F1-radat

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Bobakki sanoi:
Haluaisitko kenties selventää, mitä hyvää on tiukoissa shikaaneissa? Nyky-Imolassa ei kyllä ole ohituksia juuri nähty kun radalla ei ole ainoatakaan suoraksi luokiteltavaa tienpätkää. Korkeuserot on toki edelleen olemassa, vaan tympeimpiä ratoja sarjassa silti.
No mitä vikaa sitten shikaaneissa on? Minusta ne ovat ok, ja jos niissä tekee virheen, niin se yleensä kostautuu! Kuskeilta ne vaativat jatkuvaa tarkkuutta myös jarrutuksissa. Imolan takamutkat ennen pääsuoraa ovat myös vaativia ajaa, muistat varmaan, miten Mikalle kävi 1999 Imolassa:nope:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Bobakki sanoi:
Haluaisitko kenties selventää, mitä hyvää on tiukoissa shikaaneissa? Nyky-Imolassa ei kyllä ole ohituksia juuri nähty kun radalla ei ole ainoatakaan suoraksi luokiteltavaa tienpätkää. Korkeuserot on toki edelleen olemassa, vaan tympeimpiä ratoja sarjassa silti.
Hieno rata se silti on ja korkeuserot jees. Sikaanit Imolassa on enimmäkseen haastavia mutta niitä on muutama liikaa kun suorat jäävät lyhykäisiksi. Kyllä mä ainaski PC:llä tykkään mutta ohittelu on vaikeeta mutta silti mahdollista kun todella on yritystä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
312T4 sanoi:
No mitä vikaa sitten shikaaneissa on? Minusta ne ovat ok, ja jos niissä tekee virheen, niin se yleensä kostautuu! Kuskeilta ne vaativat jatkuvaa tarkkuutta myös jarrutuksissa. Imolan takamutkat ennen pääsuoraa ovat myös vaativia ajaa, muistat varmaan, miten Mikalle kävi 1999 Imolassa:nope:
Jaa mitä vikaa? Niihin ei saa kahta autoa rinnan kuin kirveellä (tämä niihin ohituksiin liittyen siis) ja oikeassa elämässä lienevät kaikkea muuta kuin haastavia (itsehän en aiheesta mitään tiedä, mutta kun nuo, jotka niitä shikaaneja oikeasti kiertää, väittää näin). Käsittääkseni "oikeassa" mutkassa tehtävä virhe kostautuu yleensä vähän dramaattisemmin kuin shikaanissa tapahtunut munaus. Muistan toki, mitä Mikalle tapahtui '99, mielestäni anteeksiantamattoman helppo virhe.
 

lankine

Well-known member
Liittynyt
1.3.2005
Viestit
71
Sijainti
fin
:) spa , kiina , hocke , malesia

:( unkari , melbourne , monaco , barcelona
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
lankine sanoi:
:) spa , kiina , hocke , malesia

:( unkari , melbourne , monaco , barcelona

Tervetuloa samoin! :thumbup:


Mutta itse en laskisi Melbournea huonojen ratojen joukkoon todellakaan. :cool:
 

Ana

Member
Liittynyt
17.7.2004
Viestit
14
Minun inhokkini ja suosikkini:

Flop4:
-Barcelona
-Unkari
-Uusi Nurburgring
-Uusi Hockenheim

Top4:
+Spa
+Montreal
+Suzuka
+Sao Paolo

kunniamaininta vielä Melbournelle ja Monacolle (katuradatkin voi olla hyviä)

Ja Monza on kuin pyhiinvaelluspaikka.



Vanhoista hyvistä mieleen tulee Mexicon rata 80-luvulta. Watkins Glenin profiili on makea. Zandvoort, vanha-Hockenheim ja Österreichring ovat kivoja.
Ja vielä kauemmaksi mentäessä Nordschleife.
 

lankine

Well-known member
Liittynyt
1.3.2005
Viestit
71
Sijainti
fin
Joni sanoi:
Tervetuloa samoin! :thumbup:


Mutta itse en laskisi Melbournea huonojen ratojen joukkoon todellakaan. :cool:
moikka .. joo no melbournes kyl tapahtuu kisoissa aina, mut jotenkin se on semmone outo... mut ei tual kalenteris oikee oo sillai huonoja , jotain piti laittaa siihen suuntaan. ;)
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Ana sanoi:
Vanhoista hyvistä mieleen tulee Mexicon rata 80-luvulta. Watkins Glenin profiili on makea. Zandvoort, vanha-Hockenheim ja Österreichring ovat kivoja.
Ja vielä kauemmaksi mentäessä Nordschleife.
Jäin vähän ihmettelemään, että mitä erikoisen hyvää tuossa vanhassa Meksikon radassa oikein on/oli Peralta-kaarretta (joka on vielä kaiken lisäksi nykyisellään menty pilaamaan) lukuunottamatta. Suhteellisen syheröiseltä menolta rata ainakin simujen ja kartan mukaan vaikuttaa.
 

Ana

Member
Liittynyt
17.7.2004
Viestit
14
lfb sanoi:
Jäin vähän ihmettelemään, että mitä erikoisen hyvää tuossa vanhassa Meksikon radassa oikein on/oli Peralta-kaarretta (joka on vielä kaiken lisäksi nykyisellään menty pilaamaan) lukuunottamatta. Suhteellisen syheröiseltä menolta rata ainakin simujen ja kartan mukaan vaikuttaa.

Ei se kauhea syherö ole kun keksinopeus yli 200km/h oli silloin 80-luvulla.

Oikeestaan tähän mun mieleipiteeseen vaikuttaa paljon ku ntykäsin ajella sitä tietokonesimulaattorissa. Mukavat ässät ja sit se viimeinen mutka. Sehän on hieman kallistettu se Peralta eli sikäli oli siihen aikaan ainutlaatuinen. Nykyään on sit Indyssä kallistus.

Ja pinnaltaanhan se oli aika kuoppainen ja kehno.
 

Hannub

Well-known member
Liittynyt
21.8.2003
Viestit
78
Parhaimmat:

1) Spa-Franchorchamps - Kuljettajat pitävät tästä radasta. Vanhanaikainen rata, jossa ei ole oikein lainkaan virheitä.

2) Suzuka - Samaa luokkaa kuin Spa, joskin hieman teknisempi rata

3) Silverstone - Nykyisellään haastava rata, monet kuljettajat pitävät


Huonoimmat:

1) Indianapolis - Tylsähkö rata, joka johtuu pitkälle sisäradasta

2) Hungaroring - Liian huonohko ohituksia varten, muuten ihan mukava

3) Magny-Cours - Hieman väkisin muokattu
 

Dimmu

Well-known member
Liittynyt
21.4.2004
Viestit
208
Sijainti
Turku
Parhaimmat:

Silverstone
Spa
Magny-Cours

Huonoimmat:

Kaikki "hovisuunnittelija" Tilken radat. Tämä sen takia, että pelaan mielelläni autopelejä ja Tilken radalta ei löydy yhtään mutkaa, jota olisi mukavaa ajaa. Lähes kaikki kurvit on jotain ihmeellisiä teknisellä ajolla ajettavia, väkisin tekemällä tehtyjä mutkia. Lisäksi herran radoilta ei löydy yhtään tunnelmaa ainakaan TV-kuvan perusteella.
 

anteroinen

New member
Liittynyt
4.1.2005
Viestit
1
Parhaat:

Melbourne
Monaco
Imola


Huonoimmat:

Spa
Barcelona
Hungaroring
 

Häkä [CO]

Active member
Liittynyt
23.1.2005
Viestit
41
Parhaat
1) Spa: Mukavan vanhanaikainen rata jossa usein nähdään myös kilvanajoa(?!?!)

2) Montreal: Omaperäinen puikula jossa voi jopa ohittaa.

3) Melbourne: Katuratataustastaan johtuen mukavan mallinen. Ei ehkä kilpailullisesti mitenkään ihmeellinen mutta paikka avauskilpailuna pelastaa paljon.

Pohjasakkaa
3) Monaco: Liian kapea ja hidas. Ei pääse ohi vaikka päällään seisoisi. Sateella ehdottomasti MM-sarjan paras.

2) Hungaroring: Miksi tällainen täytyy pitää ohjelmassa? Ei ohituksia eikä edes ulosajoja. Tylsäää......

1) Imola: Täysin pilattu rata. Eihän täältä löydy mitään suoraksi kelpaavaa jotta voisi edes yrittää ohi. Pois tällainen tai sitten muutoksia.
 

Makkonen

Guest
Koska minulla ei ole muuta elämää, laskin kuinka monta mainintaa mikäkin rata on saanut tähän mennessä:

Top:

Spa - 28
Silverstone - 13
Interlagos - 13
Suzuka - 10
Monaco - 13
Melbourne - 9
Indianapolis - 6
Sepang - 5
Hockenheim - 2
Monza - 4
Sanghai - 3
Canada - 5
Magny - 1
Imola -


Flop:

Imola - 20
Hungaroring - 25
Barcelona - 12
Magny - 9
Monaco - 7
Indianapolis - 3
Sanghai - 1
Monza - 1
Hocke - 4
Bahrain - 1
melbourne - 1
Nurburgring - 1
Spa - 1
 

Driver #8

Well-known member
Liittynyt
19.2.2005
Viestit
193
Sijainti
Curva Variante Alta
Olisi hyvä jos yksi Formula 1 GP ajettaisiin sellaisella radalla jossa kisaavat myöskin CART- tai IRL-formulat. Voisi vertailla että mitkä niistä ovat nopeimpia. USA:ssa voitaisiin ajaa kaksi GP:tä, toinen niistä vaikka Laguna Secan hienolla radalla niin pääsisi vertailemaan kierrosaikoja.

F1-CART yhteislähtö olisi siisti katsottava. Turboahdetut CART-formulat vetäisivät suorilla kaulaa, ja mutkissa ketterämmät formula-ykköset ottaisivat kiinni. Tai ei tiedä nykyään kun ykkösissä on urarenkaat mutta amerikan formuloissa slicksit. Mutta valitettavasti sellaisia ei voida järjestää ainakaan ennen kuin Ecclestone ja Mosley kuolevat. Ecclestone ainakaan ei kykenisi minkäänlaiseen yhteistyöhön toisten formulasarjojen kanssa. Ukkohan jopa vaatii isompia maksuja F1-lähetysoikeuksista niiltä kanavilta, jotka lähettävät myös CARTia. :mad_old:
 
Ylös