CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15012
Toisessa Virallisessa Harjoituksessa satoi ja vaikka autot menivätkin radalle lähinnä kisan mahdollista sadetta silmällä pitäen niin autojen vauhti oli 20 sekuntia hitaampaa ja lisäksi keskituntinopeus nopeimman ajan ajaneella Niki Laudalla oli vain 96 kilometriä tunnissa eli noin 60 mailia amerikkalaisittain.
Toisella jaksolla Roberto Guerrero, Chico Serra, Nelson Piquet, Riccardo Patrese, Jacques Laffite, Emilio de Villota, Bruno Giacomelli ja Rene Arnoux eivät ajaneet lainkaan. Näin Nelson Piquet oli hallitsevana maailmanmestarina karsiutunut ja ulkona kilpailusta. Emilio de Villotan suorituksiin oltiin todella pettyneitä Marchilla.
Seuraavaksi laitetaan vain toisessa Virallisessa Harjoituksessa ajaneiden kuljettajien nimet ja ajat:
Niki Lauda: 2.09.121
Andrea de Cesaris: 2.10.770
Manfred Winkelhock: 2.11.260
John Watson: 2.11.384
Derek Daly: 2.11.554
Michele Alboreto: 2.11.678
Eddie Cheever: 2.11.745
Marc Surer: 2.12.033
Elio de Angelis: 2.12.481
Keke Rosberg: 2.12.559
Jochen Mass: 2.13.486
Jean-Pierre Jarier: 2.13.648
Didier Pironi: 2.13.665
Raul Boesel: 2.14.385
Alain Prost: 2.14.616
Mauro Baldi: 2.14.746
Eliseo Salazar: 2.16.139
Nigel Mansell: 2.20.888
Brian Henton: 2.22.663
Chico Serra: 2.24.739
Riccardo Paletti: 2.24.878
Palettin hitain sadekelin aika oli jo 35,5 sekuntia Prostin paaluaikaa hitaampi. Laudan nopein sadekelin aika oli 20.5 sekuntia Prostin paaluaikaa hitaampi. Kilpailun pääsyrajaa eli Serran ajamaa 1.55.848:n aikaa Palettin hitain aika oli 29 sekuntia hitaampi ja Laudan aika oli 13,2 sekuntia hitaampi.
Emilio de Villotan aika oli kuivalla kelillä noin 0,7 sekuntia kisaan pääsystä ja se oli 1,2 sekuntia Piquetia nopeampi. Se oli paaluaikaa noin 8 sekuntia hitaampi. Piquetin aika oli 9,2 sekuntia paaluaikaa hitaampi. Kaiken kaikkiaan Nelson Piquetin naama oli karsiutumisen tultua ilmi sitruunalukemilla ja jännitys kasvoi seuraavaa päivää kohden.
Voittajasuosikkina lähti vieläkin Prost, mutta ei enää yksin edes johdossa Renaultin ongelmien takia. Muita voittajasuosikkeja kilpailuun olivat Andrea de Cesaris, Keke Rosberg ainakin suomalaisittain ja Didier Pironi. McLarenin ei uskottu radan ahtauden ja Monacoakin armottomamman luonteen takia kykenevän ihmetekoihin.
Lyhyet suorat syheröineen eivät olleet riittävän turvallisia ja Monacon kaltaista ulosjarrutusta ja sitä kautta ohittamista ei voisi Detroitissa useiden 90 asteen mutkien takia yrittää.
Pierre Dupasquierin neuvoa Watson noudatti Virallisen Harjoituksen jälkeen ilomielin ja vaihtoi taktiikkaansa vaihtamalla Kevyet Vyörenkaat Enduroihin. Se tulisi kantamaan merkittävää hedelmää. Niki Lauda sen sijaan itsepäisesti piti edelleen Kevyet Vyörenkaat vaikkakin harkitsi vaihtavansa renkaat kilpailun aikana tarvittaessa varikkokäynnillä. Turbotallit olivat huolissaan autojensa kestävyydestä ja jälleen myös polttoaineen riittävyydestä. Ferrarilla ja Renaultilla harkittiin jälleen välitankkausta, mutta siitä luovuttiin mahdollisen vesisateen ja ilman sitäkin olevan radan hitauden takia.
Toisella jaksolla Roberto Guerrero, Chico Serra, Nelson Piquet, Riccardo Patrese, Jacques Laffite, Emilio de Villota, Bruno Giacomelli ja Rene Arnoux eivät ajaneet lainkaan. Näin Nelson Piquet oli hallitsevana maailmanmestarina karsiutunut ja ulkona kilpailusta. Emilio de Villotan suorituksiin oltiin todella pettyneitä Marchilla.
Seuraavaksi laitetaan vain toisessa Virallisessa Harjoituksessa ajaneiden kuljettajien nimet ja ajat:
Niki Lauda: 2.09.121
Andrea de Cesaris: 2.10.770
Manfred Winkelhock: 2.11.260
John Watson: 2.11.384
Derek Daly: 2.11.554
Michele Alboreto: 2.11.678
Eddie Cheever: 2.11.745
Marc Surer: 2.12.033
Elio de Angelis: 2.12.481
Keke Rosberg: 2.12.559
Jochen Mass: 2.13.486
Jean-Pierre Jarier: 2.13.648
Didier Pironi: 2.13.665
Raul Boesel: 2.14.385
Alain Prost: 2.14.616
Mauro Baldi: 2.14.746
Eliseo Salazar: 2.16.139
Nigel Mansell: 2.20.888
Brian Henton: 2.22.663
Chico Serra: 2.24.739
Riccardo Paletti: 2.24.878
Palettin hitain sadekelin aika oli jo 35,5 sekuntia Prostin paaluaikaa hitaampi. Laudan nopein sadekelin aika oli 20.5 sekuntia Prostin paaluaikaa hitaampi. Kilpailun pääsyrajaa eli Serran ajamaa 1.55.848:n aikaa Palettin hitain aika oli 29 sekuntia hitaampi ja Laudan aika oli 13,2 sekuntia hitaampi.
Emilio de Villotan aika oli kuivalla kelillä noin 0,7 sekuntia kisaan pääsystä ja se oli 1,2 sekuntia Piquetia nopeampi. Se oli paaluaikaa noin 8 sekuntia hitaampi. Piquetin aika oli 9,2 sekuntia paaluaikaa hitaampi. Kaiken kaikkiaan Nelson Piquetin naama oli karsiutumisen tultua ilmi sitruunalukemilla ja jännitys kasvoi seuraavaa päivää kohden.
Voittajasuosikkina lähti vieläkin Prost, mutta ei enää yksin edes johdossa Renaultin ongelmien takia. Muita voittajasuosikkeja kilpailuun olivat Andrea de Cesaris, Keke Rosberg ainakin suomalaisittain ja Didier Pironi. McLarenin ei uskottu radan ahtauden ja Monacoakin armottomamman luonteen takia kykenevän ihmetekoihin.
Lyhyet suorat syheröineen eivät olleet riittävän turvallisia ja Monacon kaltaista ulosjarrutusta ja sitä kautta ohittamista ei voisi Detroitissa useiden 90 asteen mutkien takia yrittää.
Pierre Dupasquierin neuvoa Watson noudatti Virallisen Harjoituksen jälkeen ilomielin ja vaihtoi taktiikkaansa vaihtamalla Kevyet Vyörenkaat Enduroihin. Se tulisi kantamaan merkittävää hedelmää. Niki Lauda sen sijaan itsepäisesti piti edelleen Kevyet Vyörenkaat vaikkakin harkitsi vaihtavansa renkaat kilpailun aikana tarvittaessa varikkokäynnillä. Turbotallit olivat huolissaan autojensa kestävyydestä ja jälleen myös polttoaineen riittävyydestä. Ferrarilla ja Renaultilla harkittiin jälleen välitankkausta, mutta siitä luovuttiin mahdollisen vesisateen ja ilman sitäkin olevan radan hitauden takia.
Viimeksi muokattu: