Saa, eivät ole virallisia "sessioita", aika-ajo on ensimmäinen sessio jossa auton pitää läpäistä säännöt.Saakos viikonloppuharjoituksissa testata mitä haluaa?
No eiköhän tuo ole jonkun juntin kirjoittama teksti, jolla ei ole taas faktat ja tiedot yhtään hallussa. Näitä näkee ikävän usein suomen paskalehdistöissä. Juttuja kirjoittaa ihmiset jotka eivät seuraa lajia ollenkaan.Onko Lotus vaihtamassa molemmat kuskit ens kaudeksi vai onko tää vaan jotain maikkarin höpinöitä? "Lotus on hankkimassa ensi kaudeksi uutta kuskia Grosjeanin tilalle, mutta talouspuolen neuvottelut ovat venyttäneet kuskineuvotteluita."
Maikkarilta tämäkin. Tässä ehkä faktat kohdallaan, mutta oliko tuo Vettelin näkemys positiivinen, jos myös Webber kehui rataa.Austinin F1-radan tuore asfaltti aiheutti viime kauden kisassa kuljettajille ylimääräisiä ongelmia, kertoo Red Bull -tallin kuljettaja Sebastian Vettel.
Texasin Austinissa sijaitseva Circuit of the Americas -rata debytoi formulasarjan kisakalenterissa viime kaudella. Formulat palaavat radalle tulevana viikonloppuna.
– Viime vuonna liukastelimme melkoisen paljon, koska asfaltti oli vielä niin uutta. Vaikeinta oli etenkin radan mutkaisella loppuosuudella. Välillä ajaminen tuntui enemmänkin rallilta kuin formula ykkösiltä, koska siellä oli niin liukasta, Vettel muisteli viime kauden kisaa.
Nelinkertainen maailmanmestari kertoo radan tarjoavan kuljettajalle kosolti haastetta.
– Alussa jyrkän mäen jälkeen alkava osuus on erityisen haastava. Viime vuonna minulta vei kosolti aikaa saada siellä ajolinjani kuntoon, Vettel kertoi.
Austinin rata saa kiitosta myös saksalaiskuskin tallitoverilta Mark Webberiltä.
– Se on uskomaton kilparata. Rata näytti hyvältä jo paperilla ja täytti myös odotukset. Nopeat mutkat ja korkeusvaihtelut tekevät siitä todella innostavan ajaa. Ensimmäisen sektorin pituus antoi peräkkäisine mutkineen aluksi aihetta huoleen, mutta minusta se on OK. Siellä on oltava erityisen tarkkana, koska virheen jälkeen vauhtia on vaikea saada takaisin, Webber kuvaili.
Kyllä toi pätee hyvin maikkariinkin, paitsi ne seuraavat siellä lajia, tosin eivät ymmärrä.No eiköhän tuo ole jonkun juntin kirjoittama teksti, jolla ei ole taas faktat ja tiedot yhtään hallussa. Näitä näkee ikävän usein suomen paskalehdistöissä. Juttuja kirjoittaa ihmiset jotka eivät seuraa lajia ollenkaan.
Olisit voinut olla laittamattakin. Mauton, kaukana hauskasta ja täysin tarpeeton. Jos olisin mode, saisit bannia.Sillä välin MTV3:n kommentteihin tuli tämä uskomaton pätkä, jonka paikkaa en keksinyt kuin laittaa tänne samuraijutuksi:
Formula 1 teams worried about 'ugly' 2014 cars (Autosport)
Formula 1 teams are concerned that the 2014 technical regulations are forcing them into 'ugly' designs with hooked nose sections, as shown by this AUTOSPORT image.
The rules for next season require a high chassis of 525mm and a low nose tip at 185mm.
But the regulations only demand a relatively small nose tip cross-section, and teams will want to minimise the width of this area to improve air flow under the chassis.
That raises the prospect of slender, drooping nose tip extensions to meet minimum rules requirements for this section, protruding from a higher, more bulky, section that will pass crash tests and fit teams' aerodynamic needs.
While not all teams are believed to be heading down this design route, it is understood that several leading outfits believe it is the best solution.
...
Eiku lerssi...Mikä vi..
Joo tollainen keihäs vaan keulalle niin taatusti turvallisuus parantuuMikä vi..
Eikö tossa alentamisessa tosiaan ollut turvallisuus toisena pääasiana...Joo tollainen keihäs vaan keulalle niin taatusti turvallisuus parantuu
Aikoinaan terävistä keulista hankkiuduttiin eroon sen takia, että ei haluttu toistuvan sen mitä tapahtui eräässä Montrealin kisassa eli Häkkisen auton keula lävisti eteen spinnanneen auton kyljen ja siksi en millään jaksa uskoa terävien keulien paluuseen.Joo tollainen keihäs vaan keulalle niin taatusti turvallisuus parantuu