F1-Uutisia 2020

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3183
Sijainti
Helsinki
Siinäpä mietittävää. Jos joku talli löytää porsaanreiän, miten se voidaan tukkia ja palauttaa kilpailu tasapuoliseksi?
 
Viimeksi muokattu:

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
224
Näillä kolmella valmistajalla meni muistaakseni kolme vuotta konseptiensa korjaamiseen, minä aikana kaikki Mercedes-asiakkaat nauttivat suvereeneista moottoreistaan.
Kuten Williams:cool:
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2495
Puhdasta spekulaatiota mutta tällä Volkswagenia koskevalla dieselgate-päätöksellä voi olla vaikutuksia myös F1-sarjaan. Päästömittauksissa huijannut ja myöhemmin kiinni jäänyt Volkswagen joutuu käytännössä lunastamaan autot takaisin asiakkailtaan, mikäli nämä eivät ole tyytyväisiä Volkkarin valehteluun. Mercedes-Benz on tunnetusti samanlainen säälittävä huijari ja "varoitti" jo helmikuussa, että saksalaiset viranomaiset "varmaankin löytävät" muitakin huijauksia, joista Mersu ei vielä ole kärähtänyt. Jos heille määrätään samanlainen takaisinostovelvollisuus, niin siitä tulee niin helvetillinen paskamyrsky, että varmasti he haluaisivat luikkia kokonaan piiloon pitkäksi ajaksi.

 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2495
Heidfeld pitäisi kutsua tänne foorumille kirjoittamaan. Voidaan sitten puhua paskaa yhdessä eikä tarvita iltapäivälehtiä siihen väliin.

Omasta mielestäni Heidfeldin tilannearvio on aivan seinähullu. Vaikka Giovinazzi ajaisi miten huonosti tahansa, niin Mickin oman uran kannalta parasta on ajaa täysi kausi loppuun asti F2-sarjassa ja kerätä kokemusta ja saada hyvä sijoitus loppupisteissä. Kesken kauden F1-auton rattiin loikkaaminen ei ole hyvä juttu, kun huomioi, miten heikko debyyttikausi hänellä oli viime vuonna F2:ssa. Superlisenssiin oikeuttavat kokemuspisteet hänellä taitaa kuitenkin olla kasassa, joten sen vuoksi hänen ei tarvitsisi pikkuformuloita ajella.

Sitä paitsi uskon Giovin sekoilun johtuneen ihan pitkästä kisatauosta – oliko niin ettei hän ollut ajanut kilpaa yli kahteen vuoteen eli kauden 2016 päätyttyä. Hän tulee varmasti olemaan vahvempi alkavalla kaudella. Ei hänen tietenkään Kimin tasolla tarvitse suorittaa ollakseen paikkansa arvoinen.

Vastataan nyt vielä Heidfeldille omalla skenaariolla: Giovinazzi saa ajaa täyden kauden 2020 ja saa vielä jatkosopimuksen kaudelle 2021. Mick noussee F1-sarjaan Alfalle joko Giovinazzin tilalle kaudella 2022, tai mahdollisesti jo 2021 Räikkösen paikalle, mikäli Kimi päättää lopettaa. Jälkimmäisen keissin toteutuminen on paljon epävarmempaa, sillä Alfa saa vapaasti valita ns. ykköskuljettajansa. Onhan siellä tarjolla myös Hülkenbergia ja veikkaan toisen Haas-kuljettajankin saavan fudut tämän kauden päätteeksi. (Ja pikkuformuloissa joku toinen Ferrari-junnu?) Toisaalta jos Giovinazzi ajaa niin hyvin, että hänestä on niin sanotusti johtamaan tallia, niin olisihan se Alfa-pomolle aika muikeaa korvata eläköityvä Räikkönen "Schumacherilla".

Tuli väärään ketjuun tämä juttu.
Taitaa kuitenkin kuljettajaspekuttamisen ketju olla sekä huhu-uutisille että palstalaisten omille näkemyksille... Heidfeldin tarinatuokio ei kuulu kumpaankaan kategoriaan...
 
Viimeksi muokattu:

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
3107
Eipä paljon haittaa. Zandvoort olisi tylsyydellään haastanut jopa Monacon ja Sochin. Ei tuolla radalla ole muuta asiaa formuloissa kuin miellyttää hollantilaisia.
 

Cmoney

Well-known member
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13267
Budjettikaton laskemisen lisäksi sääntömuutoksiin kuuluvat pienemmille talleille lisätty aika tuulitunnelin käyttöön.

Tuommoista handicap-apua ei kaipaisi F1iin. Tasaan kaikille. Tulee mieleen 2004 kun siinä talvitauon aikana päätettiin, että top4-tallien ulkopuoliset saavat ajattaa kolmoskuskia vapaasti perjantain harjoituksissa. Selvästi vain, koska 2003 4- ja 5-sijojen välillä oli iso ero 2003.
Samalla soisi poistettavan se Ferrarin pärjäämisapu, kun saa olemassaolollaan isoimmat apurahat.
 
Ylös