Eeppistä vääntöä vanhoista asioista.

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Observer sanoi:
Talli panosti TÄYSIN häneen. Kakkoskuski oli lähinnä muodon vuoksi mukana tallissa.
elä unohda myöskin vuosia 92 ja 93 jolloin samaa kohtelua sai Patrese ja Brundle ;)
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Miksi minun pitäisi selittää Itävallan tapahtumia? Se oli sentään oikeutetumpi kuin Jerezin tapahtuma, jolla ei ollut mitään vaikutusta (ei edes teoreettista) mestaruustaistoon. Ferrarin suorittamassa shakkisiirrossa taasen vastustajilla oli vielä teoreettinen mahdollisuus nousta ohitse.

Mestaruus suorastaan lahjoitettiin Villeneuvelle. Ylivoimainen auto alla ja tallikaverina uusi kasvo tallissa, johon ei panostettu samalla tavalla kuin kanadalaiseen. Villeneuve oli - parempana kuljettajana - tallin tähti.

Häkkinen oli myös selvässä ykköskuskin asemassa tallin sisällä. Itse kilpailuissa Mclaren peitteli muutamaan otteeseen tarkoitusperiään ja antoi Coulthardin voittaa SPA:ssa, joka taitaa olla hänen uransa hienoin kilpailu. Ron ei uskaltanut tehdä shakkisiirtoa tuolloin, se oli virhe kun ottaa huomioon silloisen MM-tilanteen ja kuskien potentiaalin. Myös suomalaisten mielestä, turha esittää Jeesusta ja käyttää sitä aseena näin jälkikäteen.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Observer sanoi:


Selitä Itävalta ja selitä Spa (1999). Kiitos.

Niin no itävallan 2002 jälkeen kun Ross Brawnilta kysyttiin miksi Ferrari ajattaa Barichelloa vastaus oli, koska säännöt vaativat kahden auton ajattamista. Vaikka Häkkinen kenties ykkönen olikin hänen asemansa tuskin oli missään vaiheessa ennen Coulthardin de facto putoamista pois geimiestä niin ehdoton kuin Schumacherin asema oli ja on edelleen Ferrarilla. Tää taitaa ainakin olla aika vallitseva usko.

Jerez 97 ei todellakaan vastannut itävaltaa 2002. Itävallasaa Barichello johti Schumcaheria puhtaasti meriitillä, Jerezissä Coulthard johti Häkkistä lähinnä tallin varikko arbitraation ja Frenzenin taktikoinnin takia. Siis McLaren otti Coulthardin stopille ennen Häkkistä, joka jätettiin seuraamann Frenzeniä, joka taktikoi Villeneuven eduksi.

- Oho -
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ferrari 4ever sanoi:
Itse kilpailuissa Mclaren peitteli muutamaan otteeseen tarkoitusperiään ja antoi Coulthardin voittaa SPA:ssa, joka taitaa olla hänen uransa hienoin kilpailu. Ron ei uskaltanut tehdä shakkisiirtoa tuolloin, se oli virhe kun ottaa huomioon silloisen MM-tilanteen ja kuskien potentiaalin. Myös suomalaisten mielestä, turha esittää Jeesusta ja käyttää sitä aseena näin jälkikäteen.
oho, jos tuohon tekstiin uskot niin huhhuh...
Edit: aika turha keskustella tästä enempää, en jaksa provoon vastata...
(itse väittäisin DC:n hienoimmaksi kisaksi 97 melbournea tai 2000 silverstonea)
 
Viimeksi muokattu:

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Niin siis meinasin tota Itävallan 1999 kisaa. Jos DC oli niin kurjassa asemassa kuin 4Ever väittää niin miksi se sai haastaa tuossakin kisassa Mikan niin että siinä meni Mikalta kisa pilalle.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Ferrarilla puolestaan MSc on aina ollut se joka kehittää uuden auton ennen kautta, Barrichello itsekin on myöntänyt että hän ei juurikaan pääse edes ajaan uutta kalustoa ennen kauden alkua
(muuten kuin penkin teot jnejne)
Onko sinulla faktaa siitä, että Rubens ei aja laisinkaan autoa talvitestien aikana? Vai voisiko olla, että Schumacher on aina valmis tekemään myyrän työtä kuten tallin johto on itse todennut. Hän haluaa olla kaikessa mukana. Eihän Häkkinenkään ollut mikään innokkain testikuljettaja? Samoin myös Räikkönen, joka on todennut että turha sinne on mennä ajamaan jos ei ole mitään kiinnostavaa testattavaa.

Alain Prostin viimeistä vuotta on aika turha verrata tähän, kaveri oli v.-93 kolminkertainen mestari vs. käytännössä keltanokka Hill
Eli Alain Prost vs Hill on turha vertaus mutta Schumacher vs Irvine kuvio on epäreilua peliä.

ps. Se ei ole provo vaan vastakkainen näkemys tilanteesta. Minä en usko pätkääkään Denniksen puhumaan "tasapuolisen pelin" henkeen kun muu henkilökunta on kertonut ihan toista. Ja miehellä on myös historiaa kun mennään pitkälle menneisyyteen.
 
Viimeksi muokattu:

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Ferrari 4ever sanoi:


Häkkinen oli myös selvässä ykköskuskin asemassa tallin sisällä. Itse kilpailuissa Mclaren peitteli muutamaan otteeseen tarkoitusperiään ja antoi Coulthardin voittaa SPA:ssa, joka taitaa olla hänen uransa hienoin kilpailu.
Ave !!

Se siitä sitten... Siinä meni loppukin uskottavuus, tää sama paska toistuu kaikissa Ferrari legendoissa. Häkkinen oli selvä ykköskuski, kun Häkkinen ei ollutkaan selvä ykköskuski niin ei se mitään Häkkinen oli silti selvä ykköskuski....

Itävalta 99, Spa 99 missä McLarenin uskotaan jäädyttäneen kisan ekan mutkan jälkeen, Silverstone 00, jossa McLaren antoi Coulthradin voittaa... tallimääräyksellä, Kanada 00 ja Ranska 00, nää on kaikki poikkeuksia, jotka vahvistavat säännön, ja näin usealla poikkeuksella se sääntö on ihan saatanan vahva....

- Oho -
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Itävalta 99? Tuolloin Coulthard taisteli kilpailun voitosta kalkkiviivalle saakka. Kertoo paljon myös vastakkaisen osapuolen näkökannoista, jos tuota yritetään käyttää mittarina Mclarenin reilusta pelistä. Uskottavuus on todennäköisesti kummankin leirin silmissä yhtä alhainen.

Silverstone 2000? Eikö Coulthard ollut Häkkisen edellä pisteissä kun hän voitti kyseisen kilpailun. Rubens ei ole ikinä joutunut tekemään tilaa tilanteessa, jossa hänellä on ollut vähemmän pisteitä plakkarissa. Voiko samaa sanoa Mclarenista (Jerez, Melbourne)
 
Viimeksi muokattu:

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Nigel Mansell vs. Riccardo Patrese 1992? Silloinhan Patrick Head vaati Patresea päästämään Nigelin ohi Ranskan kisassa, joka oli kauden seitsemäs GP ja Mansell oli voittanu ajetuista kisoista musertavalla tavalla viisi ja ollut kerran toinen. Mansell johti MM-sarjaa tuossa vaiheessa pistein 56, Patrese toinen pistein 28, Schumilla 26 ja Sennalla 18. Headin perustelu oli tiimin etujen turvaaminen.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Ferrari 4ever sanoi:
Mestaruus suorastaan lahjoitettiin Villeneuvelle. Ylivoimainen auto alla ja tallikaverina uusi kasvo tallissa, johon ei panostettu samalla tavalla kuin kanadalaiseen. Villeneuve oli - parempana kuljettajana - tallin tähti.
Sinähän voit tietysti uskoa tuohon ihan vapaasti. Tiedoksi kuitenkin että on aivan turha vetää yhtäsuuruusmerkkiä Williamsin ja Ferrarin toimintatapojen välille.


