F1 Forumin kesäkisan lehdistötilaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Mä en ole ehtinyt vielä nukkumaan, on ollut kaikenlaista puuhaa tässä ennen töiden alkua. Lupaan kyllä mennä nukkumaan viim. 08:00 ja nukun sitten 12:00 saakka. Eiköhän se riitä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Hässäkkä oli hyvin pieni ja hoideltiin se ihan hienosti. Pieni luistelu, pieni kontakti mutta kaikki jatkoivat siitä mutkasta eteenpäin. Ratkaisut kunkin osalta tulivat sitten myöhemmin muodossa jos toisessa. Se radanpitäjä kyllä toitotti sitä ekaa "hässäkkäpaikkaa" sen verran että meni kyllä perille :D
Jussi aka F1-forumin TAKUMA!
 

Örfil

Guest
Älä sinä mies pikkuasioihin takerru! Me voitettiin kisa, tajuuksä?
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
857
Kauden debyytti tapahtui formuloiden uusimmalla aerodynamiikkapaketilla sekä tehokkaammilla moottoriversioilla. Täytyy sanoa etten oo ennen tuommoista vauhtia kokenut nelipyöräisillä.

Harjoitukset:
Rataan tuli tutustuttua tämän videon avulla:
http://www.youtube.com/watch?v=U-x7KIfjMEM

Rata ei ole mikään supervaikea. Tuplaoikea on erittäin nautinnollinen ajaa ja sen jälkeinen neulansilmä jarrutus on haastava. Pääsuoralla tein turhaan koukkauksen varikkomuurin vierestä kun siitä ei mitään etua saa.

Aika-ajot:
Alkuun renkaiden lämmittelyä ja sitten mahdollisimman puhtaita kierroksia ilman suurempia riskejä. Auto toimi erinomaisesti ja ajo tuntui sujuvan kierros kierrokselta paremmin. Yritin ajellla sulavalla linjalla ja ajoissa jarrutellen ettei sen takia tule virheitä. Tuloksena 3. sija ja täytyy olla happy! 6s kierros jäi ajamatta kun taka-akseli pamahti poikki ekan vasemman neulansilmän ulostulossa.

Kisa

Lähdössä jäin pari sijaa kun jäin odottelemaan että lippu myös laskettaisiin. Paskanmarjat, lähtöhän on jo se kun lippu nousee ylös!!

Lähdössä jäin pari sijaa mutta paikkasin ekassa mutkassa jo 1 sijan.
Varoittelut muistuivat mieleen ja iisisti ekaan neulavasuriin. Tämän jälkeen aloin haastavaam 3. paikkaa. Ohituspaikka tulikin eteeni yllättäen kun edellä olevalle sattui polttoaineen syöttövika.

Tämän jälkeen kärki olikin jo huiman kaukana joten omaa ja varmaa ajoa vaan. En ollut tyytyväinen kisa-autoon niin en lähtenyt aikojakaan yrittämään joten kontrolloin vaan matkaa takaa-tuleviin, jotka saikin aikalailla mua kiinni. Auto vaihtui kisaan ja samalla penkin ja ratin asennot. Nyt vaikka olin ottavani pienen penkin niin heiluin tuossa kisan aikana.

Kiitokset kuuluvat koko tallihenkilöstölle, sponsoreille tampaxillle ja hyvinkään nakille. Rohkaiseva debyytti ja uusia kisoja odotellessa.

Auto vaihtui ja samalla penkin ja ratin asennot. Nyt vaikka olin ottavani pienen penkin niin heiluin tuossa kisan aikana.
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Raporttia pukkais taas:

Harjoitukset:
Huh, autot tosiaan kulkivat aivan järjettömän kovaa edellisiin karting-kokemuksiin verrattuna. Pari ekaa kierrosta meni ihan totutellessa autoihin. Kun koitin lisätä vauhtia, niin ajauduin viimeisen mutkan ulostulossa ulos niin, että sieltä ei ylös omin voimin päästy ja edessä oli auton vaihto. Siinä meni pari arvokasta harjoituskierrosta, enkä ehtinyt kokeilla tosissani rajojani.

Aika-ajot:
Tarkoituksena oli saada ainakin yksi puhdas kierros ottamatta järjettömiä riskejä, se melkein onnistuikin, ainoastaan ensimmäisen mutkan ulostulossa ajauduin kanttarin päälle, mikä söi varmaankin jonkin verran aikaa. Radan takaosan vasen-oikea-vasen-yhdistelmä oli aivan huikea ajettava, menin sen kaasu pohjassa ainakin nopeimmalla kierroksellani. Auto tuntui luistelevan aika pahasti joka paikassa, mikä vähän vei luottamusta ajoon. Mielestäni kierrosaikaani jäi edelleen aika paljon parannettavaa.

