F1-uutisia 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Saakos viikonloppuharjoituksissa testata mitä haluaa?
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Sellainen muisto vuosien takaa olis että Salo testas seuraavan kauden kapeampaa runkoa jonkun kisan harjoituksissa.

Luulis että monella tallilla olisi varaa nyt testata enskauden osia. Tietty kannattaako niitä näyttää muille on toinen juttu.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Onko Lotus vaihtamassa molemmat kuskit ens kaudeksi vai onko tää vaan jotain maikkarin höpinöitä? "Lotus on hankkimassa ensi kaudeksi uutta kuskia Grosjeanin tilalle, mutta talouspuolen neuvottelut ovat venyttäneet kuskineuvotteluita."

http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2013/11/1830392/.Un9ljBMljaQ.facebook

Uutinen käsittelee myös Räikkösen selkäleikkauksen mahdollisesti aiheuttamia taloudellisia vaikutuksia Lotukselle, jos jollekin aiheuttaa ongelmia avata uutislinkkejä ilman pohjustusta.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Onko Lotus vaihtamassa molemmat kuskit ens kaudeksi vai onko tää vaan jotain maikkarin höpinöitä? "Lotus on hankkimassa ensi kaudeksi uutta kuskia Grosjeanin tilalle, mutta talouspuolen neuvottelut ovat venyttäneet kuskineuvotteluita."
No eiköhän tuo ole jonkun juntin kirjoittama teksti, jolla ei ole taas faktat ja tiedot yhtään hallussa. Näitä näkee ikävän usein suomen paskalehdistöissä. Juttuja kirjoittaa ihmiset jotka eivät seuraa lajia ollenkaan.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Austinin F1-radan tuore asfaltti aiheutti viime kauden kisassa kuljettajille ylimääräisiä ongelmia, kertoo Red Bull -tallin kuljettaja Sebastian Vettel.

Texasin Austinissa sijaitseva Circuit of the Americas -rata debytoi formulasarjan kisakalenterissa viime kaudella. Formulat palaavat radalle tulevana viikonloppuna.

– Viime vuonna liukastelimme melkoisen paljon, koska asfaltti oli vielä niin uutta. Vaikeinta oli etenkin radan mutkaisella loppuosuudella. Välillä ajaminen tuntui enemmänkin rallilta kuin formula ykkösiltä, koska siellä oli niin liukasta, Vettel muisteli viime kauden kisaa.

Nelinkertainen maailmanmestari kertoo radan tarjoavan kuljettajalle kosolti haastetta.

– Alussa jyrkän mäen jälkeen alkava osuus on erityisen haastava. Viime vuonna minulta vei kosolti aikaa saada siellä ajolinjani kuntoon, Vettel kertoi.

Austinin rata saa kiitosta myös saksalaiskuskin tallitoverilta Mark Webberiltä.


– Se on uskomaton kilparata. Rata näytti hyvältä jo paperilla ja täytti myös odotukset. Nopeat mutkat ja korkeusvaihtelut tekevät siitä todella innostavan ajaa. Ensimmäisen sektorin pituus antoi peräkkäisine mutkineen aluksi aihetta huoleen, mutta minusta se on OK. Siellä on oltava erityisen tarkkana, koska virheen jälkeen vauhtia on vaikea saada takaisin, Webber kuvaili.
Maikkarilta tämäkin. Tässä ehkä faktat kohdallaan, mutta oliko tuo Vettelin näkemys positiivinen, jos myös Webber kehui rataa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
No eiköhän tuo ole jonkun juntin kirjoittama teksti, jolla ei ole taas faktat ja tiedot yhtään hallussa. Näitä näkee ikävän usein suomen paskalehdistöissä. Juttuja kirjoittaa ihmiset jotka eivät seuraa lajia ollenkaan.
Kyllä toi pätee hyvin maikkariinkin, paitsi ne seuraavat siellä lajia, tosin eivät ymmärrä.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Salo mietteissään sanoo, että Räikkönen teki oikean päätöksen selkäleikkauksen kanssa ja jätättää kisat väliin. Totta helvetissä pitää selälleen jotain tehdä ennen kuin tulee Ferrarille töihin ja Lotus on laiska maksamaan palkkoja...

Sillä välin MTV3:n kommentteihin tuli tämä uskomaton pätkä, jonka paikkaa en keksinyt kuin laittaa tänne samuraijutuksi:

JUU EI TARTTE TÄNNEKÄÄN LAITTAA
/FW08
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Sillä välin MTV3:n kommentteihin tuli tämä uskomaton pätkä, jonka paikkaa en keksinyt kuin laittaa tänne samuraijutuksi:
Olisit voinut olla laittamattakin. Mauton, kaukana hauskasta ja täysin tarpeeton. Jos olisin mode, saisit bannia.

Edit.
Koska olen mode ja Thunder sai viestistään bänniä, editoin sen pois näkyviltä.

/FW08
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Hetken ehdin jo MTV:n sivujen päivityksen jälkeen tuulettamaan, että nyt kommenttienkin taso nousee, kun porukkaa kirjoitteli omalla nimellään, mutta turha toivo!

Tilin luominen ei vaadi sähköpostivahvistusta, eikä mitään muutakaan. Kommenttia voi heittää vaikka joka kerta eri nimellä, kun tuolla sivulla voi "Luoda tilin" lennosta (nimimerkiksi, sähköpostiosoitteeksi ja salasanaksi voi heittää ihan mitä tahansa läppää).
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8224
Mikä vi..



Formula 1 teams worried about 'ugly' 2014 cars (Autosport)

Formula 1 teams are concerned that the 2014 technical regulations are forcing them into 'ugly' designs with hooked nose sections, as shown by this AUTOSPORT image.

The rules for next season require a high chassis of 525mm and a low nose tip at 185mm.

But the regulations only demand a relatively small nose tip cross-section, and teams will want to minimise the width of this area to improve air flow under the chassis.

That raises the prospect of slender, drooping nose tip extensions to meet minimum rules requirements for this section, protruding from a higher, more bulky, section that will pass crash tests and fit teams' aerodynamic needs.

While not all teams are believed to be heading down this design route, it is understood that several leading outfits believe it is the best solution.

...
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Joo tollainen keihäs vaan keulalle niin taatusti turvallisuus parantuu :rolleyes:
Eikö tossa alentamisessa tosiaan ollut turvallisuus toisena pääasiana...

Huom. mjs ei postannut koko uutista, eli jotain voi olla vielä tulossa tuon suhteen.
 
Viimeksi muokattu:

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Ai mä luulin että runkokin madaltuu keulan madaltuessa mutta tuossahan puhutaan aivan muuta. Voi pettymys.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Näyttäähän taas viisaalta. Voiskos joku teknisistä asioista mua enemmän ymmärtävä selittää, miksi ei siirrytty koko matkalta radanmyötäisiin nokkapaloihin vaan sallittiin tuollainen ratkaisu?
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7203
Joo tollainen keihäs vaan keulalle niin taatusti turvallisuus parantuu :rolleyes:
Aikoinaan terävistä keulista hankkiuduttiin eroon sen takia, että ei haluttu toistuvan sen mitä tapahtui eräässä Montrealin kisassa eli Häkkisen auton keula lävisti eteen spinnanneen auton kyljen ja siksi en millään jaksa uskoa terävien keulien paluuseen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös