F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
azai sanoi:
Mä en edes muutenkaan jaksa ymmärtää mitä se tuolla parnaamisella voittaa? Tuhlaa energiaansa vain, kun asiat eivät muutu siitä mihinkään :thumbdown
Se saattaa vaatia hieman ponnisteluja ja energian käyttöä, jos yrittää ymmärtää, mitä oikeasti tapahtui ja miksi. Helpompi on vaan kieltää monimuotoisen maailman olemassaolo ja osoittaa kisan lopputuloksia. Jos ei ole parempaa sanottavaa, ehkei kannattaisi sanoa ainakaan sitä. Kuluttaa vain aikaansa. Ja niiden aikaa, jotka yrittävät ymmärtää.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Milkman sanoi:
Se saattaa vaatia hieman ponnisteluja ja energian käyttöä, jos yrittää ymmärtää, mitä oikeasti tapahtui ja miksi. Helpompi on vaan kieltää monimuotoisen maailman olemassaolo ja osoittaa kisan lopputuloksia. Jos ei ole parempaa sanottavaa, ehkei kannattaisi sanoa ainakaan sitä. Kuluttaa vain aikaansa. Ja niiden aikaa, jotka yrittävät ymmärtää.
Sitä varten on Heikki Kulta uutisineen itse aiheesta,
luulisi lopettavan muutamien persoonien jatkuvan turhan spekuloinnin.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Lisko sanoi:
Räikkönenhän on sanonu lopettelevansa jossai vuoden 2009 paikkeilla, joten ei se taida olla ihan mahdoton ajatus
Räksä on kyllä sanonut että Ferrari on viimeinen talli jossa ajaa, mutta ei ole missään maininnut lopettavansa 2009.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Räikkönen on sanonut, että tämä on hänen viimeinen tallinsa, mutta ei varmasti viimeinen sopimus.

eli ei ole lopettamassa 2009.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Device sanoi:
Räikkönen on sanonut, että tämä on hänen viimeinen tallinsa, mutta ei varmasti viimeinen sopimus.

eli ei ole lopettamassa 2009.
Itse uutista en jaksanut kalastaa, mutta löysin vanhan kommenttini toisesta foorumista koskien Kimin kommenttia:
"Nimittäin OHO:ssa(?) Kimi sanoi, että hän ei tiedä onko tämä viimeinen F1-sopimuksensa, mutta Ferrari on viimeinen talli, missä hän ajaa (tai jotain sinnepäin)"
 

Lisko

Well-known member
Liittynyt
10.5.2006
Viestit
666
Sijainti
Liskola
Device sanoi:
Räikkönen on sanonut, että tämä on hänen viimeinen tallinsa, mutta ei varmasti viimeinen sopimus.

eli ei ole lopettamassa 2009.
Jotenkin tuntuu siltä että, jos Räikkönen voittaa mestaruuden ennen 2009 niin vormulat saa loppua siihen, sillä Kimiä ei nytkään kiinnosta f1-ympyrät, ja mestaruuden jälkeen loppuu viimeinenkin motivaatio ja on aika keskittyä olennaiseen:rolleyes:
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Lisko sanoi:
Jotenkin tuntuu siltä että, jos Räikkönen voittaa mestaruuden ennen 2009 niin vormulat saa loppua siihen, sillä Kimiä ei nytkään kiinnosta f1-ympyrät, ja mestaruuden jälkeen loppuu viimeinenkin motivaatio ja on aika keskittyä olennaiseen:rolleyes:
Musta kanssa vähän tuntuu, että Kimi hakee sitä mestaruutta ja sen jälkeen voipi ruveta makoisalle eläkkeelle. Kuka tuolla nyt jaksaa vuodesta toiseen pörräillä kun homma on yhtä jonossa ajelua.
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Mikkoz84 sanoi:
Musta kanssa vähän tuntuu, että Kimi hakee sitä mestaruutta ja sen jälkeen voipi ruveta makoisalle eläkkeelle. Kuka tuolla nyt jaksaa vuodesta toiseen pörräillä kun homma on yhtä jonossa ajelua.
Juuri näin. Mä uskon kyllä muutenkin, että Kimi lopettaa ajohommat tämän sopparin päätyttyä. Sitä ei vaan kiinnosta tarpeeksi.
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Möysli kun ajaa viel uusia sääntö uudistuksia läpi niin kohta ajetaan 150km/h jonossa ja ohitellaan varikolla, niin sit ei enää kiinnosta muitakaan kuskeja:D Saattaapa siinä vaiheessa jo varikon leveinkin leuka lopettaa:D
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Juzo sanoi:
Mietitäänpäs nyt miten homma olisi käytännössä mennyt... Ero Alonson ja Hamiltonin välillä oli 4,2s ensimmäisten stoppien jälkeen. Hamilton olisi ehkä pystynyt niillä parilla kierroksella vetämään tuon eron parhaimmassa tapauksessa johonkin kahteen sekuntiin. Sitten Hamiltonin auto olisi tankattu täyteen bensaa jolloin stoppi olisi kestänyt jotain 5s pidempään. Eli ero Alonsoon olisi ollut jotain 7s. Alonso pystyi vetämään eroa Hamiltoniin ennen toisia stoppejakin, vaikka molemmat ajoivat samanlaisilla renkailla ja lähes samalla bensakuormalla. Mitenköhän olisi käynyt jos Hamilton olisi ajanut täydellä tankilla ja niillä pehmeillä renkailla jotain kaksi sekuntia hitaampia kierrosaikoja.

