F1-Uutisia 2018

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10592
Sijainti
Helsinki
"Pyyhkii asvalttia". Heidfeld toi kuitenkin enemmä pisteitä mukaan lukien podiumsijoituksen, aika-ajotkin Heidfeldin nimiin. Kyse taisi olla Kimin potentiaalista eikä "murskaavista" tuloksista.
Näin värilasein ajateltuna kyse oli Heidfeldin lyömisestä. Potentiaalia Kimissä oli enemmän. Heidfeld sai kolme pistettä Kimiä enemmän.
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Kimillä oli tuona vuonna myös paljon epäonnea tekniikan kanssa mikä maksoi pisteitä. Toki pelkästään tilastoja tuijottamalla helppo väittää Heidfeldin olleen parempi. Lisäksi kun Kimin siirto Mclarenille varmistui, laittoi talli kaikki paukut Heidfeldiin mikä näkyi loppukauden tuloksissa, Nickin saadessa kaikki uudet päivitysosat yms. Sauber katkeroitui aika nopeasti Kimin lähdöstä jo kesken kauden ja purnasi siitä vielä vuosia jälkikäteen. Katsomalla tulosten taakse oli helppo nähdä kummassa oli mestariainesta.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
3081
Option tarkempia ehtoja ei varmaan tiedä kuin sopimuksen osapuolet itse, harvoin noista kai julkisuuteen sen tarkemmin kerrotaan.. Mutta kai voisi olettaa, että talli on se, jolla enemmän valtaa lopulta on jatkon suhteen..
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4300
Sijainti
Maalla
Ikävä uutinen, 18 tuuman vanteihin siirrytään 2021. Ei tuossa muuta ikävää ole kuin että joskus tiimien mukaan tällä muutoksella painoa tulee 5 kg lisää. Joka on jousittamatonta massaa. Joten auton painot senkun nouseeeee....


 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Ikävä uutinen, 18 tuuman vanteihin siirrytään 2021. Ei tuossa muuta ikävää ole kuin että joskus tiimien mukaan tällä muutoksella painoa tulee 5 kg lisää. Joka on jousittamatonta massaa. Joten auton painot senkun nouseeeee....


Joo isommille vanteille peukku, mutta painoa näistä autoista pitäisi saada leikattua pois. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka kevyeksi nykyautot olisi mahdollista tehdä.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2711
Joo isommille vanteille peukku, mutta painoa näistä autoista pitäisi saada leikattua pois. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka kevyeksi nykyautot olisi mahdollista tehdä.
Varmasti ihan helvetin (anteeksi?) kevyeksi. vrt. b-ryhmän ralliautot aikanaan. Mut turvallisuus lisää painoa, revitään grammoja sieltä täältä sit.. onneksi on minimipainot ettei kuskien tarvi olla epäterveellisen laihoja.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
934
Nuo 18 tuuman vanteet ovat kaikissa havainnekuvissa olleet vain rumia, en tykkää tästä uudistuksesta. Ei sillä etteikö niitä voisi isontaakin, mutta jos renkaan kokonaishalkaisija halutaan pitää suunnilleen nykyisessään, niin joku 16-tuumainenkin olisi ollut parempi, olisi jäönyt vähän tuota kuminauhaa enemmän kumia renkaan päälle.

Mielenkiintoista sinänsä, että mitä tämä tekee rengas rengasta vastaan -tilanteille.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Jos parantaa kilpailua niin minua ei haittaa vaikka laittaisivat 21-tuumaiset vanteet. Silmä tottuu kyllä ulkonäkömuutoksiin, eikä nuo havainnekuvat minusta lähtökohtaisestikaan pahalta näytä. Tuo on mielenkiintoinen uudistus että nuo rengashuput poistuvat käytöstä. Luulisi että Kimin kaltaiset kuljettajat, joilla on muutenkin vähän vaikeuksia saada renkaita lämpöihin, kärsivät entistä enemmän jos renkaita ei saa "esilämmittää".
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
...Luulisi että Kimin kaltaiset kuljettajat, joilla on muutenkin vähän vaikeuksia saada renkaita lämpöihin, kärsivät entistä enemmän jos renkaita ei saa "esilämmittää".
Todella vaikea sanoa, kenelle sopii tai ei. Voi olla jopa päinvastoin. Nykyiset renkaat toimivat osana jousitusta, joiden lämpö -ja airodynaamiset vaikutukset ovat hallittavissa todella monimutkaisten simulaatioiden avulla. Eivätkä tallit /kuskit saa aina niitä eri radoilla / lämpötiloissa toimimaan.

Todennäköisesti renkaat toimivat johdonmukaisemmin, mukaan luettuna jousitus. Eikös tämä (levoton etupää, ohjaustehostin) ole ollut Kimin ykkösprobleema aika-ajoissa, niin kauan kun on ajettu Pirellillä. On tainnut muutaman kerran jopa mainita renkaiden laatuheitoista. Voisi jopa olla, että Kimin kohdalla olisi palattu vanhaan Michelin aikaan...
 
Viimeksi muokattu:

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Voi olla joo että noiden uusien renkaiden myötä muuttuu moni asia niin paljon että mikään vanha renkaisiin liittyvä ei enää päde.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13841
En yhtään varma, mutta ehkä pienempi kumimassamääräkin lämpenisi paljon nopeammin.
 
Ylös