Antsa Rieppo
Well-known member
Haasilla on.Tietty eniten hyödyttävin, eli numero siihen haloon joka näkyisin incarkamerassa puuttuu... :doubtful:
Haasilla on.Tietty eniten hyödyttävin, eli numero siihen haloon joka näkyisin incarkamerassa puuttuu... :doubtful:
Muilla eiHaasilla on.
Nimi tai lyhenne kaikille pakolliseks haloon kävis myösTietty eniten hyödyttävin, eli numero siihen haloon joka näkyisin incarkamerassa puuttuu... :doubtful:
Turhaa, ku lähetys/tuotanto tuon hoitaa, että näkyy kenen auton kyydissä ollaan, ku onboardia näytetään. AINA (?), luulis olevan automaattinen toiminto, jota ei tarvi edes kenenkään manuaalisesti ruutuun laittaa.Nimi tai lyhenne kaikille pakolliseks haloon kävis myös
https://www.autosport.com/f1/news/135718/overtaking-changes-pushed-through-for-2019The F1 Commission has voted through last-minute changes to the 2019 Formula 1 aerodynamic package to aid overtaking, despite opposition from several teams.
A proposal to change front wing endplates to help cars follow each other, along with a bigger rear wing flap and therefore a stronger DRS effect, has been passed.
An extra package involving bargeboards was not agreed to.
The vote took place on April 30, the last day when technical regulation changes for next season can be passed without unanimity being required.
Under F1 Commission rules a proposal can be pushed through with support from as few of four of the 10 teams if everyone else - the FIA, F1, and sponsor and promoter representatives - are behind it.
Täältä voi lukea suomeksi em. uutisen. Ferrarille jätetty porsaanreikä, jossa voisi ajaa omaa etuaan ja plokata uudistukset veto-oikeudellaan?F1-pomot äänestivät ensi kaudeksi suunniteltujen pienten aero-muutosten puolesta. Tärkein lienee etusiiven päätyjen yksinkertaistaminen millä halutaan vähentää etusiiven sivullepäin aiheuttamaa virtausta, joka vie takaa ajavalta autolta paljon downforcea.
https://www.autosport.com/f1/news/135718/overtaking-changes-pushed-through-for-2019
- MTVVarikkotytöt nähdään tulevana viikonloppuna ajettavassa Monacon GP:ssä vastoin F1-sarjan omistajan Liberty Median alkuvuodesta tekemää linjausta.
Ferrari ei ole rikkonut F1:n sääntöä.
Huh, mikä helpotus...
https://www.suomif1.com/2018/05/fia-antoi-paatoksensa-ferrari-ei-ole-rikkonut-f1n-saantoja/
Vaikka Ferrarilla oli FIA:n mukaan vaikeuksia täysin selittää akkujärjestelmänsä ominaisuuksia, tutkinnassa ei löydetty toimintaa, joka olisi sääntöjä vastaan.
Eihän Ferrarin suorituskyky aika-ajoissa ole mihinkään kadonnut. RedBullin auto vaan sopi Monacoon muita talleja paremmin. Jos Ferrarin suorituskyky olisi johonkin kadonnut, niin eiköhän Mercedes olisi napsinut sijoitukset Ferrarin nenän edestä. Ferrari ja Mersu ei vaan yksinkertaisesti iskukyvyltään sopinut Monacoon, niin hyvin kuin RedBul. :wink:Osaiskohan ne selittää mihin moottorien savuttaminen on kadonnut? Tai samalla kadonnut suorituskyky aika-ajoissa?
https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/sopu-syntyi-f1-luopuu-kestavan-kehityksen-moottorista-bensarajoitukset-poistuvat/6926586#gs.cdhPFsoSopu syntyi! F1 luopuu "kestävän kehityksen" moottorista - bensarajoitukset poistuvat
Formula 1:n moottorivalmistajat ovat päättäneet luopua moottorin energiankeruujärjestelmä MGU-H:sta.
Uudet moottorisäännöt kaudelle 2021 saivat tuulta alleen perjantaina. Tallit, kansainvälinen autourheiluliitto FIA ja sarjan oikeuksien haltijat päättivät moottorin energiankeruujärjestelmän MGU-H:n poistamisesta.
- Tekniikasta luopuminen on mielestämme askel taaksepäin. Jouduimme kuitenkin tekemään kompromissin näyttävyyden lisäämiseksi. Muutoksen myötä moottori tulee olemaan äänekkäämpi eikä bensamäärät enää rajoita meitä, Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolff sanoi racefans.netin mukaan.
Wolff on vastustanut voimakkaasti bensarajoitusten poistamista, mutta ymmärtää fanien näkökulman.
- Emme kuitenkaan voi sulkea silmiämme siltä, missä maailma menee tällä hetkellä. Hybriditekonologiat tulevat katuautoihin ja niiden täytyy olla myös mukana Formula 1:ssä.
- Samaan aikaan meidän täytyy ymmärtää fanien kanta. Teknologia on lajin suola, mutta näyttävyys on myös yksi osa ja esimerkiksi moottoriäänissä voisimme parantaa, Wolff myönsi.
Wolffin mukaan osapuolet ovat lähellä yhteisymmärystä myös muista uusista moottorisäännöksistä kaudelle 2021.
Olen kyllä taipuvainen väittämään, että Ferrarin suorituskyky on heikentynyt Mersedekseen suhteutettuna. Voi toki johtua myös Mercedeksen parannuksesta, tai ovat vain sattuneet saamaan säätönsä paremmin kohdalleen. Mersun säätöikkuna lienee aivan liian kapea, ainakin pehmeämmillä rengasseoksilla.Eihän Ferrarin suorituskyky aika-ajoissa ole mihinkään kadonnut. RedBullin auto vaan sopi Monacoon muita talleja paremmin. Jos Ferrarin suorituskyky olisi johonkin kadonnut, niin eiköhän Mercedes olisi napsinut sijoitukset Ferrarin nenän edestä. Ferrari ja Mersu ei vaan yksinkertaisesti iskukyvyltään sopinut Monacoon, niin hyvin kuin RedBul. :wink:
Kanadassa palataan taas edelliskisojen kaltaisiin sijoituksiin. RedBul Ferrarin ja Mersun takana aika-ajoissa.
Èn tiiä mitä juonivat. Alfa Romeo kytköksen kautta Sauberkin osa laajennettua perhettä, joten ehkä aattelivat siellä tarvittavan osaavaa kaveria nyt.Ferrarin pääsuunnittelija loikkaa Sauberille!
Miten tämä on madollista, että Ferrari voi luopua Simone Restasta?
https://www.mtv.fi/sport/f1
Sauberilla puhutaan edelleen jostain BMW:n aikoina rakennetusta ihmelaitoksesta, mutta siitähän on jo kymmenen vuotta. Eli se on auttamatta vanhentunutta teknologiaa, kysy vaikka Renault'lta.Tai sitten siellä aletaan käyttää Sauberin tuulitunneliaikaa myös Ferrarin kehittämiseen...