WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Omasta mielestäni Renaultilla ja Ferrarilla oli (reilu) parikymmentä vuotta sitten vahvempi kansallinen identiteetti kuin nyt. Renault oli oikeasti ranskalainen talli ja myös käytti ranskalaisia kuskeja ja sponsoreita (sama juttu Ligierillä vielä ollessaan mukana). Ferrarikin oli henkilöstöltään italialaisempi kuin nyt, vaikka suunta Brawnin ja Byrnen poistuttua onkin mennyt takaisin italialaisempaan suuntaan. Italialaiskuskeja Ferrari ei ole kovin paljon käyttänyt viime vuosikymmeninä, mutta 20 vuotta sitten mukana oli Alboreto.Bobakki sanoi:Pilkunviilauksen lisäksi mulla oli asiaakin... Jossain määrin F1:n voisi kyllä nähdä menneen hieman enemmän siihen suuntaan, että kansallisuuksilla on jotain merkitystä ainakin verrattuna parinkymmenen vuoden takaiseen tilanteeseen lähinnä siksi, että Italialla, Ranskalla, Saksalla ja Japanilla on nyt autonvalmistajan ylläpitämä talli ja näillä taas kohtuullisen vahva kansallinen identiteetti.
Japanilaisilla on nykyään kansallisempi ote kuin talleilla keskimäärin, mutta pidän sitä pitkälti japanilaisena ilmiönä. BMW:n saksalaisuutta en näe yhtä tarkoitushakuisena.