. Herbertillä 7 teknistä, Mikalla 5 ja yksi DNQ.
Siis mikä logiikka tässä on? Aika-ajot kertoo kaiken, mutta kisasuorituksissa on kyse enemmän tuurin ja epäonnen suhteesta? Anteeksi nyt vain mutta ei näitä asioita voi arvioida kyllä näin heppoisesti.JT sanoi:Sen voisi tietysti ottaa huomioon, että kausi 1992 oli Schumacherille ensimmäinen kokonainen vuosi formula ykkösissä ja mm. suurin osa radoista oli hänelle uusia. Samana vuonna Häkkinen hävisi aika-ajovertailun Johnny Herbertille, jonka Schumi taas pieksi 1995 Benettonilla totaalisesti.
Ei menny Herbert kolaroi ja pyöri ulos radalta paljon Mikaa useammin. Tsekkasin yheltä sivustolta Kolareiden ja ulospyörimisten suhteen puheet lähinnä onnesta voi ainakin osin unohtaa, jollei jokseenkin tarkaan muista mitä tapahtui.FO110K sanoi:mulla taas muistikuvan mukaan Mika oli vaan vahvempi kisoissa tuona vuonna, keskeytykset meni aika tasan...