Häkkinen oli myös selvässä ykköskuskin asemassa tallin sisällä. Itse kilpailuissa Mclaren peitteli muutamaan otteeseen tarkoitusperiään ja antoi Coulthardin voittaa SPA:ssa, joka taitaa olla hänen uransa hienoin kilpailu.
Hehheh. Oletko tosissasi? Pääsit tällä mun siguun. :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ferrari 4ever sanoi:
Onko sinulla faktaa siitä, että Rubens ei aja laisinkaan autoa talvitestien aikana? Vai voisiko olla, että Schumacher on aina valmis tekemään myyrän työtä kuten tallin johto on itse todennut. Hän haluaa olla kaikessa mukana. Eihän Häkkinenkään ollut mikään innokkain testikuljettaja? Samoin myös Räikkönen, joka on todennut että turha sinne on mennä ajamaan jos ei ole mitään kiinnostavaa testattavaa.
ensinnäkin, Rubens itse on todennut tämän vuoden lopulla että siksi hänen vauhtinsa paranee verrattuna alkukauteen kun hän pääsee enemmän sinuiksi auton kanssa syystä ettei pääse sitä testaamaan alkukaudesta.
toiseksi, eikös mene hieman ristiin sun väitteet kun toteet ettei Kimi ja Mika juurian testaa/testannu, jokainen tietää että tämän päivän ykkösissä testaaminen on A ja O, ilman testaamista tuskin saadaan käsitystä autosta jnejne...
varsinkin Mikan aikaan McLaren käytti enemmän testeissä Mikaa ja Davidia eikä testikuskeja niinkuin nykyisin (selittää osittain Kimin testaamisen vähyyden)
Jos kerran Mika sai "etua" mäcillä eikä juurikaan testannut, voitti mestaruudet ja DC jäi nuolemaan näppejään, niin miksi sitten MSc testaa? eikös olisi parempi jättää hanttihommat ruupenille ja käydä vaan napsimassa MM-tittelit?
Ei, koska F1 ei toimi niin, testata täytyy jos meinaa saada tuloksia radalla....
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Observer. Itse olit varmasti muiden suomalaisten joukossa kun media valitteli sitä, että Häkkistä ei päästetty oikeutetusti Coulthardin edelle. Kun kerta Newey keskitti huomionsa Häkkiseen ja miehelle oli annettu aikaisemminkin voittoja määräyksien avulla niin miksi nyt kävi näin? Taktisesti erittäin epäkypsä ratkaisu Ron Dennisiltä, joka tuntee toisen kuljettajan suosimiset kuin omat taskunsa.

Jälkikäteen tuo tapahtuma on tietenkin muuttunut aseeksi, jota voidaan käyttää Ferraria vastaan.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ferrari 4ever sanoi:
Eli Alain Prost vs Hill on turha vertaus mutta Schumacher vs Irvine kuvio on epäreilua peliä.
hmmm, mietitääs:
-kolminkertainen mestari vastaan about 2 kisaa ajanut keltanokka
-kaksinkertainen mestari vastaan kolmatta kautta aloittava Irvine
niin, itse nään tuossa eron, ihmettelen jos se susta on sama asia...
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
No onpa tosiaankin aivan mieletön ero. Kaksi mestaruutta putkeen voittanut Schumacher, joka siirtyi Ferrarille ennätyksellisen palkan kera. Sama mies sai vedettyä mukanaan myös muita avainhenkilöitä Benettonilta. Ja sitten Irvine.

Joopajoo.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Ferrari 4ever sanoi:
Williams 96-97. Ensimmäisenä mestaruusvuotena Damon Hill klaarasi mestaruuden ja Jacques Villeneuve lähinnä totutteli uuteen luokkaan. Seuraavana vuonna Frentzen oli selvästi katsojan osassa kun mestaruus annettiin tarjottimella kanadalaiselle.

Mclaren 98-99. Kun kerta Newey itsekin on todennut, että Häkkinen oli ykköskuskin asemassa niin kuvio on aika selvä. Coulthardin tehtävä oli tuoda niitä pienempiä palkintosijoja säännöllisesti kotio ja senhän mies tekikin. Myös Mclaren käytti tallimääräyksiä useampaan otteeseen kilpailun ollessa käynnissä. Esim. Jerez on verrattavissa Itävallan (2002) tapaiseen shakkisiirtoon. Kummassakin voitto pedattiin tallin ykköskuljettajalle.
Ei näitä Williamsin ja McLarenin tilanteita kyllä voi mitenkään verrata Ferrarin käytäntöön. Villeneuve sai valmistautua debyyttikauteensa ajamalla ennätysmäärän testejä ja oli täysin tasavertaisessa asemassa Hillin kanssa. Hillin tilannetta ei ainakaan parantanut se, että hän sai jo kauden puolivälissä tietää, ettei sopimusta uusita. Frentzeniä taas pidettiin 1990-luvun puolivälissä jopa Schumin veroisena kuskina ja Williams varmasti odotti häneltä paljon.

