Taisi Kimi Räikkönen lopettaa oikeaan aikaan uransa. Alfa Romeolla ei edes kehitetty autoa viime kaudella, vaan keskityttiin täysin tämän kauden autoon. Silti tulos on nyt tälläistä. Bottakselta virheliike näyttäisi testien perusteella olleen valita Alfa Williamsin sijaanVoihan V tuota Valtterin tilannetta. Vain 10 ajettua kierrosta.
Märällä joitain kierrosta väli keleillä ja kuivuvaan rataa C3:lla joitain kierroksia. Nyt ei näytä hyvältä.
Mikäs Haasia on vaivannut? Kerännyt kaikkein vähiten kierroksia testeissä.Testeissä ajetut kierrokset yhteensä:
Ferrari 439
Mercedes 393
McLaren 367
Red Bull 358
Williams 347
AlphaTauri 308
Aston Martin 296
Alpine 266
Alfa Romeo 175
Haas 160
Ekan päivän aamulla jäähdytinvuoto ja iltapäivällä lattia rikki. Toisena päivänä hajosi bensapumppu. Kolmantena öljyjärjestelmän vika, joka päätti koko päivän alkuunsa.Mikäs Haasia on vaivannut? Kerännyt kaikkein vähiten kierroksia testeissä.
Alfan haasteista on uutisoitu mutta oma käsitys Haassin ongelmista täysin hukassa.
Eikös kolme vuotta sitten ollut puhetta, että Ross Brawnin johdolla pyrkivät tekemään uudet säännöt, jotta perässä ajaminen helpottuisi. Ja että Brawnin tiimissä olisi paljon inssejä, jotta porsaanreikiä saadaan tilkittyä mahdollisimman paljon. Eikö se olis hyvä, jos joku yrittää hankaloittaa peräs ajamista, tehdä siitä laitonta het? Antaa viesti, että tsot tsot soppaluu. Keskitypä toisiin asioihin.pari päivää sitten olin uutisen nähny missä asiantuntijat veikkaa, että kaikki on suunnitellu autonsa siten, että heitä ei voi seurata lähellä eli mikään ei muutu viime kauteen nähden. yritän vielä löytää tuon uutisen
Ainakaan Ferrarille ei tuo uusi voimayksikkö ole aiheuttanut päänvaivaa, joten epäilen vahvasti ettei asioilla ole tekemistä keskenään.Ekan päivän aamulla jäähdytinvuoto ja iltapäivällä lattia rikki. Toisena päivänä hajosi bensapumppu. Kolmantena öljyjärjestelmän vika, joka päätti koko päivän alkuunsa.
Mahtaako Alfan ja Haasin ongelmat johtua Ferrarin täysin uusitusta voimayksiköstä.
On kai siinä joku ero, kun toinen voi rakentaa moottorin rungon mukaan, ja toiset suunnittelee ja sovittaa parhaalla mahdollisella tavalla saman moottorin oman runkoonsa.Ainakaan Ferrarille ei tuo uusi voimayksikkö ole aiheuttanut päänvaivaa, joten epäilen vahvasti ettei asioilla ole tekemistä keskenään.
F1-Suomen juttu.” Mercedeksellä ensimmäisen kautensa aloittava George Russell ei usko saksalaistallin olevan nopein kilpuri tällä hetkellä.
Mercedes ei ole onnistunut kellottamaan kärkiaikaa yhdessäkään testisessiossa. Eilen Lewis Hamilton oli lopulta koko katraan hitain. Testiaikoihin tulee kuitenkin suhtautua varauksella. Ainoastaan tallit tietävät, millä tehoilla moottoreita käytetään.
Russell on kuitenkin vakuuttunut, että McLaren sekä Ferrari ovat tällä hetkellä ne tallit, joita muut kilpailijat jahtaavat.
– Olemme nähneet paljon mielenkiintoisia asioita radalla, mutta sitähän varten testit ovatkin, Russell aloitti Autosportille.
– Jotkut tallit näyttävät todella nopeilta. Punainen -sekä oranssi talli ovat näyttäneet erityisen kilpailukykyisiltä. Saa nähdä mitä huominen tuo tullessaan.
– Me emme ole johtajan paikalla, siitä olen aika varma. Mestaruutta ei voiteta talvitesteissä, mutta mielestäni tämä on ollut todella mielenkiintoista toistaiseksi.”
Ei kai kukaan noita tosissaan osta.Sama sössötys Mersulta joka talvi. Toki olisihan se hienoa, että eivät voittaisi yhtään kisaa koko kauden aikana.
No ei todellakaan ole. Tuntuu vähän lyhytnäköiseltä , ettei oteta oppia edelliseltä maaefektikaudelta, tasan 40 vuotta sitten:Jos auto hulluna porpoisaa -niin silloin on jotain tehty oikein.
https://classicandsportscar.com/features/motorsport-memories-ground-effect-eraFor 1982, the 6cm rule was abandoned and cars were again running as low as possible and as stiff as possible. The latter requirement was so extreme, in fact, that both Williams and Brabham – having reached their maximum settings in terms of springs and dampers – tested their cars with the suspension fixed absolutely rock-solid.
The Williams test had been carried out at Paul Ricard, and the limiting factor was purely physical. Alan Jones suggested that, if only a way could be found to add a little ‘give’ to his seat, it might work.
“Perhaps you could sit on your wallet,” suggested Frank Williams. “You’d have to give me something to put in it first,” replied his driver.
Throughout 1982, drivers railed against the latest cars. The steering was heavy, the suspension was impossibly harsh, and they were finishing races bruised and battered. After winning in Brazil, Piquet promptly collapsed on the podium.