Tiedän kyllä, että tämän asian ymmärtäminen voi olla yllättävän hankalaa jos vihaa Alonsoa, Ronia ja McLarenia.

Näkemys tuokin. Itse ajattelen tilanteen toisin:

Hämi olisi saanut ennakkotietojen mukaan ajaa 5 kierrosta pidempään kuin Alonso. Eli 3 ylimääräistä kierrosta vielä. Ero olisi kutistunut siis olemattomiin. Ylimääräiseen bensaan olisi mielestäni mennyt MAX 4s. Ero siis Alonsolle ylläripylläri vain n. 4-5 sekuntia, kun Hämi tulisi varikolta.

Hämi ajoi kilpailukykyisiä kierrosaikoja jo ennen ekoja stoppeja, vaikka autossa oli 5 kierrosta enemmän bensaa. Tässä vaiheessa auto olisi ollut toki suhteessa painavampi, mutta vain hieman. Pehmeillä renkailla Hämi olisi voinut kuitenkin ajaa aivan täysillä sen ajan, ennen kuin Alonso tulisi toisille stopeille. Arvioin Alonson olevan 0,4 sekuntia/lap Hämiä nopeampi siihen saakka. Tämä tekisi 4,5 + (0,4 x 20?) = 12,5s.

Se ei olisi riittänyt Alonsolle millään varikkostopin jälkeiseen kärkitilaan. Kun Alonso olisi jäänyt taakse, niin sitten ei olisi Hämin enää tarvinnut kuin himmailla.

edit. typoja
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
azai sanoi:
Mä en edes muutenkaan jaksa ymmärtää mitä se tuolla parnaamisella voittaa? Tuhlaa energiaansa vain, kun asiat eivät muutu siitä mihinkään :thumbdown
Onko elämä sinulle voittamista ja häviämistä. Minusta on ainakin kiva spekuloida formuloilla. Ja miksei osoittaa epäkohtia, silloin kun niitä tapahtuu. Tämä FIAn tutkimus, Ronin selittelyt yms. on mielestäni täysi farssi, jolla koitetaan saada katsojat ruotuun ja uskomaan tasan sitä, mitä niille syötetään.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Turun Sanomat/F1 sanoi:
- Ei voittaakseen tarvitse olla paha. Kaikki, mitä voittamiseen vaaditaan, on pystyä motivoimaan omaa tiimiä kaikin tavoin rakentamaan maailman paras auto. Ei siihen pahuutta vaadita, Häkkinen vakuutti.
Joko oraakkeli-Häkkinen paljasti syyn miksi Kimi ei voita? :doubtful:
Schumi kyllä voitti tuolla sympatia taktiikalla :doubtful:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Häkkinen sanoi:
Kaikki, mitä voittamiseen vaaditaan, on pystyä motivoimaan omaa tiimiä kaikin tavoin rakentamaan maailman paras auto. Ei siihen pahuutta vaadita.
Häkkinen on nyt kyllä hakoteillä. Tiimissä pitää olla tuo asenne kuskista ja hänen motivointikyvystään riippumatta. Eikä tuo todellakaan ole "kaikki" mitä voittamiseen vaaditaan.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
jos eivät tallissa osaa hoitaa hommiaan ilman kuskia niin on aika kädetöntä touhua. Eikös näiden kavereiden pitänyt kaikkien olla alansa ammattilaisia?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
En voi kun ihmetellä, miten kuljettajat ja muut todella lähellä tiimiä toimivat hlöt eivät tajua huippusuunnittelijoiden merkitystä. Luulisi Häkänkin näkevän Adrian Neweyn talliin tulon tapahtumana, jolloin auton suorituskyky pompsahti radikaalisti uudelle tasolle. Eikä niin, että kuljettaja jotenkin motivoi tallin henkilökunnan ultimate-oivalluksiin. Ei ne kuljettajat vissiin edelleenkään niitä autoja myöskään suunnittele, ei yhtä ainutta osaa niihin. Paitsi Sumi, joka varmisti vuoden 2000 Ferrarin pakosarjan suunnittelemallaan kaksilevyholkilla. Toisaalta ymmärrän sen, että kun vuosia puurtaa hyvän eteen - niin kuin Häkä teki - ja viimein alkaa kunnon menestysputki, niin varmasti tuntuu siltä, että siinä korjailee monen vuoden työnsä hedelmiä. Se on vaan harmi juttu, että jos Newey olisi silloin jäänyt Williamsille, niin tokkopa se talli olisi notkahtanut niinkuin teki, ja Häkä olisi jatkanut sinnikästä työtään paremman huomisen toivossa.

Tosin Mclarenilla taitaa Paragonin supertietokone jo tekemään ihmisaivot tarpeettomiksi. Toivotaan, ettei mp4-22 saavuta tietoisuutta ja pyri valloittamaan maailmaa jollain huippukierolla suunnitelmalla.
 
Viimeksi muokattu:

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
formulastara sanoi:
En voi kun ihmetellä, miten kuljettajat ja muut todella lähellä tiimiä toimivat hlöt eivät tajua huippusuunnittelijoiden merkitystä. Luulisi Häkänkin näkevän Adrian Neweyn talliin tulon tapahtumana, jolloin auton suorituskyky pompsahti radikaalisti uudelle tasolle. Eikä niin, että kuljettaja jotenkin motivoi tallin henkilökunnan ultimate-oivalluksiin.
Bullshit. Positiivinen vuorovaikutus on erittäin tärkeä tekijä missä tahansa aivoriihessä tai joukkueessa.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Hevimies sanoi:
Bullshit. Positiivinen vuorovaikutus on erittäin tärkeä tekijä missä tahansa aivoriihessä tai joukkueessa.
Ilmeisesti se oli syy miksi Adrian aikanaan lähti McLarenilta. Olisi mielenkiintoista kuulla minkälainen ilmapiiri McLarenilla nyt on kun kuskit ovat vaihtuneet, joka on saattanut tuoda suunnittelijoille ja mekaanikoille uutta virtaa ja ns.flow-ilmiön työhön suhtautumiseen. Joskus nämäkin asiat kuulustavat pieniltä ja mitättömiltä asioilta, mutta you never know. Pienestähän se on aina ollut kiinni McLarenilla.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Planet/F1 sanoi:
Irvine slams Kimi, praises Felipe
Friday 1st June 2007

Eddie Irvine has slammed Kimi Raikkonen's below-par performances for the Prancing Horse - but has praised Felipe Massa.

The former Ferrari ace believes that besides the Brazilian's mistake at Sepang, he has consistently outperformed his illustrious team-mate.

The Ulsterman told Setanta Sports: "I think Felipe's done a great job.

"He looked stupid in Malaysia [when he was passed by Fernando Alonso and Lewis Hamilton at the beginning of the race after starting on pole], but you have to say that he was all over Hamilton.

"He looked like he could have got him. Raikkonen then pulled up behind him when Massa went off and he couldn't even get close."

"Felipe's been bloody quick. In Malaysia he probably should have taken it a bit easier and got more points but since then he's done a fantastic job.

"Raikkonen just hasn't been on the pace the whole season really. Massa has been on top of him in winter testing and the first four races.

The former Jordan driver again raised the issue of the Finn's notorious playboy lifestyle.

Irvine hinted that the 27-year-old's inconsistent form could perhaps be attributed to his drinking.

"I don't know what that's all about - he's going to have to get his act together or stop drinking because if he's not winning he can't be drinking."
Huoh. Vaikka en Räikkösen ajoja 100% kannatakkaan, on tuo Irvinen juomaväite yhtä roskaa :thumbdown
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Häkkinen avautui:

Häkkisen salat julki

Turun Sanomat

HEIKKI KULTA

Mika Häkkinen on liki seitsemän vuoden ajan varjellut kuin kruununjalokiviä salaisuutta, miten torui Michael Schumacheria kuuluisan Belgian Grand Prix -kisan jälkeen elokuussa 2000.

Tuolloin Schumacher oli hilkulla kiilata ohitusta yrittäneen Häkkisen kohtalokkaasti ulos Span radan legendaarisesta Eau Rougen mutkasta. Kierrosta myöhemmin Häkkinen teki koko F1-historian komeimman ohituksen ja voitti tuon ikimuistoisen kilpailun.

Nyt Monacon GP-viikonloppuna belgialainen toimittajaryhmä palautti taas kerran Häkkisen tuttuun aiheeseen. Suoraan kysymykseen, mitä Mika sanoi Schumacherille, ei tullut vastausta.

Mutta sitten Häkkiseltä tivattiin, tekisikö hän itse samanlaisen vaarallisen liikkeen vastustajalleen kuin Schumacher teki hänelle.

- En, en voisi tehdä niin, en mitenkään. Minulle tärkeää on kunnioitus kilpailijoiden kesken. Kun ajaa F1:tä ja mittarissa on 300 kilometriä tunnissa, niin jos tekee jotain ilkeää toiselle, se on kuin yrittäisi tappaa hänet. Se ei ole oikein, Häkkinen totesi.

Noinko sanoit Schumacherille Span kisan jälkeen?

- Kyllä. Jotain siihen suuntaan, Häkkinen myönsi.

Toimittajaryhmä hieroi kämmeniään. Tulihan se sieltä!

- Minä halusin rajusti voittaa, Michael halusi rajusti voittaa. Se oli rajua kilpailua, eikä hän todellakaan ollut helpoin kaveri ohittaa, Häkkinen korosti.

.Schumacher jatkoi F1-uraansa viisi vuotta kauemmin kuin Häkkinen.

- Minulle oli yllätys, että Michael jatkoi niin pitkään. Olemme kaikki erilaisia ihmisiä. Minä väsyin matkustamaan ympäri maailman, kun saavutin tavoitteni - voitin kisoja ja mestaruudet 1998 ja 1999. Olisin voinut jatkaa pitkään, mutta kun alkaa ajatella lopettamista, on paras tehdä se heti.

- Michael on fantastinen talentti, mutta välillä hänkin ajautui vaikeuksiin. Michael lopetti hetkellä, jolloin ajoi yhä kaikkein korkeimmalla tasolla. Se oli varmasti hyvä hetki vetäytymiseen hänelle, Häkkinen arvioi.

Pahuutta ei vaadita

Häkkisen sydän sykkii tietysti yhä McLarenille. Hän ajoi yhden testipäivänkin marras-joulukuun vaihteessa Barcelonassa ja kilpailee Mercedeksen tähtenä DTM-sarjassa.

- Testistä oli puhetta Ron Dennisin kanssa. Päätimme yhdessä, että tehdään se. Testi oli fantastinen ja kiinnostava. Oli mukava tehdä töitä tiimin kanssa ja analysoida sitten, mitä saimme aikaan. Kierrosaikani ei ollut yllätys, kun en ollut ajanut viiteen vuoteen F1-autolla. Pidin vain hauskaa ja olin iloinen, kun pääsin itse ajamalla toteamaan sen potentiaalin, joka piili McLarenin valmistautumisessa tähän kauteen, Häkkinen selvitti.

Monacossa Häkkiseltä kysyttiin ennen kisaa, onko Lewis Hamilton liian mukava kaveri voittamaan F1-tasolla?

- Ei voittaakseen tarvitse olla paha. Kaikki, mitä voittamiseen vaaditaan, on pystyä motivoimaan omaa tiimiä kaikin tavoin rakentamaan maailman paras auto. Ei siihen pahuutta vaadita, Häkkinen vakuutti.

Julkaistu 1.6.2007 23:13:09 (Päivitetty 2.6.2007 11:20:18)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös