Itse ajelin aikoinaan 85 cc raketilla Hyvinkään radalla joku viiskytkiekkaa hyisessä syyssateessa melkein yhteen putkeen.
Mahdollisesta virheellisyydestä en tiedä, mutta näin ajoin:
Mutkaan tultaessa jarrutus normaalia myöhemmin niin, että auto menee mutkan uloimpaan/taaimpaan osaa. Mutkaan käännössä auto puski aina enemmän tai vähemmän (tätäkö tarkoitat NS "sortamisella"?). Aika pian kuitenkin, kun vauhti hiljeni riittävästi, pystyi lisäämään kaasua, mikä puolestaan taas lisäsi eturenkaiden pitoa ja sai auton kääntymään. Ehkä tärkein asia on se, että mutkaan tulee sisään niin, että mutkasta voi ajaa mahdollisimman ison alueen kaasun kanssa. Se, että mutka kierretään alussa ihan ulkoa perustuu osittain myös siihen, että varsinaisen ajolinjan alueella rata on julmetun liukas. Ulkokurvissa ei asvaltin rosot ulottuu paljon paremmin renkaaseen.