F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Onkohan tuossa nyt kaksi eri haastattelua vai Autosprint napannut BBC:ltä pätkiä? :dunno:

Tuon BBC:n pätkän ymmärtää, koska totta kai Prost kehuu Hamiltonia brittien haastattelussa. Jos Oskari Saari haastattelisi Prostia, niin Kimi varmaan olisi mestarisuosikki.:)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Varmaan toimittajatkin osaa haastatteluillaan hakea johdateltuja vastauksia. Harva ihminen pystyy antaa livenä 100% correcteja tilanneanalyysejä, ja pitäytyä siinä täysin myös tuolevissa haastatteluissa.

Eiköhän Prost tiedä sen minkä kaikki muutkin, että Räikkönen voittaa mestaruuden, Kovalainen haastaa Hamiltonia, ja Hamilton olisi kärjessä eniten, jos McLaren rakentaisi parhaan auton.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
F1-talli McLarenin englantilaistähti Lewis Hamilton kiisti väitteet, joiden mukaan brittitalli on jäänyt jälkeen viime vuonna sekä kuljettajien että valmistajien maailmanmestaruudet voittaneesta Ferrarista.

- Ferrari oli meitä edellä ehkä kolme tai neljä sekunnin kymmenystä, mutta nyt automme ovat yhtä hyviä, 23-vuotias Hamilton sanoi Britannian yleisradioyhtiö BBC:n mukaan.

Samalla Hamilton vakuutti, että tästä kaudesta tulee hänelle viimevuotista helpompi.

- Ehkä paineita on enemmän, mutta tunnen, että niitä on vähemmän. Viime vuonna minulla oli niin paljon todistettavaa. Lehdistö kysyi, että: “Pysyykö hän siihen vai ei?”, nuorukainen perusteli.

- Olen varma, että jopa tallimme työntekijät miettivät samaa asiaa. Olin nopea testeissä, mutta kilpa-ajo oli eri juttu. Ihmiset odottavat epäonnistumista. Olen sitä mieltä, että tämä vuosi on hieman helpompi.
Hamilton toteaa Urheiluviikon sivuilla, että ovat samalla viivalla Ferrarin kanssa.

Kaiken kaikkiaan hyvä, jos Hamilton ei tunne paineita ja auto on samalla viivalla Ferrarin kanssa. Silloin näemme kuka on kuka :ahem:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Zaikom sanoi:
Eiköhän Prost tiedä sen minkä kaikki muutkin, että Räikkönen voittaa mestaruuden, Kovalainen haastaa Hamiltonia, ja Hamilton olisi kärjessä eniten, jos McLaren rakentaisi parhaan auton.
Näköjään kausi voidaan jättää ajamatta, tulos on jo etukäteen täysin selvä.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
M.Webber sanoi:
Onkohan tuossa nyt kaksi eri haastattelua vai Autosprint napannut BBC:ltä pätkiä? :dunno:

Tuon BBC:n pätkän ymmärtää, koska totta kai Prost kehuu Hamiltonia brittien haastattelussa. Jos Oskari Saari haastattelisi Prostia, niin Kimi varmaan olisi mestarisuosikki.:)
Niin tarkoitinkin lähinnä noita otsikoita. Eihän Prost varsinaisesti sano, että Hamiltonilla on ongelmia Kovalaisen kanssa tai että Hamilton voittaa mestaruuden.

Hän vain toteaa, että Hamilton on kärkikuljettaja. Totta, yksi niistä. Heikki voi olla uhka Hamiltonille. Totta, siinä missä muutkin tallikaverit voisivat aiheuttaa.

Toki kysymyksien asettelulla on vaikutusta siinä missä itse kysyjällä ja sillä miten kysyjä ymmärtää tai haluaa ymmärtää vastauksen.

Huvitti vaan :)
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Hamilton uhoaa: Kimi ei saa mitään helpolla

Lewis Hamilton on ilmoittanut, että Kimi Räikkönen saa varautua todelliseen taisteluun, mikäli mielii voittaa formula ykkösten maailmanmestaruuden tulevalla kaudella.

Vaikka Räikkösen ja Ferrarin vauhti on ollut talven testeissä vakuuttavaa, Hamilton uskoo McLarenin tarjoaman auton potentiaalin riittävän tiukkaan mestaruustaisteluun.

- Tällä paketilla, mikä meillä on, Kimi tuskin pääsee karkaamaan helposti mestaruuteen, Autosport kertoi Hamiltonin sanoneen.

- Ferrarilla on hyvä auto, mutta mielestäni oli hivenen outoa, että he eivät olleet meidän kanssamme kaikissa samoissa testeissä. He olivat erittäin nopeita Bahrainissa, mutta meillä ei ole mitään tietoa siitä, mitä he siellä tekivät, Hamilton jatkoi.

Hamiltonin mukaan Barcelonan radalla ajetut testit antavat huomattavasti tasaisemman kuvan kahden kärkitallin voimasuhteista.

- Barcelona rata on hyvin tarkka. Jos katsotaan viime vuoden aikoja Barcelonassa, ero oli paljon suurempi, noin kolmesta neljään kymmenystä. Tänä vuonna se on huomattavasti vähemmän. Ferrarin ja meidän automme ovat hyvin tasavertaisia.

Hamilton kertoi myös valmistautuneensa talven aikana henkisesti mestaruustaisteluun.

- Olen opetellut olemaan välittämättä paineista. Tiedän, että minun pitää pysyä keskittyneenä ja olla välittämättä politikoinnista ja muusta. Vaikka ei se viime vuonnakaan vaikuttanut, Hamilton selitti.
(MTV3)

Nimenomaan selitti, koko maailma näki Hamiltonin epäonnistuvan. McLaren voi toki olla lähes Ferrarin vauhdissa, eriasia riittääkö se. Räikkönen pystyy heikommallakin autolla koviin suorituksiin.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Zaikom sanoi:
Eiköhän Prost tiedä sen minkä kaikki muutkin, että Räikkönen voittaa mestaruuden, Kovalainen haastaa Hamiltonia, ja Hamilton olisi kärjessä eniten, jos McLaren rakentaisi parhaan auton.
Kuulostaa mälsältä.
 

Wesselius

Well-known member
Liittynyt
15.2.2008
Viestit
276
J.Hunt sanoi:

Hamilton kertoi myös valmistautuneensa talven aikana henkisesti mestaruustaisteluun.


hyvä ettei ole vielä valmistautunut henkisesti mestaruuteen!!

huhhuh, nyt alkaa poijjaat nuorella kaverilla kilahtaa homma päähän.. sanokaa mun sanoneen tästä ei suunta parempaan muutu, uhoaminen olis ollu viimenen mitä oisin hamiltonilta oottanut. :nope:

vastoinkäymiset -> uhoaminen -> paineet -> epäonnistuminen -> selittely

eikös tää ole ihan tuttu kaava jostain.. maclaren.. brittikuski.. hmmm
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
formulastara sanoi:
Olenko täällä edes osallistunut kumpi-on-lahjakkaampi Kimi vai Hamilton -keskusteluun? Sinun mukaan minun pitäisi olla etunenässä huutamassa Räikkösen paremmuudesta. Näinhän asia ei kuitenkaan ole.

Fiksu mies ottaa tappionsa kuin mies, ja toivon mukaan oppii siitä jotain.
En jaksa enää tuohon sanoa muuta, että hanki suurennuslasit. Minun osalta tämä inttäminen jää tähän!
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Prost: Uuden kuljettajan tuleminen F1:een liian helppoa
Julkaistu 03.03.2008 11:28 (päivitetty 14:11)

Formula ykkösten nelinkertainen maailmanmestari Alain Prost harmittelee sitä, että tänä päivänä uusien kuljettajien on liian helppo murtautua kuninkuusluokan huipulle.

- Auto ja talli ovat aina tärkeämpiä kuin kuljettaja, mutta minun aikoinani oli sentään selvää, ketkä olivat parhaat kuljettajat. Nykyään se ei ole enää niin selvää. Kaksi kolmasosaa lähtöruudukon kuljettajista pystyisi voittamaan, jos heillä olisi oikea autoa. Niin ei ollut ennen. Tämän takia uusi, kokematon kuljettaja pystyy tulemaan F1:een ja ajamaan erittäin nopeasti. Se on kuin PlayStationin pelaamista, Prost purnasi Daily Mail -lehden mukaan.

Viime kaudella tulokaskuski Lewis Hamilton sijoittui MM-sarjassa toiseksi. Tänä vuonna ensimmäisen kokonaisen F1-kautensa ajavat Nelson Piquet junior, Kazuki Nakajima, Timo Glock, Sebastian Vettel ja Sebastien Bourdais.

Prost tunnettiin omalla ajourallaan lempinimellä professori, koska hän ajoi laskelmoiden vain niin kovaa vauhtia kuin kulloinkin tarvittiin.

- Nykyään kuljettajat ajavat niin nopeasti kuin mahdollista ensimmäiseltä kierrokselta viimeiselle. Kyse on enemmän nopeudesta ja vähemmän aivoista, vähemmän taktikoinnista, vähemmän strategiasta ja paljon vähemmän työstä kuljettajan ja insinöörien välillä - minä en pidä sellaisesta F1:stä, Prost harmitteli.

(MTV3)
Muuten OK, mutta itse kiistän boldatun tekstin; taktiikan osuus senkun nousee verrattuna Alainin aikoihin. Hänen aikoinaan taktisiksi kuvioiksi nousi renkaanvaihdot, kun nykyään on niiden lisäksi nämä tankkausruletit, kahden kisan mottisäännöt yms.

EDIT: Itse aiheeseen liittyen Prost puhuu asiaakin; se on joko niin että menestyt nyt tai et sitten koskaan.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Toki nykyäänkin taktikoidaan paljonkin mutta taktikointien takana on enemmän tai vähemmän myös koneita ja muita immeisiä. Paras parivaljakko näissä on varmaan Schumi-Brawn yhdistelmä. Toki Brawn oli myös muutamien Rubenin voittojen takana.

Ennen vanhaan näytettiin kyltillä kuskille väliaikoja ja jotain muuta pientä infoa mutta itse piti aika pitkälti kisan aikana tehdä päätökset. Toki kisaa ennen laskelmoitiin kovastikin mitä, missä, milloin.

Mut onhan se totta, ettei ennen vanhaan Hamilton olis voinu tulla McLarenille ja taistella mestaruudesta. Olis käyny melko varmasti samalla tavalla ku jollekkin Andrettille.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Wesselius sanoi:
eikös tää ole ihan tuttu kaava jostain.. maclaren.. brittikuski.. hmmm
Siis J. Hunt. :D
Jason Voorhees sanoi:
Muuten OK, mutta itse kiistän boldatun tekstin; taktiikan osuus senkun nousee verrattuna Alainin aikoihin. Hänen aikoinaan taktisiksi kuvioiksi nousi renkaanvaihdot, kun nykyään on niiden lisäksi nämä tankkausruletit, kahden kisan mottisäännöt yms.
Alainin aikana kuskin piti ajaessaan huomioida mm. renkaiden ja jarrujen kestävyys, sekä polttoaineen kulutus. Nykyisin autot ovat niin korkeatasoisia, ettei niiden suorituskyky olennaisesti vaihtele kisan aikana ja toisaalta varikko (tietokone) on tehnyt läksynsä etukäteen ja varmistanut optimaalisen taktiikan. Vain poikkeustilanteissa varikon toiminnalla on merkitystä, muutoin mennään ennalta sovituin nuotein.

Sääntömuutokset ovat myös vähentäneet keskeytysherkkyyttä. Kuskille oikeastaan jää tehtäväksi vain ajaa sen, minkä pystyy. Tietysti asemassa, jossa ei ole saavutettavaa eikä menetettävää kannattaa sitten vähän löysäilläkin jo.
 

Wesselius

Well-known member
Liittynyt
15.2.2008
Viestit
276
WebSlave sanoi:
lämmittää lämmittää. menestynein kuljettaja ilman maailmanmestaruuksia. eniten MM-pisteitä britannialaisista kuljettajista ja 4. eniten kaikista kuljettajista. :D

oijoi, melkein sääliksi käy, eikä joutunut ajamaan mestaruudesta kuin yhtä suomalaiskuljettajaa vastaan kerrallaan. hamiltonilla on kaks yhtä aikaa :D ..think about it!
 
Viimeksi muokattu:

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Wesselius sanoi:
lämmittää lämmittää. menestynein kuljettaja ilman maailmanmestaruuksia. eniten MM-pisteitä britannialaisista kuljettajista ja 4. eniten kaikista kuljettajista. :D

oijoi, melkein sääliksi käy, eikä joutunut ajamaan mestaruudesta kuin yhtä suomalaiskuljettajaa vastaan kerrallaan. hamiltonilla on kaks yhtä aikaa :D ..think about it!
..Eikös James Hunt vienyt mestaruuden 1976 McLarenillaan pisteen erolla Niki Laudaan?
----

Olihan tuo Stirling Moss ihan kohtuullinen menestyjä ilman mestaruutta: Neljä kertaa sijoittui kakkoseksi ja kolme kertaa kolmoseksi.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Rusina sanoi:
Hyvä veikkaus mutta ei sovi yhteen senkanssa että talli säilyttää Japanilaisen identiteetin. Taku ja Antony kuskeiksi. Salolle on tehty jo tarjous vuodesta 2009?

Puoliksi Honda. Hondan modifioitu viimevuoden runko... Sääntömuutokset vaati että käytetään uusinta Hondan konetta vaihdelaatikkoineen. (neljän kisan kesto) Se taas vaatii uudet takaripustukset...

Kauden kuluessa tulee koko RA108 Hondalta...jahka edes Honda saa sen toimimaan...
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
jps sanoi:
Näköjään kausi voidaan jättää ajamatta, tulos on jo etukäteen täysin selvä.
Kausi voidaan aivan hyvin ajaa vaikka tulos olisikin etukäteen täysin selvä, eipähän pääse tulemaan yllätyksiä kärkisijoilla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
jps sanoi:
Näköjään kausi voidaan jättää ajamatta, tulos on jo etukäteen täysin selvä.
Eiköhän kuitenkin ajeta se kausi, jotta voidaan naputtaa tilastokirjoihin vuosi 2008.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös