Eihän se nyt käy, sehän saattaisi poikia jopa tapahtumia radalla ja vesittää pyörillä kulkevien voimanlähdeyksikköjen siirtymistä lähtövaloilta ruutulipulle. As a team.Miksei euroissakin voisi restartteihin muodostaa liikkuvan parijonon josta sitten määritellyssä kohdassa saisi lähteä kiihdyttämään.
Toisaalta kun kyseessä on viimeinen kisa ja panosta ei ole niin ihan mielenkiintoinen homma nähdä miten Vale nousee. Toivottavasti joku muukin kärkikuski saisi vielä rangaistuksen.Valtterin Mercedekseen vaihdettu kokonaan uusi voimayksikkö. Lähtee sunnuntain kisaan viimeisestä ruudusta. Voe voe... Ohituskarkelot Valtterille tiedossa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/valtteri-bottakselle-rangaistus-f1-paatoskisaan-joutuu-jahtaamaan-muita/7640564#gs.jdhhdl
Jos Gasly totaalimunaa potkujen lisäksi ekan puoliskon, niin ei sitä pelasta vähän piristynyt vire eikä kuuluisikaan löytyä top10. Sainzin olisin itsekin nostanut korkeammalle ja myös Russelin, joka murskasi vakuuttavimmin tallikaverinsa ja vielä keltanokkana vaikkakin Kubican nykykondiksesta voi olla montaa mieltä. Räikkönen oli jossain vaiheessa kautta vähän ongelmissa Giovinazzin kanssa, joten ei Kimin parhaita kausia.Aivan järkyttävä lista. Albon erityisesti rankattu aivan liian korkealle. Sanoisin itse jopa Gaslyn olleen parempi jälkimmäisellä puoliskolla, toki täysin eri ympäristössä. Räikkönen ajoi sysipaskalla autolla kuuden pisteen päähän Norrisista, joten miksi Norris on tällä listalla ollenkaan? Räikkönen suoriutui paljon häntä paremmin. Sainzin olisi kuulunut olla vähintään viides eli Albonin ja Vettelin edellä. Pérezin tappioksi koitui ehkä näkymättömyys läpi kauden. Luulin itsekin hänen olleen ajoittain ongelmissa Strollin kanssa, mutta kun näin kauden lopun yhteenvedon, niin Pérezhän suorastaan murskasi Strollin radalla. Russellilla ei ole mitään syytä olla tuolla listalla mutta toisaalta ei ole paljoa eväitä kyseenalaistakaan hänen sijoitustaan.
Kyllä Russell ja Norris ajoivat hyvän kauden.Näköjään listalla on ensin kolmen kärkitallin ykköskuljettajat ja sitten samojen tallien kakkoset... eipä siinä mitään yllättävää. Russellin ja Norriksen sijaan kymmenen joukkoon olisi voinut kuvitella ainakin Perezin ja Räikkösen.
No ei mutta kun Albon ei loistanut Toro Rossolla ollenkaan ja Red Bullilla hän on ollut korkeintaan "kelvollinen" hyvin vähäisen kokemuksen huomioiden. Red Bull Racingillä ajaessaan hän oli Gaslya tasaisempi ja aavistuksen lähempänä kärjen vauhtia mutta silti aivan liian kaukana. Mikäli ero on samaa luokkaa ensi kaudella, niin enpä tiedä, saako hänkään ajaa koko kautta emotallissa. Toistaiseksi hänet on erottanut Gaslysta ja Kvyatista vain se, ettei hän ole alkanut hermoilla ja tehdä tyhmiä virheitä. Asenne hänellä on siis kunnossa mutta nopeutta pitää löytää.Jos Gasly totaalimunaa potkujen lisäksi ekan puoliskon, niin ei sitä pelasta vähän piristynyt vire eikä kuuluisikaan löytyä top10.
"Ongelmilla" tarkoitat siis sitä, että hän jäi muutamassa aika-ajossa Giovinazzin taakse aika-ajoissa parin kymmenyksen erolla vaikka kisatilanteessa pieksikin tallikaveriaan kuin märkää rättiä. Syyskaudella Räkä tuli kisassa maaliin Giozinazzin perässä tasan yhden kerran: silloin kun Giovi saalisti ensimmäiset MM-pisteensä.Sainzin olisin itsekin nostanut korkeammalle ja myös Russelin, joka murskasi vakuuttavimmin tallikaverinsa ja vielä keltanokkana vaikkakin Kubican nykykondiksesta voi olla montaa mieltä. Räikkönen oli jossain vaiheessa kautta vähän ongelmissa Giovinazzin kanssa, joten ei Kimin parhaita kausia.
Lähetetty minun läppäriltä Firefoxilla.Lähetetty minun SM-G975F laitteesta Tapatalkilla
Sehän ei yksinään ole mikään syy nostaa häntä top 10:een, että Williamsin auto vaan oli liian paska oikeudenmukaiseen vertailuun. Ilmaisten pisteiden antaminen hänelle on pois jonkun toisen maineesta, joskaan sillä ei nyt tällaisella hupilistalla ole mitään merkitystä. Ehkä Norrisin huonoa kautta voi sitten selitellä sillä, että mukana oli verrattain vähän junnuja ja taso yleisesti ottaen kohtalaisen kova. Silti: hän keräsi vain puolet tallikaverinsa pisteistä ja heidän väliinsä MM-taulukossa sijoittui neljä kuljettajaa neljästä eri tallista. Jopa aikoinaan kovasti pilkattu Lance Stroll pärjäsi debyyttikaudellaan Felipe Massan kanssa paremmin, ja Stroll oli aivan täydellisen hukassa ensimmäisten kisojen ajan. (Eihän Massa toki ollut Sainzin kaltainen rattimies enää tuossa vaiheessa.)En tiedä mitä Russelin olisi pitänyt tehdä paremmin oikeuttaakseen top10 arvostuksen? Hän ei voi valita tallikaveriaan eikä tallia, pieksi Kubican vauhdillisesti niin hyvin kuin pystyy.