Kisa:
B-finaalin toinen lähtöruutu oli ihan ok suoritus tässä seurassa, startissa kävi vähän samalla tavalla kuin Powered by BMW:lle myöhemmin A-finaalissa, jäin odottelemaan lipun laskeutumista, minkä takia Albert pääsi kiihdyttämään helposti ohitseni. Ensimmäinen jarrutuspaikka meni oikein siististi ainakin ensimmäisten kuskien osalta. Ajoin suurin piirtein samaa vauhtia kärkikaksikon kanssa sen yhden kokonaisen kierroksen, minkä radalla pysyin. Toisella kierroksella nimittäin missasin jarrutuksen tiukkaan toiseen mutkaan, ajauduin nurmikolle ja spinnasin hieman. "Tollo K" tuli ohitseni, mutta pääsin kuitenkin aika nopeasti jatkamaan matkaa. En kuitenkaan jostain syystä löytänyt enää vauhtiani lainkaan, loppukisa meni ihan köröttelyksi. Ohitin FO:n tämän kärsittyä teknisistä ongelmista, pöllytin vielä kerran hiekkaa ensimmäisen mutkan ulostulossa uskoakseni varsin näyttävästi ja selvisin maaliin huonolla sijoituksella.

Nopeus oli jotenkin kateissa koko päivän, en tiedä mistä se johtui, ehkä huomattavasti aiempaa vauhdikkaammista autoista. Siitä huolimatta oli jälleen aivan mielettömän hauskaa päästä ajamaan kisaa hyvien kilpakumppaneiden kanssa. Jatkot kisan jälkeen olivat myös oikein mukavat, oli taas kiva nähdä (itselleni) uusia forumisteja. Kiitoksia kisan järjestäneelle FO110K:lle sekä kaikille kilpakumppaneille ja jatkoille tulleelle 72:lle, oli onnistunut tapahtuma (paitsi tuo Williamsin tapaus :frown:). Noh, seuraavassa kisassa lienen jälleen mukana, jos vain aikataulut sopivat yksiin menojeni kanssa :ahem: :thumbup:
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Noniin, vihdoinkin rapsaa täältäkin:

Harjoitukset:

Viimeksi 10 vuotta sitten kaasutellut Hyvinkään radalla, mutta mutkat olivat kyllä muistissa. Hieman pääsi itsenikin yllättämään autot, jotka olivat kyllä vuokravehkeiksi oikeasti tehokkaita.

Renkaiden kanssa oli alkuun vähän ongelmia kun pitoa ei oikein löytynyt, ja kun jarrutuspaikkojen venytyskin jäi kiinni uskalluksestakin niin parasta vauhtia ei vielä saanut. Pariin kertaan sitten yliyrittämisestä johtuen oltiin radalla jo nokka aivan jonnekin muualle kuin menosuuntaan. Varsinkin toinen tilanne joka tapahtui pääsuoralle johtavassa mutkassa (lähti heittämään ennen mutkaan ja päädyin nokka tulosuuntaan ihmettelemään) sai varomaan mutkia melkoisen paljon muutaman kierroksen ajan.

Ja tuo pääsuoralle johtava vasuri oli akilleen kantapää koko härdellin ajan. Siitä olisin varmasti saanut monta kymmenystä pois jos olisin saanut sen kulkemaan.

Aika-ajot:

Aika-ajoissa kun vedettiin vaan viitisen kierrosta suunnittelin ensin ajavani pari varmaa kierrosta jotta saadaan edes jonkunlainen aika ja sitten lähdetään yrittämään huippuaikaa.

Auto pysyikin hyvin lapasessa ja sain pari onnistunutta kierrosta. Myöskin TolloK:n :)wink:) ohitus shikaanissa meni hyvin kun hyvin annettiin tilaa oman virheen jälkeen.

Parilla viimeisellä kierroksella olin varma ettei aikaparannuksia voi tulla kun Bemari oli vähän tiellä juuri siinä pääsuoralle johtavassa mutkassa ja jouduin selvästi himmaamaan aikaisemmin. Kuitenkin toiseksi viimeinen kierros johti yli sekunnin parannukseen harjoituksista. Tästäkin huomaa että viimeinen mutka oli kaukana hyvästä koko ajan.

Kisa:

A-finaalin tuli sitten lähdettyä neljäntenä, eli viimeisenä joka suoraan A:han pääsi. Sisälinjan kaverit jäi kuin täi tervaan ja pääsin ensimmäiseen mutkaan aivan öö ruzin kantaan. Vauhtia oli jopa ehkä hieman enemmän mutta en kehdannut lähteä ratkomaan ensimmäisessä mutkassa mitään.

