F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Villeneuve suunnittelee siirtoa Nascaariin. Lähteekö Montoya mukaan?
JV interested in NASCAR switch
Monday, 03, July, 2006, 15:21


Jacques Villeneuve says he would consider a move to the American NASCAR series if he is unable to secure a Formula 1 drive for 2007.

The 1997 world champion’s contract with BMW Sauber runs out at the end of this year and he has yet to be offered a renewal.

Villeneuve has been driving well this season, generally matching team-mate Nick Heidfeld for pace and claiming the team’s best grid position of the season (sixth) at Indianapolis on Saturday.

But Heidfeld has one more year remaining on his contract and with BMW grooming its precociously talented test driver Robert Kubica for a full-time role, Villeneuve’s place in the team looks uncertain.

The 35-year-old has voiced his frustration at the lack of interest in his services given his record and current form, and made clear his desire to stay in F1.

But if he were forced to look elsewhere, Villeneuve says he would be more interested in a switch to the high-profile NASCAR arena rather than returning to his roots in US single-seaters.

“Going to NASCAR might not be such a bad career move, because it’s the most exciting race series in the US and it’s a very different discipline to F1,” he wrote in a column in Red Bull’s Red Bulletin newspaper.

“I would not consider it a step down.

“Would I consider a move to stock cars? I would.

“But I would have to consider my family too, as we would have to move to the US.”

Villeneuve made his break into F1 on the back of a title-winning Indycar campaign in 1995, when he also won the blue-riband Indianapolis 500.

http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=36534
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Ovaali aiheutti taas huolta:
New 'Indy saga' nearly struck in 2006 - 05 July 2006
Michelin only narrowly avoided a disastrous repeat of the 2005-style 'Indy-saga' at the venue last weekend.

'Auto Motor Und Sport' in Germany reports that, although it was kept impressively quiet, the French supplier noticed damage on its 2006-spec tyres after free practice sessions at Indianapolis.

Last year, the marque had to order all seven Michelin-clad teams to retire their cars after the US GP formation lap.

In 2006, to prevent a repeat, Michelin reportedly told five of its six partner teams - all except McLaren - to use the 'soft' option, after the hard tyre showed some signs of damage.

This could explain Renault's uncharacteristic lack of pace; Fernando Alonso reportedly wanted to use the hard tyre but was ordered not to.

'Auto Motor Und Sport' also reveals that Bridgestone were wary of tyre damage at Indianapolis and - as a back-up plan - brought its 2005-spec tyres to America.

The FIA, too, had an emergency plan; if Michelin had found itself in strife this year, the governing body would have painted a line on the troublesome Indy banking, with one 'lane' for fast cars and one for cars restricted to a 250kph limit.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Miksi ei mäkille kerrottu?

Conspiracy:

Pablo oli FIA:n ja Michelinin toimesta pistetty tekemään joukkokolari ettei McLarenit pääsisi kolaroimaan itseään ulos paukkuvilla renkailla.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:493:1:2006-07-03;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:389529,1:0:0:0:0:0:

Faktat

Schumacherin sotasuunnitelman aseet Alonson tavoittamiseen:

16.7. Ranska: uusi aeropaketti ja uuden sukupolven pehmeät kumiseokset.

30.7. Saksa: Schumacherin kotikenttä.

7.8. Unkari: hyökkäys Ferrarille vahvalla radalla.

27.8. Turkki: puolustustaktiikka.

10.9. Monza uusi supermoottori, Ferrarin kotikenttä.

1.10. Kiina: huonot muistot unohdettava.

8.10. Japani: Bridgestonen kotikenttä.

23.10. Brasilia: Hermot ratkaisevat.
Hyvin tietää TS! :D :D :alppu:
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
F1 pyörii Bridgestonen renkailla vuodet 2008–10

5.7.2006 17:45

Japanilainen Bridgestone toimittaa yksinoikeudella renkaat rata-autoilun F1-sarjan talleille vuodesta 2008 vuoteen 2010, kertoo kansainvälinen autourheiluliitto FIA.

Bridgestone oli suosikki voittamaan tarjouskilpailun, sillä ranskalainen Michelin kieltäytyi antamasta FIA:lle tarjoustaan. FIA:n tähtäimessä on vähentää tallien tähtitieteellisiä menoja.

– Formula ykkösten sääntömuutosten tuoma monopoliasema renkaidentoimittajalle on vastoin periaatteita. Formula ykkösten pitäisi olla sarja, jossa kehittyneet teknologiat kilpailevat moottoriurheilun kehittämisessä, Michelin kertoi tiedotteessaan.

Tällä hetkellä sekä Bridgestone että Michelin toimittavat renkaita 11 tallille. (STT)
Siinäpä "uutinen"
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
vmjs sanoi:
Niillä ei ollu mitää ongelmia kovien kumien kans, joten käyttivät niitä.
Mut eks kovat just kielletty? Siis muilta. Ja eihän muillakaan ongelmia ollu, ne vaan lohkeili vähän. :yuck: tai niissä oli "some kind of damage".


Vai onko mäkkäri niin hidas ettei Micheliinkään välitä niistä.......ne voi ajaa millä vaan kun ei ne kuitenkaan huippuvauhteja kaarteessa kisko.......
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
Mikä on F-1 auton kaasutusjärjestelmä?


Honda taas FIA:n syynissä
F1-sähkeet 5.7.

Hondan formula 1 -leiriä varjostaa taas epäilysten varjo. Indy-kisan jälkeen japanilaistallin autoja syynättiin erityisen tarkasti, kun sen kaasutusjärjestelmästä oli tehty kantelu. Tutkimukset keskeytyivät, kun katsastusmiehiltä aika loppui kesken.

Kanadan kisassa Honda ehti syyttää BMW Sauberia laittomista siivekeratkaisuista.

Viime kaudella Honda joutui kolmen Grand Prix -kisan ajokieltoon kärähdettyään ns. tuplatankin käytöstä Imolan kisan jälkeen.

TS/Heikki Kulta

Julkaistu 5.7.2006 23:12:34
 
Viimeksi muokattu:

Tuomas_M

Well-known member
Liittynyt
5.3.2006
Viestit
146
Maranelloman sanoi:
Viime kaudella Honda joutui kolmen Grand Prix -kisan ajokieltoon kärähdettyään ns. tuplatankin käytöstä Imolan kisan jälkeen.
Tuo on mennyt täysin ohi. Miten se nyt noin? Ja mitä ihmettä tuplatankilla tekee, kun eihän renkaat kuitenkaan kestä vaihtamatta...
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Tuomas_M sanoi:
Ja mitä ihmettä tuplatankilla tekee, kun eihän renkaat kuitenkaan kestä vaihtamatta...
Tuossa bensatankkiviritelmässä oli ideana se, että kisan aikana voitiin ajaa alipainoisella autolla. Viimeisen varikkopysähdyksen jälkeen ei ajettu tyhjäksi kuin varsinainen tankki, jolloin lisätankkiin jäänyt bensiini teki autosta riittävän painavan. Järjestelmä oli luonnollisesti rakennettu siten, että kisan jälkeisessä katsastuksessa tankkia tyhjennettäessä lisätankki ei tyhjentynyt samalla kuin pääsäiliö.
 

Tuomas_M

Well-known member
Liittynyt
5.3.2006
Viestit
146
Otto Hokkanen sanoi:
Tuossa bensatankkiviritelmässä oli ideana se, että kisan aikana voitiin ajaa alipainoisella autolla. Viimeisen varikkopysähdyksen jälkeen ei ajettu tyhjäksi kuin varsinainen tankki, jolloin lisätankkiin jäänyt bensiini teki autosta riittävän painavan. Järjestelmä oli luonnollisesti rakennettu siten, että kisan jälkeisessä katsastuksessa tankkia tyhjennettäessä lisätankki ei tyhjentynyt samalla kuin pääsäiliö.
Aah. Kuinkas ne sitten kärähtivät tuosta?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mickey sanoi:
Eikös joku vuotanut tiedon? Saikohan tyyppi jälkeen päin turpaansa?? :rolleyes:
Kyllähän siitä kanneltiin, mutta viimeinen juttu taisi olla se kun Imolan katsastuksessa tallin mekaanikko tyhjensi bensiinitankin tyhjentämistä pyydettäessä vain varsinaisen bensatankin.
 

Jacobus

Well-known member
Liittynyt
25.5.2006
Viestit
439
Aika-ajojen viimeistä osiota ollaan nyt lyhentämässä 15 minuuttiin. Päätös tosin pitää vielä vahvistaa FIA:n maailmanneuvostossa. Näyttäisi kuitenkin siltä, että Ranskan GP:stä eteenpäin viimeinen sessio ajetaan aikaisempaa lyhyempänä. Nyt sitten tuota bensanpolttovaihetta on vähemmän ja nopeat vedot joudutaan tekemään jo muutaman kierroksen jälkeen, jos kuskit haluavat kaksi yritystä aika-ajon loppuun.

Hyvä sinänsä, että tuota bensankulutusosiota lyhennetään, sillä se alku on ollut katsojien kannalta turhaa radalla pyörimistä. Vielä, kun FIA:n ideana on ollut säästöillä tehdä F1:stä halvempaa, ei tuo tarkoituksellinen bensan polttaminen oikein tähän ajatteluun istu. Ympäristöystävällisyydestä nyt puhumattakaan.

Lisäksi on myös ehdotettu, että perjantai muuttuisi ensi kaudeksi testipäiväksi, jolloin virallisiksi ajopäiviksi jäisivät vain lauantai ja sunnuntai. Ilmeisesti perjantaina saisi ajaa niin paljon kuin tallia huvittaa.

Nykyisellään perjantai onkin aika turha, kun monet eivät käy radalla kuin kääntymässä, jos sitäkään. Muutoksella varmasti saataisiin perjantaista talleille mielekkäämpi, edellyttäen, ettei GP-viikonlopun säännöt (mm. moottorirajoitukset) koske vielä perjantaita.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/07/455766
 
Viimeksi muokattu:

Ehrnsten

Member
Liittynyt
8.7.2006
Viestit
24
Macci ja Mikkisofta tekee yhessä tulevaisuuden elektroniikat. kaikkiin F1:n.

moni auto pääsee maaliin?
 

Mäcci

Well-known member
Liittynyt
24.1.2005
Viestit
214
Ehrnsten sanoi:
Macci ja Mikkisofta tekee yhessä tulevaisuuden elektroniikat. kaikkiin F1:n.

moni auto pääsee maaliin?
Koko touhu menee aina vaan enemmän ja enemmän pelleilyks..
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös