Älyttömän iso ero. Saas nähdä, että miten suunnittelu on osunut kohdalleen.tässä kuva vähän päälle vuoden takaa ja en tiiä onko kuinka paikkaansa pitävä.
tuohon haloon vielä, että oma silmä on tottunut jo ja täten autot ilman haloa näyttää jotenkin oudolta .Näytä liitetiedosto 2022
On todella kaukana. Tuohan on melkein renkaan (72cm) verran lyhyempi. Viime kaudella pituudessa ei ollut mitään rajoitusta ja Mersun kohdalla mainitaan usein epämääräinen yli 5,7 metriä. Joku sivu listaa 5773mm. Tulevalla kaudella ei ole virallisesti maksimimittaa, mutta akseliväli+ ylitykset on rajattu ja siitä tulee 5630mm. Tuskin kukaan lähtee huvikseen tekemään erityisen lyhyttä autoa, joten autot tulee olemaan n. 15cm lyhyempiä kuin viime kaudella.tässä kuva vähän päälle vuoden takaa ja en tiiä onko kuinka paikkaansa pitävä.
Hyvännäköisiä ponttooneja ja periä pukkaa. Tykkään.AlphaTaurin värit näyttää paljon paremmalta uudessa autossa mun mielestä.
Soundipoliittisesti tosiaan vanha kunnon vääntävä V8pikkulohko kuulostais kivalta Mut kyllähän noiden formuloiden soisi tarjota vähän enemmän ruokaa niin korville -kuin silmille. Nykyään on vähän semmonen nuhapumppusoundi, ettei kunnolla ede kuule millon kiihdytetään täysillä.Miksi helvetissä autossa pitäisi olla kova ääni?
Mitä kisoissa käynyt, niin se V10 vinkuminen 2 tuntia jatkuvana on aika rasittavaa.
Mistä nappasit tuon Haasin kuvan. Se ei näytä enää geneeriseltä muotilta vaan hyvinkin kaposelta. Tai sitten on keskipakoputki-ilmiö.
On kyllä siistin näköinen ponttooniratkaisu. Menee sinne ihan alas. Eli haetaan sitä virtausta diffulle myös pontoonin/moottorikatteen päältä. Tää on vähän kuin paluu kauden 2004 Renault. Mut ongelmana on tietty ponttoonin alaosan virtaukset -joihin kyllä nykypäivänä ollaan enemmän kiinnitetty huomiota. http://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2018/02/10/15182878670546_1300x0.jpg
Muistan hyvin sen kun tuli V6 moottorit autoihin käyttöön vuonna 2014, niin oli monille katsojille järkytys V6 turbomoottorin hiljaisempi ääni verrattuna V8-V10 moottoreiden ääniin. Eli ääniin joihin oli lukuisat lajin fanit tottuneet kuuntelemaan kotisohvalta käsin 95-13 kausien formula kisoissa ja se sai osan faneista kaipaamaan jopa Schumin dominoinin ajan autojaSoundipoliittisesti tosiaan vanha kunnon vääntävä V8pikkulohko kuulostais kivalta Mut kyllähän noiden formuloiden soisi tarjota vähän enemmän ruokaa niin korville -kuin silmille. Nykyään on vähän semmonen nuhapumppusoundi, ettei kunnolla ede kuule millon kiihdytetään täysillä.
Ai paikan päällä? Kyllä ainakin omat aistit sen verran toimii, että huomaa kiihdytyksen. Lisäksi muu pauke kuuluu paljon paremmin jarrutuksessa. Tosin tämä on ihan imho.Soundipoliittisesti tosiaan vanha kunnon vääntävä V8pikkulohko kuulostais kivalta Mut kyllähän noiden formuloiden soisi tarjota vähän enemmän ruokaa niin korville -kuin silmille. Nykyään on vähän semmonen nuhapumppusoundi, ettei kunnolla ede kuule millon kiihdytetään täysillä.
2014 vs 2021 äänimaailma on ihan erilainen. Itse asiassa 2015 ainoa hiljainen auto oli McLaren-Honda. Muissa oli jo ääntä. Ei tosin sitä veekymppi Dremmel-ininää.Muistan hyvin sen kun tuli V6 moottorit autoihin käyttöön vuonna 2014, niin oli monille katsojille järkytys V6 turbomoottorin hiljaisempi ääni verrattuna V8-V10 moottoreiden ääniin. Eli ääniin joihin oli lukuisat lajin fanit tottuneet kuuntelemaan kotisohvalta käsin 95-13 kausien formula kisoissa ja se sai osan faneista kaipaamaan jopa Schumin dominoinin ajan autoja
Pelkkä onneton Livery.Williamsia ei tainnu täällä vielä olla