McLarenilla Coulthard sai vapaasti lyödä Häkkisen jopa MM-taistelun ollessa kuumimmillaan. Ferrarilla näin ei ole tapahtunut, vaikka ykköskuski johtaisi MM-sarjaa lähes 30 pisteellä. Tosin Häkkisellä oli kieltämättä sattuneista syistä (pitkä yhteistyö ja Adelaiden loukkaantuminen) tietynlainen erityissuhde Ron Dennisiin, tämänhän on Dennis itsekin myöntänyt.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
En väitä, että Häkkisen asema tallissa olisi ollut samaa luokkaa kuin Schumacherin asema Ferrarilla. Kunhan vain totesin, että henkilökunta keskittyi pääasiallisesti suomalaiseen.

Ja että useimmiten mestaruuden voittaneissa talleissa on yksi tähti ja yksi pisteiden kerääjä. Tuleva kausi tulee olemaan harvinainen, jos Mclaren kykenee rakentamaan nopeimman paketin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ferrari 4ever sanoi:
Silverstone 2000? Eikö Coulthard ollut Häkkisen edellä pisteissä kun hän voitti kyseisen kilpailun. Rubens ei ole ikinä joutunut tekemään tilaa tilanteessa, jossa hänellä on ollut vähemmän pisteitä plakkarissa. Voiko samaa sanoa Mclarenista (Jerez, Melbourne)
oli edellä pisteissä Jerezissä, Melbournessa ei varmaankaan ollut kun ei oltu pisteitäkään vielä jaettu :D
Rubensilla taas ei tule oleen ksokaan enemmän pinnoja, sen pitää huolen tallin taktiikka... irvinellä oli silloin -99 alkukaudesta enempi pinnoja kun MSc keskeytti yms, mutta sitten palattiin päiväjärjestykseen...
jerezissä -97 puolestaan DC:n ja Mikan paikkojen vaihtaminen ei muuttanut heidän järjestystään MM loppupinnoissa, ja kyseessä viimenen kisa, niin mitään MM hyötyä Häkkinen ei tiimikaverrinsa nähden saanut.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ferrari 4ever sanoi:
Kunhan vain totesin, että henkilökunta keskittyi pääasiallisesti suomalaiseen.
perusteleppa, miksi talli olisi alkanut panostaa Mikaan kun kerran Mika sai Davidilta aikalailla neniinsä kausien 96 & 97 aikana (no ok, 97 loppupuolella tahti vaihtui) ja jopa DC uskoi päihittävänsä Mikan Melbournessa seuraavana vuonna...
kaudella 2000 puolestaan autoa kehitettiin koko kevät DC:n suuntaan, ja Mika oli pinnoissakin jäljessä, miten siis voi olla kyse Mikan suosimisesta?
Se että Mika tiesi millaiseksi autonsa haluaa tuskin on Davidin vika, samanlailla DC on saanut testeissä kehittää autoa itselleen mieluisaksi...
huom, hän myös sai testata, eikä vain katsella tiimikaverin kiertävän testejä...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ferrari 4ever sanoi:
Sai kuitenkin ilmaisen voiton tallimääräysten avulla.
jep, niin sai, mutta tallimääräys tehtiin vaiheessa jossa Mika oli kolmas, DC toinen ja ykköseen matkaa liki 10sek + välissä kaksi kierroksella jäänyttä joista DC ei päässyt ohi...
voittoahan uo tiimimääräys tuossa vaiheessa ei taannut missään nimessä.
(toisin kuin itävalta ferrarin kanssa...)
Melbournessa taas kyse oli ajajien välisestä sopparista, DC vilpittömästi uskoi voittavansa Mikan lähdössä niinkuin ed. kaudella kävikin... (DC:n kommentti F1racingissä)
 
Ylös