F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
bigbear sanoi:
F1 hybridi luokassa saisi ottaa talteen jarrutuksissa energiaa ja ekstra energiaa voisi käyttää turbona.
Tuohan itseasiassa on ollut suunnitelmissa, millekäs kaudelle sen nyt pitäisikään tulla?
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
naukkis sanoi:
Tuohan itseasiassa on ollut suunnitelmissa, millekäs kaudelle sen nyt pitäisikään tulla?
Ai niin taisikin. Siis jarru energian uusiokäyttö.

Joku voisi kaivaa tilastoja eri vuosilta. Milloin on ollut eniten ohituksia? Mistä se on johtunut? Kuinka paljon esim DTM luokassa tapahtuu ohituksia?
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Miksi jännittävyys on aina suoraan verrannollinen ohitusten määrään? Tällaisessa formaatissa on se huono puoli että ensin ajetaan aika-ajot, joiden jälkeen nopein auto lähtee paalulta. Sitten kisassa ihmetellään miksei tule ohituksia?
Kisassa joka kierroksella pitäisi kärkipaikan vaihtua, mutta täytyyhän siihen olla jokin syy miksi auto on toisen auton edellä :doubtful:
Sitten kun tulee yhtä paljon ohituksia a'la MotoGP niin aletaan varmaan valittamaan että kisat ovat liian pitkiä... Koskaan ei olla tyytyväisiä.
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
bigbear sanoi:
Kilvan ajoa syntyy kun ajettava kapistus on tarpeeksi haastava kuljettajalle. Nykypäivän F1:set eivät sitä ole. Liian vähän virheen mahdollisuuksia.. Väitän tietämättä mitään, että esim vaihteen vaihtoa ei voi mokata.. Eli et voi vaihtaa vahingossa kolmosen sijasta vitosta, mikä onnistuu H laatikolla. Kuljettaja ei voi myöskään vaihtaa liian pienelle tai liian aikaisin isommalle, jos ohjelmisto on hyvin tehty.. Kuten Keke sanoi, niin ennen ei ollut aikaa säätää nappuloita ratissa kun kaikki aika meni ajamiseen ja vaihteisiin jne..
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Mikkoz84 sanoi:
Kyllä olisikin aivan uskomaton ekologinen teko :rolleyes: Jälleen kerran valmistajat käyttäisivät äärettömästi rahaa uuden motin tekemiseen ja testaamiseen. Jos Formuloissa aletaan ajattelemaan ekologisesti niin ekologisin ratkaisu olisi sitten lopettaa koko sarja. Hondankin ratkaisu on niin korni kuin olla ja voi.
Mikään asia ei mene eteenpäin ilman että sitä kehitetään ja F1:ssä kehitys on nopeampaa kuin missään. Tässähän nimenomaan ajetaan takaa sitä että rahalla saataisiin jotain muutakin kuin se "yksi motti". Mutta en odottanutkaan että sinä ymmärtäisit mitään näin monimutkaista. Ignoret napsahti, ei jaksa jarnata. Sori vaan.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Hevimies sanoi:
Mikään asia ei mene eteenpäin ilman että sitä kehitetään ja F1:ssä kehitys on nopeampaa kuin missään. Tässähän nimenomaan ajetaan takaa sitä että rahalla saataisiin jotain muutakin kuin se "yksi motti". Mutta en odottanutkaan että sinä ymmärtäisit mitään näin monimutkaista. Ignoret napsahti, ei jaksa jarnata. Sori vaan.
Paitsi että kehityssuunta on väärä kun F1-autojen suunnittelussa panostetaan enemmän ja enemmän aerodynamiikkaan tekniikan kustannuksella. Siviiliautopuolella on jo tarvittava tietämys aerodynamiikasta ja esteettinen puoli jyrää muotoilussa. F1:stä siviilipuolelle voidaan tuoda moottoritekniikkaa, vaihteistotekniikkaa ja vaikkapa jarrutekniikkaa.

e: ah, sitähän vissiin viestissäsi haitkin. No en kumminkaan pidä F1:stä minään diesel-sarjana, F1:ssä tehdään jatkuvasti omia innovaatioita, tällä hetkellä lähinnä aerodynamiikan saralla.
 
Viimeksi muokattu:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Mielenkiintoista olisi nähdä uudelleen vapautetut moottorit, joista vaikkapa turbodiesel olisi yksi vaihtoehto. Litrakoot tosiaan joutuisi joku minua parempi laskemaan että saataisiin tehot suunnilleen vastaaviksi. Voisi kuvitella jonkun ison autotehtaan kiinnostuvan mahdollisuudesta käyttää diesel-konetta joka kehittää jo matalilla kierroksilla hurjan väännön ja turbon potkaistessa kehiin siivittäisi ihan mukaviin huipputehoihinkin. :idea:
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Red Bullin siivekettä epäilty laittomaksi

Red Bull-tallin Espanjan osakilpailussa käyttämästä takasiivekkeestä tehtiin Autosport-lehden mukaan tutkintapyyntö, sillä valokuvien perusteella kilpailevat tallit epäilivät David Coulthardin auton takasiivekkeen taipuneen yli sallittujen rajojen. Coulthard saavutti Barcelonassa neljä pistettä ajettuaan maaliin viidentenä, vaikka viimeisten kierrosten aikana hän joutui tulemaan toimeen ilman kolmosvaihdetta. Taipuisan siivekkeen on epäilty edesauttaneen Coulthardia hyvään tulokseen.

Red Bull on jyrkästi kiistänyt siivekkeensä laittomuuden, eikä näyttöä sääntöjen vastaisuuteen ole toistaiseksi löytynyt. Red Bull ei ole ainoa sääntörikkomukista epäilty talli, sillä alkukauden kisoissa Ferrarin ja BMW:n syytettiin käyttäneen autoisssaan laittomia pohjaosia. Näyttöä ei kuitenkaan löytynyt:confused:

http://www.youtube.com/watch?v=eCe7kc0NU-k
 
Viimeksi muokattu:

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Nico Rosberg myönsi testikolarin vaikuttaneen

F1-sarjan Williams-tallissa kilpaileva Nico Rosberg myöntää, että ennen Espanjan GP:tä sattunut testionnettomuus sai hänet ajamaan vähän aikaa tavallista varovaisemmin.
MTV3:

- Onnettomuus oli urani rajuin, mutta tapahtumahetkellä se ei tuntunut millään tavalla merkittävältä. Törmäys ei ollut valtava, mutta ongelma oli siinä, että osuin rengasvallin sijasta radan seinään. Se vaurioitti autoa pahoin. Itse kisassa otin radan seitsemännen mutkan aluksi varovasti, mutta muutaman kierroksen jälkeen ajoin sen läpi jo täysillä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, kertasi Rosberg kokemaansa.

- Autossa tunsin pelkoa ainoan kerran F3-kisassa Zandvoortissa, jolloin autoni jarrut rikkoutuivat. Taisin silloin pyörtyä jo ennen osumistani ratavalliin, muisteli Rosberg.


Aika hauska tuo Nicon kommentti vanhoista f3-luokan ajoista:) Mutta vakavasti ajatellen Rosberg Jr on nyt opetuksensa saanut, kuten myös Heikki. Kovat tällit on molemmat vetäissy 2007. Tämän päivän kuskipakasta kovimmat kolhut taitaa siltikin olla Ralfilla, jos en nyt jotakin muuta unohda. Mieshän kumautti Usan gp:ssä oikein perusteellisesti seinään loukaten selkänsä muutama vuosi sitten .
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Tiedoksi vain että tänään tulee dokkari Enzo Ferrarista JIM-kanavalla kello 21.00.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Hevimies sanoi:
Mikään asia ei mene eteenpäin ilman että sitä kehitetään ja F1:ssä kehitys on nopeampaa kuin missään. Tässähän nimenomaan ajetaan takaa sitä että rahalla saataisiin jotain muutakin kuin se "yksi motti". Mutta en odottanutkaan että sinä ymmärtäisit mitään näin monimutkaista. Ignoret napsahti, ei jaksa jarnata. Sori vaan.
Jep Jep voisin lyödä sun kanssa vaikka satasesta vetoa, että ymmärrän monimutkaisempia asioita kuin sinä. Vaikka, et tätä näekkään niin pakko purkautua. Luuletko tosiaan hippaleikkien kuningas, että sun ignoret nappaa mua yhtään? Suosittelisin sua vaihtamaan nikkiä, olet häpeäksi kaikille hevimiehille. Hernemies sopisi sulle paljon paremmin... paitsi jos oletkin kaupan hedelmä-vihannes mies niin sittenhän sulla on ihan oikea nikki, tosin neitimieskään ei olisi hullumpi :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Hevimies sanoi:
Mikään asia ei mene eteenpäin ilman että sitä kehitetään ja F1:ssä kehitys on nopeampaa kuin missään. Tässähän nimenomaan ajetaan takaa sitä että rahalla saataisiin jotain muutakin kuin se "yksi motti". Mutta en odottanutkaan että sinä ymmärtäisit mitään näin monimutkaista. Ignoret napsahti, ei jaksa jarnata. Sori vaan.
Jos sie et mies halua katella eriäviä mielipiteitä niin mittee sie täällä forumilla sitten edes teet?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
HÖYNÄ sanoi:
Tiedoksi vain että tänään tulee dokkari Enzo Ferrarista JIM-kanavalla kello 21.00.
Kääntäjä/tekstittäjä (yleensä sama) ei ollut oikein perillä moottoriurheilusta. Ainakin seuraavat nimet menivät häneltä pieleen:
Scooteria (Scuderia)
Lamau (Le Mans)
Tepo (Tipo, oli ensin oikein, myöhemmin väärin)
Manza (Monza)
Madana (Modena)
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
WebSlave sanoi:
Kääntäjä/tekstittäjä (yleensä sama) ei ollut oikein perillä moottoriurheilusta. Ainakin seuraavat nimet menivät häneltä pieleen:
Scooteria (Scuderia)
Lamau (Le Mans)
Tepo (Tipo, oli ensin oikein, myöhemmin väärin)
Manza (Monza)
Madana (Modena)
Siis ihan oikeasti? Kyllä nyt paikannimet pitäisi ainakin saada oikein :thumbdown
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
WebSlave sanoi:
Kääntäjä/tekstittäjä (yleensä sama) ei ollut oikein perillä moottoriurheilusta. Ainakin seuraavat nimet menivät häneltä pieleen:
Scooteria (Scuderia)
Lamau (Le Mans)
Tepo (Tipo, oli ensin oikein, myöhemmin väärin)
Manza (Monza)
Madana (Modena)
Samanlaista töhöä käännöstä näkyi ainakin alkuaikoina Max:lla Top Gearin osalta. :mad_old:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös