F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Hyvä Kimi. Miehen olis pitänyt olla ajamasssa formuloita 20-30 vuotta sitten. Sillon mitkään tanan Hämiltonit olis pärjänny kun joka rataa ei päässyt kelaamaan simulaattoreilla sata kertaa joka suuntaan.
 

Dimmu

Well-known member
Liittynyt
21.4.2004
Viestit
208
Sijainti
Turku
Rip3 sanoi:
, "ettei simulaattori ole mun juttu, koska niissä tulee huono olo".


Jaa, Räikkönen siis kärsii Motionsicness-taudista. Minulle tulee myös herkästi tosi huono olo jos pelaa jotain FPS-räiskintää tai pelaa pitkään formulapeliä. Kyseinen vaiva esiintyy joillakin USA:n armeijan lentäjillä, kun ne harjoittelee simulaattorissa. Tulee mieleen Monacon GP 2002, jossa Räikkönen ajoi huonosti ja syyksi esitettiin nukkumista huvijahdilla joka keinui koko yön. Lisää tietoa voi katsoa Wikipediasta, jos jotakuta kiinnostaa.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Gessle sanoi:
No antanut vaan parilausuntoa. Toi Stuck suolltaa Bildiin ym. parilausuntoa viikossa. Eikä olis pärjännyt edes Irvinelle radalla. Saksalaisen median titteli hemmolle on Volgas artist. Pelle suomeksi...
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Rip3 sanoi:
Simulaattori ei ole Räikkösen juttu eli lahjattomat harjoittelee:D

Kimi Räikkönen kertoo verkkosivujensa kolumnissaan, ettei hän ole harjoitellut Fujin rataa simulaattorissa. Räikkönen ilmoittaa suoraan sävyyn, "ettei simulaattori ole mun juttu, koska niissä tulee huono olo".

- Jo ihan pikkujunnusta asti mä oon pystynyt omaksumaan kaikki uudet radat tosi nopeesti. Se on sellainen mun juttu ja siksi on aina kivaa, kun mennään uusiin paikkoihin, kertoo Räikkönen.

Fujissa Räikkönen sanoo jatkavansa taistelua siitä, mihin Spassa jäätiin

- Ei mulla oo edelleenkään mitään hävittävää. McLarenin äijät on selvästi edellä, mutta niillä ei oo varaa sählätä tai ne menettää sen etunsa nopeesti. Me pystytään ottaa riskiä ja yrittää vaan voittaa. Vastustajan täytyy varmana olla varovaisempi, Räikkönen kertoo.
Siis tämähän ei oikeastaan ole mikään tuore uutinen. Linkkiä.
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Stimulaattorit ei oo mun juttu....tulee huono olo.....
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
Raikkkonen to gain Massa support
Ferrari make the call and back Raikkonen
27/09/07 09:01


Just 13 points down, but it is still a tall order
Felipe Massa has been assigned 'number two' status as Ferrari bids to win the 2007 drivers' title with his team-mate Kimi Raikkonen, according to reports.

With Ferrari now guaranteed the constructors' title, Sport Bild claims that the Japanese Grand Prix this weekend will be the first time in 2007 in which the Finn, seven points ahead of Massa in the championship but 13 points behind the leader, is to be given preferential treatment by the Maranello based team.

Michael Schumacher traditionally enjoyed number one status at Ferrari, but the Italian team reverted to equality with its new driver pairing this year.

David Coulthard, who in the late 90s supported his McLaren team-mate Mika Hakkinen at the crescendo of his titles, explained that Massa's new role will begin as early as Friday practice at Fuji.

"Only one driver can receive the best strategy for the race," he is quoted as saying, "and it is obvious that the one who gets it is the one who has the best chance to win the championship.
Cliquez ici...
"

Massa has not specifically confirmed his new lesser status for the last races of the season, but earlier this week he emphasised the importance of working towards the best team result.

"As usual I will do my best to do the better result for the team," he said.

"At Ferrari, our main priority is the interest of the team. However, there is a lot to do, but you never know what might happen."

McLaren-Mercedes, on the other hand, has reaffirmed its policy of driver equality ahead of the fifteenth race of the season.

Amid rumours that Fernando Alonso, almost certain to leave McLaren at the end of the year, may be given sub-standard support from now on, Mercedes' competition director Norbert Haug told Auto Motor und Sport: "Fernando has never experienced anything other than absolute equal treatment this year."

Source GMM
CAPSIS International
--------------------

että tälleen:ahem:
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Mielenkiintoista nähdä vaikuttaako tuo mihinkään. Meinaan että onko Kimillä ehkä ollut paineita parempien asemien saavuttamisesta tähän mennessä, ja nyt ne annetaan tarjottimella. Loppupeleissä hyvä veto Ferrarilta (enpä ikinä uskonut että sanoisin näin tallimääräyksestä) jos tuo on totta. :cool:
 

Slimedge

Well-known member
Liittynyt
2.11.2006
Viestit
104
Sijainti
SuomiFinland
ei kimiä kiinnosta paineet, tuskin massan avusta mitään hirveää hyötyä on jollei kolaroi McLadoja pois kisasta:D ens kaudelle voi massan itsetunto tosin kärsiä pienen kolauksen räikkösen auttamisesta, mikäli ens kaudella fiatilla ajaa:doubtful:
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Räikkönen saamassa erityiskohtelua Fujissa

27.9.2007, 11.35 (päivitetty 12.36)

Ferrari on vakuutellut kohtelevansa kuljettajiaan tasaveroisesti niin pitkään kuin molemmilla on mahdollisuuksia mestaruuteen, mutta saksalaisen Sport Bild-lehden tietojen mukaan Felipe Massa alistuisi palvelemaan Kimi Räikköstä jo tulevana viikonloppuna Fujissa. Massan mestaruusmahdollisuudet ovat teoreettiset, kun taas Räikkösellä on mestaruuteen vielä kohtalaisia mahdollisuuksia. Räikkönen kuitenkin tarvitsisi Massan tukea. Näin ollen Massalle luotaneen kisaan sellainen taktiikka, jolla pedattaisiin Räikkösen voittoa ja häirittäisiin McLarenin taktiikkaa.

Ferrari ei ole toistaiseksi kommentoinut Sport Bildin uutista. Massa on itse ilmoittanut ajavansa Fujin kisassa vain voitosta.
Sillälailla.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Saahan Massa yrittää ajaa voitosta! :D Hyvä jos Ferkulla ollaan näin tekemässä, kaikki peliin, että Kimi voittaisi mestaruuden.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ralfilta kyseltiin ensi vuoden sopimustilanteesta torstain lehdistötilaisuudessa:

Q: Is there an announcement close about 2008?
RS: No, still nice and sweet but I can’t tell you at the moment.

Erikoinen vastaus, mutta ei tuo ainakaan siltä kuulosta, että eläköityminen olisi edessä.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
WebSlave sanoi:
Ralfilta kyseltiin ensi vuoden sopimustilanteesta torstain lehdistötilaisuudessa:

Q: Is there an announcement close about 2008?
RS: No, still nice and sweet but I can’t tell you at the moment.

Erikoinen vastaus, mutta ei tuo ainakaan siltä kuulosta, että eläköityminen olisi edessä.
Eli Ralffi suunnistaa Mäkkärille, Alonso siirtyy Ferrarille ja Massa Tojotalle. Aika makeeta.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/09/565482

Formula ykkösten MM-sarjan kärkimies Lewis Hamilton sanoo, että hän haluaa käydä läpi edellisen osakilpailun Belgian GP:n ensimmäisten mutkien tapahtumat tallikaverinsa Fernando Alonson kanssa.

- Luultavasti keskustelen hänen kanssaan asiasta tämän viikonlopun aikana, sillä en ole keskustellut hänen kanssaan edelliskisan jälkeen ja minulla on omat tuntemukseni siitä, mitä viime kisassa tapahtui, Hamilton kertoi torstaina Sky Sportsin mukaan.
ääh, hittojako sitä pitää vanhoja juttuja vatvoa. Ja mieshän on tietysti itse pyhyys mitä tulee kyseenalaisiin ajolinjoihin. Ei siinä mitään vikaa ole, kilpaahan siellä ajetaan, mutta pitäisi sitten hyväksyä se että muutkin tulevat käyttämään samoja keinoja.
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Mediaprofeetta sanoi:
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/09/565482



ääh, hittojako sitä pitää vanhoja juttuja vatvoa. Ja mieshän on tietysti itse pyhyys mitä tulee kyseenalaisiin ajolinjoihin. Ei siinä mitään vikaa ole, kilpaahan siellä ajetaan, mutta pitäisi sitten hyväksyä se että muutkin tulevat käyttämään samoja keinoja.
Aivan, Hamilton on koko kauden ajanut lähdöissä ihan miten sattuu ja muut on saanu vaan väistellä sitä ettei tulis kolareita, ja toisaalta tuntuu että Hämis on käyttänyt tätä hyväkseenkin kun on huomannu muiden varovan "kokematonta rookieta". Sitten kun saa KERRAN maistaa omaa lääkettään niin johan on kriisipalaverit pystyssä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
reason sanoi:
Aivan, Hamilton on koko kauden ajanut lähdöissä ihan miten sattuu ja muut on saanu vaan väistellä sitä ettei tulis kolareita, ja toisaalta tuntuu että Hämis on käyttänyt tätä hyväkseenkin kun on huomannu muiden varovan "kokematonta rookieta". Sitten kun saa KERRAN maistaa omaa lääkettään niin johan on kriisipalaverit pystyssä.
Puolustamatta Hamiltonin liikkeitä lähtösuoralla muistutan, että Alonso työnsi Lewisin ulos radalta. Siihen Hamilton ei ole muistini mukaan syyllistynyt.
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
WebSlave sanoi:
Puolustamatta Hamiltonin liikkeitä lähtösuoralla muistutan, että Alonso työnsi Lewisin ulos radalta. Siihen Hamilton ei ole muistini mukaan syyllistynyt.
Mitään työntäny, Hamilton oli vaan niin jääräpää ettei nostanut kaasua Lonson ajolinjalta vaikka oli itse jäljessä. Ihan samalla tavalla Hamilton kiilas Massan Monzan lähdössä ja jos Massa ei olis nostanu kaasua niin sen olis täytyny ohjata ulos radalta.

Toisaalta jos Hamilton olis ollu Lonson paikalla Spassa niin tod.näk. englantilaislehdet ja suomalaisforumit ylistäis Hämiksen röyhkeyttä ja rohkeutta lähdössä....
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös