Suomen Huippu
Sterna paradisaea
- Liittynyt
- 14.6.2003
- Viestit
- 2168
Kovalainenhan voittaa tänä vuonna tiimissään merkkimestaruuden. Siihen ei ole pystynyt vielä edes Räikkönen!
kyllä se on sutimisenesto ja perän säädöt mitkä mahdollistaa sen täydet kaakkoon ohjaamistyylin, olisi mielenkiintoista nähdä kuinka sujuisi ilman sutimisenestoa? mutta hienosti Alonso rellua elektroniikan avulla hallitsee!Hermanni sanoi:Näyttää vaan pahasti siltä että tuo "umpikiero" ajotyyli on nopein tapa edetä radalla.
Jos Alonson ajotyyliä tarkemmin tarkastelee on se hullun rohkea, kukaan muu ei käännä autossa rattia "tappiin" ja paina kaasulla mutkaa lävitse (Hallitsee siis kaasulla puskemista.
Selvähän se että perän ja myöskin etupään säädöt (Sutimisen esto on käsittääkseni kaikilla talleilla), mutta tuossa onkin juuri se pointti että uskaltaa päästää etupään luistamaan (Puskemaan) niin rajusti mutkissa (Täytyy kyllä luottaa autoonsa 110%).Rip3 sanoi:kyllä se on sutimisenesto ja perän säädöt mitkä mahdollistaa sen täydet kaakkoon ohjaamistyylin, olisi mielenkiintoista nähdä kuinka sujuisi ilman sutimisenestoa? mutta hienosti Alonso rellua elektroniikan avulla hallitsee!
Hyvinhän se pysyi radalla 2001 alussa. :wink:Karpow sanoi:TC pitäisi jo poistaa... Se erottaa jyvät akanoista. Alonsokin jätettäisiin sinne minne hän kuuluu, eli top kolmen ulkopuolelle ja ratavalliin.
Kieltämättä TC:n poisto saattais auttaa huonompia kuskeja kuromaan eroa. Autolle lisää hallittavuutta. Ajaminen helpottuis. Kyl ne suurin osa on kuitenkin sen verran hyviä ettei sudituksen tai spinnauksen vaaraa kiihdytyksessä ole.Karpow sanoi:TC pitäisi jo poistaa... Se erottaa jyvät akanoista.
Jo aikaisemmin tuli FIAlle ja muillekin selväksi ettei sutimisenestoa voi poistaa nykyisillä moottorinohjauksilla. Siksi tarvitaan FIAn toimittama vakio-ECU jolloin sutimisenestoa ei voida samaan kohtaan lisätä. Kyseiset vakio-ECUt ovat tulossa vuodelle 2008 muistaakseni.DFiaA sanoi:Kieltämättä TC:n poisto saattais auttaa huonompia kuskeja kuromaan eroa. Autolle lisää hallittavuutta. Ajaminen helpottuis. Kyl ne suurin osa on kuitenkin sen verran hyviä ettei sudituksen tai spinnauksen vaaraa kiihdytyksessä ole.
Tiedätkö nyt varmasti mikä se TC on?DFiaA sanoi:Kieltämättä TC:n poisto saattais auttaa huonompia kuskeja kuromaan eroa . Autolle lisää hallittavuutta. Ajaminen helpottuis.
Olet ymmärtänyt asian täysin väärin. Traction Control (=suomeksi tässä kohtaa vaikkapa luiston- tai sutimisenesto) on nimenomaan kehitetty jotta autoon saataisiin lisää hallittavuutta ja ajaminen helpottuisi. Sen poistaminen toimii siis päin vastoin kuin kuvailit.DFiaA sanoi:Kieltämättä TC:n poisto saattais auttaa huonompia kuskeja kuromaan eroa. Autolle lisää hallittavuutta. Ajaminen helpottuis.
Huonot kuskit tekevät enemmän virheitä kuin hyvät, joten he kärsivät enemmän siitä, ettei TC enää ole estämässä/korjaamassa niitä. He ovat myös huonompia korjaamaan niitä. Huonot kuskit myös osaavat ajaa autoa huonommin limiitillä ja tässäkin ero hyviin vain kasvaa ilman apuvälineitä.DFiaA sanoi:Jos sulla ei ole TC:tä, autoa voi 'tanssittaa' enemmän ja mm. korjata virheitä. Voi olla että huiput kärsii poistosta enemmän, sillä autoa ei sitten pysty viedä niin tarkasti limitillä.
Jokainen joutuu muuttamaan ajotyyliään TC:n poistuessa. En usko Alonsolla olevan tässä asiassa sen suurempia vaikeuksia kuin vaikkapa Kimillä. Molemmilla on ollut yhtä paljon/vähän aikaa unohtaa miten ajetaan ilman TC:tä.Karpow sanoi:Ei Alonson ajotyyli kyllä enää toimisi ilman Renaultin ilmiömäistä TC:tä.
Niin, mutta Alonso ja Kimi ajaneet vain muutaman kisan ilman TC:tä.vermula sanoi:Sumacherhan siitä eniten kärsisi, kun on ajanut muita kauemmin TC:llä. Mutta Sumihan vetäytyy taktisesti..
Hohhoijjaa. Ihan niinkuin ne kuskit ajais joidenkin vanhan kerran opitun tyylin mukaan ja se kuka on joskus 10v sitten ajanu eniten ilman TC:tä pärjäis parhaiten. Autot ovat kuitenkin aivan erilaisia kuin 10v sitten.poko sanoi:Niin, mutta Alonso ja Kimi ajaneet vain muutaman kisan ilman TC:tä.
Eiköhän se anteeksiantelu jo riitä. Omissa kilpasarjoissaan jenkit eivät edes kilpaile sateella, että ei luulisi olevan niin vaikea päästä ylitse tuosta tynkäkilpailusta.Briton David Coulthard says Formula One should stop apologising to U.S. fans about last year's six-car debacle at Indianapolis and move on. "It was an unfortunate situation but those who bought tickets have had their money back and we will just go and do the best we can," he said.
"We have said our sorries. I don't see why the American public deserves more apologies than some other races which have not been particularly good," British newspapers quoted the Red Bull driver as saying ahead of Sunday's race at the Indiana circuit. "If the Americans enjoy it, great. If they don't then so be it."
The seven Michelin-equipped teams at last year's U.S. Grand Prix pulled out before the start due to tyre safety concerns, leaving Ferrari's Michael Schumacher to win a six-car 'race' -- the seven times champion's only victory in 2005.
Angry fans threw bottles on the track and demanded their money back afterwards.
"This is going to leave a long, lasting bitter taste in people's mouths," Coulthard, who did not race, had said at the time. "Quite frankly, as a driver I'm embarrassed to be involved in this situation."
Michelin offered refunds and purchased 20,000 tickets for this year's race to be given away in a buy two get one free deal to those who attended in 2005.
Amerikkalaisen moottoriurheilupioneerin Dan Gurneyn rakentamat autot tunnettiin kaikki Eagle-nimellä. Gurney ajoi ykkösissä 60-luvulla voittaen Span kilpailun omalla autollaan. Se jäi Gurneyn tallin ainoaksi voitoksi MM-sarjassa. 80-luvun lopulla hän oli mukana Toyotan Amerikan valloituksessa ja -96 kun Toyota lähti mukaan CART-sarjaan palasi Gurney All American Racers-tallin päällikkönä varikolle, ajattaen vanhoja kuljettajiaan Eagle-runkoisella autollaan. Tämän vuosikymmenen alussa Gurney suunnitteli yhdysvaltojen ensimmäisen ykkösten maailmanmestarin Phil Hillin kanssa F1-tallin perustamista Red Bullin kanssa. Hanke ei toteutunut ja Gurney siirtyi rakentamaan moottoripyöriä Californian työpajalleen :dunno: Viimeksi kun hänestä jotain kuulin oli viime vuoden lopulla, hän oli juuri saanut valmiiksi Alligator-pyöränsä... Moottoriurheilussa hän ei ole ollut mukana sitten vuoden -99 lopun, kun Toyota lopetti projektin tukemisen :frown:TIMOMIES sanoi:Onko kellään tietoaTämän sivun alareunaan merkitystä Eagle tiimistä?