Skenejeesus
Viihdekäyttäjä
Onko tiedonlähdettä? Olen kyllä ihan päinvastaistakin infoa kuullut.eihän Pirelli suinkaan maksa oikeudesta rengastaa F1-tallit, vaan sille maksetaan. Ja taitaa aika monella rengasvalmistajalla olla enemmän rahaakin.
Onko tiedonlähdettä? Olen kyllä ihan päinvastaistakin infoa kuullut.eihän Pirelli suinkaan maksa oikeudesta rengastaa F1-tallit, vaan sille maksetaan. Ja taitaa aika monella rengasvalmistajalla olla enemmän rahaakin.
Pirelli maksaa FIA'lle, tallit maksavat renkaista Pirellille FIAn kanssa sovitun hinnan.-Edit- Niin ja eihän Pirelli suinkaan maksa oikeudesta rengastaa F1-tallit, vaan sille maksetaan. Ja taitaa aika monella rengasvalmistajalla olla enemmän rahaakin.
Ei todellakaan. Mitä vitun urheilua se on, jos Vettelille annetaan auton lisäksi vielä 2s muita nopeampi rengaskin? Näinhän se oli Schumin kulta-aikaan.. Ferrari ei osannut tehdä huippuautoa mutta Bridgestone teki Schumille niin kalliit spessukumit, ettei edes tallikaverille voitu antaa samoja :thumbdownUrheilun kannalta olisi paras vapauttaa koko rengashomma.
Taidan olla väärässä. Kun uutisoitiin, että Pirelli on tehnyt viisivuotisen jatkosopimukseen arvoltaan 50 milj. puntaa, oletin automaattisesti, että Pirelli on se saamapuolella oleva, koska sillehän kaikki kustannukset kaatuu. Lisäksi muistelen Pirellin joskus puhuneen siitä, että homman on oltava heille taloudellisesti järkevää.Onko tiedonlähdettä? Olen kyllä ihan päinvastaistakin infoa kuullut.
Se taloudellinen järkevyys tulee siitä näkyvyydestä eli mainosarvosta.Lisäksi muistelen Pirellin joskus puhuneen siitä, että homman on oltava heille taloudellisesti järkevää.
Lukuunottamatta yllättäviä hajoamisia tällä kaudella Pirelli on onnistunut varsin hyvin tekemään sitä mitä on siltä toivottu.
Alkuvuodesta tekivät juuri sitä mitä heiltä toivottiin, eli ennalta-arvaamattomia renkaita. Sitten kesällä paineen alla (tai no RB:n paineen) alla murtuivat ja tekivät sellaiset kuin RB halusivat. Ja eikös ne Britannian rikkoutumiset oikeasti johtuneet siitä rikkinäisestä kanttarista?Jep. Hyvin noudattivat mm. Red Bullin toiveita ja se näkyy mm-taistossa. Lisäksi salaiset testit ja rengaspomon lausunnot milloin mistäkin ovat lämmittäneet monien mieltä.
Pieni nyanssi, mutta kanttari ei tainnut varsinaisesti olla rikki.. Se teki tasan sen mitä se oli suunniteltukin tekemään. Se oli sellainen hammastettu kanttari, sahalaitainen, estämässä leveäksi ajoa. Sen päällä ei ollut tarkoitus suditella, mutta jotkut suditteli... Ja sitten itketään Pirelliä apuun, kun ei osata ajaa.Ja eikös ne Britannian rikkoutumiset oikeasti johtuneet siitä rikkinäisestä kanttarista?
Niiden kuuluukin kulua nopeasti. Varmasti Pirelli voisi tehdä renkaat, joilla ajettaisiin kisa yhdellä stopilla, jos niin käskettäisiin.Sehän onkin jo paljon. Eli ovat tehneet renkaista mustia, pyöreitäkin ovat varmaan olleet ainakin ennen käyttöä, mutta kilpa-ajoa eivät oikein kestä. Ehdottomasti ainoa oikea firma toimittamaan renkaat!
Paineen aiheuttivat ne näyttävät hajoamiset. Pelkästään Red Bullin ja Mercedeksen valituksen alla Pirelli ei olisi taipunut. Ja yhtä kuluviahan renkaat edelleen ovat (ja on Webber siitä valittanut muutoksen jälkeenkin), mutta toisenlainen rakenne sopii Red Bullille (ainakin Vettelille) paremmin, vaikka säästellä pitää edelleen. Ja samalla Kimille huonommin.Alkuvuodesta tekivät juuri sitä mitä heiltä toivottiin, eli ennalta-arvaamattomia renkaita. Sitten kesällä paineen alla (tai no RB:n paineen) alla murtuivat ja tekivät sellaiset kuin RB halusivat. Ja eikös ne Britannian rikkoutumiset oikeasti johtuneet siitä rikkinäisestä kanttarista?
Pikemminkin tuloksena olisi kilpailujen muuttuminen tylsemmiksi, koska renkaista tehtäisiin niin kestäviä, että yhdessä tankkauskiellon kanssa se johtaisi siihen, että varikolla ei tarvitsisi käydä kertaakaan jos sääntö jonka mukaan molempia renkaita on käytettävä kisassa poistettaisiin.Urheilun kannalta olisi paras vapauttaa koko rengashomma. Jokainen halukas voi tehdä renkaita ja tallit hommaavat renkaat sieltä mistä haluavat. Ei tämä yksityyppirengas-ajattelu sovi tälle tasolle, on paremmin harrastajien merkkisarjojen juttu. Saataisiin yksi aspekti lisää kilpailuun taas pitkästä aikaa.
Mutta näinhän ei tapahdu, koska nykyinen tapa tuo sopimusrahoja eräille tahoille.
Hienpa. Eikä hetkeäkään liian aikaisin. Toivottavasti sopimuksessa on määritelty summat myös niille 12. ja 13. tiimeille.Marussiakin on vihdoin saanut Concorden allekirjoitettua. Rahaa pitäisi tulla nyt myös 11. sijasta. Huhujen mukaan tosin vasta sen jälkeen, kun olivat uhanneet EU:n väliintulolla. Ecclestonen toiminta kun ei vissiin siedä päivänvaloa EU:n kilpailusääntöjen näkökulmasta.
Tarkoitin kestävyydellä siis sitä että niitä on räjähdellyt tänä vuonna poikkeuksellisen paljon. Sitä Pirelliltä ei ole pyydetty.Niiden kuuluukin kulua nopeasti. Varmasti Pirelli voisi tehdä renkaat, joilla ajettaisiin kisa yhdellä stopilla, jos niin käskettäisiin.
Silverstonen rengasrikot ainakin johtuivat kanttarissa olleesta terävästä kohdasta ja väärille puolille laitetuista renkaista, joten kaikki rengasrikot eivät ole johtuneet itse renkaista.Tarkoitin kestävyydellä siis sitä että niitä on räjähdellyt tänä vuonna poikkeuksellisen paljon. Sitä Pirelliltä ei ole pyydetty.
Haluaisitko mieluummin Bridgestonen unilääke- ja playstation-renkaat takaisin? Pirelli on kaikkine vikoineenkin parasta mitä F1:lle on tapahtunut viimeisten 10 vuoden aikana.Lelurenkaiden valmistaja uhoaa taas:
Mikä tahansa rengasfirma osaisi sellaiset tehdä. Vaan se ei olisi lajin etu.Niiden kuuluukin kulua nopeasti. Varmasti Pirelli voisi tehdä renkaat, joilla ajettaisiin kisa yhdellä stopilla, jos niin käskettäisiin.
Semikomppaus. Olette ytimessä.Haluaisitko mieluummin Bridgestonen unilääke- ja playstation-renkaat takaisin? Pirelli on kaikkine vikoineenkin parasta mitä F1:lle on tapahtunut viimeisten 10 vuoden aikana.
Totta. Se olikin vastaus viestiin, jossa (jälleen kerran) haukuttiin Pirelliä huonoista renkaista.Mikä tahansa rengasfirma osaisi sellaiset tehdä. Vaan se ei olisi lajin etu.