F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Mikkoz84 sanoi:
Näinpä, palkintopallille Kimi pääsisi varmasti, ellei jopa taistelisi voitosta.
Tässähän korostuisi se Massan asema: Pystyykö Massa Ferrarilla pistämään Alonsolle (kait se kumminkin Hamiltonia kovempi on kauden loppupisteissä) kampoihin silloin kun on tosipaikka. Ajatellaanpa skenaariota jossa Alonso voittaa ja Kimi kurvaa kolmanneksi, jolloin Alonso menee MM-johtoon. Jos taas Massa voittaa, Alonso tulee toiseksi ja Kimi päätyy edelleen kolmanneksi ovat Alonso ja Kimi tasoissa. Ja tällä toivottavasti on merkitystä loppukaudesta ettei aivan Kimin dominoinniksi mene :thumbup:
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
Mikkoz84 sanoi:
Näinpä, palkintopallille Kimi pääsisi varmasti, ellei jopa taistelisi voitosta.
Varmasti, jos Massakin nousi noin hyvin Ausseissa ja Melbournen radalla taatusti vaikeampaa ohittaa kuin Malesiassa joka taas taitaa olla koko sarjan levein rata. Kimin ei vaan passaa sitten jumittua kenenkään taakse, varsinkin jos Trulli on taas samanlainen tulppa kuin viime vuonna niin Kimi on aika äkkiä kusessa.
 

Jeanlean

Well-known member
Liittynyt
2.2.2007
Viestit
299
Simon reportedly admitted that the engine, which must also be used in Malaysia next weekend to avoid a ten-position grid penalty, was overheating late in the race, but was not damaged.

Autosport.com

Joten miksi ihmeessä tarvitsisi moottori vaihtaa jos on vain hieman ylikuumentunut eikä vaurioitunut? "Moottorihuolia Ferrarilla" otsikko kyllä ihmiset katsomaan sitä uutista...tuosta raportoitiin jo Australian GP:n jälkeen ja nyt uusittiin uutinen erinlaisella otsikolla ja hieman omia lisäyksiä mukaan niin bravo...Ferrarilta ole sen jälkeen edes tullut tuoretta tietoa moottorista joten...lehdillä f1-uutisten puutetta nyt :D Räikkönen kertoi vielä kisan jälkeisinä päivinä että se Radion rikkoutuminen oli isoin...toi ylikuumeneminen on erittäin pieni juttu kun ei ole vauriota tullut.
 
Viimeksi muokattu:

jamminen

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
358
Eli onko vieläkin ainoa lähde tuolle jutulle Juha Päätalo ja Helsingin Sanomat? Ei siinä mitään, en vain tiedä että miten luotettava tuo uutinen nyt sitten on.

Toisaalta Ferrari varmaankin pitäisi asian salassa viimeiseen asti, jos jotain ongelmia olisi. Siis näemme seuraavan kisaviikonlopun lauantaina, mitä tapahtuu, kattellaan, kisassa sen sitten näkee, missä muut menee jne.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Heikki Kulta ja logiikka:

Turun Sanomat

HEIKKI KULTA

"Bridgestonen tekninen johtaja Kees van der Grint antaa hyvän vinkin formula 1 -faneille kulloisenkin rengastilanteen havainnoimiseksi.

- Katsokaa kumipintaa. Mitä mustempi, sitä parempi. Mitä harmaampi, sitä huonompi, hollantilaisinsinööri evästää.

Ferrarin kumipinnat loistivat Australian Grand Prix -kilpailun jälkeen mustahehkuisina kuin uudetkin. F2007 -auto on tässä vaiheessa ylivoimainen renkaidensa hyödyntämisessä.

Muilla talleilla esiintyi sitten harmaata väriä esi sävyissä. Vaaleamman harmaat olivat selviytyneet ensimmäisestä tulikokeesta kohtuullisesti. Täysin tummanharmaiksi muuttuneet ovat pulassa."

Että näin. Se, että Heksa ei ole sisäistänyt ali- ja yliohjautuvuutta vieläkään, on melkein ymmärrettävää. Onhan kyseessä hyvin monimutkainen asia. Mutta tämä kaveri taitaa olla jo pikkuhiljaa muuttumassa seniiliksi. Tuossa tekstissä mies ei ymmärrä enää sitä yksinkertaista logiikkaa minkä Hollantilaisinsinööri selkeästi sanoo. Eli mitä mustempi rengas, sitä vähemmän se on kulunut. Jo heti perään Kulta ajattelee, että vaaleamman harmaa rengas ei kuitenkaan ole niin pahasti kulunut kuin tummanharmaa, joka siis on mustempi :D Tässä kun on kyse aika mustavalkoisesta asiasta, eli harmaan sävyistä.

Paina Heikki paina :thumbup:
 

tpt

Active member
Liittynyt
15.8.2006
Viestit
41
Sijainti
Vaajakoski
sportti.com uutisoi:

Saksalaisen Auto Motor und Sport-lehden tietojen mukaan McLaren Mercedes jätti Melbournen kisan jälkeen FIA:lle tutkintapyynnön Ferrarin autosta epäiltyään kolmessa kohdassa olevan laittomuuksia. McLarenia epäilytti ainakin Ferrarin pohjaosa sekä vaihdelaatikon yläpuolella sijainnut siiveke. Pohjaosan epäiltiin taipuvan yli säännöissä sallitun rajan suurissa nopeuksissa. FIA:n teknisen delegaatin johtaja Charlie Whiting tutki Ferrarin auton, mutta ei löytänyt tutkimuksissa laittomuuksia.

Ferrarin lisäksi tutkintapyyntö tehtiin Melbournen kisan jälkeen BMW:stä, jonka autosta ei myöskään löydetty laittomuuksia.

Että näin.
 

Warwick

Well-known member
Liittynyt
27.9.2005
Viestit
294
jamminen sanoi:
Eli onko vieläkin ainoa lähde tuolle jutulle Juha Päätalo ja Helsingin Sanomat? Ei siinä mitään, en vain tiedä että miten luotettava tuo uutinen nyt sitten on.

Toisaalta Ferrari varmaankin pitäisi asian salassa viimeiseen asti, jos jotain ongelmia olisi. Siis näemme seuraavan kisaviikonlopun lauantaina, mitä tapahtuu, kattellaan, kisassa sen sitten näkee, missä muut menee jne.
Autosportti otti ja kysy asiasta Ferrarin tiedottajalta:

Ferrari to inspect Raikkonen's engine

Ferrari are to take a close look at Kimi Raikkonen's engine at the Malaysian Grand Prix to see if it needs to be changed following the minor problems he had in the closing stages of the Australia race.

Raikkonen dominated at Albert Park two weeks ago, but was instructed to slow down in the closing stages because of issues the team had picked up on their telemetry.

Ferrari's engine chief Gilles Simon said: "We had a small water leakage so the pressure dropped a little. And we were concerned about water temperature of course. That is why we asked him to be careful."

With engines needing to last two-race weekends, those small problems will be a concern for Malaysia - where high temperatures and long straights put extra stress on the power units.

Should the team feel that Raikkonen's engine may not last the full race distance then they may opt to change it prior to qualifying. This would hand the world championship leader a ten-place grid penalty.

A Ferrari spokesman told autosport.com that nothing had been decided yet.

"We will take a decision next week at the race weekend, having carefully monitored the situation," he said.

Felipe Massa had an engine change before the race in Australia as a precaution following the gearbox problem he had in qualifying.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/57638
 

Ade

Kirjanpitäjä
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
148
Sijainti
Lappeenranta
tpt sanoi:
sportti.com uutisoi:

Saksalaisen Auto Motor und Sport-lehden tietojen mukaan McLaren Mercedes jätti Melbournen kisan jälkeen FIA:lle tutkintapyynnön Ferrarin autosta epäiltyään kolmessa kohdassa olevan laittomuuksia. McLarenia epäilytti ainakin Ferrarin pohjaosa sekä vaihdelaatikon yläpuolella sijainnut siiveke. Pohjaosan epäiltiin taipuvan yli säännöissä sallitun rajan suurissa nopeuksissa. FIA:n teknisen delegaatin johtaja Charlie Whiting tutki Ferrarin auton, mutta ei löytänyt tutkimuksissa laittomuuksia.

Ferrarin lisäksi tutkintapyyntö tehtiin Melbournen kisan jälkeen BMW:stä, jonka autosta ei myöskään löydetty laittomuuksia.

Että näin.

Case closed
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Ade sanoi:
Eiköhän Roni keksi vielä paljon tarkistettavaa ja jos Malesiassa McLarenin edellä onkin joitakin muitakin autoja niin tarkastukset viuhuu, eihän kukaan voi tehdä parempaa autoa laillisesti kuin McLaren. :rolleyes:
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Luonnollisesti Ferrari ja Bemari läpäisevät FIA:n testit muutenhan autot olisi hylätty. Kysymys olikin sääntötulkinnasta eli FIA:n täytyy päättää onko se liikkuva pohja laiton vai laillinen.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Juzo sanoi:
Luonnollisesti Ferrari ja Bemari läpäisevät FIA:n testit muutenhan autot olisi hylätty. Kysymys olikin sääntötulkinnasta eli FIA:n täytyy päättää onko se liikkuva pohja laiton vai laillinen.

Kaikkien pohjat liikkuvat. Kyse oli siitä, liikkuuko se joillakin talleilla enemmän kuin säännöt sallivat.
 

tpt

Active member
Liittynyt
15.8.2006
Viestit
41
Sijainti
Vaajakoski
Juzo sanoi:
Luonnollisesti Ferrari ja Bemari läpäisevät FIA:n testit muutenhan autot olisi hylätty. Kysymys olikin sääntötulkinnasta eli FIA:n täytyy päättää onko se liikkuva pohja laiton vai laillinen.
FIA:n teknisen delegaatin johtaja Charlie Whiting tutki Ferrarin auton, mutta ei löytänyt tutkimuksissa laittomuuksia.

Ferrarin lisäksi tutkintapyyntö tehtiin Melbournen kisan jälkeen BMW:stä, jonka autosta ei myöskään löydetty laittomuuksia.

Oliko tossa vielä jotain epäselvää...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
formulastara sanoi:
Kaikkien pohjat liikkuvat. Kyse oli siitä, liikkuuko se joillakin talleilla enemmän kuin säännöt sallivat.
:idea:
Niin, jos Ferkku kulkee 335.6 km/h ja McLaren 332.6 km/h niin Ferrarin pohja liikkuu enempi. Missähän se sääntöraja tulee vastaan?

Mutta jos vakavasti otetaan, niin miten niin kaikkien pohja liikkuu? Ja itse ajattelen suhteessa esim kuskin penkkiin. (ei renkaisiin)
Vai ajattelitko suhteessa rataan, niin ettei se saisi käydä jousituksen puolesta liian lähellä maata?
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Vilkku sanoi:
No, jos on tarpeen, niin vaihtavat moottorin toivottavasti ennen
aika-ajoja. Ei se 11. lähtöruutu ole paha Kimin ja Ferrarin tasoiselle
yhdistelmälle.
Miks ennen aika-ajoja? Niin no sen takia ettei se leviä aika-ajoissa, mutta oiskohan se hyvä jos vetäisivät aika-ajon vanhalla myllyllä "kaikki pelissä" periaatteella. Eli ottaisivat vanhasta myllystä viimesetki mehut irti ja vaihtaisivat kisaan uuen motin. Toki vaarana ois se ettei lähtöpaikka olisikaan 11 vaan 22.. :rolleyes:
 

jamminen

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
358
Oberfeldwebel sanoi:
Miks ennen aika-ajoja? Niin no sen takia ettei se leviä aika-ajoissa, mutta oiskohan se hyvä jos vetäisivät aika-ajon vanhalla myllyllä "kaikki pelissä" periaatteella. Eli ottaisivat vanhasta myllystä viimesetki mehut irti ja vaihtaisivat kisaan uuen motin. Toki vaarana ois se ettei lähtöpaikka olisikaan 11 vaan 22.. :rolleyes:
mitä höpötät, jos ne vaihtaa koneen aika-ajojen jälkeen, on lähtöpaikka joka tapauksessa 22. eikö vain.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös