CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15012
Lauantaina kuivassa ja viilenevässä säässä ilma alkoi muuttua harjoitusten jälkeen kylmäksi ja pilviseksi. Didier Pironi ajoi paalupaikan Ferrarille pitkästä aikaa. Hän rikkoi ajalla 1.27.509 Renaultin viiden perättäisen paalupaikan putken. Rene Arnoux oli toinen 0,3 sekuntia hitaampana ajalla 1.27.895.
Alain Prost oli kolmas vain kymmenyksen nopeampana kuin Nelson Piquet. Aika oli 1.28.563. Ennen Pironin haamukierrosta Piquet vaikutti myös ajavan erittäin hyvin ja olisi voinut olla jopa toinen. Pironin vauhtiin ei asiaa ollut ajalla 1.28.663.
Bruno Giacomelli oli viides ajalla 1.28.740 ja heti sen jälkeen tulivat John Watson ja Keke Rosberg sijoilla 6 ja 7 ajoilla 1.28.822 ja 1.28.874. Riccardo Patrese oli 8:s ajalla 1.28.999. 9:s sija meni perjantain nopeimmalle eli Andrea de Cesarikselle ajalla 1.29.183 ja kymppiruutu meni Elio de Angelikselle ajalla 1.29.228. 11:sta oli Niki Lauda ajalla 1.29.544 ja Eddie Cheever oli 12:sta ajalla 1.29.590 ja Derek Daly oli 13:sta ajalla 1.29.883.
Nigel Mansell oli 14:sta ajalla 1.30.048 ja Michele Alboreto oli 15:sta ajalla 1.30.146. Marc Surer oli 16:sta ja aika oli 1.30.518. 17:sta ruutu meni Mauro Baldille ajalla 1.30.599 ja 18:sta oli hyvässä vauhdissa ollut Jean-Pierre Jarier ajalla 1.30.747.
Jacques Laffite oli 19:sta ajalla 1.30.946 ja Roberto Guerrero oli 20:s yllättävän nopealla ajalla 1.31.235. Marchit miehittivät kolmanneksi viimeisen ruudukon ja lähtöruudut 21 ja 22 ajoilla 1.31.759 ja 1.31.861 järjestyksessä Raul Boesel ja Jochen Mass. Riccardo Paletti pääsi kolmatta kertaa mukaan kilpailuun ja ruutuun 23 ajalla 1.31.903. Siitä Osellalla tuli paljon kehuja. Ikävä kyllä pinnan alla kyti myös tyytymättömyyttä.
Eliseo Salazar oli 24:s ajalla 1.32.203 ja Geoff Lees sai Theodoren ensimmäistä kertaa mukaan kilpailuun sitten Long Beachin ja ruutuun 25 ajalla 1.32.205. Sijoitus oli toiseksi viimeinen. Viimeinen ruutu ja 26:s sijoitus meni vain sadasosien erolla Manfred Winkelhockin häviöksi Brian Hentonille. Hentonin aika oli 1.32.325 ja se riitti.
Winkelhockin sijoitus oli 27:s ajalla 1.32.359 ja hän karsiutui. Eroa kärkeen oli 4,7-4,8 sekuntia viimeisten sijojen suhteen. ATS:llä oltiin tyrmistyneitä. Winkelhockin rata-aikaa rajoitti perjantaina romuttuneen auton korjaaminen ja hän sai sen käyttöön viimeiselle puolituntiselle.
Samalla hetkellä Serran auton moottori hajosi ja hän joutui turvautumaan vara-autoon viimeisen puolen tunnin ajaksi. Häviäminen niukasti aiheutti päänpuisteluja ATS:n leirissä. Emilio de Villotan vaikeudet jatkuivat ja Marchilla oltiin saatu tarpeekseen hänen surkeista ajoistaan. Emilio ajoi eniten kierroksia kuin missään aiemmassa yrityksessään, kulutti aika-ajorenkaat, pehmeät ja kovatkin kisarenkaat yrittäessään saada kunnon aikaa tauluun. 27 kierrosta radalla meni hukkaan.
Aika oli 1.34.045 ja hänen sijoitus oli 28:s ja karsiutuminen oli tosiasia. Uloslaskenta voidaan aloittaa siitä. 29:s ja viimeinen sijoitus meni myöskin karsiutuneelle Chico Serralle jonka aika oli vain 1.42.730 moottorivian takia. Lisäksi moottorivaurioisella vara-autolla ajeltiin päin honkia ja kun renkaatkin loppuivat yrityksessä kesken niin Puurenkailla jatkoon ei ollut mitään asiaa ja karsiutuminen oli tuloksena.
Ennen moottorin hajoamista kisa-autolla aika olisi ollut 1.32.7:n paikkeilla ja kovempaakin ehkä olisi saattanut päästä. Lopulta aika 1.37.678 oli Serran paras aika perjantain sateessa. Sillä olisi voinut päästä jatkoon sateen jatkuessa. Keskimäärin kuljettajat ajoivat 2-7 sekuntia märän kelin aikoja nopeammin.
Alain Prost oli kolmas vain kymmenyksen nopeampana kuin Nelson Piquet. Aika oli 1.28.563. Ennen Pironin haamukierrosta Piquet vaikutti myös ajavan erittäin hyvin ja olisi voinut olla jopa toinen. Pironin vauhtiin ei asiaa ollut ajalla 1.28.663.
Bruno Giacomelli oli viides ajalla 1.28.740 ja heti sen jälkeen tulivat John Watson ja Keke Rosberg sijoilla 6 ja 7 ajoilla 1.28.822 ja 1.28.874. Riccardo Patrese oli 8:s ajalla 1.28.999. 9:s sija meni perjantain nopeimmalle eli Andrea de Cesarikselle ajalla 1.29.183 ja kymppiruutu meni Elio de Angelikselle ajalla 1.29.228. 11:sta oli Niki Lauda ajalla 1.29.544 ja Eddie Cheever oli 12:sta ajalla 1.29.590 ja Derek Daly oli 13:sta ajalla 1.29.883.
Nigel Mansell oli 14:sta ajalla 1.30.048 ja Michele Alboreto oli 15:sta ajalla 1.30.146. Marc Surer oli 16:sta ja aika oli 1.30.518. 17:sta ruutu meni Mauro Baldille ajalla 1.30.599 ja 18:sta oli hyvässä vauhdissa ollut Jean-Pierre Jarier ajalla 1.30.747.
Jacques Laffite oli 19:sta ajalla 1.30.946 ja Roberto Guerrero oli 20:s yllättävän nopealla ajalla 1.31.235. Marchit miehittivät kolmanneksi viimeisen ruudukon ja lähtöruudut 21 ja 22 ajoilla 1.31.759 ja 1.31.861 järjestyksessä Raul Boesel ja Jochen Mass. Riccardo Paletti pääsi kolmatta kertaa mukaan kilpailuun ja ruutuun 23 ajalla 1.31.903. Siitä Osellalla tuli paljon kehuja. Ikävä kyllä pinnan alla kyti myös tyytymättömyyttä.
Eliseo Salazar oli 24:s ajalla 1.32.203 ja Geoff Lees sai Theodoren ensimmäistä kertaa mukaan kilpailuun sitten Long Beachin ja ruutuun 25 ajalla 1.32.205. Sijoitus oli toiseksi viimeinen. Viimeinen ruutu ja 26:s sijoitus meni vain sadasosien erolla Manfred Winkelhockin häviöksi Brian Hentonille. Hentonin aika oli 1.32.325 ja se riitti.
Winkelhockin sijoitus oli 27:s ajalla 1.32.359 ja hän karsiutui. Eroa kärkeen oli 4,7-4,8 sekuntia viimeisten sijojen suhteen. ATS:llä oltiin tyrmistyneitä. Winkelhockin rata-aikaa rajoitti perjantaina romuttuneen auton korjaaminen ja hän sai sen käyttöön viimeiselle puolituntiselle.
Samalla hetkellä Serran auton moottori hajosi ja hän joutui turvautumaan vara-autoon viimeisen puolen tunnin ajaksi. Häviäminen niukasti aiheutti päänpuisteluja ATS:n leirissä. Emilio de Villotan vaikeudet jatkuivat ja Marchilla oltiin saatu tarpeekseen hänen surkeista ajoistaan. Emilio ajoi eniten kierroksia kuin missään aiemmassa yrityksessään, kulutti aika-ajorenkaat, pehmeät ja kovatkin kisarenkaat yrittäessään saada kunnon aikaa tauluun. 27 kierrosta radalla meni hukkaan.
Aika oli 1.34.045 ja hänen sijoitus oli 28:s ja karsiutuminen oli tosiasia. Uloslaskenta voidaan aloittaa siitä. 29:s ja viimeinen sijoitus meni myöskin karsiutuneelle Chico Serralle jonka aika oli vain 1.42.730 moottorivian takia. Lisäksi moottorivaurioisella vara-autolla ajeltiin päin honkia ja kun renkaatkin loppuivat yrityksessä kesken niin Puurenkailla jatkoon ei ollut mitään asiaa ja karsiutuminen oli tuloksena.
Ennen moottorin hajoamista kisa-autolla aika olisi ollut 1.32.7:n paikkeilla ja kovempaakin ehkä olisi saattanut päästä. Lopulta aika 1.37.678 oli Serran paras aika perjantain sateessa. Sillä olisi voinut päästä jatkoon sateen jatkuessa. Keskimäärin kuljettajat ajoivat 2-7 sekuntia märän kelin aikoja nopeammin.