F1-uutisia 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4210
Ei hel****, jälleen kerran FIA ryssi säännöt... Mikä siinä on niin vaikeaa tehdä yksiselitteiset säännöt mallikuvin jottei porsaanreikiä jää?

Ei tähän olisi tarvittu kuin leveyden lisääminen, nyt menee varmaan jonkun autonkeskilinjan 5cm referenssilinjan mukaan
 

Juggis

Well-known member
Liittynyt
29.1.2008
Viestit
244
Sijainti
Espoo
Ei hel****, jälleen kerran FIA ryssi säännöt... Mikä siinä on niin vaikeaa tehdä yksiselitteiset säännöt mallikuvin jottei porsaanreikiä jää?

Ei tähän olisi tarvittu kuin leveyden lisääminen, nyt menee varmaan jonkun autonkeskilinjan 5cm referenssilinjan mukaan
Ehkä viiraa päässä, mutta mulle tuli tuosta mieleen roikkuva meisseli auton nokassa (enkä nyt tarkoita ruuvimeisseliä). Vielä juomapullon pienet lisäsäiliöt molemmille puolin ja avot.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Ehkä viiraa päässä, mutta mulle tuli tuosta mieleen roikkuva meisseli auton nokassa (enkä nyt tarkoita ruuvimeisseliä). Vielä juomapullon pienet lisäsäiliöt molemmille puolin ja avot.
Ehkä tällä kosiskellaan naisia faneiksi. Tunnetusti innostuvat kaikesta peenistä muistuttavasta.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Niin, no Prostin keula on ollut ehkä terävin sivuprofiililtaan, mutta tuo -95-Macin keula toki oli ympäriinsä terävä kuin pistepuikko.
Saammaeko kuitenkin syyttää Benettonia (nyk. Lotusta) pystykeulien tulosta F1:iin yleisesti ottaen (B191: nokka jo puolittain kohollaan etuspoilerista, B192:ssa jo jyrkemmin pystyssä)?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9185
Saammaeko kuitenkin syyttää Benettonia (nyk. Lotusta) pystykeulien tulosta F1:iin yleisesti ottaen (B191: nokka jo puolittain kohollaan etuspoilerista, B192:ssa jo jyrkemmin pystyssä)?
Taitaa "syyllisyys" mennä kuitenkin Tyrrellin suuntaan.

 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Taitaa "syyllisyys" mennä kuitenkin Tyrrellin suuntaan.
Tuo minullakin oli mielessä. Mutta Tyrrellin keulasta lähti suoremmin kuitenkin suoraan etusiipi. Benettonissa oli jo erilliset pystypalat, joilla siipi roikkui mukana.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Taitaa "syyllisyys" mennä kuitenkin Tyrrellin suuntaan.
Kauden 1994 Benetton oli se, josta muut tallit sen pystykeulan kopioivat. Benettonillakin oli pystykeula jo aiemmin, mutta vasta 1994 kaudella muut alkoi todenteolla tutkia sitä.

B194-auton minä tuomitsen syylliseksi. Muut oli vain kokeiluita, mutta tuon auton jälkeen puoli gridiä kopioi pystykeulan.
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Kauden 1994 Benetton oli se, josta muut tallit sen pystykeulan kopioivat. Benettonillakin oli pystykeula jo aiemmin, mutta vasta 1994 kaudella muut alkoi todenteolla tutkia sitä.
1993 keula..



1992 keula..



1991 keula..

 
Viimeksi muokattu:

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5720
Valmistajien MM top 5:
1.Red Bull 596
---------------------
2.Mercedes 360
3.Ferrari 354
4.Lotus 315
---------------------
5.McLaren 122
http://www.formula1.com/results/team/

Tuskin on Brucella (McLaren) kovin taivaallinen olo pilvensä reunalla tällä hetkellä. :nope:
Kyllä McLaren kuitenkin tasoaan kauden aikana nosti. Kauden alussa kun vielä taisteltiin Force Indian kanssa.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Nyt kaavaillaan ens vuodelle sellasta sääntömuutosta, että kisassa olisi pakko ajaa vähintään kaksi stoppia. Kovemmilla enintään 50% kisasta ja pehmeillä enintään 30% kisasta.

Hyvä sääntö olisi, itse kannatan.:thumbup:
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7202
Nyt kaavaillaan ens vuodelle sellasta sääntömuutosta, että kisassa olisi pakko ajaa vähintään kaksi stoppia. Kovemmilla enintään 50% kisasta ja pehmeillä enintään 30% kisasta.

Hyvä sääntö olisi, itse kannatan.:thumbup:
Milläs renkailla jäljelle jäävä 20% ajetaan jos pehmeämmillä ja kovemmilla renkailla saisi ajaa yhteensä enintään 80% kisasta.
Ajettaisiinko jäljelle jäävä osa välikelin renkailla vai märänkelin renkailla.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5720
Milläs renkailla jäljelle jäävä 20% ajetaan jos pehmeämmillä ja kovemmilla renkailla saisi ajaa yhteensä enintään 80% kisasta.
Ajettaisiinko jäljelle jäävä osa välikelin renkailla vai märänkelin renkailla.
Varmaan sitä haettiin, että kahdesti ajetaan pehmeillä se enintään 30%. Itse olisin tätä vastaan, on parempiakin keinoja saada kisoista mielenkiintoisia, jos tällä sitä haetaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös