Samaa sanamuotoa kummastelin kans... Liekö sit liittyvän kaasupolkimen järjestelmiin vai bensan ruiskutukseen??Maranelloman sanoi:Mikä on F-1 auton kaasutusjärjestelmä?
Jonkun lähteen mukaan "Microsoft MES" tarkoittaisi "Microsoft McLaren Electronics Systemiä". FIA vain syystä tai toisesta ei ilmeisesti ole sitä nimeä suoraan käyttänyt. Liekö olisi vähän hyvitystä sitä F1-johtajiston muutoksesta.Ghost_Glove sanoi:Mut mistäs tosta mäccin osallisuudesta ECU hommaan on puhuttu?
Vai oonko nyt vaan ihan ulalla...
Olisikohan "avioliitto" tuore ja McLaren Electronic Systems muuttanut nimensä tarjouskilpailua varten? Saatan olla sokea, mutten nopeasti vilkaisemalla huomannut minkäänlaista mainintaa Microsoftista ko. lafkan sivuilla.verge sanoi:Jonkun lähteen mukaan "Microsoft MES" tarkoittaisi "Microsoft McLaren Electronics Systemiä". FIA vain syystä tai toisesta ei ilmeisesti ole sitä nimeä suoraan käyttänyt. Liekö olisi vähän hyvitystä sitä F1-johtajiston muutoksesta.
Meinaatko että Alonson matka päättyy ensi kaudella konerikon sijasta bluescreeniinEhrnsten sanoi:Macci ja Mikkisofta tekee yhessä tulevaisuuden elektroniikat. kaikkiin F1:n.
moni auto pääsee maaliin?
Juu, on törkeetä. Niin ja se että mennään ja valitaan joidenkin tallien hovirengastoimittaja yksioikeudella.Ehrnsten sanoi:Kohtelaisen törkeetä, että McLaren Electric Systems sai ECU-sopparin... aika paljon paree ois ollu Magneti Marelli, joka jo nyt toimittaa monelle tiimille ecut!
Brabham, P.Hill, Surtees, Stewart, Fittipaldi, Lauda, Andretti, Scheckter, Jones, Piquet, Rosberg, Prost, Mansell, Schumacher, D.Hill, Villeneuve, Häkkinen, Alonso. Tuosta tulee muuten 18.jupla sanoi:MSa:ssa kerrottiin tarkemmin: kaikki 13 elossa olevaa maailmanmestaria kuvattiin 100kg painavalla polaroid-kameralla, joita on olemassa vain kaksi. !
Joo, jutussa lukikin, että 13 muuta elossaolevaa, muttei sekään vielä riitä. Vihreitä sattuu!Bleu sanoi:Brabham, P.Hill, Surtees, Stewart, Fittipaldi, Lauda, Andretti, Scheckter, Jones, Piquet, Rosberg, Prost, Mansell, Schumacher, D.Hill, Villeneuve, Häkkinen, Alonso. Tuosta tulee muuten 18.
Edit: tämä olikin jo vanha toisessa toikissa, mut tänään maikkarilla tämmönen uutinen, kuuluu tähän selkeesti.Maikkari sanoi:Renault-pomo: Haluamme Räikkösen
18.07.2006 11:57
Kimi Räikkönen (Kuva: Team McLaren Mercedes)
Renault'n F1-yksikön johtaja Alain Dassas on espanjalaisen AS-urheilulehden mukaan myöntänyt, että talli käy parhaillaan neuvotteluja McLarenin Kimi Räikkösen kanssa ensi kauden kuljettajasopimuksesta.
- Mikään salaisuus ei ole, että neuvottelemme Räikkösen kanssa. Hän on meidän suunnitelmissamme etusijalla. Jos pääsemme sopimukseen, olemme todella tyytyväisiä, koska silloin olisimme hankkineet yhden tämän hetken parhaista kuljettajista, joka on kaiken lisäksi nuori, lehti siteerasi Dassasia.
Dassasin kerrotaan kommentoineen myös Renault'n suomalaisen testikuljettajan Heikki Kovalaisen mahdollisuuksia ajaa kilpaa tallissa ensi kaudella.
- Kokemattoman kuljettajan ajattaminen on aina riski. Nykyään vaaditaan tuloksia nopeasti, mikä on ongelma tulokaskuskille, Dassas sanoi.
AS-lehden mukaan Dassas kertoi mielipiteitään lounaalla ranskalaistoimittajien kanssa Magny-Coursin kisaviikonlopun aikana.
Viikonloppuna AS uutisoi, että Räikkösen manageri Steve Robertson olisi tavannut perjantaina Renault-tallin tiloissa tallipäällikkö Flavio Briatoren. Noin 20 minuuttia kestäneissä neuvotteluissa oli määrä hioa suomalaiskuskin sopimuksen yksityiskohtia. Lehti väitti jopa, että Renault julkistaisi Räikkösen sopimuksen ja Briatoren jatkopestin viimeistään tällä viikolla.
Renault etsii korvaajaa McLarenille siirtyvälle Fernando Alonsolle. Varikolla on tosin liikkunut myös huhuja, joiden mukaan Alonso yrittäisi keplotella itseään irti McLaren-sopimuksestaan. Renault'n toinen kuljettaja Giancarlo Fisichella on tehnyt jatkosopimuksen ensi kaudeksi.
nönnöönn sanoi:... ja silleen.
mutta asiaan...
Tietenkin Renu haluaa Kimin. Kova tarvehan niillä olis valovoimasella huippukuskilla.. Ihan jo niiden sponssienkin takia..
Vika tikki kun kiinnittivät Fisicon.. Vaikka kaverista tykkäänkin. Lieneekö Fisicon sopimus vielä purettavissa?
Tallilla lienee suht selvä ja jossain määrin perusteltu mielikuva Kovalaisen nopeudesta, joten pitäisikö tästä päätellä, ettei Heikki olekaan niin nopea kuin on hypetetty? Ei kai Kovalainen kuitenkaan enää niiiiin kokematon ole?Dassasin kerrotaan kommentoineen myös Renault'n suomalaisen testikuljettajan Heikki Kovalaisen mahdollisuuksia ajaa kilpaa tallissa ensi kaudella.
- Kokemattoman kuljettajan ajattaminen on aina riski. Nykyään vaaditaan tuloksia nopeasti, mikä on ongelma tulokaskuskille, Dassas sanoi.
Kyse ei ole vain nopeudesta. Kun mä katson Heikkiä tai Nicoa, ja vertaan Kimiin, Sumiin tai Alonsoon, niissä on selkeä ero. Ensinmainitut on vähän liian villejä tyyppejä emotionaalisesti, liikaa hymyä jatkuvasti, liikaa intoilua ja touhua, että ne vois olla tarpeeks keskittymiskykyisiä olemaan jatkuvasti huipulla. En osaa paremmin kuvata mitä ajattelen, mut ne vaikuttaa liian vaikutusalttiilta. Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni, mut vaikka nopeudessa ei olis vikaa, ne ei yllä kolmen huippukuksin tasolle.Hurmurisija sanoi:Tallilla lienee suht selvä ja jossain määrin perusteltu mielikuva Kovalaisen nopeudesta, joten pitäisikö tästä päätellä, ettei Heikki olekaan niin nopea kuin on hypetetty? Ei kai Kovalainen kuitenkaan enää niiiiin kokematon ole?
vermula sanoi:Kyse ei ole vain nopeudesta. Kun mä katson Heikkiä tai Nicoa, ja vertaan Kimiin, Sumiin tai Alonsoon, niissä on selkeä ero. Ensinmainitut on vähän liian villejä tyyppejä emotionaalisesti, liikaa hymyä jatkuvasti, liikaa intoilua ja touhua, että ne vois olla tarpeeks keskittymiskykyisiä olemaan jatkuvasti huipulla. En osaa paremmin kuvata mitä ajattelen, mut ne vaikuttaa liian vaikutusalttiilta. Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni, mut vaikka nopeudessa ei olis vikaa, ne ei yllä kolmen huippukuksin tasolle.
En tiedä, mitä tuosta voi päätellä, mutta mielenkiintoinen huomio joka tapauksessa. Se on totta, että Schumi, Kimi ja Alonso keskittyvät suorituksiinsa hiton intensiivisesti. Siihen kai toistuvat nopeat kierroksetkin osaltaan perustuvat.vermula sanoi:No en mä ihan noin sitä tarkottanu. Oleellinen asia oli kuitenkin keskittymiskyky. Ettekö itse näe jotain eroa noiden kolmen ja muiden välillä, muuta kuin nopeus?
Päivitystä, Ranskan jälkeinen tilanne:jupla sanoi:Vaihteeksi F1-taulukointia. Silverstonen jälkeen luotettavuustilastoja:
Tiimeistä Renault ykkönen, yhteensä 956 ajettua kierrosta (992 max). Muut:
2. BMW Sauber 949
3. Ferrari 911
4. Honda 902
5. McLaren-Mercedes 840
6. Midland-Toyota 817
7. Toro-Rosso-Cosworth 807
8. Toyota 762
9. Super-Aguri-Honda 731
10. Red-Bull-Ferrari 710
11. Williams-Cosworth 642
Toyota melkoinen notkahtaja, RBF ja Williams surkeita. Tosin iso osa keskeytyksistä on ollut kolareita.
Kuskeista ykkönen tietenkin Alonso maksimillaan 496. Itselleni yllätyskakkonen on Barrichello 492, kolmonen Heidfeld 483. Räikkönen 11. (412), Rosberg 18. (361), kaikki kisat ajaneista viimeisenä Webber 281 kierrosta.
Ihan hatusta heitän, että M. Schumacher ajoi kaudella 2002 kaikki kisakierrokset. Oli ainakin jokaisessa kisassa palkintopallilla.jupla sanoi:Onkohan kukaan aiemmin ajanut tässä vaiheessa kautta kierroksista 100%?