Toisessa mutkassa sitten meinasinkin ratkaista omani ja monen muun kilpailun. Yritin jättää jarrutuksen mahdollisimman myöhään ettei kärkikuski karkaa enkä menetä heti sijoitusta jonka lähdössä sain noukittua. Pitkäksihän se meinasi mennä ja aiheutin sitten takana tuleville vähän ohjelmaa. Sori siitä.

Tokalla kierroksella Jussi sitten painosti jo virheeseen samassa mutkassa ja kuittasi kiltisti. Yritin vielä roikkua mukana mutta tiukan neulansilmän (jossa oli se ohituskielto) pienoinen epäonnistuminen johti siihen, etten päässyt peesaamaan.

Katselin siinä sitten että Bemari on aika luukussa kiinni joten aloin ajamaan kolmossijasta. Sainkin jo jonkun verran eroa (mielestäni) kurottua ja pääsin ajamaan hieman väljemmillä vesillä. Kunnes kierroksella 5(?) taivas synkkeni.

Ensimmäisen mutkan ulostulossa auto hyytyi kuin Häkällä konsanaan. Loogisen ajattelun perusteella kaasua painamalla auton pitäisi kulkea eteenpäin mutta mitään ei tapahtunut. Vauhti hiljeni ja kierrokset olivat laskusuunnassa. Siinä katseltiin kun ensin Bemari ja sen jälkeen kaikki muutkin ajelivat kiltisti ohi ja kolmossija vaihtui viimeiseen.

Kabiinissa kuului ärräpäitä kun auto sammui radanvarteen eikä enää oma-aloitteisesti lähtenyt käyntiin.

Mekaanikko juoksi sitten ja teki taikojaan moottorille ja se hyrähti käyntiin. Olin kuitenkin jäänyt puoli kierrosta jo toiseksi viimeiselle joten kisa oli siinä.

Mietin jo keskeyttämistä koska harmitti tosissaan, mutta päätin pistää vielä pari nopeaa pr-kierrosta mahdollisia tallineuvotteluja ajatellen.

Tuloksena kuudes sija ja kolmanneksi nopein kierros finaalissa.

This is motorsports. Vauhti on löytymässä mutta kun saadaan auto kestämään niin saa nähdä mihin asti se riittää. Ero kärkeen kun ei päätä huimaa.

ps. Tuossa kun auto "hajosi" niin tajusi että saattaa se Formel 1-kuskejakin tosissaan ketuttaa kun välineet ei kestä.

ps. 2 Mahtava rata ja mahtavat autot. Ajamisen nälkää jäi vaikka nyt onkin moni paikka hieman kipeenä.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Mä yksinkertaisesti unohdin asian. En selittele enempiä. En voi muuta kuin pyytää anteeksi. :(
Jälkipeleistä: pahoittelen ettei huomattu wilskulle ilmoittaa aikataulun muutoksesta, tosin Jacq kyllä yritti jossain kohtaa soittaa ja itsekin oletin meidän viipyvän siellä pidempään kuin tuon 1,15h...
Ei liene kuitenkaan sopiva selitys, jotenka pahoittelen vielä kerran, meidän olisi tietenkin pitänyt ilmoittaa asiasta tarkemmin.
Mun ehdotus oli että kaikki saapuvat radalle, niin takuulla päästään kaikki syömään yhtäaikaa. Se on aika paha sanoa että milloin tuolloiset sessiot päättyvät. Joku Suzukart on eri asia, mutta noin pitkät ulkoratasessiot voivat venyä tunnin sinne tai tänne.

Olen kyllä pahoilla viltskun puolesta!
Kunhan tällaista ei tapahdu enää jatkossa, niin I'm happy. :) Täytyy kyllä myöntää, että kävin vähän turhankin kuumana asian suhteen, ei tämä nyt sentään maailmanloppu ollut.. :D
 

Örfil

Guest
Mietin jo keskeyttämistä koska harmitti tosissaan, mutta päätin pistää vielä pari nopeaa pr-kierrosta mahdollisia tallineuvotteluja ajatellen.
Sun kierrosajat kyllä tuli huomioitua! Olit kolmas heppu joka ajoi alle 50 ajan kisassa. Hieno suoritus. Harmi että kisa tökkäs tekniseen vikaan :nope: Meillä oli hyvä vääntö sen ekan kiekan ajan, mutta pienestä ajovirheestä pääsin kuittamaan ja taisin vähän painaa sua siinä ulostulossa ahtaalle ;)

Ittellekin noita "teknisiä keskeytyksiä" on tullut muutama (akku pudonnut, ketjut pois päältä jne) ja kyllä ne pistää hviduddaa varsinkin jos ajelee kärkisijoilla.
 

Örfil

Guest
Kunhan tällaista ei tapahdu enää jatkossa, niin I'm happy. :) Täytyy kyllä myöntää, että kävin vähän turhankin kuumana asian suhteen, ei tämä nyt sentään maailmanloppu ollut.. :D

Eli kandee tulla radalle :ahem:
 

Örfil

Guest
Kiitos PeePeen, tässä muutama otos:



Yksi akseli sitten napsahti irtipoikki.



Juttutuokio radan varressa. Olisko Alpert "nopsajalka" Oil?



B-finaalin lähtö



Alppu hiillostaa Darrenia



Virkavirhe palkintopallilla: lakilliseen päähän EI saa peukuttaa!:nope:
Huomatkaa silti mikkohirvos-lippis :cool:

Keskellä siis Jussi, vasemmalla öö ruz (#2), ja oikealla Powered by BMW (#3).
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Näin sarjaa seuraavana yleisön edustajana ja forumistina pari rakentavaa ehdotusta:

- tuloksiin olisi mukava saada myös ajat esille eikä pelkästään nopeimmat kierrokset

- myös rataennätykset olisi hyvä mainita, saisi vähän vertailupohjaa (ehkä ovat jossain mainittu, mutta piilotettuna)

- kun näyttää siltä, ettei läheskään kaikki pääse kaikkiin kisoihin, niin voisiko yhteispisteistä pudottaa pari kisaa pois per lärvi? Näin saattaisi mestaruustaisto pysyä auki kauemmin. Tämä ja seuraava ehdotus ensi kautta varten.

- toinen tasaava elementti olisi menestyspainot lailla DTM:n tai WTCC:n. Jussille kun mätkäistäisiin 50kg hiekkasäkki kyytiin niin eipähän kekkuloisi liian ylivoimaisena.

- kuka on sarjan Bööni & Max? Minä voisin olla Max, Antti voisi VIP-manilla tilata jo piiskat ja tytöt.. ;)
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Jos joku miettii sitä, mitä mä tuolla tein, niin olin paikalla Jussin kutsumana.
Tosin Jussi pyysi mua radan varteen, mutta mä ideoin ruokailun meille Medicine Maniin.
 

Örfil

Guest
Näin sarjaa seuraavana yleisön edustajana ja forumistina pari rakentavaa ehdotusta:

- tuloksiin olisi mukava saada myös ajat esille eikä pelkästään nopeimmat kierrokset

- myös rataennätykset olisi hyvä mainita, saisi vähän vertailupohjaa (ehkä ovat jossain mainittu, mutta piilotettuna)

- kun näyttää siltä, ettei läheskään kaikki pääse kaikkiin kisoihin, niin voisiko yhteispisteistä pudottaa pari kisaa pois per lärvi? Näin saattaisi mestaruustaisto pysyä auki kauemmin. Tämä ja seuraava ehdotus ensi kautta varten.

- toinen tasaava elementti olisi menestyspainot lailla DTM:n tai WTCC:n. Jussille kun mätkäistäisiin 50kg hiekkasäkki kyytiin niin eipähän kekkuloisi liian ylivoimaisena.

- kuka on sarjan Bööni & Max? Minä voisin olla Max, Antti voisi VIP-manilla tilata jo piiskat ja tytöt.. ;)
Kiitos ehdotuksista!

Niiden aikojen laitto riippuu aina siitä että onko ne tulosliuskoissa mukana. Nyt oli kokonaisajat ja en jaksanut laiskuuttani niitä enää tuohon näpytellä.

Rataenkkakin unohtui kysäistä, mutta mielestäni siihen ei voi suoraan esim. meidän kisojen aikoja verrata, sillä se ajat vaihtelee niin kelistä ja autojen kunnosta riippuen (renkaiden kuluneisuus ym.). Mutta laitetaan jatkossa ne rataenkatkin näkyviin jos vaan muistetaan kysyä.

Tota pistelaskusysteemiä vois kyllä miettiä ja ottaa siihen mukaan esim. jos ajetaan 7 kisaa vaikkapa viiden parhaan pisteet niin silloin ei haittaa niin jos jää pari kisaa väliin. Toisaalta niille jotka ahkerasti tahkoavat joka kisan, pitäisi sekin jotenkin huomioida.

Menestyspainojen käytö ei onnistu teknisistä syistä johtuen.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jos joku miettii sitä, mitä mä tuolla tein, niin olin paikalla Jussin kutsumana.
Tosin Jussi pyysi mua radan varteen, mutta mä ideoin ruokailun meille Medicine Maniin.
Ja se ruokailu olikin aivan mahtava idea! Paikkakin oli oivallinen! :thumbup:
 
Ylös